mazdarati Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 heei har nettopp handlet meg en mazda 6 2009 mod. syns jeg hadde så dårlig fjærnlys så jeg holdte på og kobble en ledbar her om dagen men så støtet jeg på et problem, hvor henter jeg styrestrøm til ledbaren i fra? har orginal xenon i både nær og fjærnlys virker som jeg har bixenon har nær og fjærnlys i samme "pære" og hvor finner jeg den ledninga / hvilken farge er det på den? er heilt blank på bilelektro. takker for svar! Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) heei har nettopp handlet meg en mazda 6 2009 mod. syns jeg hadde så dårlig fjærnlys så jeg holdte på og kobble en ledbar her om dagen men så støtet jeg på et problem, hvor henter jeg styrestrøm til ledbaren i fra? har orginal xenon i både nær og fjærnlys virker som jeg har bixenon har nær og fjærnlys i samme "pære" og hvor finner jeg den ledninga / hvilken farge er det på den? er heilt blank på bilelektro. takker for Holder med + og - på batteriet Endret 26. november 2015 av Yippee Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Akkurat hvilken ledning du skal hente styrestrøm er jeg usikker på, men kanskje du finner noe her. Jeg kikket raskt, og den virker detaljert. Det finnes flere måter å gjøre det på. Noen henter styrestrømmen fra bryteren på rattet, andre "tjuvkobler" seg på ledningen til fjernlys, andre bruker kun manuell bryter. Det jeg selv foretrekker, er å hente strømmen slik at jeg får minst mulig kabel, og enklest mulig oppsett. Jeg tok rett og slett ut kontakten til hovedlykta, og brukte et multimeter for å finne den ledningen som ga strøm til fjernlyset. Selv om det er Bi-xenon, tror jeg det ofte er en egen kabel til fjernlysstrømmen. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 (endret) Du trenger mest sannsynlig et CAN bus adapter som henter styresignalet fra bilen og gir deg en 12V ut, søk på google. Jeg vet at ekstralys.no har men er ikke sikker på om de er billigst. http://www.ekstralys.no/products/canm8-styrestrmgiver-styrestrom-til-rele Endret 28. november 2015 av Maxopp 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 spørsmålet er vel hvor lovlig ledbaren er.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Mest sansynlig ulovlig, selv om den skulle være godkjent og merket. Ekstralys skal monteres i par og Nogre har enda ikke oppdatert lovverket sitt. 3 Lenke til kommentar
Anders686 Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 heei har nettopp handlet meg en mazda 6 2009 mod. syns jeg hadde så dårlig fjærnlys så jeg holdte på og kobble en ledbar her om dagen men så støtet jeg på et problem, hvor henter jeg styrestrøm til ledbaren i fra? har orginal xenon i både nær og fjærnlys virker som jeg har bixenon har nær og fjærnlys i samme "pære" og hvor finner jeg den ledninga / hvilken farge er det på den? er heilt blank på bilelektro. takker for svar! Hvordan festet du ledbaren? Tenkte å montere selv, men finner ikke noen smart måte å montere den på uten å måtte borre i karosseri.. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 4. januar 2016 Del Skrevet 4. januar 2016 heei har nettopp handlet meg en mazda 6 2009 mod. syns jeg hadde så dårlig fjærnlys så jeg holdte på og kobble en ledbar her om dagen men så støtet jeg på et problem, hvor henter jeg styrestrøm til ledbaren i fra? har orginal xenon i både nær og fjærnlys virker som jeg har bixenon har nær og fjærnlys i samme "pære" og hvor finner jeg den ledninga / hvilken farge er det på den? er heilt blank på bilelektro. takker for svar! Hvordan festet du ledbaren? Tenkte å montere selv, men finner ikke noen smart måte å montere den på uten å måtte borre i karosseri.. Finnes skiltbraketter som du monterer bak skiltet ditt. Da du må regne med å lage noen hull, men de er det jo ingen som ser uansett når skiltet sitter der. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Ekstralysfeste-2000018742/ Lenke til kommentar
Anders686 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 heei har nettopp handlet meg en mazda 6 2009 mod. syns jeg hadde så dårlig fjærnlys så jeg holdte på og kobble en ledbar her om dagen men så støtet jeg på et problem, hvor henter jeg styrestrøm til ledbaren i fra? har orginal xenon i både nær og fjærnlys virker som jeg har bixenon har nær og fjærnlys i samme "pære" og hvor finner jeg den ledninga / hvilken farge er det på den? er heilt blank på bilelektro. takker for svar! Hvordan festet du ledbaren? Tenkte å montere selv, men finner ikke noen smart måte å montere den på uten å måtte borre i karosseri.. Finnes skiltbraketter som du monterer bak skiltet ditt. Da du må regne med å lage noen hull, men de er det jo ingen som ser uansett når skiltet sitter der. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Ekstralys/Ekstralysfeste-2000018742/ Vil helst unngå å borre hull i karosseriet.. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Da blir det vanskelig å få montert noe som helst. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Jupp, hvis man skal sette på modifikasjoner spessielt flomkastere, er det vanskelig uten og drille hull :/ Lenke til kommentar
Bladd Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 Hei, er det noen som koblet en ledbar på xtrail 2017 modell før? Hvor kan jeg finne styrestrøm på denne. Det er vel ledlys i hovedlysene på denne? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 2. januar 2022 Del Skrevet 2. januar 2022 Bladd skrev (5 timer siden): Hei, er det noen som koblet en ledbar på xtrail 2017 modell før? Hvor kan jeg finne styrestrøm på denne. Det er vel ledlys i hovedlysene på denne? Styrestrøm ekstralys Lenke til kommentar
JakobNord Skrevet 20. juni 2022 Del Skrevet 20. juni 2022 On 11/26/2015 at 6:37 PM, mazdarati said: heei har nettopp handlet meg en mazda 6 2009 mod. syns jeg hadde så dårlig fjærnlys så jeg holdte på og kobble en ledbar her om dagen men så støtet jeg på et problem, hvor henter jeg styrestrøm til ledbaren i fra? har orginal xenon i både nær og fjærnlys virker som jeg har bixenon har nær og fjærnlys i samme "pære" og hvor finner jeg den ledninga / hvilken farge er det på den? er heilt blank på bilelektro. takker for svar! Hei, jeg er heller ingen ekspert på akkurat hvordan man monterer ekstralys men jeg vet at www.nordeye.com har veldig gode guider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå