Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bestilt ny bil - forsinket levering - Hva betyr prioritet 1 ?

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Han "presset" oss til å gjøre det sånn, da han anbefalte å selge den ene bilen vår privat. 

Det er jo du/dere som helt frivillig har inngått en avtale om kjøp av bil. Dersom du/dere følte dere "presset" i denne situasjonen, er det jo bare å forlate butikken og handle et annet sted.

Som regel er det en god anbefaling å selge privat, man får som ofte bedre pris for bilen da enn ved innbytte. Selv om det kan ta litt tid, og man risikerer å måtte håndtere reklamasjoner selv.

Lenke til kommentar

Grei deling det vel? Over 1/2 år=full årsavgift, under 1/2 år=1/2 årsavgift.

Hadde det enda vært så enkelt..

Jeg har hatt noen biler som jeg har hatt skilter på kun i sommersesongen.. Disse bilene har jeg vært nødt til å betale full årsavgift for siden jeg har hatt skilter før 1. juli..

Det er nemlig slik reglene er, er bilen påskiltet før 1. juli må man betale full årsavgift, blir den påskiltet etter 1. juli er det halv årsavgift..

Lenke til kommentar

Han "presset" oss til å gjøre det sånn, da han anbefalte å selge den ene bilen vår privat.

Det er jo du/dere som helt frivillig har inngått en avtale om kjøp av bil. Dersom du/dere følte dere "presset" i denne situasjonen, er det jo bare å forlate butikken og handle et annet sted.

Som regel er det en god anbefaling å selge privat, man får som ofte bedre pris for bilen da enn ved innbytte. Selv om det kan ta litt tid, og man risikerer å måtte håndtere reklamasjoner selv.

Merk deg hermetegnet ;) Poenget er at han mente det var null problem å gjøre det sånn fordi det kunne løses ved at de skaffet en annen bil i mellomtiden. De fleste skjønner vel at det ikke er aktuelt å betale 8000kr i mnd for en Ford FOCUS.

Lenke til kommentar

Dere må betale halv årsavgift for 2015 dersom den registreres i år. 

Er idiotisk å registrere en bil nå. Vent til Januar så du får en 2016 modell og riktig årsavgift.

Å hente bilen tidlig fra fabrikk, ettermontere ting på verksted. Jeg liker det ikke, jeg stoler ikke på han mekanikeren som monterer det. Det begynner å ruste.

Lenke til kommentar

Dere må betale halv årsavgift for 2015 dersom den registreres i år.

Er idiotisk å registrere en bil nå. Vent til Januar så du får en 2016 modell og riktig årsavgift.

Bilen er nå den årsmodellen den er uansett når den er førstegangsregistrert.

Men enig ang årsavgift. Kjedelig å betale den i desember...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bestille en ny VW Caddy nå. Men selgeren bare anslår en produksjonsuke og en ca. tid. Han sier februar, ut fra det tolker jeg tidligst slutten av februar.

Kan de virkelig skaffe seg slike salgsavtaler? Absolutt ingen sikkerhet for kjøper? Det kan jo gå 6 mnd uten selgeren kan tas for noe.

Ønsker meg en mer forutsigbar avtale der det settes en dato og hvis de ikke kan levere innen den tid så er det et eller annet, lånebil/avslag i pris eller liknende. Høres på meg fullstendig rimelig ut, men det kan jeg se langt etter?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bestille en ny VW Caddy nå. Men selgeren bare anslår en produksjonsuke og en ca. tid. Han sier februar, ut fra det tolker jeg tidligst slutten av februar.

Kan de virkelig skaffe seg slike salgsavtaler? Absolutt ingen sikkerhet for kjøper? Det kan jo gå 6 mnd uten selgeren kan tas for noe.

Ønsker meg en mer forutsigbar avtale der det settes en dato og hvis de ikke kan levere innen den tid så er det et eller annet, lånebil/avslag i pris eller liknende. Høres på meg fullstendig rimelig ut, men det kan jeg se langt etter?

Jepp. Du har for høye forventninger til en bilfabrikk, dens underleverandører, dens transportører, rederiet, det neste transportleddet, norsk importør, klargjører og transportør for at de skal klare å gi deg en konkret dato ved kjøpsinngåelse. Et estimat på en uke synes bedre enn en del andre merker som ikke vet særlig før bilen står på brygga.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...