Gjest medlem-141789 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 For et par dager siden ble norske barn kastet ut av en privat skole fordi det skulle bli omgjort til asylkmotak, eieren tjente mer på det (Thon). For en måned siden eller no slikt ble Tyske eldre kastet ut av eldresenteret sitt fordi det skulle bli gjort om til boliger for migranter. Ikke bare mister vi landet vårt og andre Europeere mister sine. De aller svakeste blir trykt ned i søla og ofret for de som skal arva landet våre forfedre har skapt. Jeg tror personlig at det handler om at noen som hater oss (progressive venstreorienterte), har vert ekstremt suksessfulle i sin demonisering. Slik at personene har blitt surrete nok til å akseptere denne syke politikken som vil gjøre dem til minoriteter i egne land. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Kilder, pls? Er så mye på grensen til nazi-drittpreik på nettet i det siste at dette har blitt tåpelig å snakke om- 5 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Tittlelen er teit. Folk av europeisk opphav har selvfølgelig ikke blitt ødelagt, hvis ikke det har skjedd noen rare muteringer jeg ikke vet om. Styresett og logisk tankegang blant politikere og folk som skal "hjelpe andre" er derimot ødelagt. For mange ignorante idioter som ikke klarer å tenke verken langsiktig, bærekraftig eller trekke logiske sluttninger basert på fakta har det blitt. Hey, vent Svarte jeg nettopp ja på spørsmålet i tittelen alikevel? Edit; @Lakus: Helt enig. Komme med "fakta fra den virkelige verden" uten kilder i disse sakene blir litt dumt. Endret 26. november 2015 av Belphegor 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) For et par dager siden ble norske barn kastet ut av en privat skole fordi det skulle bli omgjort til asylkmotak, eieren tjente mer på det (Thon). Nei. Skolen gikk konkurs. (Kilde) De hadde ikke betalt hverken husleie eller lønn. Om Thon-gruppen hadde latt elevene bli boende hadde ikke endret noe, skolen kunne ikke drevet videre undervisning for kreditorenes regning uansett, det ville i strid med loven. Den tyske historien finner jeg ikke igjen, annet enn på sider som whitegenocideproject. Men jeg er ikke så altfor stødig i tysk. Ja, asylbransjen er blitt lukrativ for eiere av hoteller og nedlagte skoler og sykehus. Thon og andre tjener gode penger på dette. Geir Edit: Omformulerte litt og la til kilde. Endret 26. november 2015 av tom waits for alice 3 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Uff ja, er redd trådtittelen stemmer. Det som skjedde med neandertalerne er i ferd med å skje med oss! (Og la oss for all del ikke tenke for mye over akkurat den fleipen.) Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Geir har rett når det gjelder saken om thon ser det ut som. Men er her en link om saken når det gjald tyske eldre:http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/11902296/Second-German-woman-evicted-from-her-home-to-make-way-for-refugees.html Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Kilder, pls? Er så mye på grensen til nazi-drittpreik på nettet i det siste at dette har blitt tåpelig å snakke om- Akkurat det der pratet om at folk er nazister dersom de ikke ønsker ønsker at deres folk skal miste landet deres, er en del av problemet. Det at du ønsker at folket sine etterkommere skal arve landet er ikke i nærheten av den nazistiske tankegangen en gang. De mente at sitt folk var overlegent (den germanske rase) og hatet noen folk (jøder) så inderlig at de bestemte seg for å drepe millioner. Mulig de hatet øst europeere og. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Men er her en link om saken når det gjald tyske eldre:http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/11902296/Second-German-woman-evicted-from-her-home-to-make-way-for-refugees.html Ikke helt det samme. Det var vanlige leieboere i leiligheter eiet av kommunen, ikke eldre i et eldresenter. Ikke noe bedre for dem det gjelder, men det er greit å ha detaljene på sin side. Geir 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Akkurat det der pratet om at folk er nazister dersom de ikke ønsker ønsker at deres folk skal miste landet deres, er en del av problemet. Det at du ønsker at folket sine etterkommere skal arve landet er ikke i nærheten av den nazistiske tankegangen en gang. De mente at sitt folk var overlegent (den germanske rase) og hatet noen folk (jøder) så inderlig at de bestemte seg for å drepe millioner. Mulig de hatet øst europeere og. Fremmedfrykten og hatet mot hudfarge/rase, står like sterkt i enkelte sinn den dag i dag. Kanskje spesielt i dag. Og kanskje i litt flere enn for ikke veldig lenge siden. Og for min del er det skumlere enn at det kommer mennesker hit. Mennesker har en tendens til å behandle andre godt om de selv blir godt behandlet, og vica versa. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Men er her en link om saken når det gjald tyske eldre:http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/11902296/Second-German-woman-evicted-from-her-home-to-make-way-for-refugees.html Ikke helt det samme. Det var vanlige leieboere i leiligheter eiet av kommunen, ikke eldre i et eldresenter. Ikke noe bedre for dem det gjelder, men det er greit å ha detaljene på sin side. Geir Hun ble likevel kastet ut. Her er en sak med faktiske eldre i sverige:http://www.breitbart.com/national-security/2015/05/21/elderly-residents-evicted-from-home-to-make-way-for-asylum-seekers/ Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Akkurat det der pratet om at folk er nazister dersom de ikke ønsker ønsker at deres folk skal miste landet deres, er en del av problemet. Det at du ønsker at folket sine etterkommere skal arve landet er ikke i nærheten av den nazistiske tankegangen en gang. De mente at sitt folk var overlegent (den germanske rase) og hatet noen folk (jøder) så inderlig at de bestemte seg for å drepe millioner. Mulig de hatet øst europeere og. Fremmedfrykten og hatet mot hudfarge/rase, står like sterkt i enkelte sinn den dag i dag. Kanskje spesielt i dag. Og kanskje i litt flere enn for ikke veldig lenge siden. Og for min del er det skumlere enn at det kommer mennesker hit. Mennesker har en tendens til å behandle andre godt om de selv blir godt behandlet, og vica versa. Hvorfor trenger folk å gjøre vondt mot andre fordi de ikke vil bli minoriteter i eget land. Alt en trenger å gjøre er å stenge grensene og så hjelpe folk i nærområdene. Det stammer ikke av hat, men en følelse av urett. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 "Er folk av alle Europeiske opphav" ... Hvilke folk er av europeisk opphav egentlig? Jeg bare spør. Misforstå meg rett, jeg har familierøtter i Norge tilbake til vikingtiden og trolig lenger, men man er vel klar over at mennesket ikke stammer fra Europa? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) "Er folk av alle Europeiske opphav" ... Hvilke folk er av europeisk opphav egentlig? Jeg bare spør. Misforstå meg rett, jeg har familierøtter i Norge tilbake til vikingtiden og trolig lenger, men man er vel klar over at mennesket ikke stammer fra Europa? Tingen er at vi er barn av personer som har gjort mye for landene her og området. Både kjempet, dødd og arbeidet. Det handler ikke om hvor mennesket oppsto, men at du er etterkomerne til noen mennesker. I tillegg skaper en slik forflytting enorme problemer. Endret 26. november 2015 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Og andre er etterkommere av personer som har gjort stor ting i sine egne land, og som helt sikkert kan bidra her også. Problemet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Og andre er etterkommere av personer som har gjort stor ting i sine egne land, og som helt sikkert kan bidra her også. Problemet? Problemet er at de som har bygd og kjempet for landet ikke får lov å gi det videre til sine etterkommere. I tillegg skaper slike samfunn enorme problemer og konflikter, det blir så store sosiale problemer og konflikter. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Fryktelig uproduktiv han her da? Eller klager du egentlig over at du selv er impotent? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Slike samfunn? Hvilke samfunn? Hva slags problemer? Forstår ikke helt her ... Når det kommer til din kommentar om å gi landet videre forstår jeg heller ikke. Hvem er det du snakker om? Og hvem er det som hindrer dem? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Geir har rett når det gjelder saken om thon ser det ut som. Men er her en link om saken når det gjald tyske eldre:http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/11902296/Second-German-woman-evicted-from-her-home-to-make-way-for-refugees.html Men er her en link om saken når det gjald tyske eldre:http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/11902296/Second-German-woman-evicted-from-her-home-to-make-way-for-refugees.html Ikke helt det samme. Det var vanlige leieboere i leiligheter eiet av kommunen, ikke eldre i et eldresenter. Ikke noe bedre for dem det gjelder, men det er greit å ha detaljene på sin side. Geir Hun ble likevel kastet ut. Her er en sak med faktiske eldre i sverige:http://www.breitbart.com/national-security/2015/05/21/elderly-residents-evicted-from-home-to-make-way-for-asylum-seekers/ For egen del synes jeg det umiddelbart fremstår som utillatelig å si opp leieboere som har bodd lenge et sted og ikke har misligholdt seg på noen vis, bare så det er sagt. I eksemplet fra Tyskland ang. Gabrielle Keller (56) så er detaljene at hun i sin tid fikk leie den kommunale leiligheten fordi hun var alenemor med to barn. De nå voksne barna har flyttet hjemmefra, og kommunen argumenterer derfor med at hun ikke har opprinnelige behovet lengre for 78 kvm. store leiligheten, og har tilbudt henne annen mindre leilighet i samme by. En albansk familie på 5 som bor i container, som kommunen skal bosette, er tiltenkt flytte til den omstridte leiligheten. I saken med "eldresentret" fra Sverige, er dette ikke noe kommunal institusjon, men privat huseier der eldre leide på eget initiativ og regning. Dette blir solgt til ny eier, som gir oppsigelse til de som bor der. Årsaken er at det kan tjenes 10 millioner i året på flyktninger, mens inntekten på de gamle leieforholdene "bare" ga 275 000 i overskudd. Men hvem og hva skal man rette skytset mot? Er det lovverket som skal beskytte leietakere som er altfor svakt? Hvorfor er ikke dette tatt opp før i så fall, for er selvsagt ikke første gang at leietakere sies opp fordi nye eiere har andre planer (f.eks. økonomisk motiv) Og skal kommuner være pålagt å være fornuftige i forvaltning av sine egne boenheter, eller ta menneskelige hensyn først og fremst? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Fryktelig uproduktiv han her da? Eller klager du egentlig over at du selv er impotent? Jeg bryr meg egentlig ikke om hvor produktive de er. Jobs var kanskje barn av en Libanesisk far, men hadde Amerikansk mor og steforeldre. Jeg tar akkurat nå en mastergrad i samfunnsøkonomi og gjør det greit. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Slike samfunn? Hvilke samfunn? Hva slags problemer? Forstår ikke helt her ... Når det kommer til din kommentar om å gi landet videre forstår jeg heller ikke. Hvem er det du snakker om? Og hvem er det som hindrer dem? Gi landet videre til deres etterkommere. At Syrere osv kommer hit betyr at de tar del etter del. Særlig i demokrati. Problemene er at innvandrerne fra ikke vestlige land krever hjelp og privilegier. Kaller det rasisme og nazisme om de ikke får det som de vil. Det blir videre sosiale problemer og feiksjoner mellom folkegrupper. Nordmenn er ikke bedre og vil i noen få tilfeller abgripe, drive terrorisme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå