Gå til innhold

duron1400 --> MP mod

DrErling

Anbefalte innlegg

K7D = vanlig

K7D-L=vanlig+10/100mbit LAN, fungerer meget bra faktisk

K7D-LR=K7D-L i RED (rød) versjon såvidt jeg tror? Har ikke sett "R" så veldig ofte faktisk, den røde versjonen kom etter den grønne og er den versjonen du VIL ha :) Selv har jeg rødt MSi K7D-L hovedkort kjøpt ifjor (rimelig nytt når det kom, fleste problemene var løst da med tanke på MP2200, RAM kompabilitet, strøm etc), og har fungert ypperlig med MP2200 og 9700PRO. Men bruker altså 2x512MB Reg.ECC PC2100. Kortet er ganske kritisk på det med RAM, hadde 1x512 og skulle oppgradere...måtte igjennom 3 brikker, hvor 2 var nærmest identisk med den jeg hadde (samme familie og fabrikat, Kingston ValueRAM, men en bitteliten forskjell i modellnummeret).

Mer informasjon, sjekk www.2cpu.com

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

DrErling (eventuelt andre): Ved modding av bla. L5, brukte du lim og bakrutefix eller BARE bakrutefix?

Guiden på overklokking.no bruker de araldit, men hvilken nytte har det?

Vil det gå bra å bruke 2 x XP2500+? Den kjører jo vanligvis 1833 MHz på 11x 166 MHz FSB. Siden chippet på MSI K7D ikke er lagd for 333 MHz FSB, kan jeg da bruke XP2500 CPU'en på, f.eks, 14x 133?

Hvor er grensa på når garantien ikke gjelder når man kjører XP2500+ på 266 FSB?

Selv om garantien ryker ved modding, skulle jeg gjerne visst hvor mye den tåler på 266FSB.

Skulle gjerne hatt 512 KB L2 Cache på hver CPU. Det hadde vært helt rått! :love:

Lenke til kommentar
K7D = vanlig

K7D-L=vanlig+10/100mbit LAN, fungerer meget bra faktisk

K7D-LR=K7D-L i RED (rød) versjon såvidt jeg tror? Har ikke sett "R" så veldig ofte faktisk, den røde versjonen kom etter den grønne og er den versjonen du VIL ha :) Selv har jeg rødt MSi K7D-L hovedkort kjøpt ifjor (rimelig nytt når det kom, fleste problemene var løst da med tanke på MP2200, RAM kompabilitet, strøm etc), og har fungert ypperlig med MP2200 og 9700PRO. Men bruker altså 2x512MB Reg.ECC PC2100. Kortet er ganske kritisk på det med RAM, hadde 1x512 og skulle oppgradere...måtte igjennom 3 brikker, hvor 2 var nærmest identisk med den jeg hadde (samme familie og fabrikat, Kingston ValueRAM, men en bitteliten forskjell i modellnummeret).

Mer informasjon, sjekk www.2cpu.com

R for RAID kanskje? :dontgetit:

Lenke til kommentar
DrErling (eventuelt andre): Ved modding av bla. L5, brukte du lim og bakrutefix eller BARE bakrutefix?

Guiden på overklokking.no bruker de araldit, men hvilken nytte har det?

Vil det gå bra å bruke 2 x XP2500+? Den kjører jo vanligvis 1833 MHz på 11x 166 MHz FSB. Siden chippet på MSI K7D ikke er lagd for 333 MHz FSB, kan jeg da bruke XP2500 CPU'en på, f.eks, 14x 133?

Hvor er grensa på når garantien ikke gjelder når man kjører XP2500+ på 266 FSB?

Selv om garantien ryker ved modding, skulle jeg gjerne visst hvor mye den tåler på 266FSB.

Skulle gjerne hatt 512 KB L2 Cache på hver CPU. Det hadde vært helt rått! :love:

Nede i det tverrgående sporet har det en tendens til å legge seg bakrutefiks hele veien. Altså at det kortslutter alle broene. Det er veldig vanskelig å få vekk siden bakrutefiksen fester seg godt nede i sporet. Poenget med limet er å tette igjen det tverrgående sporet før man påfører bakrutefiksen. Det gjør det mye lettere å endre multiplier i ettertid.

Men det går jo an å bruke Pin-mod. Da slipper du å gjøre synlige endringer på CPU'en. Det er så enkelt som å putte små U -formede ledningsbiter ned i CPU-sokkelen på de riktige plassene. Sjekk linken for riktig plassering.

En annen ting er at de Athlon XP 2500+ man får i butikken nå er låst. Dvs. så låst at man ikke kan bruke de vanlige triksene. Så hvis du har et par gamle XP2500+ skal det gå fint, men med de nye går det ikke bra. Kanskje det beste valget er å satse på Athlon 3000+ med 166MHz FSB for å få den høyeste multiplieren (13x) og kjøre den på 133MHz FSB (1733MHz). Eller bare kjøre XP2500+ på 133MHz FSB (1466MHz).

Eller et ennå bedre alternativ: Gå helt bort fra SocketA-plattformen og satse på 2x Opteron 240 (HK+2 stk CPU koster fra ca 6000 kr) Regn også litt ekstra kostnader på ECC-minne.

Lenke til kommentar
[quote name='Simen1' date='12/12/2003 : 11:04'] Eller et ennå bedre alternativ: Gå helt bort fra SocketA-plattformen og satse på 2x Opteron 240 (HK+2 stk CPU koster fra ca 6000 kr) Regn også litt ekstra kostnader på ECC-minne. [/quote]
Klar over opteron muligheten, men jeg har ikke penger til slikt.

Da tror jeg XP2200+ vil bli ett mer enklere valg. Tipper disse ikke er låst. Så får jeg bestemme mellom pin-mod eller bakrute-mod.

Takk for info :xmas:
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Litt oppdatering DrErling hadde vært interessant. Hvordan fungerer det?

Fikk meg et MSI K7D Master-L til 770 kroner fra Komplett.no idag. Med to XP1800+ palmino kan dette bli artig. Vurderer å komme med en worklog når arbeidet settes igang.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...