lur4d Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Hei, Prøver å starte opp med Python, men er forvirret når jeg har både Python 2 og 3. Jeg tror jeg har installert pakker osv om hverandre. Har brukt både pip og pip3, alt er bare surr. Dette pga. jeg har fulgt forskjellige guider som bruker hhv versjon 2 og 3. Nå skal jeg holde meg til versjon 3. F.eks er /usr/bin/ for python2 og /usr/local/bin for python3? Hvordan kan jeg se hvilke pakker osv jeg har installert? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Vil anbefale deg å bruke virtualenv for å holde styr på slike ting. http://www.sitepoint.com/virtual-environments-python-made-easy/ Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Har brukt både pip og pip3, alt er bare surr. Bruk m-switch for og spesifisere installering til Python 2 eller 3. F.eks er /usr/bin/ for python2 #!/usr/bin/env python #!/usr/bin/env python2 /usr/local/bin for python3? #!/usr/bin/env python3 Hvordan kan jeg se hvilke pakker osv jeg har installert? pip list Se om det er nyere versjoner. pip list --outdated Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå