KompleX Skrevet 23. november 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. november 2003 Hm... Mange gode svar her ja. Noen som kan anbefale et kort over 1500KR da... Trenger god lydkvalitet. Ofte at effekter i spill o.l forsvinner osv... Er litt lei av det. Og annet enn noe Creative saker. Hørt mye dårlig og lest mye å. Lykke til! Hvis du skal over 1500,- fordi LunarG mener at alt under det er "leke-kort" kan det jo bli spennende å høre hva du ender med å kjøpe... Har akkurat kjøpt et av de nevnte "leke-kortene" selv etter nøye å ha vurdert behov en god stund. Jeg leste også mange tester og brukererfaringer før jeg klarte å bestemme meg. Siden du høres ut som du skal spille endel høres Creative ut som det riktige valget, men det er lenge siden jeg har hatt et selv. Allikevel tilsier alt jeg har lest at det er slik. Skal du bevege deg mye over 1500,- for et pci-kort er mitt inntrykk av at du beveger deg bort fra spill/avspilling og inn på opptak/produksjon. Det er nok også endel som sterkt overvurderer egen hørsel og tror de tilhører flaggermusfamilien. Placeboeffekten skal kanskje ta sin del av æren når man kommer hjem og hører hvor mye bedre ting høres ut med et nytt produkt. Det er også et stort segment mellom billige pc-høyttalere/128kbps CBR Blade enkodet MP3 og DVD Audio/HiFi anlegg til 100k. Jeg har nok også mine fordommer, f.eks. ville jeg ikke ha Creative nå, men skulle jeg brukt kortet til å spille hadde det nok blitt et Audigy 2 og ikke M-Audio Revolution 7.1 som jeg endte med... Herregud dere gjør det vanskelig å velge. *grin* Får tenke enda mer på det da... Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 30. november 2003 Rapporter Del Skrevet 30. november 2003 Du prater om ting du ikke har greie på Lunar G! Jeg har testet lydkort i mange år og vet litt hva jeg prater om. I dag er det veldig enkelt med Right Mark. Bare å trykke på en knapp omtrent. Før brukte jeg ett program som heter Spectra Lab (brukes også i søk etter utenomjordisk liv) da tok en test mange timer å sette opp. Folk tester med Right Mark over hele verden og viser disse dataene på internett og jeg kan garantere at de ikke styrer med blymatter for å få bedre resultater. Lydkortene er så bra konstruert nå i dag at de ikke tar opp støy fra omgivelsene. Jeg vil absolutt si at M-audio kortet 7.1 Aureal er nær high end sammenlignet med high end cd spillere. Rettere frekvenskurve skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 30. november 2003 Rapporter Del Skrevet 30. november 2003 Og skal du ha bra lyd unngå Creative! Skal du spille spille og du hører dårlig.. kjøp Creative. I hate resampling Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 30. november 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Gah, klarer ikke bestemme meg. Hva skal jeg gjøre? Endret 30. november 2003 av KompleX Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 1. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) Skal du ha et bra all-round kort som dasker det integrerte lydkortet ditt så hva med dette fra Terratech? 773,- på Komplett, og det har likt s/n (SignalTONoise)-forhold som de dyreste Creative-kortene som har crappy drivere. ...og bare en liten ting til personen som skrev at interne lydkort holder til å lage musikk - si meg; vet du i det heletatt hva du snakker om? Interne lydkort er DØDEN for musikere og alle som faktisk -er- musikere vet dette meget godt. Elendig latency, dårlig s/n-forhold, elendig dynamic range m.m. er ting om karakteriserer slike kort. Styr unna dem. At du må over 1.500,- for å få et godt lydkort er også sprøyt, men jeg kan si meg enig i at hvis du vil ha et -virkelig bra- lydkort for musikkbruk så må du over den prisen, men det er hovedsaklig fordi du har lyst på noen DSP'er på kortet eller en breakout-box med gode D/A-konvertere, noe man ikke trenger om man bare spiller eller leker seg med lyd. Endret 1. desember 2003 av transistorbass Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 2. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Terratec og M-audio er bra nok. Ikke Creative Endret 2. desember 2003 av JensPetrus Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. desember 2003 Terratec og M-audio er bra nok. Ikke Creative Ikke til musikk og spill heller? Har hørt at Creatvie er bra til spilling. Men ikke opptak/produksjon o.l Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå