Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg mener Norge har et innvandringsproblem med muslimer, jeg er ikke imot innvandring fra EU. Nå er dette et valg til president i USA og ikke et valg for Norge eller verden. Det vil selvsagt gi Norge og resten av verden litt flere problemer, men for amerikanere så er han et godt valg, noe som meningsmålinger viser.

Du er vel Venstre tilhenger da, forstår at du ikke liker stilen hans men hva er galt med budskapet hans? Jeb er blodfattig, og som må ha hjelp av broren og mamma da!

Jeg har ikke noe problem med muslimer, annet enn at man skal holde oppsikt med det ekstreme miljøet noe Norge allerede gjør.

Meningsmålingene har ingenting å gjøre med at han er et godt valg.

Det er ikke først og fremst innvandringspolitikken til Donald jeg er imot, bare det at han er farlig for verden. Han vil bli "venn" med Putin, etter alt det Putins Russland har gjort i Europa den siste tiden.

Tror du det at han vil bli venn av Putin eller at han vil ut av NATO er en god ting for Norge?

Han er like uberegnelig som de han skremmer mot.

Ser ikke noe problem i at han vil bli "venn" med Putin, det burde han da få Nobels fredspris for. Hvorfor skal USA blande seg inn i Europa, det var Obama som avviklet planene om et europeisk rakettskjold til forsvar av NATO. Ut av NATO bra for Norge?, det er jo et amerikansk valg, dette dreier seg i første omgang ikke om Norges behov (selv om det er det du ser ut til å forholde deg til). Siste setningen tok jeg ikke, dårlig retorikk?
OK for din del er det helt OK at Norge blir Russisk da altså? Jfr helt greit at USA ikke blander seg med Europa. Regner med at du aldri har hørt om hvilke allianse forhold som er mellom Europa og USA.

Fra norsk perspektiv så er presidenten i USA viktig i forhold til hvilken situasjon Norge får. Er du amerikansk statsborger kanskje?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hva!??! hvilken relevans har det for om Trump blir president eller ikke?

Og det er ok for deg at vi er med USA og kriger samtidig som vi deler ut Nobels fredspris til presidenten der.

Og så: Hvor har du det ifra at D. Trump vil "nedlegge" NATO?.  Kan du gi meg en link?

Og tilslutt:  Du liker ikke Trump som president, fordi da blir Norge russisk?  er det så å forstå

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er ok for deg at vi er med USA og kriger samtidig som vi deler ut Nobels fredspris til presidenten der.

Og så: Hvor har du det ifra at D. Trump vil "nedlegge" NATO?. Kan du gi meg en link?

Og tilslutt: Du liker ikke Trump som president, fordi da blir Norge russisk? er det så å forstå

Jeg har Ikke noen følelser mot Donald annet enn at uttalelsene hans sier at han er en idiot.

Han er uberegnelig og det er negativt. Man må spørre seg hvordan han skal bli venn med Putin, hva det vil ha å si for oss og hva han vil gjøre med NATO..

Har jeg sagt at det var ok at Fredsprisen gikk til en amerikansk president?

Jeg har ikke noen formening om det, annet enn at det var nobelkomiteen som valgte dette det året, jeg tror man gjør klokt i å ikke nominere statsledere som driver med krig.

Norge burde ikke gi fredsprisen, vi burde gi den tilbake til Sverige som er nærmest nøytralt. Norge er ikke nøytrale, og vi selger dessuten våpen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Og så: Hvor har du det ifra at D. Trump vil "nedlegge" NATO?. Kan du gi meg en link?

Og tilslutt: Du liker ikke Trump som president, fordi da blir Norge russisk? er det så å forstå

Jeg har Ikke noen følelser mot Donald annet enn at uttalelsene hans sier at han er en idiot.

Han er uberegnelig og det er negativt. Man må spørre seg hvordan han skal bli venn med Putin, hva det vil ha å si for oss og hva han vil gjøre med NATO..

Du har da kun negative "følelser" for Trump, og hvilke uttalelser sikter du til?

Uberegnelig? Hva mener du?   Og om NATO, Obama og Stoltenberg har jeg følgende spørsmål:

Jeg er ikke 100 % sikker, men mener at to NATO medlemmer bomber hver sin side i Syria konflikten (Tyrkia bomber PKK som kriger mot ISIS, og USA bomber ISIS som kriger mot PKK), og fra den samme flybasen (Incirlik, Tyrkia).

Ikke engang Orwell hadde forutsett det….

Og hvor beregnelig er det?

Ps: Mente idiotisk da...

Endret av Masserati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har da kun negative "følelser" for Trump, og hvilke uttalelser sikter du til?

Uberegnelig? Hva mener du?   Og om NATO, Obama og Stoltenberg har jeg følgende spørsmål:

Jeg er ikke 100 % sikker, men mener at to NATO medlemmer bomber hver sin side i Syria konflikten (Tyrkia bomber PKK som kriger mot ISIS, og USA bomber ISIS som kriger mot PKK), og fra den samme flybasen (Incirlik, Tyrkia).

Ikke engang Orwell hadde forutsett det….

Og hvor beregnelig er det?

Ps: Mente idiotisk da...

Jeg har ikke noe imot Trump, han er komisk på det beste. Men han har utrolig lite kunnskap, og er ikke flink politisk. De får en dverg når verden trenger en kjempe. Altså politisk.

Dersom man ser på uttalelsene til Trump så ser man at det bare er vås og tull. Fyren burde holdt seg til hotell og bimboer.... Han er for noe den ene dagen, og den andre dagen er han imot. Han har null koll på politikken, og til avtaler, han snakker vås og flauser hele tiden. Det at han svinger fra for og imot hele tiden er akkurat det jeg mener at han er uforutsigbar.

Du drar inn Tyrkia, de har alltid vært fiender av PKK, og USA kriger mot ISIS dette er svært forutsigbart..., det er en veldig sammensatt situasjon i Syria, og jeg for min del tror at Syrias problem er at absolutt alle vil bombe der nå. Derimot det at alle nå står samlet, gjør at en våpenhvile bør kunne være enkelt å få til.

Nato sin fiende er pr idag ISIS selvom ikke Frankrike trykket på paragrafen, så står vi selvfølgelig sammen med Frankrike mot ISIS, det samme hadde Frankrike gjort om Putin angrep Norge.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det var bra, og det at han er morsom innimellom er jo bare et pluss.  Han har i hvert fall en universitetsutdannelse og har vært dyktig i forretningsverdenen. Den politiske eliten er jo livredde for ham, og det er jo det som blir morsomt. Trump har funnet en ny måte å drive valgkamp på, han setter reglene og de andre blodfattige politikerne har ikke annet alternativ en å være med.

Drar egentlig ikke inn Tyrkia, det var bare for å beskrive hvordan dagens politikere (NATO, Obama og Stoltenberg), styrer samfunnet vi lever i.  NATO, var i hvert fall en forsvarsallianse som skulle ivareta medlemslandenes sikkerhet og ikke drive krig i Afghanistan, Irak, Libya, Syra bla.bla.bla., noe er veldig veldig galt.

Så dette er bare vås og tull?:

Stenge grensa til Mexico for ulovlig innvandring

Nekte muslimer adgang til USA

Få arbeidsplasser tilbake til USA

Slutte å betale for alle kriger rundt om i verden

Bli "venner" med Russland

Sende ut de som oppholder seg ulovlig i USA

Det er vel dette vi her forholder oss til, og dette gagner kun USA, og det er dette han eventuelt vinner på. Hva av dette er vås og tull?

Mer info kan du finne her:   https://www.donaldjtrump.com/issues/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var bra, og det at han er morsom innimellom er jo bare et pluss.  Han har i hvert fall en universitetsutdannelse og har vært dyktig i forretningsverdenen. Den politiske eliten er jo livredde for ham, og det er jo det som blir morsomt. Trump har funnet en ny måte å drive valgkamp på, han setter reglene og de andre blodfattige politikerne har ikke annet alternativ en å være med.

Drar egentlig ikke inn Tyrkia, det var bare for å beskrive hvordan dagens politikere (NATO, Obama og Stoltenberg), styrer samfunnet vi lever i.  NATO, var i hvert fall en forsvarsallianse som skulle ivareta medlemslandenes sikkerhet og ikke drive krig i Afghanistan, Irak, Libya, Syra bla.bla.bla., noe er veldig veldig galt.

Så dette er bare vås og tull?:

Stenge grensa til Mexico for ulovlig innvandring

Nekte muslimer adgang til USA

Få arbeidsplasser tilbake til USA

Slutte å betale for alle kriger rundt om i verden

Sende ut de som oppholder seg ulovlig i USA

Det er vel dette vi her forholder oss til, og dette gagner kun USA, og det er dette han eventuelt vinner på. Hva av dette er vås og tull?

Mer info kan du finne her:   https://www.donaldjtrump.com/issues/

Tror du at det gagner oss at USA blir isolasjonistisk?

Dvs dersom en trussel truer Europa så vil USA bare se på?

Vi hadde samme problemet før 2 VK...

VI trenger ikke det samme problemet med et isolasjonistisk USA engang til.

Lenke til kommentar

Har du enda ikke forstått at dette er et presidentvalg i USA og ikke har noe med Norge å gjøre?

Hypotetisk: hvis det ved et valg i Norge kom opp samme agenda, hvilke punkter ville du være sterk motstander av? altså:

Sende ut de som oppholder seg i Norge ulovlig

Stoppe illegal innvandring og narkotika smugling til Norge

Få arbeidsplasser tilbake til Norge

Nekte muslimer adgang til Norge

Slutte å sende norske soldater i kamp utenfor Europa (NATO)

Hva har annen verdenskrig med dette å gjøre?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har du enda ikke forstått at dette er et presidentvalg i USA og ikke har noe med Norge å gjøre?

Hypotetisk: hvis det ved et valg i Norge kom opp samme agenda, hvilke punkter ville du være sterk motstander av? altså:

USA var isjolasjonistisk frem til Pearl Harbour dersom du ikke viste det.

Dette med NATO har å gjøre med en del ting å gjøre, terrorister angrep 911, og de opererte da fra Afghanistan.

Dersom NATO allierte blir utsatt for krig og terror så har medlemslandene plikt til å hjelpe.

Hva Irak gjelder så var det et feilsteg, det er min mening da det gjorde regionen ustabil, samt ikke hadde noe med Al Qaida å gjøre.

Venn med Russland kan man først være om Russland er mulig å bli "venn" med, et Russland som truer Europa er ikke dette en realitet....

Det du sier om innvandring er allerede en realitet idag i Norge. Ulovlige innvandrere blir utvist, eller avist. Man har ID kontroll inn og ut av Norge, ikke alle de får sjekket. Men de sjekket iallefall oss grundig sist vi besøkte Norge.

Det å forby muslimer er det samme som å ikke ha et fritt samfunn med religionsfrihet.

Vi bør istedenfor følge det ekstreme miljøet, på begge sider.

Jeg har alltid vært for legalisering av narkotika, da jeg mener det er tullete å ha sånne lover. Jeg bruker ikke narkotika selv, men ser ikke noen grunn til å ikke la voksne mennesker gjøre som de vil.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og så: Hvor har du det ifra at D. Trump vil "nedlegge" NATO?.  Kan du gi meg en link?

Og tilslutt:  Du liker ikke Trump som president, fordi da blir Norge russisk?  er det så å forstå

Norge blir russisk om han blir president? :s

Lenke til kommentar

Poenget er at vi ikke vet hva Trump vil gjøre, fra norsk synspunkt er det beste at den som er president i USA er til å stole på.

Han er et uskrevet blad, med ekstreme utallelser. Skal bli venn med Putin feks.

Det er isåfall ikke det mest heldige tidspunktet å bli venn med ham.

Lenke til kommentar

USA var isjolasjonistisk frem til Pearl Harbour dersom du ikke viste det.

Dette med NATO har å gjøre med en del ting å gjøre, terrorister angrep 911, og de opererte da fra Afghanistan.

Dersom NATO allierte blir utsatt for krig og terror så har medlemslandene plikt til å hjelpe.

Hva Irak gjelder så var det et feilsteg, det er min mening da det gjorde regionen ustabil, samt ikke hadde noe med Al Qaida å gjøre.

Venn med Russland kan man først være om Russland er mulig å bli "venn" med, et Russland som truer Europa er ikke dette en realitet....

Det du sier om innvandring er allerede en realitet idag i Norge. Ulovlige innvandrere blir utvist, eller avist.

Det å forby muslimer er det samme som å ikke ha et fritt samfunn med religionsfrihet.

Vi bør istedenfor følge det ekstreme miljøet, på begge sider.

Jeg har alltid vært for legalisering av narkotika, da jeg mener det er tullete å ha sånne lover. Jeg bruker ikke narkotika selv, men ser ikke noen grunn til å la voksne mennesker gjøre som de vil.

USA var ikke "isolasjonistisk" frem til P.Harbour, de var "nøytrale" og ønsket ikke krig.

Vi har pr. i dag ca. 11.000 ulovlige innvandrere i Norge (altså mennesker vi ikke vet hvem er), det er kun de kriminelle av disse som blir sendt ut pr. dags dato, og vi får stadig påfyll av nye ulovlige individer. I USA beregner de at det er ca 11 millioner ulovlige innvandrere pr. i dag. Hvis du regner på dette så skulle tilsvarende tall for Norge være at vi hadde ca. 175.000 ulovlige innvandrere her i Norge. Det er en grunn til at Trump er populær.

