Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Tall har blitt lagt frem for deg. Du tar ikke engang i temaet om gettoer, som var hva han snakket om. Om du ikke vil snakke om det, da ser jeg ikke hvorfor jeg skal snakke om det. En diskusjon fordrer en viss tosidighet. Så langt har du bare benektet, og det er nøyaktig så langt du har strukket deg for å gi noe i form av fakta. Jeg ser ikke poenget lenger om du ikke har mer enn "nei nei nei".

Gettoer eller ikke er irrelevant når det kommer til antall fattige og hvilken gruppe som er størst i en slik kategori.

Hvite er den største gruppen fattige i amerika.

Har disse folkene bare glemt at de kan bruke privilegiet sitt for å unnslippe fattigdom ? ;)

Men han snakket ikke om størrelsen på gruppen, gjorde han vel?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tall har blitt lagt frem for deg. Du tar ikke engang i temaet om gettoer, som var hva han snakket om. Om du ikke vil snakke om det, da ser jeg ikke hvorfor jeg skal snakke om det. En diskusjon fordrer en viss tosidighet. Så langt har du bare benektet, og det er nøyaktig så langt du har strukket deg for å gi noe i form av fakta. Jeg ser ikke poenget lenger om du ikke har mer enn "nei nei nei".

Gettoer eller ikke er irrelevant når det kommer til antall fattige og hvilken gruppe som er størst i en slik kategori.

Har disse folkene bare glemt at de kan bruke privilegiet sitt for å unnslippe fattigdom ? ;)

VdTCdVm.jpg

Nei.

Han sa at hvite ikke aner hvordan det er å være fattig.

Ren løgn.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Gettoer er i aller høyeste grad relevant for ens mulighet til å komme seg ut av fattigdom.

Det er også, med veldig god margin og litt til, den største gruppen av de som gjør det bra - samt av de med god sosial mobilitet.

Den store gruppen hvote som gjør det bra ser ut til å klare dette utmerket mye bedre enn alle andre.
Lenke til kommentar

VdTCdVm.jpg

Nei.

Han sa at hvite ikke aner hvordan det er å være fattig.

Ren løgn.

To setninger. Den ene påstår du er irrelevant for hva som ble sagt i disse to setningene. Kanskje, og her er en vill idè, bare kanskje - begge setnigene skal leses.
Lenke til kommentar

Det er hvite ghettoer mange steder i verden.

Vi nevner i fleng...
Der er flere i SørAfrika, samt endel campertrailer i Sørlige USA hvor det såkallte "White Trash" bor.

Folk i samme sosiale klasse finner stort sett sammen.

Gjør de? Hvorfor er gettoer så etnisk rene da?
Trolig fordi definisjonen på ordet "Ghetto" innebærer en slike konsentrasjon av en viss gruppe.

Dog skal det vel bemerkes at per idag er de fleste ghettoer frivillige, i motsettning til tidligere tider.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ghetto

Bær vel videre bemerkes at Sanders har kommet med avklaring på sine bemerkninger omkring dette:

"What I meant by that is I think many white people are not aware of the kinds of pressures and the kind of police oppression that sometimes takes place within the African-American community," he told reporters in Detroit. "I don't want to be lectured about talking about poverty whether it's white, black, Latino. Nobody in this campaign has talked about it more, nobody in this campaign cycle has proposed more specific ideas on how to address poverty."

http://edition.cnn.com/2016/03/07/politics/bernie-sanders-ghetto-white-people-debate/ Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Vi nevner i fleng...

Gjør de? Hvorfor er gettoer så etnisk rene da?

Selve begrepet "ghetto" ble til som følge av hvite mennesker (jøder) som bodde sammen. 

Det finnes hvite ghettoer i utallige land i Europa, som Russland, Romania, Bulgaria, Spania, Hellas, Frankrike... i tillegg selvfølgelig flere steder i USA og selv i Canada.

Det å bo i en ghetto er i seg selv egentlig ikke noe negativt i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Gettoer er i aller høyeste grad relevant for ens mulighet til å komme seg ut av fattigdom.

Du har både hvite og svarte og blandete gettoer.

Det er også, med veldig god margin og litt til, den største gruppen av de som gjør det bra - samt av de med god sosial mobilitet.

Ja veldig merkelig at gruppen på over 300 millioner har flest folk på både topp og bånn i sammfunnet eller hva ;) ?

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer den logikken ?

De hvite fattige trenger bare å bruke dette magiske hvite privilegiet sitt så slutter dem å være fattige ?

Det har vært artig å se deg demonstrere i flere poster at du ikke har noe begrep om privilegier. Men selv det blir gammelt etterhvert. Nå må jeg jobbe litt.

Men takk for underholdningen.

Nå hadde du sjansen til å forklare magien bak dette "hvite privilegiet" du snakker om og så stikker du.. :p

Det er så uendelig patetisk å sitte som hvit mann født med hele gullkalven trøkt opp i ræva her i eventyrlandet og grine sånn. Det blir jo helt natta når det kommer til selvinnsikt.

