Thoto79 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Det er nokså utbredt i USA at ambassadørstillinger tildeles ikke primært på bakgrunn av kunnskaper om internasjonal politikk, men som en takk for økonomisk støtte under den sittende presidentens forrige valgkamp. Faen meg absurd, dette bevitner om en helt uakseptabel ukultur som ikke skal unnskyldes eller som kan bortforklares. Bring on Bernie så vi får slutt på slikt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Faen meg absurd, dette bevitner om en helt uakseptabel ukultur som ikke skal unnskyldes eller som kan bortforklares. Bring on Bernie så vi får slutt på slikt.Ja, nesten like absurd som politiske kamerater blir utnevnt til diverse stillinger i Norge ... tross alt man har ett byråkrati som er fullt kvalifisert til å styre landet Eller er muligens systemet der politikere får bestemme hvem som sitter i hvilke stillinger også kjent som demokrati. Byråkrati eller demokrati, hva er best? Endret 8. mars 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Faen meg absurd, dette bevitner om en helt uakseptabel ukultur som ikke skal unnskyldes eller som kan bortforklares. Bring on Bernie så vi får slutt på slikt.Ja, nesten like absurd som politiske kamerater blir utnevnt til diverse stillinger i Norge ... tross alt man har ett byråkrati som er fullt kvalifisert til å styre landet Eller er muligens systemet der politikere får bestemme hvem som sitter i hvilke stillinger også kjent som demokrati. Byråkrati eller demokrati, hva er best? I enkelte land skiftes ut en stor del av de offentlig ansatte ut når det kommer inn en ny president :-) Det blir mer spennende valgkamper av slikt - og gjerne litt valgfusk. Dette gjelder land der sjefen i offentlige bedrifter kan kaste ut "sine" ansatte etter egen synsing - og ansetter gjerne etterpå slekt og venner. Og er man ikke venn med sjefen og ikke sexy nok - så er det ut ! I Norge er det litt bedre - der kommer man ikke *inn* dersom man ikke er en (potensiell) venn eller sexy nok :-) Produktivitet er ikke så viktig. Har hørt om noen som tilbør å jobbe gratis i staten - de sa at det hadde de ikke penger til. Så det er kanskje ikke så kritisk travelt der :-) Men ville det ikke være morsomt med nye NAV-ansatte ved ny regjering ? :-) Det ville jo piffe opp valgkampen. Endret 8. mars 2016 av lada1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Faen meg absurd, dette bevitner om en helt uakseptabel ukultur som ikke skal unnskyldes eller som kan bortforklares. Bring on Bernie så vi får slutt på slikt.Ja, nesten like absurd som politiske kamerater blir utnevnt til diverse stillinger i Norge ... tross alt man har ett byråkrati som er fullt kvalifisert til å styre landet Eller er muligens systemet der politikere får bestemme hvem som sitter i hvilke stillinger også kjent som demokrati. Byråkrati eller demokrati, hva er best? Ikke bland inn alt mulig rart her med en gang nå a, her var det snakk om en korrupt utvelgelsesprosess i Amerika som har fint lite med Norge å gjøre, vi passer tross alt på at våres representant over there både kan Engelsk og vet at Amerika ikke er ett monarki, det handler vel litt om respekt og om å klare og se viktigheten av en sånn posisjon. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Ikke bland inn alt mulig rart her med en gang nå a, her var det snakk om en korrupt utvelgelsesprosess i Amerika som har fint lite med Norge å gjøre, vi passer tross alt på at våres representant over there både kan Engelsk og vet at Amerika ikke er ett monarki, det handler vel litt om respekt og om å klare og se viktigheten av en sånn posisjon.Deres utvelgelsesprosess av ambassadører er identisk med den utvelgelsesprosess som man har i Norge av regjeringsmedlemmer (untatt partiledere), høyeste nivåer i administrasjonen, samt statsbedrifter. Om utvelgelsesprosessen av ambassadører i USA er korrupt, bør du vel innse at samme ord kan brukes om samme utvelgelsesprosess i Norge, selv om denne korrupte prosessen kun brukes på aller høyeste nivåer i Norge? Endret 8. mars 2016 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Ikke bland inn alt mulig rart her med en gang nå a, her var det snakk om en korrupt utvelgelsesprosess i Amerika som har fint lite med Norge å gjøre, vi passer tross alt på at våres representant over there både kan Engelsk og vet at Amerika ikke er ett monarki, det handler vel litt om respekt og om å klare og se viktigheten av en sånn posisjon.Deres utvelgelsesprosess av ambassadører er identisk med den utvelgelsesprosess som man har i Norge av regjeringsmedlemmer (untatt partiledere), høyeste nivåer i administrasjonen, samt statsbedrifter. Om utvelgelsesprosessen av ambassadører i USA er korrupt, bør du vel innse at samme ord kan brukes om samme utvelgelsesprosess i Norge, selv om denne korrupte prosessen kun brukes på aller høyeste nivåer i Norge? Jeg tror ikke prosessen er korrupt i Norge på samme måte nei. 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Det er nokså utbredt i USA at ambassadørstillinger tildeles ikke primært på bakgrunn av kunnskaper om internasjonal politikk, men som en takk for økonomisk støtte under den sittende presidentens forrige valgkamp. Faen meg absurd, dette bevitner om en helt uakseptabel ukultur som ikke skal unnskyldes eller som kan bortforklares. Bring on Bernie så vi får slutt på slikt.Det skjer i alle politiske systemer. De som jobber med politikere som Tsunis gjorde tilbys jobber foran andre som ikke er venner eller jobbet for politikeren http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorangrepet-22-juli-kommisjonsrapporten/stoltenberg-vil-ikke-vurdere-om-forloveren-maa-gaa/a/10067676/ Endret 8. mars 2016 av jjkoggan 1 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Det er ingen automatikk i at den som gir mest får jobb som ambassadør. Men at en som gjør stor innsats i en valgkamp skal belønnes på et vis er vel i utgangspunktet greit nok. Når det er sagt så må man huske på at en ambassadør bare er en betydningsløs nikkedukke for politikerne uansett. Men jo her i Norge er det annerledes. Her går det på rene evner: " Fagdirektør Ingrid Schulerud i Utenriksdepartementet blir Norges nye ambassadør til Belgia og får dermed arbeid i samme by som ektemannen - NATO-sjef Jens Stoltenberg." Endret 8. mars 2016 av coffeee 2 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Det skjer i alle politiske systemer. De som jobber med politikere som Tsunis gjorde tilbys jobber foran andre som ikke er venner eller jobbet for politikeren http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorangrepet-22-juli-kommisjonsrapporten/stoltenberg-vil-ikke-vurdere-om-forloveren-maa-gaa/a/10067676/ Den saken du linker til viser jo det motsatte - statsministeren deltok ikke i vurderingen hverken av ansettelse eller videre tillit til mannen som var hans forlover. Det er fordi vi har lover om habilitet, og tradisjon for å følge dem. Det vi har hatt problem med i Norge, er at folk måtte ha den rette partiboken for å få visse jobber. Men det var ikke slik at partiboken var inngangsbilletten, det var det kvalifikasjonene som var. Uansett ses dette på i dag som et mørkt kapittel i det norske demokratiets historie. I USA kjøper man seg slike posisjoner, totalt uavhengig av kvalifikasjoner. USA som demokrati er ødelagt av pengene. Endret 8. mars 2016 av Horten Market 2 Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Ja slike banale sammenlikninger er fin hjerneføde for den gemene hop. 2 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Hvem skulle trodd, memes er like tåpelige uavhengig av hvilken "side" det er snakk om. Slike ting hører hjemme i humortråder, selv hvis de ikke er morsomme. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Ja slike banale sammenlikninger er fin hjerneføde for den gemene hop. Man kan ikke saklig kommentere Donald Trump (Drumpf?) uten at ordet 'banal' må anvendes. Mannen er like sofistikert som en grillpølse servert på en seng av revet ruccola med parmesandryss og balsamicodressing. Men han kan jo overraske som 'preznit' for det. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Krisetid 30 åra Adolf Hitler...... og Nasjonalsosialismen Krisetid 2016 Donald Trump, Frp, og her i Sverige Sverigedemokraterna... Endret 8. mars 2016 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Det kunne vært et interessant tankeeksperiment å høre om folk tror de hadde ant noen form for uråd rundt årsskiftet 1932/33. Kunne man basert på samtidens hendelser forestilt seg hvilken retning det gikk, hvis historien etter januar 1933 var ukjent? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Bygge en stor mur rundt USA Innføre tortur i USA i fengsel Merke muslimer Deportere muslimer og mexican/latinamerikanere Vinner på krisetider og med fremmedfrykt, sier han skal gjøre America stort igjen. Folk sier at historien gjentar seg, kan være det stemmer. Det jeg ikke liker med Trump er ikke at han er rasist, eller facist, men heller at han som Hitler var er totalt uberegnelig og du vet ikke helt hva framtiden bringer av faenskap.... Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Du kaller meg attpåtil usmakelig fordi jeg sammenlikner dette med waterboarding og det du kaller "faktiske ofre for tortur". Står du fast ved denne påstanden eller? Nei, jeg kaller ikke deg usmakelig. Jeg kjenner deg ikke. Har ikke noe basis for å kalle deg det. Derimot er det (ikke du) usmakelig at noen (Trump) tar snarveien via isolasjon i fengsel til fysisk tortur for å rettferdiggjøre tortur. Hensikt er relativt viktig her. Barnemordere får en viss isolasjon også, om man ser det nødvendig. De blir ikke mange dagene gamle i fengsel om det ikke er slik.Det trump ser ut til å ville er å kunne gjøre hva han vil med fanger som kun er mistenkte. Man forbigår alt av rettsvern man kjenner i vesten, og sidestiller seg med folk som kapper av hendene for tyveri.Det er usmakelig."We're the good