Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Savner familien i en sårbar situasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Først og fremst kan jeg bare si at det du har skrevet traff rett i hjertet mitt, og det fenomenet tror jeg kan være første steget til at du friskner til, du er dønn ærlig tror jeg, og det er en flott greie i seg selv

Jeg tror du må tilgi deg selv, og be om tilgivelse hos de andre som du har såret

Kommer ikke på noe mer "smart" nå, men skal holde meg i nærheten her ... 

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre nå i starten er å gi det litt tid, 2 uker er ikke mye. Dårlig råd? Antagelig, men det er en gjenganger. Du bør definitivt gå til en psykolog hvis jeg forstår sinnstilstanden din rett, dra til legen å få henvisning til DPS. Du trenger å snakke ut litt og det er mange (inkludert meg selv) som er mer komfortabel med å snakke med en utenforstående, da blir ting mer objektivt også.

Jeg kjenner til savn og et så stort savn som dette går antagelig aldri over hvis du blir alene. Du kan trøste deg med at du antagelig vil få rett til en vanlig avtale når det gjelder barnet selv med den hendelsen, annenhver helg og en ukedag for eksempel. Du må "komme deg gjennom"/ "komme deg over" dette og det klarer de fleste til en viss grad hvis de får hjelp og støtte.

Du vil muligens komme dit at du bare må glemme kona, ja det er veldig fælt av meg å si, men du må forberede deg på den muligheten.

Jeg har en god del problemer og erfaringen min er at forumet er her for deg, det er veldig mange folk som er støttende og har gode råd her. Moderatorene er strenge i slike sensitive tråder og dustete ting som ikke hjelper blir stort sett slått ned på.

Livet mitt hadde vært dårligere hvis jeg ikke fant diskusjon.no. Til alle som vet hvem jeg er: Ja, jeg vet at jeg krangler rundt overalt, men det er terapi for meg på en veldig rar måte.

Lenke til kommentar

Ett dytt og hun vil heller ta selvmord enn å gå tilbake til deg? høres ut som hennes oppfatning av den "lykkelige tiden før hendelsen" ikek var like rosenrød heller.... var det litt ekstra uflaks at hun skadet seg når du som du sier "dyttet henne unna for å unngå at hun ødela tv'n" ville hun ikke forlatt deg sånn.... Har du vært litt blind?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når du skriver at dyttet kan diskuteres og at du har meldt deg på noe "alternativ for vold" greier så høres saken veldig anerledes ut enn du beskrvier i første innlegget.

Tror ikke det er mange her som har eller vil gi råd for hvordan en voldelig ektemann skal få tilbake offeret sitt...

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som du bagatelliserer volden. Reaksjonen til kona di og omgivelsene deres er helt rimelig.

Jeg vet ikke hva du kan gjøre for å vinne familien din tilbake, men det hjelper i hvert fall ikke å trosse besøksforbudet eller ønskene hennes og ta kontakt på noen måte, ikke under rettsmøtet heller. Hvis du tar deg sammen og over tid viser at du er ansvarlig nok, får du kanskje samvær med dattera di.

Lenke til kommentar

Du får bare ikke ta ting ille opp hvis det mistolkes her, er ikke alltid lett å tyde hva folk mener eller hvordan de er i virkeligheten på et nettforum. Du virker jo ikke som en dust. Jeg tror fokuset ditt bør være barnet nå. Damer elsker menn som er flinke med barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du har det vondt. Spesielt siden du ikke får sett datteren din. Samtidig så er det ikke alltid sånn at det beste er å fortsette å kjempe for et forhold, selv om det gjør vondt å bryte opp. Noen forhold er rett og slett destruktive. Hvis hun har det så vondt sammen med deg at hun heller vil ta selvmord enn å ta deg tilbake, tenk på hvordan det er for datteren din å leve sammen med dere?

Fokuser først og fremst på å fikse dine egne issues. Det er nok ikke løst på en dag.. Kanskje det er håp for å prøve bygge opp forholdet deres en dag i fremtiden, men det er ikke det du bør ha fokus på nå.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg skrevet under på seperasjonspapirene og vist at du vil gi henne rom. Etter at bevilgningen er mottatt (tar litt tid) så må dere være separert i 1 år før det evt. er aktuelt å søke om skilsmisse. Jeg ville benyttet meg av det året til å prøve å ordne opp i ting. Dere har nok godt av å være litt fra hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må fokusere på hvordan du havnet der du er i dag.. hvorfor ble ting som de ble, og hva må du jobbe med? Ikke hva må du gjøre for å få henne tilbake, eller hva gjorde hun feil, eller hvem sin skyld er det.