Er poenget ditt at det finnes fattige hvite mennesker? Tror du ikke alle vi andre er klar over det liksom? hehe, det er noe som heter det viktigste først, og det er vel unektelig lutfattige flyktninger ifra den tredje verden som ikke får noe i nærheten av de samme mulighetene som oss her i livet, burde kanskje ofres en ekstra tanke før vi begynner å mele oss selv enda en etage i kransekaka? At du ikke ser lengre enn nesetippen din når du kommer til dette er så jævlig kvalmt.

Slutt å grin, man up og se å hjelp de som faktisk trenger det din sutreklut.

Lenke til kommentar

Det har vært artig å se deg demonstrere i flere poster at du ikke har noe begrep om privilegier. Men selv det blir gammelt etterhvert. Nå må jeg jobbe litt.

Men takk for underholdningen.

Nå hadde du sjansen til å forklare magien bak dette "hvite privilegiet" du snakker om og så stikker du.. :p

Det er så uendelig patetisk å sitte som hvit mann født med hele gullkalven trøkt opp i ræva her i eventyrlandet og grine sånn. Det blir jo helt natta når det kommer til selvinnsikt.

Er poenget ditt at det finnes fattige hvite mennesker? Tror du ikke alle vi andre er klar over det liksom? hehe, det er noe som heter det viktigste først, og det er vel unektelig lutfattige flyktninger ifra den tredje verden som ikke får noe i nærheten av de samme mulighetene som oss her i livet, burde kanskje ofres en ekstra tanke før vi begynner å mele oss selv enda en etage i kransekaka? At du ikke ser lengre enn nesetippen din når du kommer til dette er så jævlig kvalmt.

Gullkalven og flyktninger har ikke noe med dette å gjøre da ;)

Poenget er at Bernie er en løgner.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Eneste troverdige mannen i hele gamet klarer du altså å se på som en løgner.. dags å stille litt på det moralske kompasset ditt tror jeg.

Eller kan det være fordi han er rød politisk og uenig med deg at du prøver å male løgnen på veggen? Jeg tipper at du ikke hadde framstilt ham på samme måte hadde han vært konservativ og vile være med på å bygge den der kjempesmarte muren deres, da hadde han vel som Trump vært ærligheten selv. Biasen din blir som du ser helt uhåndterlig stor her.

Lenke til kommentar

Eneste troverdige mannen i hele gamet klarer du altså å se på som en løgner.. dags å stille litt på det moralske kompasset ditt tror jeg.

Eller kan det være fordi han er rød politisk og uenig med deg at du prøver å male løgnen på veggen? Jeg tipper at du ikke hadde framstilt ham på samme måte hadde han vært konservativ og vile være med på å bygge den der kjempesmarte muren deres, da hadde han vel som Trump vært ærligheten selv. Biasen din blir som du ser helt uhåndterlig stor her.

Han ble nettopp tatt i en fin fin løgn om hvite mennesker.

Så hva annet kan han ha løyet om mon tro? ;)

Lenke til kommentar

Bernie er en politiker, og man kommer seg ikke frem der om man ikke lyver iblandt.

Han er i så hendseende ikke værre enn de andre, muligens litt bedre ettersom han kanskje tror på endel av det han sier i motsettning til Clinton som stort sett sier det hun tror folk vil høre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er forskjell på løgn kontra dine misforståelser om hva som blir sagt :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er forskjell på løgn kontra dine misforståelser om hva som blir sagt :)

VdTCdVm.jpg

Ikke mye som blir overlatt til fantasien i et slikt utsagn. ;)

Lenke til kommentar

Når Bernie "lyver" om hvite mennesker og fattigdom på denne måten er det ikke noe annet å gjøre enn å støtte Trump. Den logikken er klar som blekk.

Hvem sa noe om Trump ? :)

Bernie er en politiker, og man kommer seg ikke frem der om man ikke lyver iblandt.

Han er i så hendseende ikke værre enn de andre, muligens litt bedre ettersom han kanskje tror på endel av det han sier i motsettning til Clinton som stort sett sier det hun tror folk vil høre.

Forskjellen er at Hillary er trusselen de fleste ser, (Eller burde ha sett :p) sammenlignet med Bernie som er en trojansk hest.

For min del kunne gjerne Bernie vunnet så jeg kunne vist hvor rett jeg har.

Lenke til kommentar

Selve begrepet "ghetto" ble til som følge av hvite mennesker (jøder) som bodde sammen. 

Hvite og hvite ...

Disse jødene hadde nord-afrikansk opprinnelse og ble kastet ut fra Spania da katolikkene overtok makten i Al Andalus (etter å ha beseiret maurerne). Tviler sterkt på at du ser på andre nord-afrikanere som "hvite" ...

Lenke til kommentar

Hvite og hvite ...

Disse jødene hadde nord-afrikansk opprinnelse og ble kastet ut fra Spania da katolikkene overtok makten i Al Andalus (etter å ha beseiret maurerne). Tviler sterkt på at du ser på andre nord-afrikanere som "hvite" ...

Jødene som bodde i ghettoen i Venezia var ikke hvite?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...