Gå til innhold

Kreves det bedre grafikkort med 3 skjerms oppsett?


gunnar453

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det kan bli billigere med èn Acer x34 g-sync monitor enn å game på 3 stk skjermer :)

 

Generelt bedre opplevelse, hilsen en som gikk fra 3 stk Asus swift 1440p i surround.

 

Du kommer ikkje til å spille med samme oppløsning som med èn skjerm over 3 skjermer. Det blir isåfall epic fail.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Har du opplevd noen av disse problemene?

 

 

 

The X34 does however have many issues that have been reported by users, such as: color banding, backlight bleed, screen flickering, returning from sleep, resetting overclock, coil whine, dead pixels and not being able to overclock to 100hz.

 

Ikkje merket noe av dette nei. Tror alt er fikset i de nyeste batchene. Min er iallefall fra aller nyeste batch. Nesten varm fra fabrikken :p

Lenke til kommentar

Det er såvidt blb venstre hjørne oppe. Ser det un ved helt sort skjerm Umulig å se det ellers. Enten er jegvheldig, ellers har de fikset det meste. Tror det siste, fordi snakka med 2 andre som har helt nye fra siste batch uten nevneverdige feil

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal game på tre skjermer, trenger jeg da bedre grafikkort enn om jeg bare skulle game på 1 skjerm? Gitt samme framerate, oppløsning og oppdateringsfrekvens.

 

Det kan være at du må faktisk ha mer enn kun 1 ekstra skjermkort :

 

1 : Du kan trenge en bedre strømforsyning for å gi stabil spenning til det ekstra eller 2 ekstra skjermkortene.

2 : Avhengig av kravene dine til detaljer osv så kan det være at du må kjøpe 2x dyre AMD eller 2x svindyre Nvidia skjermkort. Min personlige erfaring er at 2x eller 3x skjermkort fungerer litt bedre på et AMD oppsett når man bruker flere skjermer enn når man har et Nvidia oppsett med flere skjermer. 

 

Akkurat her vil jeg påstå at : 

Per dags dato om du har stor nok lommebok kan du gå for G-sync skjerm (som foreslått ovenfor) og et av de bedre skjermkortene til Nvidia ( 980 Ti ) , ønsker du mer enn 1 skjerm hadde jeg personlig valgt trolig enten et Amd Fury X og 2 skjermer eller 2 x Amd 390X og opp til 3 skjermer og da en Freesync skjerm for AMD oppsettet. Fordelen med 390X kortene er utvilsomt de 8GB med minne som kortene har og som hjelper i ekstremt høye oppløsninger.

 

Nvidia har litt å hente igjen drivermessig i forhold til SLI på Windows 10 , litt ustabil enda , men langt bedre enn ved lansering , er også flinke til å rulle ut nye drivere ganske så ofte så ikke så mye stress enda der. Nizzen kan trolig bekrefte dette eller om det er noe han mener er galt med DX 10 og SLI løsninger , har kun testet 2x 960 i SLI i det siste og det fungerte knirkefritt for det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...