benny1403 Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Har en Raspberry Pi 2 som kjører Ubuntu Mate. Det har seg sånn at når jeg kobler den til tven får jeg svarte kanter rundt skrivebordet. Jeg har denne tven: http://www.samsung.com/no/support/model/UE48H5204AKXXE Tven blir ikke gjenkjent i brukervalg for skjerm, og jeg kan ikke endre oppløsning. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Endret 26. november 2015 av benny1403 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Sjekk innstillinger på TV'en. Har selv hatt "problemer" når TV'en har satt seg til "superzoom", 4:3 eller liknende. Stort sett der det ligger hvis oppløsningen er riktig ut fra kontakten. Som det kanskje ikke er? Får du sjekket? Lenke til kommentar
benny1403 Skrevet 26. november 2015 Forfatter Del Skrevet 26. november 2015 (endret) Sjekk innstillinger på TV'en. Har selv hatt "problemer" når TV'en har satt seg til "superzoom", 4:3 eller liknende. Stort sett der det ligger hvis oppløsningen er riktig ut fra kontakten. Som det kanskje ikke er? Får du sjekket? Det er kun mulig å velge 4:3 og 16:9, den står på 16:9 Endret 26. november 2015 av benny1403 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Ikke noen zoom alternativer eller noen ting på TV'en? Slik jeg forstår det så ser du hele skjermbildet men det fyller ikke skjermen. Titt litt mer rundt i TV-menyene. Hvis det ikke er noen innstilling på TV'en så kan jeg ikke hjelpe deg desverre, men du får ha lykke til Sikkert noen lure huer her som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Du har også HDMI underscan og lignende du kan se etter i TVens innstillinger. Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 (endret) Du kan også be Xorg droppe å sjekke etter EDID mtp RGB-range, oppløsning, frekvens osv også. Mange TVer er ikke godt gjenkjent desverre.. Jeg gjør dette med min Raspberry PI model b som kjører OSMC kobla til en Panasonic VT60 og fungerer ypperlig når du får endra Xorg-configen. Spesielt lettvint om du har en tv som støtter CEC. Endret 29. november 2015 av petter3k Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 (endret) Her er ett av mange eksempler på Xorg.conf for å korrigere for dårlig kommunikasjon mellom TV og Xorg. http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Config_EDID_nvidia Endret 29. november 2015 av petter3k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå