Eriksendrul Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg har sett i butikker som for eks i norrøna sin egen butikk på strømmen så er produktene ofte 30-50% dyrere en hva de samme klærne er i en sportsbutikk. Har også sett samme tendens i flere andre merkebutikker. Burde det ikke være billigere når produsenten ikke har en tredjepart ? Moods of norway ? Jeg har funnet billigere moods of norway produkter hos andre butikker en de som de har selv. Snakker selvfølgelig ikke om tilbudsvarer. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Det er fordi de kule gutta (og jentene) drar til den ekte butikken, kule gutta med pappas penger. 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Det er fordi de kule gutta (og jentene) drar til den ekte butikken, kule gutta med pappas penger. Så de drar til den ekte butikken for og bruke mer penger for så og ha mindre penger til andre ting for og virke kulere. Tøft. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Det verste er at det faktisk er litt sannhet i det. Tror du en riking drar på HM eller en designbutikk for å kjøpe en identisk kjole? "Jeg var innomm Dressmann og kjøpte denne XXXX", "jeg var innomm AWESOMESTORE og kjøpte denne XXXX". Menneskelig psykologi på sitt beste Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 (endret) har opplevd at en jeg kjenner kjøpte en jakke til litt over 7.000 kroner, samme dagen fant jeg en helt lik jakke hos en annen forhandler til litt over 3.000 kroner. han var værtfall smart nok til og innse at han kunne bytte jakken tilbake og få igjen penger, dro heller til butikken jeg fant frem og kjøpte den der. Endret 26. november 2015 av Eriksendrul Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Det er nok flere grunner til dette. Forhandler oppgir "veiledende pris", butikker velger selv å selv billigere av flere grunner, blant annet konkurranse.(Men ingen kan jo selge noe "billigere", hvis ingen butikker faktisk selger til veiledende, da er det jo fast pris). Jeg tipper forhandlerkjappene har en like viktig funksjon med å reklamere for produktene som å faktisk selge dem(en forhandler butikk kan jo også generere salg i andre butikker, da tjener forhandler penger uansett). Dessuten er det mange som kjøper direkte av forhandler da de forbinder det med "kvalitet" eller bedre på et sett og vis, ligger psykologisk. Man kan jo f.eks spørre seg hvorfor i helvete så mange har telenor abb. i Norge når man kan få Talkmore billigere, som går på samme nettverk og er i praksis det samme. Det går nok mye på den psykologiske effekten om at "Telenor er bedre". Endret 26. november 2015 av MrL Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Man kan jo f.eks spørre seg hvorfor i helvete så mange har telenor abb. i Norge når man kan få Talkmore billigere, som går på samme nettverk og er i praksis det samme. Det går nok mye på den psykologiske effekten om at "Telenor er bedre". Dust, jeg har brukt Telenor i mange år..... Takk for den Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Det med Telenor blir litt feil sammenligning da det kan være stor forskjell i utstyret og servicen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Bra service har de ja, da ble jeg litt mindre lei meg Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Jeg prøver og fortelle folk det samme Netcom og telenor er de eneste som eier noe, og hvor ofte prater du egentlig med kundeservice ? Eneste jeg har sett forskjell på er hastighet, selv har jeg banzai som ingen har hørt om, betaler under 500 kr i måneden for 20 gb data og høy hastighet med netcom dekning. I løpet av 5-6 år så har jeg prata med kundeserice hos en mobiloppratør kanskje 2-3 ganger så det og reklamere med god service i et slikt selskap er for meg oksebæsj. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Fint for deg. Andre må sloss i et år for å få Nextgentel til å fikse linja si. 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 Fint for deg. Andre må sloss i et år for å få Nextgentel til å fikse linja si. hvorfor har ikke de andre byttet til et annet selskap ? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Man kan jo f.eks spørre seg hvorfor i helvete så mange har telenor abb. i Norge når man kan få Talkmore billigere, som går på samme nettverk og er i praksis det samme. Det går nok mye på den psykologiske effekten om at "Telenor er bedre". Dust, jeg har brukt Telenor i mange år..... Takk for den Hehe, det er ikke sånn at nødvendigvis telenor er dyrest da de kan være billigest hvis man kjøper telefon med abb. BTW ser nå at Telenor har forbedret seg i det siste, så det er ikke nødvendigvis så ille alikevel. Netcom er det verre med. Det med Telenor blir litt feil sammenligning da det kan være stor forskjell i utstyret og servicen. Det er omtrent like mye sammenlignbart som en forhandlerbutikk og 3 parts forhandler, som er tema i tråden. Utstyret er det som regel ingen forskjell på, telefonen din utgjør utstyret - og den får inn samme dekning så lenge man bruker en underleverandør med samme nett. Hastighet er det forskjell på, idag vil det være en bedre sammenligning å sette opp netcom VS chess der chess har 3 ganger høyere hastighet og mer GB inkl. til en lavere pris en Netcom - helt utrolig. Service? Vel helt ærlig har vel aldri Telenor eller Netcom vært kjent for god service.. Uansett, til syvende og sist kommer som regel forhandlere dårligst ut, er ganske mange eksempler på dette annet en i telebransjen også. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg har sett i butikker som for eks i norrøna sin egen butikk på strømmen så er produktene ofte 30-50% dyrere en hva de samme klærne er i en sportsbutikk. Har også sett samme tendens i flere andre merkebutikker. Burde det ikke være billigere når produsenten ikke har en tredjepart ? Moods of norway ? Jeg har funnet billigere moods of norway produkter hos andre butikker en de som de har selv. Snakker selvfølgelig ikke om tilbudsvarer. Jeg vil tippe at mange sportsbutikker selger med minimal fortjeneste fordi de tjener det inn andre plasser og de ødelegger for motstandere ved å ha kunstig lav pris. En original forhandler kan ikke ta igjen tapt fortjeneste andre plasser. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Produsenter har kalkyler som tar med dekning av kostnader til utvikling og produksjon og alt annet som kom før produktet ligger klart til salg med i beregningen når de setter MSRP (Manufacturers Suggested Retail Price), som er prisen produsenten ofte opererer med i sine egne utsalg. På norsk kalt veiledende pris. Andre forhandlere trenger grovt sett bare ta hensyn til pris inn over et mer variert varespekter, utgifter og kostnader de har med driften, og sette den prisen for de forskjellige varene som er nødvendig for at de skal ha en viss fortjeneste. Såkalte "lokketilbud" og "voluminnkjøp" for populære varer spiller også inn i dette. Derfor havner de ofte på en annen pris, og den kan være vesentlig lavere enn produsenten ville tatt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Regner med det er samme grunn til at digitale spill fra f.eks blizzard er dyrere fra blizzard enn andre plasser og det er at de ikke får solgt varene sine til butikker om de selv leverer varene billigere direkte til kunde For hvem gidder å kjøpe noe på Elkøp når en får samme produktet billigere fra levrandør? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Det er litt som med flybilletter. Du kan kjøpe en Norwegian billett billigere hos en 3 part en hos Norwegian selv, rett og slett fordi 3 parten tar fra profitten sin for å satse på at du kanskje kjøper hotell/leiebil etc igjennom dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå