superrob Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Hei. Jeg jobber som støttekontakt for en mann som har cerebral parase. Han har iphone 6 og bruker voiceover til å lese opp tekst for seg. Vi lurte en god stund på hvordan man får ordene "highlighted" av en markør etterhvert som ordene leses opp, slik at han kunne holde følge. Vi ringte apple-support, men de visste ikke. Han fant ut av det selv etterhvert, så nå vet vi hvordan man får markør på ordene som følger tale- på notat, epost, nett, mail etc etc. Det eneste vi lurer på nå er hvordan man får til dette med sms? Altså at ordene markeres etterhvert som de leses opp. Slik det er nå får vi bare mobilen til å markere hele sms`en og lese den uten markør. Spør gjerne hvis jeg ikke har utrykkt meg bra nok. Vi har søkt nettet rundt og finner ikke noe, men vet heller ikke helt hvordan vi skal formulere spørsmålet. på forhånd takk 1 Lenke til kommentar
superrob Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Vanskelig? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Ja, det ser slik ut. Som du sier, det er ikke mulig å merke enkelte ord i sms appen. Det virker ikke som at det er mulig å endre dette i innstillingene, jeg har i hvert fall ikke funnet en løsning Lenke til kommentar
superrob Skrevet 30. november 2015 Forfatter Del Skrevet 30. november 2015 Takk for at du prøvde. Hvis noen andre finner utav det vil vi være veldig takknemlige. Lenke til kommentar
superrob Skrevet 30. november 2015 Forfatter Del Skrevet 30. november 2015 En annen ting. Er det noen som vet hvilken app som er best hvis han ønsker å få notifications på pc når han får sms, og at han kan svare på dem fra pc? Altså lese/motta og svare på sms, type pushbullet? Rob Lenke til kommentar
atwater Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Eneste måten å få markert et ord i en melding på iPhone er vel hvis det er en type link eller telefonnummer. En tungvindt workaround er å kopiere hele meldingen til Notes appen, der man kan markere et enkelt ord. Når det gjelder app på Windows, så mener jeg Telenor har en applikasjon for det på Windows. Fungerer da kun hvis han har Telenor abonnement. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå