Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

For meg virker det helt uforståelig at Nordmenn klarer å lire av seg "Trump har ikke republikanerenes støtte *Hurr durr* *Herpaderp*" når fyren leder med antall delegater over dobbelt så mange som de andre kandidatene har til sammen.

For meg virker det helt uforståelig at noen kan mene at 755 er et mer enn dobbelt så høyt tall som 882. Å legge slike matematiske kunnskaper til grunn for noen argumentasjon overhodet faller på sin egen urimelighet.

https://www.gop.com/official-2016-gop-delegate-count/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg virker det helt uforståelig at Nordmenn klarer å lire av seg "Trump har ikke republikanerenes støtte *Hurr durr* *Herpaderp*" når fyren leder med antall delegater over dobbelt så mange som de andre kandidatene har til sammen.

For meg virker det helt uforståelig at noen kan mene at 755 er et mer enn dobbelt så høyt tall som 882. Å legge slike matematiske kunnskaper til grunn for noen argumentasjon overhodet faller på sin egen urimelighet.

https://www.gop.com/official-2016-gop-delegate-count/

Nuja, tok visst feil her men Big Dons 755 er flere hundre flere enn Ratos.

Lenke til kommentar

Absolutt, det har han.

Men hvis han ikke når opp til 1237 delegater er det likevel helt åpent hvem som stikker av med nominasjonen. Det forstår både Trump, Cruz og Kasich, og de som ikke har sjans til å oppnå tallet selv kan likevel forårsake en åpen konvensjon ved å hindre Trump i å nå 1237. Da vil første avstemming feile, og gradvis flere delegater står fritt til å stemme på den de vil, etterhvert som stemmerundene går.

Lenke til kommentar

Lurer på andelen av det norske folk som faktisk er enige i at vi fortsetter å selge sånn dritt kun for profitt. Dette kan da ikke defineres som annet enn ren umoral?

For meg er det like selvfølgelig at vi legger ned dette (ja på tross av en tapt inntjening på 2,5 milliarder ifjor) og går fram som ett godt eksempel, på samme måte som vi må legge ned gruvedrift og annet søppel som hører fortiden til. Alt som ikke er bærekraftig og som fører til lidelse, enten det er mennesker eller kloden det går ut over, er ikke noe vi skal tjene pengene våre på. Da får vi heller øke skattene og legge om næringen, det er nok mulig å eksportere veldig mye annet langt mindre dødelig hvor vi kan sitte igjen med langt bedre samvittighet og nesten like mye penger. Er det ett land som har råd til å gjøre slike grep og sette slike eksempler på tross av å gå glipp av slike summer, så må det være Norge.

Det komiske med det hele angående Norge som storselger av krigsvåpen er at vi deler ut fredsprisen, Samt at vi gir den til en amerikansk president i krig.

Lenke til kommentar

Lurer på andelen av det norske folk som faktisk er enige i at vi fortsetter å selge sånn dritt kun for profitt. Dette kan da ikke defineres som annet enn ren umoral?

For meg er det like selvfølgelig at vi legger ned dette (ja på tross av en tapt inntjening på 2,5 milliarder ifjor) og går fram som ett godt eksempel, på samme måte som vi må legge ned gruvedrift og annet søppel som hører fortiden til. Alt som ikke er bærekraftig og som fører til lidelse, enten det er mennesker eller kloden det går ut over, er ikke noe vi skal tjene pengene våre på. Da får vi heller øke skattene og legge om næringen, det er nok mulig å eksportere veldig mye annet langt mindre dødelig hvor vi kan sitte igjen med langt bedre samvittighet og nesten like mye penger. Er det ett land som har råd til å gjøre slike grep og sette slike eksempler på tross av å gå glipp av slike summer, så må det være Norge.

Det komiske med det hele angående Norge som storselger av krigsvåpen er at vi deler ut fredsprisen, Samt at vi gir den til en amerikansk president i krig.

Evnt tragikomisk.. Med tanke på Kongsberg Defence Systems så handler om under 1500 arbeidsplasser (tilsammen i Norge og utland) hvorav så godt som alle har en utdannelse i retning ingeniør e.l., burde være greit å få omplassert til mer samfunnsnyttige formål enn dette. Ikke skal Nato ta standpunkt mot atomvåpen og ikke skal vi bremse våpenproduksjonen, det er kanskje ikke så rart det pågår jevnt ett titalls kriger rundt om i verden. Evig sirkel av profitt og død, and repeat.

Lenke til kommentar

"Det komiske med det hele angående Norge som storselger av krigsvåpen er at vi deler ut fredsprisen, Samt at vi gir den til en amerikansk president i krig."

Å selge våpen er ingen grunn til at Norge som følger de lovene vi må og ikke er noen krigsnasjon men deltar stort sett i fredsbevarende styrker. Våpen er ikke krig (selv om man lett kan ta folk i Norge på dette).

Men å gi Obama fredspris for intensjonerer det dummeste jeg har sett derfra. Helt latterlig.

Lenke til kommentar

"Det komiske med det hele angående Norge som storselger av krigsvåpen er at vi deler ut fredsprisen, Samt at vi gir den til en amerikansk president i krig."

Å selge våpen er ingen grunn til at Norge som følger de lovene vi må og ikke er noen krigsnasjon men deltar stort sett i fredsbevarende styrker. Våpen er ikke krig (selv om man lett kan ta folk i Norge på dette).

Men å gi Obama fredspris for intensjonerer det dummeste jeg har sett derfra. Helt latterlig.

Norge har hatt og har spesialstyrker i krig i Afghanistan. Vi får vite overraskende lite hva de driver med. Men de er i krig mot militante muslimer krigs herrer whatever. Dersom jeg ikke husker feil så støttet vi Irak krigen med f16 jagere som Bondevik stod og velsignet idet de fløy fra Norge og ned til krig... Dette er kriging.

Lenke til kommentar

Norge har hatt og har spesialstyrker i krig i Afghanistan. Vi får vite overraskende lite hva de driver med. Men de er i krig mot militante muslimer krigs herrer whatever. Dersom jeg ikke husker feil så støttet vi Irak krigen med f16 jagere som Bondevik stod og velsignet idet de fløy fra Norge og ned til krig... Dette er kriging.

Krig er det helt klart og så klart man kan argumentere mot at Norge skal selge våpen men å produsere våpen synes jeg ikke går i mot målet vårt. Skulle ønske mer satsing på "drapsfrie våpen" som er hot om dagen og like effektive. Her er nok fremtiden trur jeg.

De styrkene i Afghanistan o.l. er ikke akkurat en krigshissing fra Norge men et ønske om å bidra til fred og ro sånn jeg har forstått det og hørt av de jeg kjenner som var involvert.

Irak-krigen er enestående og en krig som er så syk at det er vanskelig å se det for seg men med borgerkrige og så mye uro etter USA var der gjør også at jeg ønsker at Norge bidrar til ro etter overgrepene som har skjedd.

Men jeg er på litt tynn is her og sikkert argumenter jeg ikke er klar over.

Edit: Dette er en Trump-tråd så får legge til at selv om jeg er facinert over hva han får til må jeg le og gråte samtidig over de som lar seg sjarmere nok til å glemme alt av fakta og logikk og kjøpe det han sier.

Endret av Clarus
Lenke til kommentar

I gonna build a great huge wall....

Sarah Palin is a great woman, she is great.

Hillary Clinton(samme alder som Trump) Doesent have the stamina to be a president, no way, she lacks stamina...

Great, lack stamina. og noen er vist idioter også. Sitat I dont like her, shes an idiot..

Veldig enkelt for han Trump, fråder over av uvitenhet og lamme feilkonklusjoner....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fordi han er tegn på krisen som er i USA.

Ligner krisen som Tyskland hadde med gjelda etter 1vk...

Og den krisen ledde fram til en krakilsk, fremmendtfiendtlig absurd fyr ved navn Adolf Hitler, ingenting av det han sa hang på greip.

Men han spilte på patriotisme, og på samme måte som Trump skylder på China, Theyr tookk or jobs.... og skylder på muslimer og mexicanere, samt våpenhissing... og at han skulle gjøre Tyskland stort igjen...

Trumps Gonna make Amerrika great again...

Historien gjentar seg.

Dersom de skal forby religioner som muslimer i USA, så blir de et mer ufritt samfunn. Og hva skal de da gjøre med muslimene som allerede bor i USA?

Jeg blir ikke sjokkert om de muslimene sendes til Konsentrasjonsleire på Guantanamo, eller at de begynner å brenne koraner på bokbål.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Så ferdig 11.22.63 (miniserie) denne uken, og deler av siste episode fremstod som en visualisering av hva som kan være konsekvensene når forholdene legges til rette for en George Wallace-type kandidat. Trump havner i den kategorien, selv om det er forskjeller i de aktuelle sakene mellom de to. Konsekvensene kunne blitt lignende.

11.22.63 ? Handler den om kennedy? Ligger den ute på noen strømmetjenester eller må man ty til "andre" midler?

Lenke til kommentar

Krig er det helt klart og så klart man kan argumentere mot at Norge skal selge våpen men å produsere våpen synes jeg ikke går i mot målet vårt. Skulle ønske mer satsing på "drapsfrie våpen" som er hot om dagen og like effektive. Her er nok fremtiden trur jeg.

De styrkene i Afghanistan o.l. er ikke akkurat en krigshissing fra Norge men et ønske om å bidra til fred og ro sånn jeg har forstått det og hørt av de jeg kjenner som var involvert.

Irak-krigen er enestående og en krig som er så syk at det er vanskelig å se det for seg men med borgerkrige og så mye uro etter USA var der gjør også at jeg ønsker at Norge bidrar til ro etter overgrepene som har skjedd.

Men jeg er på litt tynn is her og sikkert argumenter jeg ikke er klar over.

Edit: Dette er en Trump-tråd så får legge til at selv om jeg er facinert over hva han får til må jeg le og gråte samtidig over de som lar seg sjarmere nok til å glemme alt av fakta og logikk og kjøpe det han sier.

Jeg har kjenner folk som har jobbet i FN, jeg var selv i militæret. Dette gjelder Bosnia og Gaza.... Det jeg kan si er at disse tidligere soldatene var hvermannsen. Dvs vanlig militærtjeneste utdanning.

De som er i Afghanistan er som jeg vet mest spesialstyrker, altså soldater med visse skills og ekstra utdanning. Fallskjermjeger er dødshardt å klare, jeg vet fler fra mitt kompani som prøvde seg og ingen av de klarte kravene.

Å holde ro og orden, hjelpe til etc er jeg enig i at skjer, men jeg vil si det er mye hemmelighold, og disse spesialstyrkene vet vi ingenting om hva de har gjort og i hvilke skarpe hendelser de har hatt.

Vi hører bare om det når det er noen som faller i strid, vi hører ikke om hvilke militante islamister terrorister whatever som disse dreper.

Det er ikke FN som har styrkene så vidt jeg vet, men NATO.

https://no.wikipedia.org/wiki/Telemark_bataljon

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg skjønner nå at Trump vil bli god venn med Putin, like barn leker best....

Ja, han ønsker å "avskaffe" atomvåpen, ellers ser jeg ikke likheten...

Og for Trump

De er begge veldig ensrettede av type.....

Putin har masse atomvåpen og har atomvåpen og driver hele tiden med avtaler med USA om nedrustning, og Trump vil dele ut masse atomvåpen..

Lenke til kommentar

Ja, både Russland og USA har masse atomvåpen og Trump mener, etter det jeg har forstått, at, om USA kan "make a deal" med Russland/Putin om å fjerne atomvåpen fra de 7 andre landene som har dette i dag, så vil verden bli et mye tryggere sted for menneskeheten. Han har også uttalt at USA burde tillate at Sør-Korea og Japan etablerer et eget forsvar/avskrekkingsarsenal av atomvåpen slik at de selv skal kunne forsvare seg mot idioten som regjerer i Nord-Korea;  så det å "dele ut" blir feil beskrivelse.

Obama mener klimatrusselen er verdens største problem. Trump mener at atomvåpen er verdens største problem.

Go for Trump

Endret av Masserati
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...