Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

 

Virkeligheten forteller en annen historie. :)

 

Virkeligheten rundt oss her i Norge burde ihvertfall fortelle deg en historie. Du går rundt i ett 70 år gammelt sosialdemokrati med sin nåværende blå-blå regjering og antar at det hele muterer til ett totalitært kommuniststyre nå rett rundt hjørnet? hehe

 

Et fiendebilde er det eneste som holder et urettferdig system ved makten. Være det seg undertrykking av menneskegrupper, unntak fra rettigheter, eller hva du vil.

I USAs fall kan i den ånden nevnes Patriot Act, Guantanamo, Irak. Og det var under samme president, til og med.

 

Fiendebildet er, på en eller annen merkelig måte, i USA nemlig staten selv. En god ting på mange måter, men også den grunnen til at løse kanoner som Trump kan høste momentum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

For min del kunne gjerne Bernie vunnet så jeg kunne vist hvor rett jeg har.

Tja, i det norske politiske landskapet så ville Bernie ligget litt til høyre for Høyre, så det som er litt morsomt her er hvordan de norske sosialdemokratene heier på ham.

 

Fordi de ser på ham som en forbedring. Ikke fordi de vil ha ham i eget parti.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

For min del kunne gjerne Bernie vunnet så jeg kunne vist hvor rett jeg har.

Tja, i det norske politiske landskapet så ville Bernie ligget litt til høyre for Høyre, så det som er litt morsomt her er hvordan de norske sosialdemokratene heier på ham.

 

Fordi de ser på ham som en forbedring. Ikke fordi de vil ha ham i eget parti.

 

La meg sette det i perspektiv. Dersom Trump kunne vunnet i Nord Korea hadde jeg heiet på Trump også. Jeg hadde sågar gått veldig langt i å geniforklare alle hans swagger-fødte personangrep og spinnville "løsninger". Alt sammen ville vært en klar forbedring.
Lenke til kommentar

Bra forklaring av Fokkeslasken av venstresidens "adopsjon" av Bernie Sanders.

 

Jeg skjønte godt Fokkeslaskens resonement, men skjønner ikke hva du mener med at venstresiden har "adoptert" Sanders, mener du godeste stå-på-krava-Bernie egentlig er en konservativ herremann?

Blir det da på samme måte at høyresiden har "adoptert" Trump og at han egentlig er en raddis? (den siste er langt mer likely da han tross alt politisk er all over the place).

 

Eller roter du det til igjen med far-fetched begrepsforklaringer som ikke har hold noe sted verken i amerikansk eller norsk målestokk for å svartmale politikere sånn generelt?

Lenke til kommentar

Virker som flere og flere innser at Trump vil bli en god president.

 

Ben Carson går ut og støtter Trump.

 

Det samme gjør Camilla Pagila som uttaler at "I was wrong about Trump."

 

Dagens sitat: " Trump’s fearless candor and brash energy feel like a great gust of fresh air, sweeping the tedious clichés and constant guilt-tripping of political correctness out to sea. "

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvite og hvite ...

Disse jødene hadde nord-afrikansk opprinnelse og ble kastet ut fra Spania da katolikkene overtok makten i Al Andalus (etter å ha beseiret maurerne). Tviler sterkt på at du ser på andre nord-afrikanere som "hvite" ...

Jødene som bodde i ghettoen i Venezia var ikke hvite?

 

 

Nå er det vel strengt tatt ingen som har en hvit hudfarge, men jødene i ghettoen i Venezia kom som sagt fra det mauriske riket i sydlige Spania (Al Andalus). Etter at romerne gjorde kål på det jødiske riket (bl.a rivingen av tempelet i Jerusalem i 76AD), ble jødene "spredt for alle vinder", mange av dem vestover langs nord-Afrikakysten. Mange havnet i dagens Libya, Algerie og Marokko, og senere Al Andalus etter at maurerne hadde erobret den delen av Spania. (Du finner synagoger over hele dette området den dag i dag.)

 

Som overalt ellers der jøder har innvandret, så har det vært en viss "innblanding" av lokalt genmateriale, så selv om de jødiske gruppene har beholdt sin jødiske kultur, så har de i større eller mindre grad begynt å ligne på lokalbefolkningen. De sefardiske jødene som bodde i Spania kunne altså ligne på sine muslimske naboer med marokkansk opprinnelse.

 

Så hvis du mener at marokkanere av i dag er hvite, så var jødene i Venezia-ghettoen det også.

Lenke til kommentar

Virker som flere og flere innser at Trump vil bli en god president.

 

Ben Carson går ut og støtter Trump.

 

Det samme gjør Camilla Pagila som uttaler at "I was wrong about Trump."

 

Dagens sitat: " Trump’s fearless candor and brash energy feel like a great gust of fresh air, sweeping the tedious clichés and constant guilt-tripping of political correctness out to sea. "

 

Hele intelligensian ja, du glemte Sarah Palin da :D

 

Ser du ikke den røde tråden i at det bare er nek med sine respektive personlige agendaer som støtter denne populistiske løgnhalsen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens sitat: " Trump’s fearless candor and brash energy feel like a great gust of fresh air, sweeping the tedious clichés and constant guilt-tripping of political correctness out to sea. "

Ja, der har man det i klartekst. Man driter i politikken. Man vil ha en president med swagger.

Ikke ulikt Russland det der. I Russland vil de fleste i stor grad syntes valgjuks er greit, rett og slett fordi det viser at du er sterk nok til å få det slik du vil. Ergo fortjener du å være landets leder, ergo er du en god leder.

 

Man ser akkurat det samme i USA nå.

Der går heller ikke kampen om politikk, men om å ha størst baller.

Lenke til kommentar

Fokkeslasken: Jeg bemerker at du driter i hva som er best for landet og folket som bor der. Det viktigste er at de innfører en politikk som er nærmest deg selv.

Men siden du følte for å påstå at jeg ser meg smartere og overlegen, vel - her er hva jeg mener om den saken:

Amerikanere fortjener en leder som står for noe, som sier det han står for, og som står ved det som er sagt.

I Trump har de kun en kandidat som ikke har politikk, og det er absolutt ingen andre enn Trump tjent med. Definitivt ikke amerikanerene, hvertfall.

 

Ser du? Det dreier seg ikke om at jeg vet hva som er best politikk for dem. Men derimot dreier det seg om at jeg mener politikk er best for dem i det politiske landskapet, og ikke en CEO som mener det er bedre å rope høyt enn å ha et budskap.

Men, nå, nå ser det ut som USA vil ha en høylytt person som ser det fordelaktig å gjøre narr av hvordan folk ser ut eller hvordan de drikker vann, heller enn å ha et budskap. Og amerikanerene spiser det opp.

Lenke til kommentar

Fordi de ser på ham som en forbedring. Ikke fordi de vil ha ham i eget parti.

 

Ja jøss :roll: "forbedring"

 

1.Sanders unequivocally supports Israel and has supported Israel’s aggression against Palestine- Sanders supports full US military support of Israel;

 

2.Sanders supports the US Military Industrial Complex;

 

3.Sanders supported sanctions in Iraq even as the Iraqi body count passed 1.5 million;

 

4.Sanders has voted for appropriations bills to fund the occupations of Iraq and Afghanistan;

 

5.Sanders opposed immediate withdrawal from Iraq;

 

6.Sanders’ supports the troubled F-35 fighter jet, the classic case of a military program that exists only to enrich the military-industrial complex. Although the plane has been plagued with technical difficulties, and has toted up hundreds of billions of dollars in cost overruns, Sanders has stubbornly defended and voted for it because Lockheed-Martin manufactures it in Vermont;

 

7.Sanders approved a $1 billion aid package to the coup government in Ukraine, aiding and abetting Nazis in Kiev;

 

8.Sanders supports sanctions against Russia. This is an act of war and Sanders does not explain why he is just parroting talking points from former George W Bush advisers and Zbigniew Brezinski;

 

9.Sanders has signed declarations for regime change in Iraq and Iran while in Congress;

 

10.While Sanders opposed the Iraq war he proceeded to routinely vote to fund that war: same with Afghanistan.

 

11.Sanders has voted for a measure that has advanced urban school privatization, deepened educational race disparities, and deepened the hold of deadening standardized testing pedagogy over minority student: the No Child Left Behind Act. He is a supporter of the state and federal Common Core States Initiative, another key part of the neoliberal-racist schools agenda

 

Og dette er bare en liten del av det han har gjort som senator, det er så mye mer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, der har man det i klartekst. Man driter i politikken. Man vil ha en president med swagger.

Ikke ulikt Russland det der. I Russland vil de fleste i stor grad syntes valgjuks er greit, rett og slett fordi det viser at du er sterk nok til å få det slik du vil. Ergo fortjener du å være landets leder, ergo er du en god leder.

 

Man ser akkurat det samme i USA nå.

Der går heller ikke kampen om politikk, men om å ha størst baller.

Trynefaktor er selvfølgelig en stor del av politikken. Det er den her i Norge også. Dessuten må man ikke glemme at presidenten har ganske begrenset makt. Det virker som enkelte tror at presidenten kan gjøre hva han vil. Russland har en spesiell historie, og folk flest der ønsker ikke engang noe demokrati. USA er bygd på demokrati og frihet, jeg tror neppe amerikanere flest er positive til valgjuks.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fordi de ser på ham som en forbedring. Ikke fordi de vil ha ham i eget parti.

 

Ja jøss :roll: "forbedring"

 

1.Sanders unequivocally supports Israel and has supported Israel’s aggression against Palestine- Sanders supports full US military support of Israel;

 

2.Sanders supports the US Military Industrial Complex;

 

3.Sanders supported sanctions in Iraq even as the Iraqi body count passed 1.5 million;

 

4.Sanders has voted for appropriations bills to fund the occupations of Iraq and Afghanistan;

 

5.Sanders opposed immediate withdrawal from Iraq;

 

6.Sanders’ supports the troubled F-35 fighter jet, the classic case of a military program that exists only to enrich the military-industrial complex. Although the plane has been plagued with technical difficulties, and has toted up hundreds of billions of dollars in cost overruns, Sanders has stubbornly defended and voted for it because Lockheed-Martin manufactures it in Vermont;

 

7.Sanders approved a $1 billion aid package to the coup government in Ukraine, aiding and abetting Nazis in Kiev;

 

8.Sanders supports sanctions against Russia. This is an act of war and Sanders does not explain why he is just parroting talking points from former George W Bush advisers and Zbigniew Brezinski;

 

9.Sanders has signed declarations for regime change in Iraq and Iran while in Congress;

 

10.While Sanders opposed the Iraq war he proceeded to routinely vote to fund that war: same with Afghanistan.

 

11.Sanders has voted for a measure that has advanced urban school privatization, deepened educational race disparities, and deepened the hold of deadening standardized testing pedagogy over minority student: the No Child Left Behind Act. He is a supporter of the state and federal Common Core States Initiative, another key part of the neoliberal-racist schools agenda

 

Og dette er bare en liten del av det han har gjort som senator, det er så mye mer :)

 

 

Det var ikke rent lite piss uten kildemateriale du har gravd fram her på fredda`n nei, hehe. Jeg orker ikke å kommentere alt, men jeg kan si så mye som at om du prøver å svartmale ham for å være en krigshisser så faller det på sin egen urimelighet. Han har mistet millioner av velgere nettopp for sin anti-krigs holdning i midtøsten. Han har også fått kritikk ifra jødisk hold om at han ikke slår ring rundt "Amerikas venner" som i Israel slik som han "burde".

 

Og flere av de andre punktene der er små biter av innhold i større avtaler hvor man må sluke noen kameler for å få gjennomslag for noe enda viktigere, du vet, slik som politikken fungrerer i alle demokratiske land. At du plukker ut disse bitene hvorav det er flere av dem han stiller seg sterkt uenig til, blir bare uærlig.

Lenke til kommentar

Det var ikke rent lite piss uten kildemateriale du har gravd fram her på fredda`n nei, hehe. Jeg orker ikke å kommentere alt, men jeg kan si så mye som at om du prøver å svartmale ham for å være en krigshisser så faller det på sin egen urimelighet. Han har mistet millioner av velgere nettopp for sin anti-krigs holdning i midtøsten. Han har også fått kritikk ifra jødisk hold om at han ikke slår ring rundt "Amerikas venner" som i Israel slik som han "burde".

 

Og flere av de andre punktene der er små biter av innhold i større avtaler hvor man må sluke noen kameler for å få gjennomslag for noe enda viktigere, du vet, slik som politikken fungrerer i alle demokratiske land. At du plukker ut disse bitene hvorav det er flere av dem han stiller seg sterkt uenig til, blir bare uærlig.

 

Wops visste det var noe som manglet :p

 

National Defense Authorization Act (2008) YES

Inclusion of Iraq and Afghanistan Military Operations Funding with the Consolidated Appropriations – Key Vote : YES

Iraq and Afghanistan War Funding- Key Vote YES

2009-2010 Defense Appropriations – Key Vote YES

Fiscal Year 2009-2010 Supplemental Appropriations – Key Vote YES

2010-2011 Defense Authorizations – Key Vote YES

Defense Department FY2005 Appropriations Bill YES

Military Construction Appropriations Act, 2004 YES

Consolidated and Further Continuing Appropriations Act, 2013 – Key Vote YES

National Defense Authorization Act for Fiscal Year 2014 – Key Vote YES

PATRIOT Act Reauthorization YES

Defense Department FY2007 Appropriations Bill YES

Defense Department FY2006 Authorization Bill YES

Defense Department FY2006 Appropriations Bill YES

Department of Defense Appropriations, Fiscal Year 2003 YES

Foreign Operations FY 2006 Appropriations Bill YES

Authorization for Use of Military Force (September 14, 2001) YES

 

Enjoy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var ikke rent lite piss uten kildemateriale du har gravd fram her på fredda`n nei, hehe. Jeg orker ikke å kommentere alt, men jeg kan si så mye som at om du prøver å svartmale ham for å være en krigshisser så faller det på sin egen urimelighet. Han har mistet millioner av velgere nettopp for sin anti-krigs holdning i midtøsten. Han har også fått kritikk ifra jødisk hold om at han ikke slår ring rundt "Amerikas venner" som i Israel slik som han "burde".

 

Og flere av de andre punktene der er små biter av innhold i større avtaler hvor man må sluke noen kameler for å få gjennomslag for noe enda viktigere, du vet, slik som politikken fungrerer i alle demokratiske land. At du plukker ut disse bitene hvorav det er flere av dem han stiller seg sterkt uenig til, blir bare uærlig.

 

Wops visste det var noe som manglet :p

 

National Defense Authorization Act (2008) YES

Inclusion of Iraq and Afghanistan Military Operations Funding with the Consolidated Appropriations – Key Vote : YES

Iraq and Afghanistan War Funding- Key Vote YES

2009-2010 Defense Appropriations – Key Vote YES

Fiscal Year 2009-2010 Supplemental Appropriations – Key Vote YES

2010-2011 Defense Authorizations – Key Vote YES

Defense Department FY2005 Appropriations Bill YES

Military Construction Appropriations Act, 2004 YES

Consolidated and Further Continuing Appropriations Act, 2013 – Key Vote YES

National Defense Authorization Act for Fiscal Year 2014 – Key Vote YES

PATRIOT Act Reauthorization YES

Defense Department FY2007 Appropriations Bill YES

Defense Department FY2006 Authorization Bill YES

Defense Department FY2006 Appropriations Bill YES

Department of Defense Appropriations, Fiscal Year 2003 YES

Foreign Operations FY 2006 Appropriations Bill YES

Authorization for Use of Military Force (September 14, 2001) YES

 

Enjoy.

 

 

Merkelig så dumme folk er, de som håper at Trump ikke skal vinne - når de ønsker Hillary eller Bernie som presidenter  -de to som noen av de verste krigshisserne blant presidentkandidatene.

Trump er vel den eneste av presidentkandidatene som ønsker mer samarbeid med Russland i stedet for å true med krig, slik som hatske Hillary. Trump er og den eneste av alle kandidatene som ønsker å beskytte amerikanske borgere noe mer mot outsourcing og illegale innvandrere.

 

Men siden eliten elsker og støtter globalisering (fordi det øker deres profitt), så ønsker de selvsagt å stoppe en USA-vennlig kandidat som Trump. Mulig eliten prøver å stjele seieren fra Trump allerede på tirsdag, det er rapporter om mulig juks ved forhåndsvalget i Florida hvor det sikkert jobbes på spreng for å manipulere og jukse Rubio til seier.

 

Folk burde også legge merke til at mange av de voldelige og rasistiske "demonstrantene" som ødela Trump valgkampmøte i Chicago i går, ikke engang var amerikanske statsborgere og ikke bryr seg om hva som er til USAs beste. De vil bare ha inn så mange flere av "sine egne" som det går an.

 

Når skal Sanders bli bedt om å ta avstand fra de hatske rasistene som ødela valgkampmøtet til Trump? Om det hadde vært motsatt; Trump-tilhengere som hadde ødelagt for møter Sanders avholder, hadde det nok kommet unisone krav fra media over hele verden om at Trump måtte ta avstand, fordømme, beklage etc.

Endret av Hekate81
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...