Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Tror Thoto 79 er inne på noe der, rent bortsett fra påstanden om at amerikanere er uinformerte.

*uventet stor andel

De som velger Trump er enten dumme eller uinformerte. Litt arrogant paastand.
Om ikke annet er de som velger Trump uinformerte om loven og politikk, eller så ser de seg så formidable at de ikke trenger bry seg om internasjonal lov. (Lovliggjøre tortur og segregere landet basert på religion)

Altså, jeg tror ikke for et sekund at Trump tror "[militæret] vil gjøre som jeg sier om jeg beorder dem å gjøre det". Derimot har jeg lite problemer med å tro at veldig mange tror det er slik.

Da blir jo problemet - dersom de tror presidentet har slik makt, da stemmer de Trump fordi de håper han kan gjøre all galskapen han lirer av seg, eller så stemmer de Trump fordi de virkelig ikke tror han vil gjøre noe av det han sier. Som igjen betyr at de ikke aner hva han egentlig vil gjøre. Og da må man jo lure på hvorfor de stemmer på ham.

Politikere lover mye mer enn som er mulig, det tror de fleste amerikanere jeg kjenner.ange jeg kjenner velger ikke basert på hva politikeren lover han vill gjøre, men heller mer generellt. Bygger Trump en mur som meksikanere skal betale? Det tror ingen jeg kjenner. Likevel gir Trump inntrykket at han prøver å gjøre NOE mot ulovlig innvandring og det er dette inntrykket som de Trump supportere mener kan være grunnen nok til å støtte han. Det samme gjelder de andre fantasier Trump presenterer og som supportere ikke mener er valgkamp overdrivelser og løgn som de alle gjør men går den retningen supporterne ønsker

Mange er så sinte og frustrerte at de tåler Trump og sine ofte dumme, feilete uttalelser, særlig når de føler de ikke har bedre valg. Det sier de som jeg kjenner, ihvertfall. Du må huske på st det er ikke bare dumme, feilinformerte amerikanere som støtter Trump, det finnes velutdannede amerikanere også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan ses på som et lån uten at han blir valgt også, ettersom han kan betale tilbake lånet til seg selv med donasjoner han har mottatt underveis (flere millioner) samt penger han mottar etter primærvalget, der han har sagt at han vil dra inn økonomisk valgkampstøtte som andre kandidater. Dermed forsvinner hele "I'm self-funding, OK? I don't get enough credit for that!" - argumentet.

Totalt blir det nok til at han kan legge på renter og potensielt en viss avanse også. Man er da ikke businessmann for ingenting.

"Lånet" han selv gir til kampanjen er rentefritt så er nok ikke noe å hente der.

Lenke til kommentar

Ja det er lov å undre seg når mannen lekser ut om ting som alt går rett inn under populist paraplyen, men samtidig slipper argumentene med en tvist av politisk selvmord... :) Man skulle nesten tro han gjorde alt for å unngå og risikere at han faktisk ender opp som president, at det planlagte PR stuntet hvor kjendisstatus, posisjon og profitt var målet, brått ble kuppet og løp løpsk av at en uventet stor andel av folket var sinte og generelt uinformerte.

Jeg fornekter meg ikke og quoter meg selv litt da jeg syntes dette bekrefter mye av det mange med meg tror, at det overhengende målet hans med dette racet alltid har vært PR og profitt:

http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyheter/utenriks/politikk/donald_trump/presidentvalg_2016/43446655/

Tror man etterhvert må forstå at kynismen er skamløs og ikke har de samme grenser som vi er vant med her hjemme.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg fornekter meg ikke og quoter meg selv litt da jeg syntes dette bekrefter mye av det mange med meg tror, at det overhengende målet hans med dette racet alltid har vært PR og profitt:

Utvilsomt, det som har overraskes alle, inkludert Trump selv, er vel at folket faktisk foretrekker Incitatus fremfor alternativene. ;)

Lenke til kommentar

Utvilsomt, det som har overraskes alle, inkludert Trump selv, er vel at folket faktisk foretrekker Incitatus fremfor alternativene. ;)

Litt lebestift på grisen var visst alt som skulle til ja :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan ikke saklig kommentere Donald Trump (Drumpf?) uten at ordet 'banal' må anvendes.

Mannen er like sofistikert som en grillpølse servert på en seng av revet ruccola med parmesandryss og balsamicodressing.

Men han kan jo overraske som 'preznit' for det.

Folk flest vil stort sett ha enkle og ukompliserte matretter.

Lenke til kommentar

bernie-sanders.jpg

Noen presidentkandidater bruker tiden sin på å selge biff og vin mens andre fantaserer om voldtekt. :closedeyes:

Ja så her kan du altså slå til og både få deg en innføring i politikkens verden OG en aldri så liten seksualundervisning i samme sleng, to ting som sikkert hadde kommet godt med tenker jeg ;)

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja så her kan du altså slå til og både få deg en innføring i politikkens verden OG en aldri så liten seksualundervisning i samme sleng, to ting som sikkert hadde kommet godt med tenker jeg ;)

oi ! aggressivt :p mon tro om man traff en nerve ja.

Lenke til kommentar

Noen presidentkandidater bruker tiden sin på å selge biff og vin mens andre fantaserer om voldtekt. :closedeyes:

Hvor er dette sitatet hentet fra? Et interview? En artikkel Sanders skrev? Hva er konteksten?

Hvordan vet du at Sanders fantaserer om voldtekt?

Oh, by the way, hvilken presidentkandidat har sagt at han gjerne - hvis han hadde vært yngre - kunne ha tenkt seg å date Ivanka Trump? (Etternavnet er et hint.)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dere er klar over at mye av årsaken til at de allierte vant krigen kan skyldes Sovjets engasjement i krigen på alliert side?

Tja, hadde ikke sovjeterne først støttet Hitler så hadde han kanskje ikke hatt like stor fremgang før sovjeterne endelig tok til vettet?

Lenke til kommentar

Det er vel forståelig at folk er skeptiske til Trump når all omtale i norske medier, og mye i usa, er biased. De av som ikke er politisk korrekte roboter og klarer å tenke selv, ser at Trump er eneste kandidat som kan redde USA nå.

Selv har jeg veddet 3000 kr på at han blir neste president.

Hvordan skal Trump redde USA, og fra hva?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere er klar over at mye av årsaken til at de allierte vant krigen kan skyldes Sovjets engasjement i krigen på alliert side?

Tja, hadde ikke sovjeterne først støttet Hitler så hadde han kanskje ikke hatt like stor fremgang før sovjeterne endelig tok til vettet?

Tja, kanskje han hadde slått til i øst først? Sovjet hadde i 1939 (- i likhet med 'vesten' -) lite å stille opp med mot den tyske militærmaskinen, og Stalin regnet det vel som lite sannsynlig at noen ville komme ham til unnsetning. Hvis Hitler og Co. hadde fått kontroll over de sovjetiske oljeressursene i 1940, så kunne krigen i neste omgang ha blitt desto verre for 'vesten'.

Men nå er vi farlig langt unna Trump ...

Lenke til kommentar

Det er vel forståelig at folk er skeptiske til Trump når all omtale i norske medier, og mye i usa, er biased. De av som ikke er politisk korrekte roboter og klarer å tenke selv, ser at Trump er eneste kandidat som kan redde USA nå.

Selv har jeg veddet 3000 kr på at han blir neste president.

Hvordan skal Trump redde USA, og fra hva?

Først og fremst for å redde PrincepBaker ifra den spillegjelda der forståss :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er dette sitatet hentet fra? Et interview? En artikkel Sanders skrev? Hva er konteksten?

Oh, by the way, hvilken presidentkandidat har sagt at han gjerne - hvis han hadde vært yngre - kunne ha tenkt seg å date Ivanka Trump? (Etternavnet er et hint.)

Det er hans egne ord, ikke vanskelig å sjekke ;)

VdTCdVm.jpg

Dette utsagnet må være en personlig favoritt, når selv ikke politifact kan ignorere eller lyve om utsagn til sine favoritter vet man at noe er galt ;)

Lenke til kommentar

Det er hans egne ord, ikke vanskelig å sjekke ;)

VdTCdVm.jpg

Dette utsagnet må være en personlig favoritt, når selv ikke politifact kan ignorere eller lyve om utsagn til sine favoritter vet man at noe er galt ;)

Ja så du mener du er rustet til å sette deg inn i hvordan det er å bli født og vokse opp i Compton der inne ifra fjøset ditt? Hehe empatien din er grenseløs.

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja så du mener du er rustet til å sette deg inn i hvordan det er å bli født og vokse opp i Compton der inne ifra fjøset ditt? Hehe empatien din er grenseløs.

thug-trayvons.jpg

Hehe nei ikke mye empati fra min side når det gjelder denne gjengen ;)

Endret av geita_
Lenke til kommentar

thug-trayvons.jpg

Hehe nei ikke mye empati fra min side når det gjelder denne gjengen ;)

Hehe? Ikke så mange andre alternativer når du bor i det nabolaget, noen blir musikere andre må ta til takke med gangsterlivet eller soldat i Irak og i begge tilfellene venter en ung og tidlig død.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...