Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men som han sier, om han vinner vil han jobbe for å snu den trenden.

 

Så at han sier han vil begynne å gjøre ting for hele landet som han personlig ikke finner verken fordelaktig eller lønnsomt er positivt for deg?

Da begynner jeg å forstå hvorfor Trump får stemmer.

 

 

Er nødvendigvis ikke noe motsetning i det Trump sier vedr. å flytte produksjon hjem vs. at han selv handler overseas pr. dags dato

 

En bør jo ikke gå lengre enn til seg selv i mange tilfelle, de fleste av oss handler kinesisk-skrammel på Jula, Biltema, dvs. man blir på en måte "kollektivt fanget av systemet" selv om man rent idealistisk skulle ønske det var annerledes. Dermed er det lettere å skape forandring hvis alle gjør det solidarisk ved uttalt politikk.

 

eks. "Hvis jeg ble president for en dag i Norge" ville jeg f.eks. stoppet import av Kina-produserte sykler og forsøkt fått liv i norsk produksjon igjen. Vi hadde i sin tid ypperlige sykler som holdt i generasjoner, det ble dessverre erstattet med kinesisk søppel som ramler fra hverandre etter ei uke. (økt forbruk av råvarer = økt miljøforurrensing)

 

Er jo så mye fokus på "Kortreist Mat" så hvorfor bør ikke annet også være "Kortreist" all den tid vi kan hvis vi vil?

Lenke til kommentar

 

Svenskene trenger visst en som Donald Trump

 

Volvo skal flytte enda mer bilproduksjon fra Sverige til Kina

 

http://www.dn.se/ekonomi/volvo-lagger-tillverkning-i-kina/  :(

 

Akkurat som Made In USA tradisjonelt betydde kvalitet, har også Made In Sweden vært kvalitetstempel, men snart bare historie.

 

Hva har dette med temaet i denne tråden å gjøre?

 

 

Fordi Trump har kritisert Ford for å flytte bilproduksjon til Mexico. Det medfører tap av amerikanske arbeidsplasser og han sier videre at han vil pålegge Ford 35% ekstraskatt når de vil sende biler inn i USA

 

http://abcnews.go.com/Politics/trump-attacks-ford-motor-outsourcing-car-production-mexico/story?id=42112216

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det mener ikke de fleste amerikanske kvinner og er hovedgrunnen bare et lavt mindretall kvinner støtter Trump. Heldigvis så får du ikke bestemme alene hvilke former er alvorlige eller ikke.

Hva som er rett og galt avgjøres ikke gjennom en håndsopprekking. Det er ikke slik at når noen føler seg krenket, så har de blitt krenket. Om du føler at en annen er skyldig i noe, betyr ikke at den andre nødvendigvis er skyldig.

 

Hvorfor tror du (eksempel) kvinner føler seg krenket av noe i dag, som de syntes var greit for 10 år siden? Det er den subjektive opplevelsen som har endret seg, og den er ikke nødvendigvis rett.

 

Generelt blir folk, menn og kvinner, mye lettere krenket i dag enn for bare fem år siden. Det skyldes i noen grad sosiale media, som mangler nonverbale clues, og dermed oppstår feiltolkninger oftere enn før.

 

Hva er dette for noe tullprat da? Det har aldri vært greit å buse inn i en kvinnegarderobe som mann. Aldri! Og det er en grunn til det. Grunnen er at i vår kultur er det kvinnens valg om hun skal være et objekt for en manns lyster. Fratar man kvinnen dette valget så har mannen gjort noe uakseptabelt. Og mannen vet det.

At du søker å bortforklare dette som noe naturlig er direkte usmakelig.

 

 

 

Synes det er helt tullete at disse detaljene diskuteres i et presidentvalg, som egentlig er et systemvalg, men det handler om stor makt og korrupsjon så det etablerte bruker alt de kan for å sverte en motstander som kan true det korrupte systemet som er der i dag.

 

Man kan lure på om Trump vil gli inn i et lignende system og tilsvarende korrupte forbindelser, men ser man på de stygge kreftene i denne valgkampen, forstår man kanskje hva det handler om.

 

Av to onder (?) vil jeg mye heller ha Trump som ser ut til å være ærlig om hva han snakker om. Han virker så utrolig mye mer troverdig når han forteller om systemet som er rigget og korrupsjonen/kriminaliteten som omgir systemet som er der i dag.

 

https://www.youtube.com/watch?v=nF0YpXcZw9U

https://www.youtube.com/watch?v=nF0YpXcZw9U

 

https://youtu.be/IcncbFLykzc?t=91

 

 

Endret av clink
Lenke til kommentar

 

 

Hvem vil ikke se nakne damer? Alle hadde gått inn i en damegarderobe full av nakne flotte damer.

Motargumentet er at det er ok hvis mange ønsker å gjøre det?

 

Motargumentet er at mannlig seksualitet er OK. Feminismen er i ferd med å miste sitt hegemoni.

 

Selvkontroll er selvfølgelig viktig. Men jeg tillater meg å tvile på om de mange historiene om Trump er sanne. Det er tross alt valg. Normalen er at ingenting som blir sagt i en valgkamp er sant.

 

 

Ja, eller det vil si ganske nøyaktig 70% av alle Trumps uttalelser har vist seg å være usanne noe som gjør at han ligger milevis bak alle andre kandidatene på begge sider, syntes du dette er innafor?

 

I min bok så dikvalifiserer dette han ned til bare en simpel løgner. 

Lenke til kommentar

 

I min bok så dikvalifiserer dette han ned til bare en simpel løgner. 

Da har han alle kvalifikasjoner som en politiker trenger. ;)

 

 

Ja du må for all del ikke la en mulighet gå ifra deg til å svartmale politikerere her, at mannen det her er snakk om ikke er noen politiker men bare en løgnaktig businessmann satt i system, forandrer forhåpentligvis ikke standpunktet ditt her  ;)

Endret av Thoto79
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Av to onder (?) vil jeg mye heller ha Trump som ser ut til å være ærlig om hva han snakker om. Han virker så utrolig mye mer troverdig når han forteller om systemet som er rigget og korrupsjonen/kriminaliteten som omgir systemet som er der i dag.

 

 

Jeg klarer ikke å fatte hvordan noen kan mene at Trump framstår som ærlig, han lyver, beviselig, nesten konstant.

 

AtW

Lenke til kommentar

Interessant WSJ artikkel: <bilde>

 

DOJ gikk systematisk mot FBIs etterforskning i Clinton Foundation. Obama gjør alt for å få dette kriminelle kvinnemennesket inn i det hvite hus istedenfor der hun hører hjemme, i fengsel.

 

Slutt å grin over Hillary og bare sign up her istedenfor:

https://www.change.org/p/hillary-clinton-petition-hillary-clinton-to-step-down-and-bernie-sanders-to-take-over-as-the-dem-candidate

Lenke til kommentar

 

 

Av to onder (?) vil jeg mye heller ha Trump som ser ut til å være ærlig om hva han snakker om. Han virker så utrolig mye mer troverdig når han forteller om systemet som er rigget og korrupsjonen/kriminaliteten som omgir systemet som er der i dag.

 

 

Jeg klarer ikke å fatte hvordan noen kan mene at Trump framstår som ærlig, han lyver, beviselig, nesten konstant.

 

AtW

 

 

Nei, du er kanskje for opphengt i media-propagandaen...?

"....rigging our system, and the system is rigged".

"...you know it, I know it, they know it....and pretty much the hole world knows it...".

 

Han tar så klart litt i her, men det er sannheten for den klarer å la medieløgnene bare gå ut i det andre øret - der det hører hjemme.

 

Oppegående mennesker har vel forlengst skjønt det korrupte spillet i amerikansk ledelse, som sørger for krig og elendighet i stor skala. Ulovlige kriger som gir våpenindustrien gigantinntekter, som igjen smører tilbake på alle mulige måter. Samt gir ulovlig kontroll over olje og all mulig annen råstoff/ressurser/mineraler osv.

