xRun Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Hva nettavisen, NRK, Dagbladet etc. skriver om Trump er irrelevant for amerikanske velgere og påvirker ikke valgkampen. Hvis man vil ha hele bildet av mediedekningen av valgkampen må en nesten ta med hva som dekkes i landet hvor det foregår, eller evt. kutte ut mellommannen helt. Men det er veldig blandet der også, alle sider dekkes og hvis det dukker opp noe aktuelt får man ganske bred dekning både på godt og vondt. Endret 1. mars 2016 av xRun Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) Edit: Om du liker Trump burde du ikke se denne. Endret 1. mars 2016 av Mammakamelen Lenke til kommentar
xRun Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Før noen andre poster en deja-vu melding igjen: Joda, vi forstår at John Olivers rant har vært oppe før. Vi forstår også at mange har problemer med å ta hans kritikk av Trump alvorlig, og at begrunnelsen for dette er at han er en komiker. Men er det en god grunn til å avvise hele innholdet i hva John Oliver retter søkelyset på i sin rant? Vi kan jo ta et sideblikk til Cosby-saken. Spørsmålene om hvorvidt han hadde forgrepet seg på en lang rekke kvinner var stort sett ignorert i mange år. Men så dukket det opp en stand-up komiker som harselerte om Cosby som voldtektsforbryter. Siden har det vært svært omfattende dekning av saken, av ofrenes historier, og av de juridiske prosedyrene rundt dette. I realiteten er en komiker iblant som en kanari i gruven. En komiker har virkemidler til å belyse ting på måter som gir et friskt perspektiv. Det er ikke noen automatikk i at de skal ignoreres, selv om det kanskje har vært sånn tidligere. 1 Lenke til kommentar
Party4life Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 https://www.youtube.com/watch?v=hixrLVIsCfI fra ca 5:00 Den muslimske tause demonstranten var ikke så uskyldig allikevel. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Det med Gandhi gidder jeg ikke å forholde meg til, men det står på hundrevis av nettsteder linket til Gandhi. Goodreads er verdens største nettsted for bøker og sitater med over 40 mill medlemmer og 1,3 mill bøker. Det holder for meg. Ellers virker det som du har følgende tankegang: “Trump skal ha funnet et ordtak han visste var fra Mussolini og trodde at det skulle være et hemmelig signal til velgerne om at han er facist, men ble oppdaget av en dyktig professor som jeg fant og som visste det var fra Mussolini og da kan alle se hva han egentlig står for.” Gå heller og ta deg en vaffel Sitatet er fra antikken, og var romersk. "Det er bedre å være en løve i en dag, enn et lam i hundre". Det er mange tusen som bruker det der sitatet, og har gjort det gjennom århundrene. Å bruke det der som argument, viser bare til velgerne hva slags slanger de virkelig er. Lenke til kommentar
Masserati Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Det med Gandhi gidder jeg ikke å forholde meg til, men det står på hundrevis av nettsteder linket til Gandhi. Goodreads er verdens største nettsted for bøker og sitater med over 40 mill medlemmer og 1,3 mill bøker. Det holder for meg. Ellers virker det som du har følgende tankegang: “Trump skal ha funnet et ordtak han visste var fra Mussolini og trodde at det skulle være et hemmelig signal til velgerne om at han er facist, men ble oppdaget av en dyktig professor som jeg fant og som visste det var fra Mussolini og da kan alle se hva han egentlig står for.” Gå heller og ta deg en vaffel Sitatet er fra antikken, og var romersk. "Det er bedre å være en løve i en dag, enn et lam i hundre". Det er mange tusen som bruker det der sitatet, og har gjort det gjennom århundrene. Å bruke det der som argument, viser bare til velgerne hva slags slanger de virkelig er. Og igjen så forholder jeg meg til goodreads.com : http://www.goodreads.com/quotes/25657-it-is-better-to-live-one-day-as-a-lion Så her har du noe å ta tak i: Should Donald Trump win a Nobel Peace Prize? Yes 47% No 50% Maybe 2% Not Sure 1% Total Votes: 34657 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Sitatet er fra antikken, og var romersk. "Det er bedre å være en løve i en dag, enn et lam i hundre". Det er mange tusen som bruker det der sitatet, og har gjort det gjennom århundrene. Å bruke det der som argument, viser bare til velgerne hva slags slanger de virkelig er. Det kan gjerne stemme. Sitatet har dukket opp i forskjellige varianter. I dette tilfellet er det tilknyttet il duce (det står i tweeten), som er hva den nevnte personen ofte ble kalt, og som i sin tid også sa dette. Tilknytningen ligger dermed i sitatet og kallenavnet kombinert i samme tweet. Det er i landet hvor valget foregår dette ble omdiskutert, og senere nevnt her i tråden. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hadde Trump vært her på diskusjon.no, ville han fått advarsler for sin språkbruk og utestengt for sin omtale av andre debattanter. Og diskusjon.no er et av de fora som har høyest takhøyde i Norge. Det sier noe veldig betenkelig om ytringsfriheten i Norge. 2 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 1. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2016 Hadde Trump vært her på diskusjon.no, ville han fått advarsler for sin språkbruk og utestengt for sin omtale av andre debattanter. Og diskusjon.no er et av de fora som har høyest takhøyde i Norge. Det sier noe veldig betenkelig om ytringsfriheten i Norge. Så du mener diskusjon.no ikke skuller brydd seg med å gi advarsler til folk som ikke evner å diskutere uten å måtte gå til personlig angrep på motdebattanten? Eller misforsto jeg nå? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Hadde Trump vært her på diskusjon.no, ville han fått advarsler for sin språkbruk og utestengt for sin omtale av andre debattanter. Og diskusjon.no er et av de fora som har høyest takhøyde i Norge. Det sier noe veldig betenkelig om ytringsfriheten i Norge.Så du mener diskusjon.no ikke skuller brydd seg med å gi advarsler til folk som ikke evner å diskutere uten å måtte gå til personlig angrep på motdebattanten? Eller misforsto jeg nå?Stort sett så vil jeg vel si at "ad hominem" blir akseptert på diskusjon.no Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 1. mars 2016 Del Skrevet 1. mars 2016 Det med Gandhi gidder jeg ikke å forholde meg til, men det står på hundrevis av nettsteder linket til Gandhi. Goodreads er verdens største nettsted for bøker og sitater med over 40 mill medlemmer og 1,3 mill bøker. Det holder for meg. Ellers virker det som du har følgende tankegang: “Trump skal ha funnet et ordtak han visste var fra Mussolini og trodde at det skulle være et hemmelig signal til velgerne om at han er facist, men ble oppdaget av en dyktig professor som jeg fant og som visste det var fra Mussolini og da kan alle se hva han egentlig står for.” Gå heller og ta deg en vaffel Sitatet er fra antikken, og var romersk. "Det er bedre å være en løve i en dag, enn et lam i hundre". Det er mange tusen som bruker det der sitatet, og har gjort det gjennom århundrene. Å bruke det der som argument, viser bare til velgerne hva slags slanger de virkelig er. Hakekorset ble ikke oppfunnet av nazistene, men man skal være ganske blåøyd for å mene at hakekorset derfor ikke er et nazisymbol. Det samme gjelder sitater. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Trump lover i takketalen i kveld at om han kommer til makta, skal han sørge for at Apple produserer Iphone-telefoner i USA, ikke i Kina. Hva vil det bety for utsalgsprisen, når utgiftene 100-dobles? Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg vil helst ha Sanders, men det går dårlig i dag. Da står man igjen med et valg mellom mindre onder. Og Trump er tross en mindre trussel mot USA og resten av verden enn Clinton. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Han som har et mega imperie med en masse mexicanere,afroamerkanere etc som ansatte.Jeg ser flere prøver seg på slik argumentasjon som om det skulle bety noe. Trump selv, blant annet. Men er nå dette så mye bdre enn om man sa for herrans mange år siden at: "Jeg har ikke noe imot negre. Tross alt, alle slavene mine er negre." Fryktelig dårlig argument - "Se hvem som jobber for meg"... 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Så du mener Trump ikke har greie på økonomi, siden han kan si noe slikt? Dette er jo en påstand om hva Trump skal ha sagt og ikke minst ment som ene og alene må stå for vedkommende journalists oppfatning, og det er jo han som drar inn dette, eller mener du at Trump har skrevet artikkelen? Kan ikke se noen oppegående nettsteder som omtaler dette som et problem. Programmet til Trump er i hvert fall ikke til å ta feil av på dette punktet. Så konklusjon er at du mener Trump er økonomisk imbesil og ikke vet hva han snakker om? og så mistenker dere sikkert store oppslag når man skal gjennomgå selvangivelsene hans. Det er jo gode politiske 2 halmstrå å klamre seg til.Det man mener er at selv Trump må stå til rette for hva han har sagt. Spesielt, som du selv påpeker, dersom det ikke stemmer med hans eget program. Av alle ting så er det akkurat da det skal gjennomgåes nøye. Det er ikke da man skal overse det, slik du insinuerer. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Han som har et mega imperie med en masse mexicanere,afroamerkanere etc som ansatte.Jeg ser flere prøver seg på slik argumentasjon som om det skulle bety noe. Trump selv, blant annet. Men er nå dette så mye bdre enn om man sa for herrans mange år siden at: "Jeg har ikke noe imot negre. Tross alt, alle slavene mine er negre."Fryktelig dårlig argument - "Se hvem som jobber for meg"... "Slavene" 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg har ingen planer om å redusere egen levestandard for å hindre at jorda skal bli noen grader varmere litt raskere. Om det er et hoax vet jeg ikke, det er i hvert fall skremmende likt hvordan man har brukt religion som maktmiddel overfor bermen de siste titusen år.Jeg vet ikke om du ser ironien i dette gitt at du skrev det i en slik tråd som dette, men tro meg - den er der. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 "I dont repeat myself. I dont repeat myself."Uff hva blir det neste, en politiker som sier "aldri si aldri"? Det neste blir nok at man ikke kan gjøre narr av offentlige personer uten at noen selvhøytidelige kommentatorer begynner å poste indignerte poster og artikler. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Rettelse: Jo mer idiotiske utsagn han kommer med, jo større populæritet får han. Only in AmericaVis respekt for landet som har gitt deg "alt" nå. Jeg kan garantere at den jevne amerikaner går en gjennomsnittlig nordmann en høy gang i omtrent alle tenkelige aspekter av livet. Om noen år så står du og en haug andre europeere med lua i hånda og trygler på deres knær om å få slippe inn i USA. Hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg