Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Her sier 5-38. Den typiske Trump supporter har det bedre enn den typisk amerikaner. Lav inntekt kan ikke være hovedgrunnen til at de stemmer på Trump.

 

As compared with most Americans, Trump’s voters are better off. The median household income of a Trump voter so far in the primaries is about $72,000, based on estimates derived from exit polls and Census Bureau data. That’s lower than the $91,000 median for Kasich voters. But it’s well above the national median household income of about $56,000. It’s also higher than the median income for Hillary Clinton and Bernie Sanders supporters, which is around $61,000 for both.

 

Likewise, although about 44 percent of Trump supporters have college degrees, according to exit polls — lower than the 50 percent for Cruz supporters or 64 percent for Kasich supporters — that’s still higher than the 33 percent of non-Hispanic white adults, or the 29 percent of American adults overall, who have at least a bachelor’s degree.

 

http://fivethirtyeight.com/features/the-mythology-of-trumps-working-class-support/

 

Det blir en litt feil sammenligning av flere grunner. 

1. Familestørrelsen til Republikanere er større, noe som gir dem en større husholdning. Vi har ingen tall for hvor store familiene til Trump, Cruz, Sanders og Clinton velger er, men vi kan f.eks. anta at det er 1.5 voksne i Demokratenes husholdninger, mens det er 1.75 i Republikanerenes husholdninger. 

 

2. Vi bør justere for demografiske forskjeller. Dette bør vi gjøre fordi jeg nevnte det over, og fordi Trump ville ha gjort det veldig bra med minoriteter om han ikke kom med rasistiske uttalelser. Basert på demografi så bør Demokratene tjene 51k, mens Republikanerne bør tjene 58k. Kilde (1, 2)

 

3.  Jeg justerer ikke for at det er mange Demokrater som er studenter, fordi Republikanerne har mange gamle. Jeg antar disse to faktorene veier opp hverandre. 

 

4. Om vi skal se på hvor mange som er arbeiderklasse, så bør vi også justere for alder. Siden jeg ser på inntekt, så vil jeg ikke justere for dette.

 

Justerer vi for faktor 1 og 2 så blir resultatet.

Kasich 48k

Sanders 43k

Clinton 43k

Cruz 39k

Trump 38k

 

Trump velgere er i all hovedsak lavtlønnede, og har lite utdannelse. Det blir bare skjult i tallene dine, fordi Demokratene har sterk støtte fra minoriteter og unge. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Her sier 5-38. Den typiske Trump supporter har det bedre enn den typisk amerikaner. Lav inntekt kan ikke være hovedgrunnen til at de stemmer på Trump.

 

As compared with most Americans, Trump’s voters are better off. The median household income of a Trump voter so far in the primaries is about $72,000, based on estimates derived from exit polls and Census Bureau data. That’s lower than the $91,000 median for Kasich voters. But it’s well above the national median household income of about $56,000. It’s also higher than the median income for Hillary Clinton and Bernie Sanders supporters, which is around $61,000 for both.

 

Likewise, although about 44 percent of Trump supporters have college degrees, according to exit polls — lower than the 50 percent for Cruz supporters or 64 percent for Kasich supporters — that’s still higher than the 33 percent of non-Hispanic white adults, or the 29 percent of American adults overall, who have at least a bachelor’s degree.

 

http://fivethirtyeight.com/features/the-mythology-of-trumps-working-class-support/

Det blir en litt feil sammenligning av flere grunner.

1. Familestørrelsen til Republikanere er større, noe som gir dem en større husholdning. Vi har ingen tall for hvor store familiene til Trump, Cruz, Sanders og Clinton velger er, men vi kan f.eks. anta at det er 1.5 voksne i Demokratenes husholdninger, mens det er 1.75 i Republikanerenes husholdninger.

 

2. Vi bør justere for demografiske forskjeller. Dette bør vi gjøre fordi jeg nevnte det over, og fordi Trump ville ha gjort det veldig bra med minoriteter om han ikke kom med rasistiske uttalelser. Basert på demografi så bør Demokratene tjene 51k, mens Republikanerne bør tjene 58k. Kilde (1, 2)

 

3. Jeg justerer ikke for at det er mange Demokrater som er studenter, fordi Republikanerne har mange gamle. Jeg antar disse to faktorene veier opp hverandre.

 

4. Om vi skal se på hvor mange som er arbeiderklasse, så bør vi også justere for alder. Siden jeg ser på inntekt, så vil jeg ikke justere for dette.

 

Justerer vi for faktor 1 og 2 så blir resultatet.

Kasich 48k

Sanders 43k

Clinton 43k

Cruz 39k

Trump 38k

 

Trump velgere er i all hovedsak lavtlønnede, og har lite utdannelse. Det blir bare skjult i tallene dine, fordi Demokratene har sterk støtte fra minoriteter og unge.

Påstanden min hadde ingenting å gjøre med demokrater vs republikanere, det gjaldt median inntekt og utdannelse. Trumps velgere tjener mer enn median hushold inntekt og høyere andel universitets utdannelse enn typiske amerikanere. De er ikke lavtlønnede i forhold til typiske amerikanere.
Lenke til kommentar

 

 

Og hva er poenget egentlig. Det er ikke sånn at pengebunker speiler intelligensnivå, akkurat det har vel sjeldent vært tydeligere med tanke på Republikanernes kandidat.

Det er en myte at den typiske Trump supporter er en desperat lavutdannete, lavtlønnede velger som ikke vet bedre. Nesten halvparten har universitets utdannelse

 

Trump gikk på Ivy League Wharton College som ikke aksepterer dumme studenter. Den gjennomsnittlig student på Wharton er flinkere enn 98% av alle som prøver å få et utdannelse på universiteter rundt landet.

Han er intelligent men etter min mening har nevroser som hindrer hans kunnskap og kritisk tenkning evner

Lenke til kommentar

Trump gikk på Ivy League Wharton College som ikke aksepterer dumme studenter. Den gjennomsnittlig student på Wharton er flinkere enn 98% av alle som prøver å få et utdannelse på universiteter rundt landet.

Han er intelligent men etter min mening har nevroser som hindrer hans kunnskap og kritisk tenkning evner

 

Trump var smart, han er ikke det lenger, trolig på grunn av demens. Han hadde et vesentlig bedre rykte for 10 år siden.

 

Det er riktig at 44% av Trump velgere har høyere utdannelse, noe som er høyere enn gjennomsnittet på ca 32%. Men det er ikke et resultat av smart velgere, men at amerikanere uten utdannelse pleier ikke å stemme i nominasjonen, spesielt den republikanske. Tallene viser klart at blant Republikanske velgerene, så får han de med minst utdannelse.

 

Og høyere utdannelse er ingen garanti for høy intelligens. Jeg vet om flere med mastergrad som er komplette idioter. 

Lenke til kommentar

< video >

 

Den typiske Trump-demonstrant. :wee:

 

Var det det verste man klarte å grave opp ifra den andre siden? hehehe ok.

 

Da tror jeg vi bare kan glemme det også kan man heller fokusere på noe som er hakket viktigere, nemlig å unngå at Amerika ender opp med en vaskeekte svindler av en "President". At du som norsk og dermed sitter utenfor boblen allikevel ikke gjennomskuer skuespillet han bedriver her er bare så utrolig skuffende ;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=2SNZorD55XU

Lenke til kommentar

Trump vinner fordi amerikanerne er lei den politiske korrektheten. Hver gang Trump-motstandere kaller Trump "rasist", "fascist" osv så resulterer det i flere stemmer til Trump. 

 

< video >

 

 

Minte meg om ett dikt::

 

Where Monsters Can Grow

 

Beware of the monsters

Who dwell in the mind,

Who grow in the shelter

Of shadows they find.

 

Beware of the demons

Who hide from the light,

Who only survive

When our spirits lose sight.

 

Those creatures can thrive

Where our knowledge is low;

They fill in the spaces

Of what we don’t know.

 

Beware of the monsters

That cause us to hate,

To strike out in anger

When we can’t relate.

 

For ignorance darkens

The mind and the heart,

And helps all our monsters

To tear us apart.

 

But learning and thinking

Will strengthen us so

We won’t be the places

Where monsters can grow.

 

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

It's not the east or the west side.
No that's PK
It's not the north or the south side.
No that's PK
It's the Trump side motherfucker!

 

You are correct!

 

To all you T-haters out there.

Keep frontin' the US Empire,

we'll make murica the world vampire,

once you say: Yes-sayer.

What is thy bidding my master?
It's a disaster the Mexis we're after.

 

What if they could be turned
into the wall side?

Yes, they be a powerful
ally, just another slave for the authority jedi.

 

Good, the Mexis will join us or die!

 

Uncle Trump, I know I'm on probation.
I built your wall, forced by your damn-nation.

 

We got no need for a sallery converter,
Because you're treating
us like we're without legal order.

Fokes, use your legs and run
Run from the wigged gun,run from the wigged gun.
Fokes, use your legs and run
Run from the wigged gun, run from the wigged gun.

 

 

Melody Note:

Star Wars gangsta rap SE

Authority Supervision Note:

Onkel Anders det er bare satire - ikke bli sint på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Visst er det fri fantasi, men jeg tror du tar feil når du skriver at presidenten ikke trenger sikkerhetsklarering. Jeg tror du refererer til minimumskravene i grunnloven, men "Commander in Chief"  og fratatt sin klarering?

 

La meg si det slik: "Jeg håper inderlig jeg tar feil"!

Presidenten trenger ikke og får ikke klarering. Det går ikke an å frata presidentens sikkerhetsklarering, fordi den ikke eksisterer. Det samme gjelder alle medlemmer av Kongressen.

 

Takk for korrigering når det gjelder presidenten. Kongressen har riktignok ikke sikkerhetsklarering heller, men medlemmene skal avlegge et løfte om hemmelighold. Skal og skal, fru Blom. Det praktiseres visstnok ikke i senatet.

 

Fru Clinton har sikkerhetsklarering som Sec. State. Den skal tas fra henne. Regelverket  tillater ikke annet for hennes handling.

 

Heldigvis er den eneste straffen hun får  å miste sin klarering - som hun ikke trenger for å bli president. Jeg holder fingrene krysset og håper hun slår Trump.

Lenke til kommentar

Takk for korrigering når det gjelder presidenten. Kongressen har riktignok ikke sikkerhetsklarering heller, men medlemmene skal avlegge et løfte om hemmelighold. Skal og skal, fru Blom. Det praktiseres visstnok ikke i senatet.

 

Fru Clinton har sikkerhetsklarering som Sec. State. Den skal tas fra henne. Regelverket  tillater ikke annet for hennes handling.

 

Heldigvis er den eneste straffen hun får  å miste sin klarering - som hun ikke trenger for å bli president. Jeg holder fingrene krysset og håper hun slår Trump.

 

 

Den beste muligheten vi kunne ha fått for å unngå mr dement som president er jo nettopp om Clinton hadde blitt dømt, det er jo hovedgrunnen til at Sanders ikke ønsker å trekke seg riktig enda ettersom man venter på den nært forestående FBI rapporten. 

 

Sanders vs Trump (48% - 37%)

 

Clinton vs Trump (44% - 40%)

 

Jeg er redd Clinton er en for svak kandidat til at dette kan gå bra mot populisten, og gjør det ikke det så er det vel bare å gratulere det "demokratiske" partiet med tidenes fuck up. Da tror jeg vi er kvitt hele partiet for godt, og det er kanskje likegreit. Noens død, andres brød osv.

Lenke til kommentar

 

< video >

 

Den typiske Trump-demonstrant. :wee:

Var det det verste man klarte å grave opp ifra den andre siden? hehehe ok.

 

Da tror jeg vi bare kan glemme det også kan man heller fokusere på noe som er hakket viktigere, nemlig å unngå at Amerika ender opp med en vaskeekte svindler av en "President". At du som norsk og dermed sitter utenfor boblen allikevel ikke gjennomskuer skuespillet han bedriver her er bare så utrolig skuffende ;)

 

Jeg antar du ikke forstår at alle lever i "bobler", selv de som bor i Norge og vet hva som er best for uvitende amerikanere som sitter i "boblen"?

 

Livserfaringer og omstendighetene fører folk til forskjellige perspektiver og meninger. Å dømme Trumps supportere som ignorante folk som lever i bobler uten å bli kjent med dem og høre på deres erfaringer/omstendigheter er ignorante

 

Det er noe merkelig jeg har vitnet i disse fora i flere år Flere som støtter minoriteter og de svakeste i samfunn og som også mener at en ikke bør dømme/generalisere de svake uten å se på deres bakgrunn og miljø pleier ikke å gjør det med andre som ikke er svake.

Lenke til kommentar

 

 

< video >

 

Den typiske Trump-demonstrant. :wee:

Var det det verste man klarte å grave opp ifra den andre siden? hehehe ok.

 

Da tror jeg vi bare kan glemme det også kan man heller fokusere på noe som er hakket viktigere, nemlig å unngå at Amerika ender opp med en vaskeekte svindler av en "President". At du som norsk og dermed sitter utenfor boblen allikevel ikke gjennomskuer skuespillet han bedriver her er bare så utrolig skuffende ;)

 

Jeg antar du ikke forstår at alle lever i "bobler", selv de som bor i Norge og vet hva som er best for uvitende amerikanere som sitter i "boblen"?

 

Livserfaringer og omstendighetene fører folk til forskjellige perspektiver og meninger. Å dømme Trumps supportere som ignorante folk som lever i bobler uten å bli kjent med dem og høre på deres erfaringer/omstendigheter er ignorante

 

Det er noe merkelig jeg har vitnet i disse fora i flere år Flere som støtter minoriteter og de svakeste i samfunn og som også mener at en ikke bør dømme/generalisere de svake uten å se på deres bakgrunn og miljø pleier ikke å gjør det med andre som ikke er svake.

 

 

Jeg snakket ikke generelt sett om bobler, men denne konservative virkelighetsfjerne republikaner bobblen som nå flere enn noengang har forvillet seg inn i borti der. Det må kunne defineres som en boble når de som har satt seg inn ikke lenger tar til seg hva vitenskapen forteller dem eller lar seg påvirke av rasjonelle argumenter som kommer utenifra.

 

Og du trenger ikke å forsvare idiotskap bare fordi du er amerikaner selv, helt meningsløst at jeg skal sitte her og passe på hva jeg skriver sånn i tilfelle det mot formodning skulle være en amerikaner som leser og som kan få stoltheten sin såret. Tough love/luck.

 

Maher beskriver forøvrig fenomenet fint:

https://www.youtube.com/watch?v=aA4s4KsLndI

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Elizabeth Warren som har snakket om Trump i skarpe toner tidligere, skal holde en tale i en konferanse med "American Constitution Society" i DC i kveld hvor hun antas å komme med nye fremstøt. Det er blant annet ventet at talen vil linke republikanerne som støtter Trump til hver verbale blemme og "spesielle" politiske forslag Trump har kommet med, og karakterisere ham på måter som tidligere har fremprovosert hissig respons fra Trump.

Live stream: http://www.zahitvstation.com/watch-cnn-usa-live

 

https://www.rawstory.com/2016/06/elizabeth-warren-will-nuke-loud-nasty-thin-skinned-fraud-trump-in-a-major-speech-today/

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...