Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Eksem/utslett under armhuler som sprer seg

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har i kanskje litt over 1 uke hatt et veldig svakt rødt mønster under armhulene mot brystet med lett flassing og bitte litt kløe. Tenkte det kanskje var at huden var veldig tørr, så tok på parfymefri fuktighetskrem på. Ingen endring, før i dag, da plutselig har tatt helt av! Kraftig forverring fra i dag tidlig til nå nettopp!

Sprer seg også nedover på magen, rett under brystet og litt nedover + litt bak på skuldrene

Har noen peiling på hva dette er?

post-226106-0-53401500-1448547353_thumb.jpg

post-226106-0-09843500-1448547446_thumb.jpg

-Mann 24

Anonymous poster hash: fc3c4...edc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får sånn under armene når jeg har brukt en deodorant jeg reagerer på. Eller andre ting som jeg reagerer på. Jeg har brukt sinksalve med stort hell på det før. Kan hende du har fått eksem som en har sagt over her før.

Håper det gir seg fort! Du burde nok ikke klø eller smøre videre hvis det fortsetter å bli verre. 

Endret av Freidig
Lenke til kommentar

Jeg får sånn under armene når jeg har brukt en deodorant jeg reagerer på. Eller andre ting som jeg reagerer på. Jeg har brukt sinksalve med stort hell på det før. Kan hende du har fått eksem som en har sagt over her før.

Håper det gir seg fort! Du burde nok ikke klø eller smøre videre hvis det fortsetter å bli verre. 

Ja, men tingen er at det verken klør, eller er i armhulene, men under de mot brystet, på høyde med brystvortene. Nå er det jo spredd seg videre til øverste delen av ryggen. Er ingen forbindelse mellom dem, de er på hver sine avgrensede områder:

Under armhulene, bak på skuldrene/ryggen, nede på magen/under brystet

Har lest litt og står siden det ikke klør, er det vel neppe atopisk.

Er vel enten seboreisk eksem eller Pityriasis rosea

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...