Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Krangling her inne vert nok avgjerande for presidentvalet. Alle forstår at Hillary Clinton er sjukare enn ho offisielt vil innrømma. Med mindre Trump gjer noko verkeleg dumt framover, vinn han enkelt i november.

Donald Trump! Sivilisasjonens beskyttar! Dei svakes forkjempar!

Som eg sa.

Donald Trump! Sivilisasjonens beskyttar! Dei svakes forkjempar!

Husk disse ordene når de 20.000.000 som fikk helsehjelp under Obama mister den under Trump.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva hvis trump blir president?

Etter 267 sider med diskusjon kommer endelig svaret over de neste 4-8 årene.

Eneste sikre spådommen jeg kan tilby er at media, politikere og forståsegpåere (inkludert mange her) kommer til å bøye seg i støvet for den nye Keiseren. Statstilbederne klarer ikke å la være å behandle de politiske toppene på annet vis.

Lenke til kommentar

Hva sier du, Skatteflyktning? Var ikke dette allerede rigget, at Hillary kom til å vinne?

For all del, jeg trodde også Hillary kom til å vinne, men av helt andre grunner enn deg. Dette må jo redusere din tro på den skjulte makteliten som bare tar vare på sine egne.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Forbruk er veldig viktig for økonomien. Trickle-down economics fungerer ikke, eks. da det begrenset hvor mye en superrik kan forbruke. At en liten elite bygger om kjempeformuer er ikke samfunnet tjent med.

Forbruk er viktig i en vekstøkonomi, men hele systemet må forkastes da det medfører at ressurser sløses unødvendig for å skape vekst. Politikere snakker stadig om bærekraftig utvikling samtidig som de viderefører en økonomi som krever sløsing av ressurser for å ikke kollapse. Ved 7% vekst dobles ressurssløsingen for hvert tiende år og det er totalen som stadig dobles. Ved den siste doblingen vil det forbrukes mer ressurser i løpet av 10 år enn totalt i vår kjente histore. Det er ikke bærekraftig å doble forbruket hver tiende år. Ressursbruken må stagnere og holdes på et jevnt nivå, helst mye lavere enn nå. Varer må produseres for å vare i 10-30 år, ikke 3-5 år som nå. Det er artig å kjøpe nytt grafikkort annenhver år og ny bil hvert tredje år, men det er ikke ressurser nok til å holde på slik.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Forbruk er veldig viktig for økonomien. Trickle-down economics fungerer ikke, eks. da det begrenset hvor mye en superrik kan forbruke. At en liten elite bygger om kjempeformuer er ikke samfunnet tjent med.

Forbruk er viktig i en vekstøkonomi, men hele systemet må forkastes da det medfører at ressurser sløses unødvendig for å skape vekst. Politikere snakker stadig om bærekraftig utvikling samtidig som de viderefører en økonomi som krever sløsing av ressurser for å ikke kollapse. Ved 7% vekst dobles ressurssløsingen for hvert tiende år og det er totalen som stadig dobkes. Ved den siste doblingen vil det forbrukes mer ressurser i løpet av 10 år enn totalt i vår kjente histore.

Det er et relevant poeng, men ikke et poeng som underbygger at rike ikke bør skattes.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva sier du, Skatteflyktning? Var ikke dette allerede rigget, at Hillary kom til å vinne?

For all del, jeg trodde også Hillary kom til å vinne, men av helt andre grunner enn deg. Dette må jo redusere din tro på den skjulte makteliten som bare tar vare på sine egne.

I så fall har du nok bommet på hva det innebærer med "tro". Fakta er ingen hindring ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg la meg ikveld, så virket det som om Hillary ville komme til å vinne, og når jeg våkner igjen så er det Brexit deja vu, bare at jeg er på andre siden. 

Jeg er veldig skeptisk til Trump, men jeg får se på det positive. Han vil bytte ut Obamacare og kanskje han kan samarbeide med Russland om en løsning i Syria. 

Lenke til kommentar

Uff, jeg må le.

Folk er redd for å reise til usa, livredd for hva som kommer til å skje nå, kaller det totalt krise osv.

Jeg antar, at dersom jeg spør folk hvorfor de mener dette, så kan de kun henvise til drittpakkene som har blitt sendt frem og tilbake i valgkampen, drittpakker som Norsk media har vært flinke til å skrive om

Amerikanerene, mange av de, har brukt demokratiet, og stemt på sin leder. Jeg antar at dette er basert på mer enn at han har uttalt grab them by the pussy, men mulig jeg også er en idiot, som tydeligvis folk mener over halvparten av den amerikanske befolkningen er.

USA er ikke et demokrati, det er en grunnlovsrepublikk. Den som bevner demokrati og USA i samme setning har lite peiling. Det er også derfor demokrater er helt bak mål. Det som demokratene driver med og står for bryter prinsippene som USA er grunnlagt på.

Hakke peiling, endrer demokratiet til stemmerett og stoler på deg

Lenke til kommentar

Det jeg ikke fatter er at fattige folk stemmer høyresiden som åpenbart gagner de rike. Nå er fattige stort sett så dumme at de ikke skjønner seg på verken politikk eller økonomi. Det er vel også grunnen til at de er fattige. 

Det er da ikke noe merkeligere at arbeiderklassen stemmer på høyresiden enn at de velstående stemmer på venstresiden.

Dumskap er ikke et problem i seg selv. For eksempel vil jeg anslå at over 95% av Norges befolkning er alt for kunnskapsløse til å uttale seg eller avgi stemme i EU/EØS-spørsmålet. I Norge er imidlertid dumskapen relativt jevnt fordelt. Vi har alle gått på de samme middelmådige skolene. Problemene oppstår når dumskapen blir ujevnt fordelt. 

Lenke til kommentar

Også blir det spennende å se hva som skjer med barna til disse gartnerne og barnepikene, de som er født på amerikansk jord og er dermed amerikanske statsborgere.

Skal barna kastes ut sammen med foreldrene?

Skal foreldrene velge om barna skal måtte bli kastet ut sammen med foreldrene?

Må en 17 åring reise mens en 18 åring kan selv velge om de vil bli?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Syns bare det er merkelig at det er det som blir dratt frem, og ikke faktumet at Trump sier at han skal drastisk kutte støtten til NATO (økonomisk og militært). Det betyr jo i beste fall at vi må bruke mer penger på eget forsvar, og i verste fall....

Men nå har vel Trump sagt mye rart. Gjerne motsagt seg selv i samme setning. Når rusen har avtatt kommer et helt kobbel av folk som vet hva de snakker om til å sette Trump ned og forklare ham hvordan mange ting henger sammen. Trump kommer til å måtte lære mange nye ting før de slipper ham løs på verden. Han må sikkert lære mange nye navn på land, samt klare å finne dem på en globus. Pluss sammenhengen mellom de kostbare militærbasene og stabilitet og ustabilitet i forskjellige regioner, samt hva disse stabilitetene og ustabilitetene har og si for USA direkte og indirekte i mange aspekter.

Og - han må begynne å lære hva det betyr når folk bruker ordet "nei" til ham. Om noe så blir nok det den største omveltningen.

Det blir en tung tid for president Pussygrabber i en periode fremover nå.

Vi vil nok få et eksempel på hvor lite (eller mye) makt en president faktisk sitter med de neste 4 årene.

Lenke til kommentar

I så fall har du nok bommet på hva det innebærer med "tro". Fakta er ingen hindring ;)

Nei, det har jeg ikke. Stemmer det, hadde jo Hillary vunnet uansett. Som Skatteflyktning har vært innpå tidligere, så har det ikke engang vært noe poeng i å stemme. Hillary kom til å vinne uansett. Men det skjedde jo ikke.

Lenke til kommentar

Det var ikke poenget, men nevnt for å vise mitt ståsted til han som mente jeg hadde dobbeltmoral. Rike bør skatte for forbruk og her til lands har vi mer enn høy nok mva. Rike bør ikke skatte for formue eller midler de kan forvalte konstruktivt.

Jeg ser ingen grunn til at rike skal bidra mye mindre enn fattige på skattefronten (og med mye mindre, så mener jeg, mye mindre prosent)

AtW

Lenke til kommentar

Det var vel Trump, ikke jeg som påsto at valget var rigget. Jeg har aldri støttet noen av de to, valget sto mellom pest og kolera, og pest vant valget.

Du forveklser meg med andre, jeg har vel ikke i ett eneste innlegg påstått at der er noen skjult maktelite.

Makteliten er helt åpen, det er de valgte politikerne som styrer. Nå er Trump på toppen av makteliten, intet har endret seg. Man har byttet en idiot med en annen.

Lenke til kommentar

Husk disse ordene når de 20.000.000 som fikk helsehjelp under Obama mister den under Trump.

Trump vil erstatte Obamacare med en ny ordning som både er bedre og billigere. Det visste du ikke, hva? Fordi du har hørt på media, ikke på det han sier selv.

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før han begynner å samle opp alle gartnerene og barnepikene for å sende dem til Mexico. Det blir en spennende tid.

Trump vil bedre muligheten for familiegjenforening for innvandrere som har lovlig opphold. Det visste du ikke, hva? Fordi du har hørt på media, ikke på det han sier selv.

Lenke til kommentar

Også blir det spennende å se hva som skjer med barna til disse gartnerne og barnepikene, de som er født på amerikansk jord og er dermed amerikanske statsborgere.

Skal barna kastes ut sammen med foreldrene?

Skal foreldrene velge om barna skal måtte bli kastet ut sammen med foreldrene?

Må en 17 åring reise mens en 18 åring kan selv velge om de vil bli?

Hvor vil du med disse retoriske spørsmålene? Ingen har kastet ut flere ulovlige innvandrere enn Obama. Mener du man ikke skal kaste ut ulovlige innvanderer? Eller er du oppriktig interessert i de juridiske vurderingskriteriene man bruker i slike saker, også i Norge?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...