Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for korrigering når det gjelder presidenten. Kongressen har riktignok ikke sikkerhetsklarering heller, men medlemmene skal avlegge et løfte om hemmelighold. Skal og skal, fru Blom. Det praktiseres visstnok ikke i senatet.

 

Fru Clinton har sikkerhetsklarering som Sec. State. Den skal tas fra henne. Regelverket  tillater ikke annet for hennes handling.

 

Heldigvis er den eneste straffen hun får  å miste sin klarering - som hun ikke trenger for å bli president. Jeg holder fingrene krysset og håper hun slår Trump.

Clinton kommer ikke til å miste sikkerhetsklarering.

 

Edit: Nå som Obama offentlig har annonsert at han aktivt vil jobbe for Clinton er det enda sikrere at FBI ikke vil finne noe ulovlig.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Elizabeth Warren som har snakket om Trump i skarpe toner tidligere, skal holde en tale i en konferanse med "American Constitution Society" i DC i kveld hvor hun antas å komme med nye fremstøt. Det er blant annet ventet at talen vil linke republikanerne som støtter Trump til hver verbale blemme og "spesielle" politiske forslag Trump har kommet med, og karakterisere ham på måter som tidligere har fremprovosert hissig respons fra Trump.

Live stream: http://www.zahitvstation.com/watch-cnn-usa-live

 

https://www.rawstory.com/2016/06/elizabeth-warren-will-nuke-loud-nasty-thin-skinned-fraud-trump-in-a-major-speech-today/

 

I utgangspunktet nice greier, men etter alt man har sett så langt er jeg redd det bare er mer bensin til Trump-bålet når det kommer ifra dette hold.

 

Hadde håpet at lederne i GOP (McConell, Cantor, Ryan, Priebus etc) gikk sammen og fikk tatt ett oppgjør med mannen, men det er nok for mye for langt av den gjengen der tenker jeg..

Lenke til kommentar

- etter alt man har sett så langt er jeg redd det bare er mer bensin til Trump-bålet -

 

Hadde håpet at lederne i GOP (McConell, Cantor, Ryan, Priebus etc) gikk sammen og fikk tatt ett oppgjør med mannen -

Jeg er ikke sikker på at Trump er eneste målet i kveld. Det er andre republikanere "down-ballot" som håper på gjenvalg men har uttrykt bekymring ift. å støtte Trump, og jo sterkere bålet brenner, desto varmere kan det bli for disse, inkludert litt "shaming" for de andre nevnte. Det er gitt uttrykk for endel angst bak fasaden ift. retningen de skal ta over minefeltet her, og Warren har neppe tenkt å gjøre byrden lettere for dem.

Lenke til kommentar

 

- etter alt man har sett så langt er jeg redd det bare er mer bensin til Trump-bålet -

 

Hadde håpet at lederne i GOP (McConell, Cantor, Ryan, Priebus etc) gikk sammen og fikk tatt ett oppgjør med mannen -

Jeg er ikke sikker på at Trump er eneste målet i kveld. Det er andre republikanere "down-ballot" som håper på gjenvalg men har uttrykt bekymring ift. å støtte Trump, og jo sterkere bålet brenner, desto varmere kan det bli for disse, inkludert litt "shaming" for de andre nevnte. Det er gitt uttrykk for endel angst bak fasaden ift. retningen de skal ta over minefeltet her, og Warren har neppe tenkt å gjøre byrden lettere for dem.

 

 

Riktig. Ja i den forstand krysser jeg fingrene for en bra brann. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, stopp Trump fordi Hillary er en kvinne som "fortjener" det hvite hus :roll:

Å stemme på Trump for å unngå at Hillary blir president er som å amputere armene fordi en har influensa. Influensa går over. Trump derimot kan gjøre ekstremt mer skade for både USA og verden.

 

 

PS! Ser egentlig ikke helt hva det er med Hillary som skal være så utrolig feil, menmen.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Der har vi enda en diskusjon fra ca. halvveis tilbake mot starten av tråden. Kyssebildet er fra flere år etter at Robert Byrd vendte klanen ryggen og isteden fokuserte på bla. å hjelpe minoriteter. Han har gjort mer for fargede enn Trump noengang har, så dette var jo bare flaut. Dritflaut! Gå og skam deg til januar.

Lenke til kommentar

Hva hvis trump blir president?
Det gjenstår å se, og om media har rett om han eller ikke :)
Media er svært ofte kun etter å skape overskrifter, uten at
innholdet dem pøser ut trenger å ha ekte rot i virkeligheten.
 

Media tror jo også på global oppvarming, det sier veldig mye om dem.

Så da får vi se om Mr. Trump er The Real Deal, eller A Big Fat Lier :)

Endret av Holl
Lenke til kommentar

 

- etter alt man har sett så langt er jeg redd det bare er mer bensin til Trump-bålet -

 

Hadde håpet at lederne i GOP (McConell, Cantor, Ryan, Priebus etc) gikk sammen og fikk tatt ett oppgjør med mannen -

Jeg er ikke sikker på at Trump er eneste målet i kveld. Det er andre republikanere "down-ballot" som håper på gjenvalg men har uttrykt bekymring ift. å støtte Trump, og jo sterkere bålet brenner, desto varmere kan det bli for disse, inkludert litt "shaming" for de andre nevnte. Det er gitt uttrykk for endel angst bak fasaden ift. retningen de skal ta over minefeltet her, og Warren har neppe tenkt å gjøre byrden lettere for dem.

 

 

Fikk kjørt seg greit ja..hehe. Om det var noe hjelp i det gjenstår å se ;)

 

Trump hudflettes av ledende demokrater: «En tynnhudet, rasistisk bølle»
Lenke til kommentar

Fikk kjørt seg greit ja..hehe. Om det var noe hjelp i det gjenstår å se ;)

 

Trump hudflettes av ledende demokrater: «En tynnhudet, rasistisk bølle»

Sitter her og titter på en reprise fra nattens Tonight med Don Lemon og et panel. David Gergen (jobbet for Reagan og flere andre presidenter) mener situasjonen er en nærmest uhørt kombinasjon av faktorer i den forstand at man ser demokratene samler seg og republikanerne sliter med splittelse, der også folk som nylig har hoppet på "Trump-toget" leter etter måter å hoppe av igjen. Samtidig kjører demokratene frem et bredt profesjonelt felt av store kanoner som kommer til å dominere i nyhetsbildet fremover på måter Trump ikke har apparat til å matche, mens Trumps støttespillere (flere av dem motvillige) ikke gjør stort av seg. Ikke har han twitret noen respons på kveldens bredsider heller, kun en fake retweet/respons om hvor historisk han er pga. antallet stemmer under primærvalgene.

 

Bob Beckel ser en bred front komme mot Trump fremover og sier "forget about building a wall, he better get behind one", mens Hugh Hewitt (konservativ radiovert) som lenge har vært en lunken Trump-supporter beskriver sine partifeller slik: "I'll support the nominee, but we need a different nominee", og mener det republikanske flyet med Trump ved roret har stø kurs mot en fjellside, og oppfordrer partikomiteen til å be ham avslutte valgkampen (kommer neppe til å skje) og finne et annet alternativ, fordi med denne kandidaten blir de smadret i november.

 

Bare et knippe av siste døgns bevegelser.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du sier at Trump står for ytringsfrihet bekrefter du hvor lite du egentlig vet om Trump. Det blir som at jeg skal si Siv Jensen står for økt innvandring og ikke-lesbisk hårsveis :)

FrP er i prinsippet for fri innvandring. Jeg mener Trump er for 100 % ytringsfrihet. Har du kilder som trekker i en annen retning legg de gjerne frem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...