NATO var en forsvarsallianse for Europa, dette har blitt omdefinert til å også kunne krige mot land utenfor Europa som du mener skjuler terrorister, dette er kun muslimske land i tillegg.  Hvis vi kan omdefinere NATO ansvarsområde, så kanskje vi også kan omdefinere Islam fra en ren religion til en politisk/religiøs bevegelse som ikke faller inn under religionsfrihet  siden et uttalt formål er å erobre verden med sverd. I den muslimske verden så er vi i dag i den hellige profetens år 1394 , og det syns tydelig, de ligger altså 622 år bak oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget er at vi ikke vet hva Trump vil gjøre, fra norsk synspunkt er det beste at den som er president i USA er til å stole på.

Han er et uskrevet blad, med ekstreme utallelser. Skal bli venn med Putin feks.

Det er isåfall ikke det mest heldige tidspunktet å bli venn med ham.

OK, da er vi uenige om Trump som president, så takker for diskusjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Norge blir russisk om han blir president? :s

Det virker som om noen frykter for det ja....

Lenke til kommentar

USA var ikke "isolasjonistisk" frem til P.Harbour, de var "nøytrale" og ønsket ikke krig.

Vi har pr. i dag ca. 11.000 ulovlige innvandrere i Norge (altså mennesker vi ikke vet hvem er), det er kun de kriminelle av disse som blir sendt ut pr. dags dato, og vi får stadig påfyll av nye ulovlige individer. I USA beregner de at det er ca 11 millioner ulovlige innvandrere pr. i dag. Hvis du regner på dette så skulle tilsvarende tall for Norge være at vi hadde ca. 175.000 ulovlige innvandrere her i Norge. Det er en grunn til at Trump er populær.

NATO var en forsvarsallianse for Europa, dette har blitt omdefinert til å også kunne krige mot land utenfor Europa som du mener skjuler terrorister, dette er kun muslimske land i tillegg.  Hvis vi kan omdefinere NATO ansvarsområde, så kanskje vi også kan omdefinere Islam fra en ren religion til en politisk/religiøs bevegelse som ikke faller inn under religionsfrihet  siden et uttalt formål er å erobre verden med sverd. I den muslimske verden så er vi i dag i den hellige profetens år 1394 , og det syns tydelig, de ligger altså 622 år bak oss.

Det jeg har lært i bøkene jeg har lest var at USA var isolasjonistisk, eller hadde en sånn politikk. Du må gjerne kalle det nøytralt. Jeg for min del er glad for at USA stilte opp selv om det måtte trusler fra en aksemakt til for det.

Du snakker om folk man ikke har id på tenker jeg, da er det litt vanskelig å sende de tilbake når de ikke vet hvor de skal. Jeg kan si deg at de nekter masse folk på Svinesund, altså før de kommer inn i Norge. Da blir disse Sveriges problem.

Det er ikke aktuelt å bli et ufritt samfunn, uten religionsfrihet. Selvom breivik var terrorist så er det usaklig å forby kristendom. Det er terrorismen man skal forby. Viktig å få med dette.

Trump er bare populær fordi det er krisetider, det er det som er synd.

Jeg har henvist til Hitler og kommunistenes frammarsj i 30 kriseårene.

Jeg vil ikke sammenligne Donald med Hitler, men begge hadde vært uaktuelle i en verden uten krise.

Poenget er at i en krisetid så trenger man en dyktig politiker, og Donald har bare masse syke utallelser og er uberegnelig.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Du får opprette en ny tråd om annen verdenskrig hvis du vil diskutere det. Hitler og kommunismen er død, så da nytter det ikke å sitte med antikverte fiendebilder.

Hitler/nazismen kan du sammenlikne med Islam, der selges "Mein Kampf" i en islam versjon.

attachicon.gif6virgin1.jpg

Jeg bare avslutter med at historien gjentar seg.

Mein Kampf bør man absolutt lese for å få med seg Hitlers tankegang.

Lenke til kommentar

Du får opprette en ny tråd om annen verdenskrig hvis du vil diskutere det. Hitler og kommunismen er død, så da nytter det ikke å sitte med antikverte fiendebilder.

Hitler/nazismen kan du sammenlikne med Islam, der selges "Mein Kampf" i en islam versjon.

attachicon.gif6virgin1.jpg

Jeg bare avslutter med at historien gjentar seg.

Mein Kampf bør man absolutt lese for å få med seg Hitlers tankegang.

Helt enig med deg der, men ikke på samme måte. Utdrag fra "Mein Kampf":

post-401156-0-07553800-1456013538.png

Tilpasset dagens situasjon:

Europa er det neste største objekt for Islam….. Det er galskap å bli for intim med en makt hvis idealer kan bli en dødelig fiende i fremtiden.

PS. Trump har nå ledelsen i South Carolina

• Liker 1
Lenke til kommentar

Thank you for your support. I could not do it without you! The silent majority is no longer silent. We will no longer be led by the all talk, no action politicians that have failed us all. Together, we are going to Make America Great Again.

Best Wishes,

Donald J. Trump

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...