Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Jeg snakker om velgere som går for idioter, ikke nivået av skolegang de har. Det at utdannede mennesker velger Trump sier litt om situasjonen der borte :/ Jeg har familie som skal flytte til Norge fra Seattle om Trump blir president.. De sier det med litt glimt i øyet da, men de er redde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mente gruppene han nevnte på slutten i sitt innlegg.

Påstandene mine:

1. Antallet preppers er for liten til å påvirke valget noe særlig

2. Hovedgrunnen til at flere støtter Trump er folk som ønsker en autoritært leder med enkle svar på kompliserte spørsmå

3. Flere av disse støttere ikke passer de typiske negative amerikanske stereotypene

Disse påstandene har jeg støttet med kilder

Du kommer med- slekt som frykter Trump?

Lenke til kommentar

Nei jeg går for alternativ 3. At det ikke stemmer. Det er en umulighet å stemme Trump å ikke falle inn under den kategorien æ.

Hvor finnes det en negativt stereotype om høyutdannete amerikanere med doktorgrader? Universiteter i USA er meget respekterte. Jeg utfordre deg til å vise meg en eksempel Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

At noen i det hele tatt kan stemme fram en president som ikke tror på klimaendringer/global oppvarming og i tillegg tror vaksiner skaper autisme er faktisk helt utrolig. Skjønner ikke hvordan det går å være så blottet for kunnskap om vitenskap og fakta og ha skylappene så langt foran trynet og fortsatt komme så langt som han har. Sier så mye om hvilken stand USA er i. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

At noen i det hele tatt kan stemme fram en president som ikke tror på klimaendringer/global oppvarming og i tillegg tror vaksiner skaper autisme er faktisk helt utrolig. Skjønner ikke hvordan det går å være så blottet for kunnskap om vitenskap og fakta og ha skylappene så langt foran trynet og fortsatt komme så langt som han har. Sier så mye om hvilken stand USA er i.

Det har lite å gjøre med kunnskap om vitenskap eller ignoranse, det har mer å gjøre med tillit i forskerne og deres forskning.

Are global warming skeptics simply ignorant about climate science?

Not so, says a forthcoming paper in the journal Advances in Political Psychology by Yale Professor Dan Kahan. He finds that skeptics score about the same (in fact slightly better) on climate science questions.

http://www.foxnews.com/science/2015/02/12/study-global-warming-skeptics-know-more-about-climate-science.html

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Jeg snakker om velgere som går for idioter, ikke nivået av skolegang de har. Det at utdannede mennesker velger Trump sier litt om situasjonen der borte :/ Jeg har familie som skal flytte til Norge fra Seattle om Trump blir president.. De sier det med litt glimt i øyet da, men de er redde.

Hva er det de er redde for ?

Lenke til kommentar

De har alle college grader så det er umulig at de er lettlurte.

Sånn seriøst så tror jeg det har mest med utenrikspolitikk å gjøre. Jeg ser ikke for meg Trump tilpasse seg andre kulturer og gjøre en god figur ut mot verden. Hans generalisering av folkegrupper og konstante oppfordring til vold og uro kommer til å gjøre forhandlinger med andre land vanskelig.

Deals? I make the best deals, I'll make a tremendous deal.

Det var foreløpig strategi fra presidenten.

Endret av Mammakamelen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Påstandene mine:

1. Antallet preppers er for liten til å påvirke valget noe særlig

2. Hovedgrunnen til at flere støtter Trump er folk som ønsker en autoritært leder med enkle svar på kompliserte spørsmå

3. Flere av disse støttere ikke passer de typiske negative amerikanske stereotypene

Disse påstandene har jeg støttet med kilder

Du kommer med- slekt som frykter Trump?

Påstand 2 er vel den jeg finner mest paradoksal, gitt at du selv har sagt mye i denne tråden om hvor mye folket hater politikere og er skeptiske til systemet. Det å da ville ha en autoritær leder virker noe bakvendt.
Lenke til kommentar

Trump har mye folk rundt seg, spesielt i sør-statene med store våpen og små hjerner. Men om de vil bidra med stort annet enn politikerforrakt og konspirasjonsteorier spørs vel litt :p

"Polititjenestemenn sier de er farlige, noen ganger voldelige, og at de lider av vrangforestillinger. Medlemstallet vokser i takt med en bølge av vrede rettet mot myndighetene, som har økt i styrke siden 2008. Oppsvinget faller sammen med valget av den første svarte presidenten i USA"

http://www.aftenposten.no/verden/Denne-familien-forbereder-seg-pa-a-kjempe-mot-Washington-197776b.html

I en innbilt kamp mot egne myndigheter, man tror det ikke før man ser det :)

Jeg tror strengt tatt antall preppers øker ganske jevnt med tilgang til info(internett), samt at det er kjørt flere glorifiserende tv-program om fenomenet.

Økningen i massekatastrofe-filmer og -serier gjør nok også sitt.

Denne gruppen er for liten til å påvirke valget noe særlig. Mange av Trumps støttere ønsker en autoritært leder som gir enkle svar på kompliserte spørsmål. Disse folk er mange, flere som ikke passer den negative amerikansk stereotyper (dumme,fett, religiøse redneckere som Thoto liker å snakke om).

Hva er det du har fått for deg nå egentlig, kan ikke se jeg har kalt noen verken dumme, fete eller religiøs her... At man har en flåsete tone når man omtaler disse våpenelskende konspiratørene i sør statene er kanskje ikke så rart? eller burde jeg vise dem mer respekt mener du?

Snap out of it, du begynner å virke i overkant paranoid her nå, jeg har selvfølgelig alt på det rene og min fulle rett til å omtale Trump som det farlige neket han er. Om det skulle såre følelsene dine som Amerikaner så har du en tøff tid i vente tror jeg.. :)

Lenke til kommentar

Da bør du trekke tilbake påstanden om usannheter, for den eneste gruppen jjkoggan har nevnt størrelsen på er preppers.

Jeeez... du fornekter deg ikke, skinnhelligheten din er så lite sjarmerende at only a mother could love it. 

Som jeg har sagt til deg før, ta stigen ned fra din høye hest så blir du sikkert møtt med en litt annen tone ifra folk.

Lenke til kommentar

Jeeez... du fornekter deg ikke, skinnhelligheten din er så lite sjarmerende at only a mother could love it. 

Som jeg har sagt til deg før, ta stigen ned fra din høye hest så blir du sikkert møtt med en litt annen tone ifra folk.

Person 1: Antallet preppers er for lavt til å ha særlig påvirkning på valgresultat.

Person 2: Det er usannheter. Den gruppen er meget stor, noe tidligere valg har vist.

Person 2 kan selvsagt ikke dokumentere at andelen preppers er meget stor, og har påvirket tidligere valg, fordi person 1 har helt rett. Så viser det seg at person 2 aldri snakket om preppers, men andre grupper. Da har person 2 misforstått, for den eneste gruppen person 1 har sagt er for liten til å påvirke valg, er preppers. Dette er helt tydelig for de som har lest innleggene, og jeg regner med du er enig.

Hva dette betyr er litt mer subjektivt. Hvis jeg personlig hadde anklaget noen for å komme med usannheter, men det senere viste seg at jeg bare hadde misforstått hva som ble sagt, så hadde jeg beklaget. Jeg trodde også dette var en ganske utbredt holdning. Kanskje jeg tar feil? Hvorfor synes ikke du det er rimelig? Jeg skjønner ikke hvorfor du begynner å snakke om meg som person, eller hvilken holdning jeg blir møtt med. Jeg er generelt veldig fornøyd med tonen jeg blir møtt med, og de eneste som kaller meg forskjellige ting er de mest ivrige av "innvandringsseptikerne". Og deg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...