Gå til innhold

Oppgradering av GPU amd hd 7950 -> nVidia GTX 980


Dwagon

Anbefalte innlegg

Hei,
 
Min pc er som følger
 
CPU: I7 3770 (uklokket)
Ram: 24gb 1600mhz ram
SSD'er overalt
 
Gammel GPU: Amd HD 7950
 
 
Er det verdt det å kjøpe ett GTX 980 4gb's kort i dag på svartfredag, 
 
Funnet en nettside som selger til 4.5k https://www.dustinhome.no/product/5010887017/armor-2x

 

 

Er dette et "bra" kjøp med tanke på min maskin

 

Eneste grunn til at jeg vil ha nVidia's kort er for at min skjerm har 3D-Vision muligheter og jeg vil leke med det! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøpe GTX 980 i dag er nesten som å kjøpe katta i sekken pga GTX 980Ti. 980Ti har såppas mye bedre ytelse og koster så lite ekstra at det er meningsløst å kjøpe nytt 980. Eneste grunn for å gå for 980 jeg kan tenke meg er hvis man skal oppgradere til SLI eller finner et billig på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Å kjøpe GTX 980 i dag er nesten som å kjøpe katta i sekken pga GTX 980Ti. 980Ti har såppas mye bedre ytelse og koster så lite ekstra at det er meningsløst å kjøpe nytt 980. Eneste grunn for å gå for 980 jeg kan tenke meg er hvis man skal oppgradere til SLI eller finner et billig på bruktmarkedet.

 

Ja, jeg ser den.

 

Problemet er at det er 2000 kroner dyrere for et Ti kort, og det er mer enn jeg hadde lagt til siden.

 

Om komplett hadde vært kompis hadde de valgt ett annet enn 6gb versjonen å promotere på denne dagen, men akk nei :)

 

Da velger jeg å ikke oppgradere dette år heller, og heller se det ann mot neste års tilbuder.

 

Tusen takk for svaret.

Lenke til kommentar

Neida, ikke gi opp enda. Det er nok noen som klarer å finne et billigere Ti kort, eller muligens 2 GTX 970 som du kan sette i SLI, som faktisk er sirkus like bra som et 980Ti kort og en god del bedre enn et enkelt 980.

 

Fant 970 til 2.800,- ca, det slår 980 og er bare et par hundringser dyrere.

 

Edit; Ta å bump denne innimellom eller sjekk BlackFriday-tråden. Det er kanskje bedre å slenge inn en forespørsel rett på BF-tråden :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Neida, ikke gi opp enda. Det er nok noen som klarer å finne et billigere Ti kort, eller muligens 2 GTX 970 som du kan sette i SLI, som faktisk er sirkus like bra som et 980Ti kort og en god del bedre enn et enkelt 980.

 

Fant 970 til 2.800,- ca, det slår 980 og er bare et par hundringser dyrere.

 

Edit; Ta å bump denne innimellom eller sjekk BlackFriday-tråden. Det er kanskje bedre å slenge inn en forespørsel rett på BF-tråden :)

 

 

Hehe, godt poeng.

 

Har spesifikt utelukket 970 pga minnekontroller idiotien på den

Skal ta en titt i den tråden takk for tipset.

Lenke til kommentar

Generelt sett "trenger" jeg ikke ett nytt kort når jeg har ett HD 7950 slik jeg har per i dag.

 

Og da synes jeg at ett kort til 6500 blir for dyrt. Selv om det er ett 680Ti, men jeg skal tygge på det resten av dagen å se det ann.

 

Grunnet til at jeg synes det er dyrt er fordi jeg er en ekstremt fattig nerd, som har spart og spart for å få råd til det jeg vil ha :)

 

 

Om jeg bruker alle pengene mine kan jeg kjøpe ett 680Ti, men da er jeg også blakk til neste gang jeg får penger. Og så viktig er det ikke for meg.

 

Jeg må uansett ut senere med ca 1.5k for nvidia 3d vision briller.

 

Håper at man kan finne en god løsning straks :)

Lenke til kommentar

 

 

"En stund lenge" xD

 

Nå kan man bruke alle 4 på 970 men det blir tregere, så d r sagt :)

 

Men ja gå for 980ti eller vent til neste år med hbm2 minne og greier

Les igjen. :p

 

står ``en stund lenger``

 

Når man trenger et kort idag så venter man ikke 6mnd+ .. :p

Saken er han sier han kan leve med den, og ikke vil bruke så mye penger, da ville jeg ventet og spart opp til å få et høyere nivå på kortet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...