Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som ofte skjer når eit land tar inn utenlandske studenter er at dei presser ut den innenlandske. Lite indikerer at det ikkje ville vert personer som ville tatt studieplassene dersom dei ikkje vart tatt av utenlandske.

Lump of labour fallacy i utdanningsperspektiv?

https://en.wikipedia.org/wiki/Lump_of_labour_fallacy

Har aldri sagt at arbeid er eit null-sum spill, men det er eit faktum at økt konkurranse om arbeid, fører til lavare lønningar. Klart at dei nye som kjem trenger varer og tjenester, noko som skaper arbeidsplasser, men det er lite truleg at dei skapar nok arbeidsplasser til å dekke over det dei får. Mao, dytter de ut innenlands arbeidskraft eller tvinger dei til å akseptere lågare lønningar.

han refererer til plasser på universitetet som universitetet blir tvunget il å rekruttere utenlandske studenter fordi det ikke finnes nok. Amerikanere som ønsker å studere vitenskapelige fagene.
Lenke til kommentar

Desperat mobbing av Donald Trump

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/trump-tvitret-fascist-sitat/a/23627461/

http://www.goodreads.com/quotes/4694-first-they-ignore-you-then-they-ridicule-you-then-they

og det er alt de har?  Folk gjennomskuer slikt tull og populariteten hans øker.... lykke til med mobbing.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dette med sitatene er ingen mobbing.

Trump poster ting og tang han liker. Andre viser hva disse tingene egentlig er og hvor de kommer fra. Så enkelt er det.

Sitatet er av M. Gandhi, se linken.. Sitatet fra Mussolini.. å så, leste du VG der det er beskrevet hvordan de forsøker å ta ham på en glipp?  Du får sjekke om han har brukt noen Mao sitater, det kunne vi ha hatt mye moro med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det med Gandhi gidder jeg ikke å forholde meg til, men det står på hundrevis av nettsteder linket til Gandhi. Goodreads er verdens største nettsted for bøker og sitater med over 40 mill medlemmer og 1,3 mill bøker. Det holder for meg.

Ellers virker det som du har følgende tankegang:

“Trump skal ha funnet et ordtak han visste var fra Mussolini og trodde at det skulle være et hemmelig signal til velgerne om at han er facist, men ble oppdaget av en dyktig professor som jeg fant og som visste det var fra Mussolini og da kan alle se hva han egentlig står for.”

Gå heller og ta deg en vaffel

• Liker 4
Lenke til kommentar

Fantasifullt.

Hva som faktisk skjedde:

Media rapporterer hva Trump sier. De fact-checker, og noen ganger stemmer ikke utsagnet. De interviewer Trump og ber om kommentar. Noen ganger svarer han, som i tilfellet med Mussolini-sitatet. Dette går ut på bla. amerikansk TV hvor jeg følger valgdekningen direkte. Når du senere gjentar hva Trump tweeter har jeg allerede fått med meg om det stemmer eller ikke. Du prøver å forsvare det som ikke stemmer. Du tar feil. Så enkelt er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du tar feil, uansett så mener jeg det er en "ikke" sak i diskusjonen. Pressen er generelt anti Trump og prøver stadig å få ham til å komme med kommentarer som de kan spinne videre på. Mye er direkte barnslig å henge seg opp i og er ikke annet enn kontraproduktivt i forhold til at de ikke ønsker han som vinner blant republikanerne. Hva forsvarer jeg som ikke stemmer?  

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det med Gandhi gidder jeg ikke å forholde meg til, men det står på hundrevis av nettsteder linket til Gandhi. Goodreads er verdens største nettsted for bøker og sitater med over 40 mill medlemmer og 1,3 mill bøker. Det holder for meg.

Ellers virker det som du har følgende tankegang:

“Trump skal ha funnet et ordtak han visste var fra Mussolini og trodde at det skulle være et hemmelig signal til velgerne om at han er facist, men ble oppdaget av en dyktig professor som jeg fant og som visste det var fra Mussolini og da kan alle se hva han egentlig står for.”

Gå heller og ta deg en vaffel

Det handler ikke om Trump er fascist eller ikke, men om han er komplett idiot. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er noen idioter her inne som til stadighet prøver å gi et inntrykk av Trump som en med nazistiske og rasistiske motiver, og bruker sogar hakekors for å illustrere dette. De mener tydeligvis at han hører til på ytre høyre fløy. De har kun fått med seg at han skal bygge en mur og da må jo alle vite og forstå hvilken retning han vil dra verden i. Det de derimot har gått glipp av er, at samtlige republikanske kandidater vil bygge en mur. De vet heller ikke at det største problemet til republikanerne er at de mener Trump er en demokrat med en politikk mer i overensstemmelse med Hillary Clinton, ja til og med enda lenger til venstre, og at han dermed ødelegger partiet. Han er ikke en republikaner.

De anklager ham for å ville innføre et sosialistisk helsevesen slik vi har. Han tar ikke uforbeholdent Israels side i palestinakonflikten slik en republikaner skal gjøre, og han ønsker mer arbeid for fred.

"I would build a great wall, and nobody builds walls better than me, believe me, and I'll build them very inexpensively. I’ll build that wall for 10 bn, while you politicians will make it cost 200 bn.

We would’ve been better off if the politicians took a day off instead of going into war.

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-35066940

http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2015/aug/02/rick-perry/donald-trump-still-single-payer-health-care/

Hahaha

https://www.youtube.com/watch?v=ZX2b9AUu3eg

https://www.youtube.com/watch?v=L4yFUovtdHI

Ålreit å få med white supremacist søppelet på laget eller? Fornektelsen fortsetter på tross?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det med Gandhi gidder jeg ikke å forholde meg til, men det står på hundrevis av nettsteder linket til Gandhi.

Det handler ikke om Trump er fascist eller ikke, men om han er komplett idiot.

Hvorfor har dere venstrevridde et så voldsomt behov for å spre dritt og snakke stygt om meningsmotstandere? Har du sett noen av oss andre som kaller Bernie eller Hillary for "komplette idioter" eller lignende nedrige betegnelser?

USA er verdens fremste demokrati og et av få land som aldri har hatt diktatur/enevelde, Trump ligger an til å kunne bli president og at han i dine øyne er en "komplett idiot" tilsier strengt tatt at enten er dine kognitive evner ikke utviklede nok til å skjønne saken fullt ut, eller så har du for satt deg alt for lite inn i saken til at du burde uttale deg om den.

• Liker 3
Lenke til kommentar

USA er verdens fremste demokrati og et av få land som aldri har hatt diktatur/enevelde

Det er kanskje sant, men enevelde er ikke nødvendigvis verre enn polyarki. 

I USA blir negerne blir fengsla for å røyke en joint (la oss bare si det sånn at Justin bieber hadde sittet lenge i fengsel om han var en fattig neger) og blir brukt som tilnærmet gratis (cirka 30 cent i timen) arbeidskraft på innsiden av murene, gjennom Unicor-ordningen. På den måten får man rensa bort de folkene fra gata som ikke har en verdi for hverken stat eller næringsliv. Fengslene på sin side, med selskaper som GEO Groups i spissen, omsatte for rundt 500 milliarder kroner i fjor. Det er den eneste måten man kan bruke fattigfolk og negerne til noe som generer økonomisk vekst. :w00t:

Så kan man argumentere for at det er sånn det skal være - født i dritt, dø i dritt. Sosialdarwinisme er nok mer universelt enn vi liker å tro. Men å fremstille USA som et "demokrati" er bare dustete. USA er en slavestat, og de behandler negerne om mulig enda dårligere nå enn de gjorde på 1800-tallet. Det er nok sannsynligvis et av de største moderne tyranniene som finnes, og er ikke et mindre maktsenter enn noen andre drittstater rundt omkring. 

Når det er sagt så synes jeg igrunn Trump er en bedre kandidat enn Rubio, for eksempel. Rubio er en jævla dott, for pinglete til å ta igjen på Trump, og for pinglete til å utvise autoritet overfor de folka som sponser valgkampen hans. Hillary og Sanders er selvsagt de beste alternativene, men Trump er mye mulig den beste republikaneren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ålreit å få med white supremacist søppelet på laget eller? Fornektelsen fortsetter på tross?

https://www.youtube.com/watch?v=45ggeJSrvd0

BTFO.

Flotte kilder du hoster opp.. hehe.

Problemet er ikke om godeste nazi-Duke støtter Trump eller ikke, problemet oppstår når Mr ignorant ikke blankt avviser all støtte ifra slike hold. Om han gjør dette fordi han faktisk har sammenfallende holdninger eller om det er fordi han ønsker støtte av den hvite nazi bermen i USA og dermed går over lik for å oppnå makt, vites ikke. Begge deler er ca like jævlig og akkurat det er vel strengt tatt alt man skulle trenge å vite.

At man skal svartmale og latterligjøre ham for dette er selvfølgelig helt på plass. Alle som nekter for at det er noe galt her, har nok selv holdninger som er så stygge at de forbys i flere land, og det med god grunn. Om du ikke vet historien bak hvorfor det reageres på slikt, så må du nok ta ungdomskolen om igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...