Jeg gjør det. Jobber med meg selv og har meldt meg på ATV.  Har allerede vært hos legen og skal ha psykolog time. Alt dette kan gagne forholdet tilbake. Innerst inne og til syvende og sist er det hun jeg vil ha tilbake. Et besøk hos familievernkontoret kunne ha løst problemet.Men jeg forstår din og andres metoder.At jeg er ikke der enda. Veien ditt er kanskje lengere enn det jeg vil ha det til.

Endret av Safarii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, så hun har slått deg tidligere, og når du nå dyttet henne så krever hun besøksforbud? har hun glemt at hun gjorde noe minst like ille før? 

Har du snakket med advokat om dette? mulig du ikke bare skal "la slåingen gå" som du sier, den kan hjelpe deg. 

Ikke vær desperat og sånn i denne saken, fremstå som høflig, proff og ikke masete.... det kommer du lengst med. Høres ut som hun har funnet en måte å kunne stikke av fra deg med ungene dog.... 

Lenke til kommentar

Hmm, så hun har slått deg tidligere, og når du nå dyttet henne så krever hun besøksforbud? har hun glemt at hun gjorde noe minst like ille før?

Har du snakket med advokat om dette? mulig du ikke bare skal "la slåingen gå" som du sier, den kan hjelpe deg.

Ikke vær desperat og sånn i denne saken, fremstå som høflig, proff og ikke masete.... det kommer du lengst med. Høres ut som hun har funnet en måte å kunne stikke av fra deg med ungene dog....

Nå må du gi deg..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå må du gi deg..

Hvorfor må jeg gi meg? mener du at dersom hun har vært voldelig mot han tidligere så skal han ikke gå til sak mot henne på samme måte som hun gikk til sak mot han når han var voldelig mot henne? er KVINNER fritatt for å bli forfulgt rettslig ved vold? 

nå må DU GI DEG! makan møkk*********

vi snakker om en mann som står i fare for å miste all rett til å se sine barn fordi han alene i relasjonen kan bli dømt for vold mot partner, når virkeligheten er at vold egentlig har forekommet på begge sider av forholdet og omsorg for barn egentlig bør være delt eller heller plassert hos fosterforeldre...

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Nå må du gi deg..

Hvorfor må jeg gi meg? mener du at dersom hun har vært voldelig mot han tidligere så skal han ikke gå til sak mot henne på samme måte som hun gikk til sak mot han når han var voldelig mot henne? er KVINNER fritatt for å bli forfulgt rettslig ved vold?

vi snakker om en mann som står i fare for å miste all rett til å se sine barn fordi han alene i relasjonen kan bli dømt for vold mot partner, når virkeligheten er at vold egentlig har forekommet på begge sider av forholdet og omsorg for barn egentlig bør være delt eller heller plassert hos fosterforeldre...

Prøv å les litt mellom linjene her. Det er ikke noe som skurrer for deg? Dama er ond og bare ute etter å holde ungen unna faren sin helt uten grunn? Barnevernet er koblet inn, men alt er normalt?

Han vil få se barnet sitt etter hvert. Det er vel mor han har besøksforbud mot, såvidt jeg har forstått det. Det skal mye til for at han ikke får se datteren når ting har roet seg.

Lenke til kommentar

Nå må du gi deg..

Prøv å les litt mellom linjene her. Det er ikke noe som skurrer for deg? Dama er ond og bare ute etter å holde ungen unna faren sin helt uten grunn? Barnevernet er koblet inn, men alt er normalt?

Han vil få se barnet sitt etter hvert. Det er vel mor han har besøksforbud mot, såvidt jeg har forstått det. Det skal mye til for at han ikke får se datteren når ting har roet seg.

Å dømme folk etter "det som står mellom linjene" er ikke min greie, en uting spør du meg. 

Rett skal være rett, ingen tvil om at han har gjort galt i å være fysisk mot henne og han får kjenne straffen for det nå, men dersom hun har vært fysisk mot han tidligere mener jeg hun fortjener lik behandling. Likestilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...