 

Clinton foundation donasjoner som kun er for å unngå skatt og så betales pengene tilbake via forskjellige kanaler for å spare skatt begge veier og knapt smuler går til den hjelpen som var "planen".

Trump har åpenbart rett når han sier rett ut at Clintons er kjeltringer og korrupte.

Hadde han bare kunne si dette sånn uten videre hadde også heksa brukt tilsvarende tilbake, men det kan de ikke.

For han har dekning for det han sier. Veldig mange vet dette nå.

 

 

Endret av clink
Lenke til kommentar

 

Interessant WSJ artikkel: <bilde>

 

DOJ gikk systematisk mot FBIs etterforskning i Clinton Foundation. Obama gjør alt for å få dette kriminelle kvinnemennesket inn i det hvite hus istedenfor der hun hører hjemme, i fengsel.

Slutt å grin over Hillary og bare sign up her istedenfor:

https://www.change.org/p/hillary-clinton-petition-hillary-clinton-to-step-down-and-bernie-sanders-to-take-over-as-the-dem-candidate

Synd at Hillary styrer DNC ellers hadde Bernie lett blitt USAs neste president. Crooked bruker samme skitne triks mot Trump som hun brukte mot Sanders.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Interessant WSJ artikkel: <bilde>

 

DOJ gikk systematisk mot FBIs etterforskning i Clinton Foundation. Obama gjør alt for å få dette kriminelle kvinnemennesket inn i det hvite hus istedenfor der hun hører hjemme, i fengsel.

Slutt å grin over Hillary og bare sign up her istedenfor:

https://www.change.org/p/hillary-clinton-petition-hillary-clinton-to-step-down-and-bernie-sanders-to-take-over-as-the-dem-candidate

Synd at Hillary styrer DNC ellers hadde Bernie lett blitt USAs neste president. Crooked bruker samme skitne triks mot Trump som hun brukte mot Sanders.

 

 

Jeg er med på at det demokratiske partiet ikke bare har rent mel i posen, noe som tydelig fram i nominasjonsvalget (uten at de gjorde noe direkte ulovlig sådan, bare jævla lite respekt for folkeopinionen og sine velgere). Her kan vi vel skylde på valgsystemet mer enn enkeltmennesker, det er prosessen som må endres så ikke disse ikke lenger kan få styre det hele dit de vil etter personlig godtbefinnende.

 

At det var Hillary personlig som stod for noe av dette eller at det er hun som "styrer DNC" kjøper jeg ikke, hun er bare en brikke i spillet som alle de andre kandidatene også er/var og som håper på å vinne ett valg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Av to onder (?) vil jeg mye heller ha Trump som ser ut til å være ærlig om hva han snakker om. Han virker så utrolig mye mer troverdig når han forteller om systemet som er rigget og korrupsjonen/kriminaliteten som omgir systemet som er der i dag.

 

 

Jeg klarer ikke å fatte hvordan noen kan mene at Trump framstår som ærlig, han lyver, beviselig, nesten konstant.

 

AtW

 

 

Nei, du er kanskje for opphengt i media-propagandaen...?

"....rigging our system, and the system is rigged".

"...you know it, I know it, they know it....and pretty much the hole world knows it...".

 

Han tar så klart litt i her, men det er sannheten for den klarer å la medieløgnene bare gå ut i det andre øret - der det hører hjemme.

 

Oppegående mennesker har vel forlengst skjønt det korrupte spillet i amerikansk ledelse, som sørger for krig og elendighet i stor skala. Ulovlige kriger som gir våpenindustrien gigantinntekter, som igjen smører tilbake på alle mulige måter. Samt gir ulovlig kontroll over olje og all mulig annen råstoff/ressurser/mineraler osv.

 

Clinton foundation donasjoner som kun er for å unngå skatt og så betales pengene tilbake via forskjellige kanaler for å spare skatt begge veier og knapt smuler går til den hjelpen som var "planen".

