Gilbert Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 <li> <b><? echo mysql_numrows(mysql_query("SELECT * FROM threads"))/mysql_numrows(mysql_query("SELECT * FROM posts")); ?></b> er gjennomsnittelig antall svar på et innlegg Dette gjør at jeg får mange desimaler som er uinteressante (for de som ikke har oppdaget det - det står et dele-tegn inni koden). Hvordan får jeg vekk de? Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) ceil($tall) runder av oppover floor($tall) nedover edit: ja også round($tall) Endret 15. november 2003 av Sugx Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 du må 'gjøre om' variablen som viser sluttresultatet slik at den runder opp eller ned tallet slik fjartan viste..... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 hva med "select count(*) from threads" istedet? kan ikke tenke meg annet enn at det må gå kjappere, så slipper man å hente ut hele innholdet bare for å telle rader Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 hvis du bare skal telle rader så kan du klart bruke den muligheten også Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 btw hvilket forum er det som har en egen threads tabell? ville tro at det var overflødig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå