Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Trump : The first order on the agenda for today is to re-new Fuller House for ten seasons , get me Netflix on the horn !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Trump sier det som det er nok en gang. Tortur er liksom tabu blant de politisk korrekte, men full isolasjon og taktisk bruk av glattcelle som i utstrakt grad benyttes feks i Norge er like mye tortur som waterboarding eller sleep deprivation.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Trump sier det som det er nok en gang. Tortur er liksom tabu blant de politisk korrekte, men full isolasjon og taktisk bruk av glattcelle som i utstrakt grad benyttes feks i Norge er like mye tortur som waterboarding eller sleep deprivation.

Hadde jeg måttet velge egen avstraffelse hadde jeg valgt isolasjon over waterboarding. Med god margin.

EDIT: typo

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Hadde jeg måttet velge egen avstraffelse hadde jeg valgt isolasjon over waterboarding. Med god margin.

... til å begynne med. ;)
Lenke til kommentar

... til å begynne med. ;)

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg bare føler meg sikker på at jeg ville takle ensomhet bedre enn å ikke få puste. At noen sidestiller dette finner jeg usmakelig og respektløst overfor faktiske ofre for tortur. Litt som å sidestille veskenapping og voldtekt. Begge er jo en forbrytelse mot deg, ikke sant?
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener. Men jeg bare føler meg sikker på at jeg ville takle ensomhet bedre enn å ikke få puste. At noen sidestiller dette finner jeg usmakelig og respektløst overfor faktiske ofre for tortur. Litt som å sidestille veskenapping og voldtekt. Begge er jo en forbrytelse mot deg, ikke sant?

Ja begge er overgrep, om enn ikke direkte sammenlignbare, derfor er det jo litt pussig at man aksepterer den ene men ikke den andre, eller?

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på å isolere noen, da både for å sikre vedkommende selv og for å skjerme andre, kontra tortur som har som mål å tyne ut informasjon av den siktede på neandertalsk vis og/eller kun for plagingen i seg selv (fordi han fortjener det...).

Om dette her begynner å gli ut, altså når man hiver all menneskelighet og decency over bord av populistiske grunner, så er vi ordntlig ute å kjøre. Husk at det tross alt er ting som dette som skiller oss ifra Saudi-Arabia, så selv om Trump ønsker seg ett mer totalitært samfunn hvor han kan skvalte og valte med menneskerettigheter som han selv vil, så er ikke det nødvendigvis en god idè skal du se.

Lenke til kommentar

Ja begge er overgrep, om enn ikke direkte sammenlignbare, derfor er det jo litt pussig at man aksepterer den ene men ikke den andre, eller?

Nei, hvorfor det? Bare fordi man har avstraffelsesmetoder, så betyr ikke det at alt skal være lov. Ikke minst i denne sammenhengen har metodene forskjellig hensikt. Skal man sammenligne disse slik Trump her gjør så må man si at man aksepterer isolasjon sånn i tilfellet personen man burer inne har gjort noe. Han tilstår nok bare han får sittet der lenge nok. Dette er tross alt hensikten med tortur. Sammenligningen er grunnløs.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...