Trump har åpenbart rett når han sier rett ut at Clintons er kjeltringer og korrupte.

Hadde han bare kunne si dette sånn uten videre hadde også heksa brukt tilsvarende tilbake, men det kan de ikke.

For han har dekning for det han sier. Veldig mange vet dette nå.

 

 

 

 

Propaganda? Det er bare å se videoer av hva fyren sier, helt uendret, og løgnene trer klart fram.

 

Ellers er det definisjonen på stein i glasshus å klage på clintons skattemoral vs trumps.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å fatte hvordan noen kan mene at Trump framstår som ærlig, han lyver, beviselig, nesten konstant.

 

AtW

Absolutt beviselig, og nesten konstant.

Selv fact-checkerne har full jobb med å følge med på Trumps nær konstante BS-maskin.

Her er en som har utmerket seg på amerikansk side av dammen med hederlig innsats: http://www.scoopnest.com/user/ddale8/791423315667714048

 

 

De 9 typene løgner Trump bruker mest: 

  1. De små ting (feilkarakterisering, endring av små detaljer)
  2. Forskjeller i politiske standpunkt
  3. Kronologi, årsak-konsekvens miksing.
  4. Fremstiller seg selv som offer i tide og utide, langt mer enn han har noen som helst dekning for.
  5. Store overdrivelser av ting som ellers kunne støttet hans argument, men ender opp som absurditeter
  6. Fremmer åpenbare konspirasjonsteorier
  7. Bløffer om ting som overhodet ikke har basis i virkeligheten
  8. Obfuskerer fakta ved å nekte for egne utsagn, benekter kjente facts (aka. gaslighting)
  9. Bløffer om seg selv som vinner

Mer utfyllende her: http://www.vox.com/2016/10/26/13417532/donald-trump-lies

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

Jeg klarer ikke å fatte hvordan noen kan mene at Trump framstår som ærlig, han lyver, beviselig, nesten konstant.

 

AtW

Absolutt beviselig, og nesten konstant.

Selv fact-checkerne har full jobb med å følge med på Trumps nær konstante BS-maskin.

Her er en som har utmerket seg på amerikansk side av dammen med hederlig innsats: http://www.scoopnest.com/user/ddale8/791423315667714048

 

Dessverre holder store deler av Trumptilhengerne til i konspirasjonsteori-fløyen eller den på ekstreme høyresiden, og der spiller fakta egentlig liten rolle. Fakta blir i beste fall bare ignorert av disse folkene.

Lenke til kommentar

Av to onder (?) vil jeg mye heller ha Trump som ser ut til å være ærlig om hva han snakker om.

Akkurat ja. Som den veggen han skulle bygge som skulle koste bare 4mrd dersom man vet hva man gjør, som han sa. Et estimat som skled sakte oppover til 12mrd etterhvert som han snakket om det. Og fortsatt er man for lavt for reelle utgifter.

Hadde han vært ærlig på det han snakker om hadde han gjort utregningene før han skryter av hvor billig det blir.

Det kan være du har latt deg lure av en conman. De har en tendens til å se ut som de vet hva de snakker om når de egentlig bare prøver å gi det inntrykket.

 

Han virker så utrolig mye mer troverdig når han forteller om systemet som er rigget og korrupsjonen/kriminaliteten som omgir systemet som er der i dag.

Hva om han vinner da? Er plutselig ikke systemet rigget lengre? Vet han fortsatt hva han prater om dersom han vinner? Da kan det tross alt ikke være rigget. Eller kanskje det er, men i hans favør?
Lenke til kommentar

 

 

 

Av to onder (?) vil jeg mye heller ha Trump som ser ut til å være ærlig om hva han snakker om. Han virker så utrolig mye mer troverdig når han forteller om systemet som er rigget og korrupsjonen/kriminaliteten som omgir systemet som er der i dag.

 

 

Jeg klarer ikke å fatte hvordan noen kan mene at Trump framstår som ærlig, han lyver, beviselig, nesten konstant.

 

AtW

 

En av mine favoritter: "I know words. I have the best words."
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...