Thoto79 Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Da var ihvertfall den selvutnevnte intelligentsian i det republikanske racet ute av leken, eller doktor dum om du vil. Om noe menneske noen gang har vært mindre egnet for slik en stilling det her er snakk om, så må det bli Trump. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Washington-Post-Ben-Carson-gir-opp-8379456.html Vi kan jo mimre litt https://www.youtube.com/watch?v=YIeEcvfppb8 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. mars 2016 Del Skrevet 5. mars 2016 Om noe menneske noen gang har vært mindre egnet for slik en stilling det her er snakk om, så må det bli Trump. Blir nok skarp konkurranse mellom Hillary og Trump om hvem som er minst egnet. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Ser ut til at den siste famøse debatten faktisk gjorde utslag. Cruz vant med 50% av stemmene i Kansas og ligger an til å vinne flere stater i natt: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Ted-Cruz-utropes-til-vinner-i-Kansas-8383737.html http://www.bbc.com/news/election-us-2016-35731881 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Super Saturday dekning live stream: http://www.zahitvstation.com/watch-cnn-usa-live Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) Trump : The first order on the agenda for today is to re-new Fuller House for ten seasons , get me Netflix on the horn ! Endret 6. mars 2016 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Paven er redd for en større gullku enn han selv? Dette er vogna til paven: Har Trump mer gull enn paven? Virker som paven skulle dømme seg selv før han dømmer andre? 3 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Q: How do you do it? Madoff: — That's proprietary, not gonna tell you. Just trust me. Trump: — We have terrible problems, I'm gonna be unpredictable. Believe me. Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Trump sier det som det er nok en gang. Tortur er liksom tabu blant de politisk korrekte, men full isolasjon og taktisk bruk av glattcelle som i utstrakt grad benyttes feks i Norge er like mye tortur som waterboarding eller sleep deprivation. 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Trump sier det som det er nok en gang. Tortur er liksom tabu blant de politisk korrekte, men full isolasjon og taktisk bruk av glattcelle som i utstrakt grad benyttes feks i Norge er like mye tortur som waterboarding eller sleep deprivation.Hadde jeg måttet velge egen avstraffelse hadde jeg valgt isolasjon over waterboarding. Med god margin. EDIT: typo Endret 7. mars 2016 av fokkeslasken Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Trump sier det som det er nok en gang. Tortur er liksom tabu blant de politisk korrekte, men full isolasjon og taktisk bruk av glattcelle som i utstrakt grad benyttes feks i Norge er like mye tortur som waterboarding eller sleep deprivation.Hadde jeg måttet velge egen avstraffelse hadde jeg valgt isolasjon over waterboarding. Med god margin. EDIT: typo ... til å begynne med. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Trump sier det som det er nok en gang. Tortur er liksom tabu blant de politisk korrekte, men full isolasjon og taktisk bruk av glattcelle som i utstrakt grad benyttes feks i Norge er like mye tortur som waterboarding eller sleep deprivation.Hadde jeg måttet velge egen avstraffelse hadde jeg valgt isolasjon over waterboarding. Med god margin. EDIT: typo ... til å begynne med. Jeg skjønner hva du mener. Men jeg bare føler meg sikker på at jeg ville takle ensomhet bedre enn å ikke få puste. At noen sidestiller dette finner jeg usmakelig og respektløst overfor faktiske ofre for tortur. Litt som å sidestille veskenapping og voldtekt. Begge er jo en forbrytelse mot deg, ikke sant? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Jeg skjønner hva du mener. Men jeg bare føler meg sikker på at jeg ville takle ensomhet bedre enn å ikke få puste. At noen sidestiller dette finner jeg usmakelig og respektløst overfor faktiske ofre for tortur. Litt som å sidestille veskenapping og voldtekt. Begge er jo en forbrytelse mot deg, ikke sant? Ja begge er overgrep, om enn ikke direkte sammenlignbare, derfor er det jo litt pussig at man aksepterer den ene men ikke den andre, eller? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Trump sier det som det er nok en gang. Tortur er liksom tabu blant de politisk korrekte, men full isolasjon og taktisk bruk av glattcelle som i utstrakt grad benyttes feks i Norge er like mye tortur som waterboarding eller sleep deprivation. Det er stor forskjell på å isolere noen, da både for å sikre vedkommende selv og for å skjerme andre, kontra tortur som har som mål å tyne ut informasjon av den siktede på neandertalsk vis og/eller kun for plagingen i seg selv (fordi han fortjener det...). Om dette her begynner å gli ut, altså når man hiver all menneskelighet og decency over bord av populistiske grunner, så er vi ordntlig ute å kjøre. Husk at det tross alt er ting som dette som skiller oss ifra Saudi-Arabia, så selv om Trump ønsker seg ett mer totalitært samfunn hvor han kan skvalte og valte med menneskerettigheter som han selv vil, så er ikke det nødvendigvis en god idè skal du se. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Jeg skjønner hva du mener. Men jeg bare føler meg sikker på at jeg ville takle ensomhet bedre enn å ikke få puste. At noen sidestiller dette finner jeg usmakelig og respektløst overfor faktiske ofre for tortur. Litt som å sidestille veskenapping og voldtekt. Begge er jo en forbrytelse mot deg, ikke sant? Ja begge er overgrep, om enn ikke direkte sammenlignbare, derfor er det jo litt pussig at man aksepterer den ene men ikke den andre, eller? Nei, hvorfor det? Bare fordi man har avstraffelsesmetoder, så betyr ikke det at alt skal være lov. Ikke minst i denne sammenhengen har metodene forskjellig hensikt. Skal man sammenligne disse slik Trump her gjør så må man si at man aksepterer isolasjon sånn i tilfellet personen man burer inne har gjort noe. Han tilstår nok bare han får sittet der lenge nok. Dette er tross alt hensikten med tortur. Sammenligningen er grunnløs. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Iblandt er formålet " kun for plagingen i seg selv (fordi han fortjener det...)" Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Iblandt er formålet " kun for plagingen i seg selv (fordi han fortjener det...)"Den påstanden er like hensiktsmessig som "de som utfører waterboarding blir sexuelt opphisset av det". Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hvorfor fremsatte du da påstanden i post #1036? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg