Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite nytt i argumentasjonen  deres, å sammenligne dette med tidsepoken 1930-45 er vel alt dere har.

Trump refererer selv til Moro-krigen 1902-1913 (enda mindre nytt), så 1930-45 er helt innafor. Er intellektuelt underslag en ny folkesport?

Lenke til kommentar

Kanskje vi kan redde Norge ved å nekte lesbiske, homofile og rødhårete folk adgang til riket. De ødelegger tross alt fødselraten vår samt lager sjeleløse skapninger.

Vi har jo en lignende regel i den originale grunnloven, men det var jøder da og ikke muslimer - det var iallefall en etnisk gruppe som ble generalisert basert på hat retorikk og tankefeil. 

Flaks at noen hadde mere vett for 160 år siden (1851) da galskapen ble hevet - enn det visse har den dag i dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke etniske spesialregler????

Nekte muslimer? Sperre ute meksikanere?

"Donald J. Trump is calling for a total and complete shutdown of Muslims entering the United States until our country's representatives can figure out what is going on."

Har du ikke forstått dette med meksikanere enda?  Det er ca. 34,6 mill mexicanere lovlig i USA, hvert år kommer det nye 145.000 mexicanere som får lovlig opphold "Green Card" i tilleg kan meksikanere gjerne reise i USA så lenge de har et lovlig visum. Mener du at termen ulovlig betyr lovlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lite nytt i argumentasjonen  deres, å sammenligne dette med tidsepoken 1930-45 er vel alt dere har.

Trump refererer selv til Moro-krigen 1902-1913 (enda mindre nytt), så 1930-45 er helt innafor. Er intellektuelt underslag en ny folkesport?

Ja, han lager litt show også, men jeg forstår at det å bruke griseblod jo er mer humant enn moderne laser bomber og tønnebomber. Du får spørre leger uten grenser om de vil ha griseblod over sykehuset eller skarp ammunisjon.

PS. Du ser ikke det morsomme i det da, du har vel for stor respekt for andres kultur.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Donald J. Trump is calling for a total and complete shutdown of Muslims entering the United States until our country's representatives can figure out what is going on."

Akkurat. Det er vel ganske likt. De slet med å finne ut hva de skulle gjøre da også. Men de fant ut av det.

Har du ikke forstått dette med meksikanere enda? Det er ca. 34,6 mill mexicanere lovlig i USA, hvert år kommer det nye 145.000 mexicanere som får lovlig opphold "Green Card" i tilleg kan meksikanere gjerne reise i USA så lenge de har et lovlig visum

Mulig det er en viss misforståelse med et falskt dilemma nå. Jeg skrev "sperre ute meksikanere". Mulig mine geografikunnskaper ikke strekker til, men om man bygger en mur mellom Mexico og USA så er det vel nettopp dèt denne vil gjøre.

Mener du at termen ulovlig betyr lovlig?

Men jeg skrev vel ikke "ulovlig", gjorde jeg?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De som kommer over grensen andre steder enn der det er lov (altså en grenseovergang), uten papirer, er ulovlige innvandrere, kan ikke si det enklere.  Det er heller ikke bare meksicanere som kommer over, det er mennesker fra andre latin-amerikanske land som er utsatt for menneskesmugling.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De som kommer over grensen andre steder enn der det er lov (altså en grenseovergang), uten papirer, er ulovlige innvandrere, kan ikke si det enklere.  Det er heller ikke bare meksicanere som kommer over, det er mennesker fra andre latin-amerikanske land som er utsatt for menneskesmugling.

Det er sikkert derfor Mexico må betale for gildet, da.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, kanskje han gjør som Norge, innfører toll opp til 200 % på mat.  (fra mexico.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, kanskje han gjør som Norge, innfører toll opp til 200 % på mat.  (fra mexico.)

Donald Trump says of course Mexico can pay for wall -- because of the trade deficit

http://www.politifact.com/florida/statements/2016/jan/26/donald-trump/donald-trump-says-course-mexico-can-pay-wall-becau/

Facts er vriene greier å komme seg rundt, men vi har jo diskutert rødt gress før du og jeg. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Donald Trump says of course Mexico can pay for wall -- because of the trade deficit

http://www.politifact.com/florida/statements/2016/jan/26/donald-trump/donald-trump-says-course-mexico-can-pay-wall-becau/

Facts er vriene greier å komme seg rundt, men vi har jo diskutert rødt gress før du og jeg. ;)

Ja men pressen i USA og Norge er så negative til Trump helt ned til det useriøse. Du kan se NRK dokumentaren som ligger i en link lenger oppe i tråden.  Jeg tar utgangspunkt i Trump's offisielle syn på slike ting, og ikke referater og omskrivninger fra venstrevridde journalister:

https://www.donaldjtrump.com/positions/immigration-reform

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok...

?

Lenke til kommentar

Ja men pressen i USA og Norge er så negative til Trump helt ned til det useriøse. Du kan se NRK dokumentaren som ligger i en link lenger oppe i tråden.  Jeg tar utgangspunkt i Trump's offisielle syn på slike ting, og ikke referater og omskrivninger fra venstrevridde journalister:

https://www.donaldjtrump.com/positions/immigration-reform

For informasjon som er skrevet for å få noen til å fremstå som fornuftig er sikkert mye mer pålitelig enn informsjon som er skrevet for å få noen til å fremstå som ufornuftig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke verre enn at en er kritisk til ting som ikke stemmer med virkeligheten. Du ville ikke slukt alt en timeshare-selger sier uten å sjekke litt? Bare lest brosjyren og tatt det som gospel?

Og der forsvant all seriøsitet.. regner med du sikter til programmet hans. Du mener da tydeligvis at hans program ikke stemmer med virkeligheten og er blandet med løgn. Men alle andre deltakere i valget kan man stor sannsynlighet stole på, spesielt Hillary.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke verre enn at en er kritisk til ting som ikke stemmer med virkeligheten. Du ville ikke slukt alt en timeshare-selger sier uten å sjekke litt? Bare lest brosjyren og tatt det som gospel?

Og der forsvant all seriøsitet.. regner med du sikter til programmet hans. Du mener da tydeligvis at hans program ikke stemmer med virkeligheten og er blandet med løgn. Men alle andre deltakere i valget kan man stor sannsynlighet stole på, spesielt Hillary.

Hva er i veien med å faktsjekke begge?

Igjen med de falske dilemmaene. Om en lyver snakker ikke den andre nødvendigvis sant.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du antar at jeg mener en bestemt ting om noe jeg ikke nevner? Og at jeg ikke snakker om andre fordi jeg mener det motsatte om dem? Hvor seriøst er det? Hva med å bare lese hva som sies, og ikke basere meninger på din antagelse om hva andre har eller ikke har i hodet men som ikke nevnes. Min kommentar handlet ikke om andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...