Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg bare føler meg sikker på at jeg ville takle ensomhet bedre enn å ikke få puste. At noen sidestiller dette finner jeg usmakelig og respektløst overfor faktiske ofre for tortur. Litt som å sidestille veskenapping og voldtekt. Begge er jo en forbrytelse mot deg, ikke sant?

"Jeg har møtt irakere som har holdt ut år med fysisk tortur i Saddam Husseins fengsler, men som har tørnet fullstendig etter få uker med den norske isoleringsvarianten.

Den isolerte hjemsøkes av depresjoner, angst og hallusinasjoner, blir overfølsom, var for lys og lyder, mister matlysten, får problemer med mimikk og motorikk, og forsvinner ofte inn i depresjoner, psykoser og total apati."

Les og lær fra en med førstehånds kunnskap: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Isolasjon-i-fengsel-er-tortur-6393328.html

Du kaller meg attpåtil usmakelig fordi jeg sammenlikner dette med waterboarding og det du kaller "faktiske ofre for tortur". Står du fast ved denne påstanden eller?

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg bare føler meg sikker på at jeg ville takle ensomhet bedre enn å ikke få puste. At noen sidestiller dette finner jeg usmakelig og respektløst overfor faktiske ofre for tortur. Litt som å sidestille veskenapping og voldtekt. Begge er jo en forbrytelse mot deg, ikke sant?

"Jeg har møtt irakere som har holdt ut år med fysisk tortur i Saddam Husseins fengsler, men som har tørnet fullstendig etter få uker med den norske isoleringsvarianten.

Den isolerte hjemsøkes av depresjoner, angst og hallusinasjoner, blir overfølsom, var for lys og lyder, mister matlysten, får problemer med mimikk og motorikk, og forsvinner ofte inn i depresjoner, psykoser og total apati."

Les og lær fra en med førstehånds kunnskap: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Isolasjon-i-fengsel-er-tortur-6393328.html

Du kaller meg attpåtil usmakelig fordi jeg sammenlikner dette med waterboarding og det du kaller "faktiske ofre for tortur". Står du fast ved denne påstanden eller?

Her framsnakker du altså tortur basert på ett argument om at isolasjon er for slemt?

Lenke til kommentar

Her framsnakker du altså tortur basert på ett argument om at isolasjon er for slemt?

Jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden skal tolke meg i verste mening. Jeg skrev at jeg berømmer Trump for å si ting som de er, nok en gang. Jeg har faktisk mer respekt for land som er ærlige om at de bruker feks waterboarding, enn land som dekker over og pakker inn alt slik man gjør i Norge. Slike land står i det minste for det de gjør. Befolkningen i Norge holdes regelrett for narr, og blir fjernere og fjernere fra virkeligheten for hvert år. (Og da tenker jeg ikke bare på disse tingene, matproduksjon er et annet eksempel)

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden skal tolke meg i verste mening. Jeg skrev at jeg berømmer Trump for å si ting som de er, nok en gang. Jeg har faktisk mer respekt for land som er ærlige om at de bruker feks waterboarding, enn land som dekker over og pakker inn alt slik man gjør i Norge. Slike land står i det minste for det de gjør. Befolkningen i Norge holdes regelrett for narr, og blir fjernere og fjernere fra virkeligheten for hvert år.

Trump - ærligheten selv. Alle andre er samstemte om at de må fjerne Guantanamo og middelalderske torturmetoder, ikke innføre disse i Norge.. Baklengs inn i framtiden osv.

Isolasjon blir som sagt brukt for å skjerne tiltalte, samt å skjerme andre ifra tiltalte. Så det er altså en bakenforliggende sosial mening med det hele, kontra galskapen som er tortur hvorav brukes kun for å få fram ett avskrekkende poeng og/eller skvise noen for informasjon/tilståelser. Slikt noe skal utgå med skyhøye kneløft i Norge selvfølgelig, vi er ikke noen bananrepublikk heller.

Lenke til kommentar

Jeg skrev at jeg berømmer Trump for å si ting som de er, nok en gang. Jeg har faktisk mer respekt for land som er ærlige om at de bruker feks waterboarding, enn land som dekker over og pakker inn alt slik man gjør i Norge. Slike land står i det minste for det de gjør.

US bruker jo isolat de også akkurat Norge og de fleste nasjoner verden over, men de har også pakket inn waterboarding i Guantanamo papir. Og dette ønsker nå Trump å pakke ut og innføre til nasjonen, noe som gjør at USA må melde seg ut av blant annet United Nations Convention against Torture som er en del av de grunnleggende menneskerettighetene våres. Dette er noe som samtlige av verdens nasjoner har signert, med unntak av noen som henger litt etter eller har alternative måter å styre nasjonen sin på: Vest Sahara, Oman, Tanzania, Zimbabwe, Iran, Burma, Thailand, Nord Korea, Taiwan, Malaysia og New Guinea.

Det å komme med noe sånt som en president kandidat er jo helt bak mål, men samtidig så gir det han god sendetid på TV og mye skriverier på fora.. Er det bare et spill for galleriene eller hva er greia med Trump egentlig? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle husker vel Trumps "det er ikke jeg som sier dette (åh neida), og jeg liker Cruz, men han har kanskje et birther issue, noen kan saksøke ham fordi han er ikke kvalifisert til å bli president!" som Trump kvernet på i ukevis før jul.

En fyr som liker å saksøke folk tok Trumps oppfordring og anla sak. Men nå:

Prominent Birther Loses Again As IL Judge Dismisses Challenge Against Ted Cruz

http://www.redstate.com/diary/ulyssesarn/2016/03/01/prominent-birther-loses-il-judge-dismisses-challenge-ted-cruz/

Og: http://www.reuters.com/article/us-usa-election-cruz-court-idUSMTZSAPEC31DDY4EK 

"Get a clue man(and that goes for all birthers including Donald Trump)"

Lenke til kommentar

US bruker jo isolat de også akkurat Norge og de fleste nasjoner verden over, men de har også pakket inn waterboarding i Guantanamo papir. Og dette ønsker nå Trump å pakke ut og innføre til nasjonen, noe som gjør at USA må melde seg ut av blant annet United Nations Convention against Torture som er en del av de grunnleggende menneskerettighetene våres. Dette er noe som samtlige av verdens nasjoner har signert, med unntak av noen som henger litt etter eller har alternative måter å styre nasjonen sin på: Vest Sahara, Oman, Tanzania, Zimbabwe, Iran, Burma, Thailand, Nord Korea, Taiwan, Malaysia og New Guinea.

Det å komme med noe sånt som en president kandidat er jo helt bak mål, men samtidig så gir det han god sendetid på TV og mye skriverier på fora.. Er det bare et spill for galleriene eller hva er greia med Trump egentlig? 

Ja det er lov å undre seg når mannen lekser ut om ting som alt går rett inn under populist paraplyen, men samtidig slipper argumentene med en tvist av politisk selvmord... :) Man skulle nesten tro han gjorde alt for å unngå og risikere at han faktisk ender opp som president, at det planlagte PR stuntet hvor kjendisstatus, posisjon og profitt var målet, brått ble kuppet og løp løpsk av at en uventet stor andel av folket var sinte og generelt uinformerte.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er også om Trump har råd til å stille mot Clinton. Mens Trump har 600 millioner dollar til rådighet, har Clinton 2 milliarder. De rike og pengemakten forventes å støtte Clinton. Dette valget kan mer enn noengang vise at det er pengene som velger, ikke folket.

Trump vinner blant republikanere og bruker minst penger. Forskning viser at når begge kandidatene er velkjente, så spiller penger lite rolle. Spørsmålet egentlig er hvorfor finnes det så lite penger i valgkamper hvis politikerne kan kjøpes.
Lenke til kommentar

Trump bruker egne penger fordi han ikke vil kjøpes av andre. Han vet hvordan dette fungerer, fordi han etter eget utsagn har kjøpt politikere i årevis. Det er ingen grunn til å tvile på det.

USA mangler ambassadør til Norge på tredje året fordi han som kjøpte seg posisjonen, viste seg å være totalt uegnet. Denne type korrupsjon er så akseptert i USA at de ikke legger merke til det selv. Det er helt naturlig for dem at folk som gir penger til valgkampen får en utnevnelse i belønning.

Lenke til kommentar

Trump bruker egne penger fordi han ikke vil kjøpes av andre. Han vet hvordan dette fungerer, fordi han etter eget utsagn har kjøpt politikere i årevis. Det er ingen grunn til å tvile på det.

Kandidaten som bruker minst penger vinner. Han heter Trump

USA mangler ambassadør til Norge på tredje året fordi han som kjøpte seg posisjonen, viste seg å være totalt uegnet. Denne type korrupsjon er så akseptert i USA at de ikke legger merke til det selv. Det er helt naturlig for dem at folk som gir penger til valgkampen får en utnevnelse i belønning.

Han jobbet som fundraiser for Obama. Jobber du for en kandidat, kan du vente at kandidaten prøver å gi deg en jobb

Hjelper jeg sjefen min så kan jeg vente det samme uten å bli kallet korrupsjon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...