Gå til innhold

[Løst] Lukket vannkjøling til Asus 290x DCII OC


PantZman

Anbefalte innlegg

Hei.
Vurderer å kjøpe vannkjøling til mitt Asus R9 290X DirectCU2 OC.
De alternativene jeg har kommet over av GPU bracket er

  1. Corsair Hydro Series HG10 A1
  2. NZXT Kraken G10

 

Men klarer ikke finne noe info som bekrefer at noen av dem passer til mitt skjermkort.

 

"The HG10 A1 fits GPUs based on the AMD Radeon 290 and 290X reference designs. Not sure if yours is compatible? Check the compatibility list on the tech specs page."

Ser jeg på denne listen står det bare "AMD Radeon R9 290X and 290 graphics cards"

Alternativt er EKWB EK-FX R9-290X DCII som passer, men det blir en langt dyrere løsning (ikke minst større prosjekt).

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse AIO løsningene for GPU er gjerne laget for referanse-design, så jeg kan ikke garantere at det vil passe siden ditt Asus kort har en custom PCB. 

 

Jeg ser nå at Arctic Cooling har kommet ut med Hybrid III, både i 120 og 140mm utgave. Jeg monterte en gang en Hybrid I på et non-referance kort og det gikk helt fint. Men igjen tør jeg ikke garantere for at det går. Uansett kan disse kjølerene til Arctic anbefales!

Kanskje du finner ut av noe her ved å sjekke spesifikasjoner mot målene dine, eller kan kontakte dem

http://www.arctic.ac/uk_en/accelero-hybrid-iii-140.html

 

Ellers vil nok selve blokka på AIO passe de fleste skjermkort, så GPU kjernen skal man alltids klare å kjøle. Problemet er gjerne VRM heatsinks. Disse kan man jo modde selv da - så hvis du vil ha en AIO på skjermkortet ditt, skal det alltids gå.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, men jeg kom over en tråd som svarte på spørsmålet mitt.

Kraken G10 ramma er bare festet i de 4 punktene rundt selve GPU kjernen og ellers ser det ut som det er god plass til den originale VRM heatsinken. Layouten på kortet i forhold til reference ser heller ikke ut til å bli noe problem pga dette.

 

post-11110-0-75366200-1448637470_thumb.jpg

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er Kraken G10 og Corsair H75 montert.
Var flere ganger i monteringen jeg var i tvil om det skulle gå. Men etter mye knoting og banning så gikk det.
Den originale VRM kjøleribben var skrudd fast i den originale bakplaten, fikk ordnet det (midlertidig) med strips.  :dremel: 

Har koblet viftene rett på hovedkortet og satt dem til 60%. Kunne kanskje gått opp til 70% og fremdeles være stillere enn vannkjølingen til CPUen.
Har bestilt 5 pin -> 2x 4 pin pwm overgang, så får jeg forhåpentligvis koblet viftene rett på skjermkortet og satt variabel viftehastighet.
 

Med GPU volt på 1350mV (+100) og viftene på 60% ble max temp 74 grader etter mange timer med Rainbow Six Siege.

Idle ligger på ned mot 34 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...