guys" holder bare om man faktisk er "the good guys". Men jeg mistenker Trump bare lirer av seg ting som sørger for at han får litt mer TV-tid. Her framsnakker du altså tortur basert på ett argument om at isolasjon er for slemt? Jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden skal tolke meg i verste mening. Jeg skrev at jeg berømmer Trump for å si ting som de er, nok en gang. Jeg har faktisk mer respekt for land som er ærlige om at de bruker feks waterboarding, enn land som dekker over og pakker inn alt slik man gjør i Norge. Slike land står i det minste for det de gjør. Befolkningen i Norge holdes regelrett for narr, og blir fjernere og fjernere fra virkeligheten for hvert år. (Og da tenker jeg ikke bare på disse tingene, matproduksjon er et annet eksempel) Ja, hva er det? "Vi må tillate tortur av mistenkte på Amerikansk jord"? Hvordan i svarte er dette å si det som det er? Tror Thoto 79 er inne på noe der, rent bortsett fra påstanden om at amerikanere er uinformerte. *uventet stor andelDe som velger Trump er enten dumme eller uinformerte. Litt arrogant paastand. Om ikke annet er de som velger Trump uinformerte om loven og politikk, eller så ser de seg så formidable at de ikke trenger bry seg om internasjonal lov. (Lovliggjøre tortur og segregere landet basert på religion)Altså, jeg tror ikke for et sekund at Trump tror "[militæret] vil gjøre som jeg sier om jeg beorder dem å gjøre det". Derimot har jeg lite problemer med å tro at veldig mange tror det er slik.Da blir jo problemet - dersom de tror presidentet har slik makt, da stemmer de Trump fordi de håper han kan gjøre all galskapen han lirer av seg, eller så stemmer de Trump fordi de virkelig ikke tror han vil gjøre noe av det han sier. Som igjen betyr at de ikke aner hva han egentlig vil gjøre. Og da må man jo lure på hvorfor de stemmer på ham. Trump bruker egne penger fordi han ikke vil kjøpes av andre. Han vet hvordan dette fungerer, fordi han etter eget utsagn har kjøpt politikere i årevis. Det er ingen grunn til å tvile på det. Så det at han låner sine egne penger til sin valgkamp stemmer ikke? Faen meg absurd, dette bevitner om en helt uakseptabel ukultur som ikke skal unnskyldes eller som kan bortforklares. Bring on Bernie så vi får slutt på slikt.Ja, nesten like absurd som politiske kamerater blir utnevnt til diverse stillinger i Norge ... tross alt man har ett byråkrati som er fullt kvalifisert til å styre landet Eller er muligens systemet der politikere får bestemme hvem som sitter i hvilke stillinger også kjent som demokrati. Byråkrati eller demokrati, hva er best? Du og jeg som er så uenige i så mye - her har du min støtte. Mannen er like sofistikert som en grillpølse servert på en seng av revet ruccola med parmesandryss og balsamicodressing. Pølse uten ketsjup. ...i papir. Krisetid 30 åra Adolf Hitler...... og NasjonalsosialismenKrisetid 2016 Donald Trump, Frp, og her i Sverige Sverigedemokraterna... Nei, dette er ikke riktig. Trump, FrP og Sverigedemokraterna er ganske forskjellige verdener. Bygge en stor mur rundt USAInnføre tortur i USA i fengselMerke muslimerDeportere muslimer og mexican/latinamerikanereVinner på krisetider og med fremmedfrykt, sier han skal gjøre America stort igjen.Folk sier at historien gjentar seg, kan være det stemmer.Det jeg ikke liker med Trump er ikke at han er rasist, eller facist, men heller at han som Hitler var er totalt uberegnelig og du vet ikke helt hva framtiden bringer av faenskap.... Det jeg ikke liker ved Trump er at jeg er 5000% sikker på at han ikke er noen slags form for rasist, men han spiller det kortet likevel. Endret 9. mars 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) slett Endret 8. mars 2016 av Amoralsk Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Trump bruker egne penger fordi han ikke vil kjøpes av andre. Han vet hvordan dette fungerer, fordi han etter eget utsagn har kjøpt politikere i årevis. Det er ingen grunn til å tvile på det.Så det at han låner sine egne penger til sin valgkamp stemmer ikke? Usikker på hva du sikter til her, men det kan ses på som et "lån" dersom han blir valgt. For det har vel aldri skjedd at noen har gått fattigere ut av presidentrollen? Da er det vel riktigere å kalle det en investering enn et lån. Han kan i alle fall forvente høy avkastning dersom han blir president. Endret 8. mars 2016 av Horten Market Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Det kan ses på som et lån uten at han blir valgt også, ettersom han kan betale tilbake lånet til seg selv med donasjoner han har mottatt underveis (flere millioner) samt penger han mottar etter primærvalget, der han har sagt at han vil dra inn økonomisk valgkampstøtte som andre kandidater. Dermed forsvinner hele "I'm self-funding, OK? I don't get enough credit for that!" - argumentet. Totalt blir det nok til at han kan legge på renter og potensielt en viss avanse også. Man er da ikke businessmann for ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg