Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Lite nytt i argumentasjonen  deres, å sammenligne dette med tidsepoken 1930-45 er vel alt dere har. Trump spytter da ingen i "trynet"!?!?!  Hvilke etniske spesialregler????  

attachicon.gif2k.png

Historien forteller oss at enkle menn med forhastede løsninger som spiller på fremmedfrykt ikke nødvendigvis fører noe godt med seg. Heldigvis har kynikern null selvinnsikt og tror han allerede har vunnet med sine 80 delegater i ett løp hvor det gjenstår noe som 1200.. Mannen bygger fallhøyde som en kranfører og man kan jo ikke annet enn å glede seg til flyturen ned.

Jeg tror som sagt han aldri har ønsket seg det endelige presidentvervet, dette var og er ett spill med business in mind samt en egotripp av en vulgær selvutfoldelse, fordi han kan og har råd, noe han vil vise hele verden. Dette er i klartekst en mann som tenker all PR er god PR og den pinlige pubertale oppførselen som han nå viser oss ukentlig ifra podiet, bekrefter nok at han nå sier og gjør alt for å slippe det sosialt selvmord som venter i tre påfølgende avgjørende og offentlige debatter mot demokratenes kandidat. Hadde det ikke vært Trump hadde jeg håpet noen stoppet kampen i første runde for hans egen del, istedenfor henter jeg popkornet. Man får som regel akkurat som fortjent til slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite nytt i argumentasjonen  deres, å sammenligne dette med tidsepoken 1930-45 er vel alt dere har. Trump spytter da ingen i "trynet"!?!?!  Hvilke etniske spesialregler????  

attachicon.gif2k.png

Historien forteller oss at enkle menn med forhastede løsninger som spiller på fremmedfrykt ikke nødvendigvis fører noe godt med seg. Heldigvis har kynikern null selvinnsikt og tror han allerede har vunnet med sine 80 delegater i ett løp hvor det gjenstår noe som 1200.. Mannen bygger fallhøyde som en kranfører og man kan jo ikke annet enn å glede seg til flyturen ned.

Jeg tror som sagt han aldri har ønsket seg det endelige presidentvervet, dette var og er ett spill med business in mind samt en egotripp av en vulgær selvutfoldelse, fordi han kan og har råd, noe han vil vise hele verden. Dette er i klartekst en mann som tenker all PR er god PR og den pinlige pubertale oppførselen som han nå viser oss ukentlig ifra podiet, bekrefter nok at han nå sier og gjør alt for å slippe det sosialt selvmord som venter i tre påfølgende avgjørende og offentlige debatter mot demokratenes kandidat. Hadde det ikke vært Trump hadde jeg håpet noen stoppet kampen i første runde for hans egen del, istedenfor henter jeg popkornet. Man får som regel akkurat som fortjent til slutt.

Ha, ha bra beskrivelse av situasjonen.. hvilken planet er du på?

http://edition.cnn.com/2016/02/23/politics/nevada-republican-caucus-results/index.html

post-401156-0-76258400-1456341943.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oppslutnaden om Trump berre stig og stig, som forventa. Anti-Trump-folket nektar å innsjå fakta:

Donald Trump vert republikanarane sin presidentkandidat. Veddar glatt ein Munch på dette.

Om han vert president er meir usikkert, men eg trur nok oddsen for dette berre vil synka og synka i tida framover. Anti-Trump-folket er sjølvsagt sikre på at Trump vert knust av Hillary om det vert dei to, men det er nok ikkje så sjølvsagt som enkelte trur, meir draumetenking.

Donald Trump! Sivilisasjonens beskyttar! Dei svakes forkjempar!

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Oppslutnaden om Trump berre stig og stig, som forventa. Anti-Trump-folket nekter å innsjå fakta:

Donald Trump vert republikanarane sin presidentkandidat. Veddar glatt ein Munch på dette.

Du har sannsynligvis rett, i den forstand at det absolutt er plausibelt at Trump kan bli republikanernes kandidat i november.

Men fremstillingen om at "Anti-Trump-folket nekter å innsjå fakta" tyder på en fundamental misforståelse, og at han "vert republikanarane sin presidentkandidat" er en plausibel prognose, ikke fakta.

La meg si det på denne måten; Når de snakker om et kommende uvær og oppfordrer folk til å kle seg godt og sette bilen i garasjen, så er ikke påstanden at uværet ikke kommer. Når du er på vei ut døren på vinteren og muttern roper "forsiktig, det er glatt" etter deg, så sier hun ikke at det ikke er glatt. Ser du forskjellen?

Oppegående mennesker sier ikke at Trump ikke kan bli president, men at utifra kampanjen hans, basert på hva han faktisk sier, så er det ikke sikkert det er grunn til å glede seg. At han er populær og sanker stadig flere stemmer er åpenbart, og det sier noe om hans sjanser til å bli president, men oppslutning sier lite om hvilken president han blir.

Lenke til kommentar

Er det ikke en typisk trend at nisjé-kandidater pleier å stå sterkt i starten, men mister grepet rett før valget? Det er veldig typisk i f.eks norske valg at ytterpunktene i det politiske spektrumet (f.eks Rødt og FrP) står veldig sterkt på meningsmålingene, men når valgresultatene kommer inn så står de mye svakere, og stemmene faller lengre mot sentrum.

Jeg har også tro på at splittelsen i republikanerne kan være til stor fordel for demokratene. Spesielt om de får en kandidat som kan appellere til de som vender litt konservativt, men fortsatt kan stemme på demokratene. Med two-party systemet så kan også splittelsen føre til at republikanere boikotter Trump.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

attachicon.gif2k.png

Ha, ha bra beskrivelse av situasjonen.. hvilken planet er du på?

http://edition.cnn.com/2016/02/23/politics/nevada-republican-caucus-results/index.html

attachicon.gif2k.png

Det er den planeten hvor Trump-eten har 80 av 1250 delegater og hvor heldigvis under 10% av den Amerikanske befolkningen faktisk mener retarden har en fin gjennomtenkt politikk som vil føre verden inn i en gull-æra with eternal peace and love..

+ deg da, du vet, den ene nordmannen som aldri ikke fikk med seg det alle de andre gjorde. Hvorfor tror du jeg er skeptisk, fordi jeg ikke har greie på politikk? For de jeg har noe personlig imot Trumpster? (akkurat det hadde jeg nok hatt hadde jeg hatt noe personlig med ham å gjøre). Eller er et fordi at alle som har tenkt en tanke og lest en bok ser at disse type brutalt enkle løsninger som kommer som ett produkt av ignorant politikk, ikke er veien å gå verken for Amerikanerne selv eller for den framtidige verdensfreden? At klima og miljø ikke nødvendigvis er en eneste stor Hoax skapt av venstresiden? At ikke alle muslimer nødvendigvis ønsker seg sharialover? Jeg mener, det var ikke en eneste av våre tilsvarende kortenkte typer i FRP som stemte for Trump, ikke en av FRP`erne var altså korte nok i hodet til å gjøre det, alle avslørte ham, sier ikke det deg noenting?

Du sitter altså her og heier på en mann som er så forlatt i skallen at han mener historiebøker GENERELT er fake og laget for å spotte Amerika og sør-statene, noe han utbasunerte ifra talerstolen uten blygsel i siste SC rallyet...Haha skjønner du ikke at du blir med ham inn i en alternativ virkelighet? Det hele blir pinlig og komisk på en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var lite konkret å ta tak i her, men utfra hvordan du ordlegger deg så kan jeg ikke se annet en at du har et negativt forhold til Trump. Du får lese deg opp litt eller spørre så skal du få informasjon. Jeg mener din beskrivelse av Trump’s oppslutning er som av en annen verden. Gidder du ikke å lese linkene eller kan du ikke engelsk?

http://edition.cnn.com/2016/02/24/opinions/trump-will-be-republican-nominee-robbins/

Når det gjelder muslimer så viser meningsmålinger fra USA at 25 % av muslimer synes angrep på amerikanere i jihad er rettferdig. 51 % ønsker å bruke sharialov i tillegg til amerikansk lov.

http://www.centerforsecuritypolicy.org/2015/06/23/nationwide-poll-of-us-muslims-shows-thousands-support-shariah-jihad/

Miljø/klimaspørsmålet har han vært litt uklar på, men han ser at det legger opp til svindel på bakgrunn av slike rapporter:

https://www.dr.dk/presse/dokumentar-paa-dr1-afsloerer-svindel-med-klimakvoter

Hadde vært hyggelig om du kunne komme med noe som er “vettug” istedenfor å bruke tid på sure oppstøt og fjas.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det var lite konkret å ta tak i her, men utfra hvordan du ordlegger deg så kan jeg ikke se annet en at du har et negativt forhold til Trump. Du får lese deg opp litt eller spørre så skal du få informasjon. Jeg mener din beskrivelse av Trump’s oppslutning er som av en annen verden. Gidder du ikke å lese linkene eller kan du ikke engelsk?

http://edition.cnn.com/2016/02/24/opinions/trump-will-be-republican-nominee-robbins/

Når det gjelder muslimer så viser meningsmålinger fra USA at 25 % av muslimer synes angrep på amerikanere i jihad er rettferdig. 51 % ønsker å bruke sharialov i tillegg til amerikansk lov.

http://www.centerforsecuritypolicy.org/2015/06/23/nationwide-poll-of-us-muslims-shows-thousands-support-shariah-jihad/

Miljø/klimaspørsmålet har han vært litt uklar på, men han ser at det legger opp til svindel på bakgrunn av slike rapporter:

https://www.dr.dk/presse/dokumentar-paa-dr1-afsloerer-svindel-med-klimakvoter

Hadde vært hyggelig om du kunne komme med noe som er “vettug” istedenfor å bruke tid på sure oppstøt og fjas.

Ingen betviler at han nå er front-runner for republikanerene, men nå er jo det som en liten sekt å regne i det store bildet heldigvis.

Og hvorfor jeg prøver å forklare dette på en sånn måte med "sure oppstøt og fjas" er jo fordi nettopp fakta ikke biter på Trump gjengen, hadde det gjort det så hadde han ikke hatt noen gjeng å juge til, verken her eller der. Man sitter med akkurat samme følelsen som når man diskuterer med kreationister, en alternativ virkelighet som man ikke kan bryte igjennom med fakta ifra den reelle virkeligheten, bobla er for tjukk og uigjennomtrengelig.

At det er ett og annet våpenelskende whit trash i statene som syntes Trump er fornuften selv er en ting. Det er når man kommer over nordmenn som syntes det samme det må være lov til å riste litt på hodet og si veldig klart ifra hvorfor dette er så dumt, både for deres egen del og for verden i sin helhet. Vi må jo tross alt dessverre dele på den og det er da alle andre skjønner at man må inngå noen kompromisser, hvis ikke har man nedgradert seg selv til en ekstremist.

Og der sitter man, og ber til gud med hagla på fanget og syntes dette å lukke øynene for resten av verden og bygge seg inn bak en mur, plutselig virker som en god idè, just because an idiot said so..

Lenke til kommentar

Det er det republikanske partiet i USA og ikke en sekt. Hvilke fakta er det du sikter til og problemet til Trump er ikke at han juger men at han er for ærlig slik at det nesten blir litt dumt. En undersøkelse (CNN), gjort viser at han er mest populær blant unge velgere, eldre velgere, kristne velgere, latinamerikanske velgere, lavt utdannede velgere, høyt utdannede velgere “White Trash” var ikke et segment i målingen, men han skårer høyt blant norskamerikanere . Har alle fått denne grensemuren mot Mexico på hjernen? Ta en valium

post-401156-0-58056700-1456393226_thumb.jpg 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Undersøkelsen Maserati viser til er ikke seriøs, spørsmålene er ekstremt ladet.

Hva mener du med en slik uttalelse, undersøkelsen er utført av PEW Resarch og her har du linken som forteller dette,

"ekstremt ladet"?!?!?!     er det så vanskelig for dere politisk korrekte sosialister å kalle en spade for en spade

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lest din egen kilde? Det er The Polling Company som har gjennomført undersøkelsen, ikke PEW. Dette har ingenting med politisk korrekthet å gjøre, å utforme spørreundersøkelser er et eget fagfelt. De som gidder kan selv lese spørsmålene i undersøkelsen, de er helt klart ledende.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er det republikanske partiet i USA og ikke en sekt. 

Med respekt å melde, Trumps tilhengere er ikke det republikanske partiet, like lite som en Belieber er Justin Bieber.

I realiteten er det nærmere et Trump-parti som går på tvers av GOP.

Du nevner sekt. Her snakker man om folk som kjøper Trumps retorikk, drikker hans cool-aid, og lukker ørene for alle som ikke er enig med Trump. Det er rimelig velkjent at ideer som ikke er basert på rasjonell tenking sjelden endres gjennom rasjonelle argumenter. Det stemmer også med kommunikasjonsvanskene mellom de som er i en sekt, og de utenfor som velger å tenke selv. De som velger å tenke selv er forøvrig flertallig.

Mer velinformerte hoder enn deg forstår at det republikanske partiet står i fare for å bli ødelagt av Trump.

http://www.politico.com/story/2016/02/trump-shatters-the-republican-party-219711

http://nymag.com/daily/intelligencer/2016/01/trump-party-vs-the-republican-party.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lest din egen kilde? Det er The Polling Company som har gjennomført undersøkelsen, ikke PEW. Dette har ingenting med politisk korrekthet å gjøre, å utforme spørreundersøkelser er et eget fagfelt. De som gidder kan selv lese spørsmålene i undersøkelsen, de er helt klart ledende.

Enig folk får lese selv og her har du en link til PEW om muslimer:

http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-overview/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier enig, som om det du skriver nå støtter min forrige post, selv om du åpenbart skifter tema. Da sier jeg takk for meg.

Deg om det, synes ikke de er ekstremt ladet så kan jo folk gjøre seg opp sin egen mening. Når det gjelder siste linken (D.Trump bruker begge), så viser det litt av innstillingen muslimer har utenfor USA, og på bakgrunn av disse så er hans offisielle standpunkt: 

Donald J. Trump is calling for a total and complete shutdown of Muslims entering the United States until our country's representatives can figure out what is going on.

Så enkelt er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier enig, som om det du skriver nå støtter min forrige post, selv om du åpenbart skifter tema. Da sier jeg takk for meg.

Deg om det, synes ikke de er ekstremt ladet så kan jo folk gjøre seg opp sin egen mening. Når det gjelder siste linken (D.Trump bruker begge), så viser det litt av innstillingen muslimer har utenfor USA, og på bakgrunn av disse så er hans offisielle standpunkt: 

Donald J. Trump is calling for a total and complete shutdown of Muslims entering the United States until our country's representatives can figure out what is going on.

Så enkelt er det.

Det er jo nettopp det, det blir for enkelt. Eller syntes du det er innafor at vi nordmenn blir ekskludert ifra USA på grunn av hva en annen nordmann skulle ha gjort? Evnt at jeg blir ekskludert på grunnlag av hva en annen ikke-troende hadde gjort av faenskap?

Dypt urettferdig er hva dette er, og gi millioner av mennesker verden over en følelse av dyp urretferdighet er farlig. Det hele blir en selvoppfyllende profeti, man må bare ha antennene oppe for å gjennomskue hvorfor det blir akkurat det.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Det er det republikanske partiet i USA og ikke en sekt. 

Med respekt å melde, Trumps tilhengere er ikke det republikanske partiet, like lite som en Belieber er Justin Bieber.

I realiteten er det nærmere et Trump-parti som går på tvers av GOP.

Du nevner sekt. Her snakker man om folk som kjøper Trumps retorikk, drikker hans cool-aid, og lukker ørene for alle som ikke er enig med Trump. Det er rimelig velkjent at ideer som ikke er basert på rasjonell tenking sjelden endres gjennom rasjonelle argumenter. Det stemmer også med kommunikasjonsvanskene mellom de som er i en sekt, og de utenfor som velger å tenke selv. De som velger å tenke selv er forøvrig flertallig.

Mer velinformerte hoder enn deg forstår at det republikanske partiet står i fare for å bli ødelagt av Trump.

http://www.politico.com/story/2016/02/trump-shatters-the-republican-party-219711

http://nymag.com/daily/intelligencer/2016/01/trump-party-vs-the-republican-party.html

Det vanlige tåkepratet og det var “Thoto79” som nevnt sekt ikke jeg. Rart med folk som bestandig må karakterisere politiske motstandere som: lite rasjonelle, uten evne til å tenke, lav utdannede osv, Jeg er heller ikke tilhenger av sementert partipolitikk men går gjerne for de beste løsningene slik som Trump og har ikke noe forhold til det republikanske partiet.

Så litt mer substans eller bruk “såpeboksen”

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...