Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Det meldes nå at det nye funnet til FBI skal være på hele 650 000 meldinger. Et foreløpig søk på metadata viser at flere tusen av disse kan ha med Clinton å gjøre. Kan dette være eposter som Clinton har slettet fra sitt eget arkiv? Kan mannen til Clintons nære medarbeider ha skaffet seg en backup av arkivet som en personlig forsikring? Det kan se ut at han kunne trengt det.

 

Det kan være over og ut med Clinton nå. Det ble ingen kvinnelig president denne gangen heller. Ikke fordi hun er kvinne, men fordi hun er den hun er. Kanskje kona til Obama kan gjøre det bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kan dette være eposter som Clinton har slettet fra sitt eget arkiv?"

Nei, det er allerede fastslått at de ikke kommer fra Clintons server.

 

"Kan mannen til Clintons nære medarbeider ha skaffet seg en backup av arkivet som en personlig forsikring?"

Det er ifølge FBI email-korrespondanse som befinner seg på Huma Abedins tidligere ektefelles laptop, som de begge disponerte før de ble separert.

 

"Det kan se ut at han kunne trengt det."

Absolutt, krapylet Weiner trenger mange ting veldig mye.

Lenke til kommentar

- E-postene er Huma Abedin sine, ikke Anthony Weiner. De deler delte (jeg tror ikke de deler så mye nå for tiden) PC.

- FBI har ikke lest en eneste e-post, fordi de ikke har ransakingsordre. FBI har lest titusenvis av andre e-poster, og fant der ingenting som var i nærheten av nok til å anbefale å starte sak.

- Vi vet ikke engang om noen av e-postene har vært sendt til eller fra Clinton.

- I følge kildene til Washington Post er det mulig at noen eller alle er kopier, og at FBI derfor har de fra før.

 

Men, klart. FBI fant ingenting kriminelt i titusenvis av andre e-poster, så da finner de sikkert noe her. Selv om det ikke er noen som helst grunn til å tro det.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

"Kan dette være eposter som Clinton har slettet fra sitt eget arkiv?"

Nei, det er allerede fastslått at de ikke kommer fra Clintons server.

 

 

- Vi vet ikke engang om noen av e-postene har vært sendt til eller fra Clinton.

 

" as metadata on the device suggests there may be thousands sent to or from the private server that the Democratic nominee used while she was secretary of state"

 

Ser ikke bra ut i det hele tatt, nei.

Lenke til kommentar

Her er "trenden" FrihetensRegn snakker om:

 

1959ef8398bc2ee1050010fa6508ec1a.png

 

Kilde er Pollster.

 

Edit: I min naivitet trodde jeg at tidslinjer var enkle å forstå; grafen viser resultatene fra 1. juni 2015 frem til i dag. "De siste dagene" har allerede skjedd, så de er selvsagt med i grafen. Helt til høyre.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

 

"Kan dette være eposter som Clinton har slettet fra sitt eget arkiv?"

Nei, det er allerede fastslått at de ikke kommer fra Clintons server.

 

 

- Vi vet ikke engang om noen av e-postene har vært sendt til eller fra Clinton.

 

" as metadata on the device suggests there may be thousands sent to or from the private server that the Democratic nominee used while she was secretary of state"

 

Ser ikke bra ut i det hele tatt, nei.

 

Setningen som er delvis uthevet er fra en artikkel postet i Breitbart, basert på en story i WSJ i dette tilfellet, men uten kildereferanse, som ofte er tilfellet når Breitbart og andre alt-right-blogger krydrer storyer som i utgangspunktet er veldokumentert og troverdige, men utbroderers med små tilskudd og påstander uten belegg i dokumentasjon. Et korn av sannhet, joda, men krydret med udokumenterte juicy bits for fansen.

 

Breitbarts exec chair er (eller var inntil nylig) Steve Bannon, Trumps campaign chair.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en delt laptop. Weiner hadde derimot en mappe der kalt "life insurance" ;-)

 

Hvordan skal Clinton lure seg bort fra dette tro? Hun har mistet all troverdighet (selv om hun aldri hadde noen).

 

https://i.sli.mg/zjzPqn.jpg

 

Life insurance ja, da er det nok krutt på gang. 

 

Spørsmålet er om Sheasy innfrir og betaler, samt sletter kontoen sin når Trump vinner? Haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, 46% for Clinton og 45% for Trump i ABC-pollen der tatt for de siste 4 dagene. Trodde det var noen som sa Trump var sjanseløs? Etter disse nye avsløringene blir vel sjansene enda bedre for Trump.

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Life insurance ja, da er det nok krutt på gang. 

 

Spørsmålet er om Sheasy innfrir og betaler, samt sletter kontoen sin når Trump vinner? Haha.

Bare si fra hvis du vil være med, det er plass til flere. 

 

Lol - kanskje jeg skulle tatt det veddemålet allikevel xD

Kjør på, ingen stopper deg.

Lenke til kommentar

Setningen som er delvis uthevet er fra en artikkel postet i Breitbart,

Mitt sitat var ikke hentet derfra, sikkert mye copy/paste nå rundt omkring om denne saken.

 

VG skriver nå følgende:

 

Ifølge kilder som CNN har snakket med, tror etterforskerne at det på Weiners datamaskin kan være eposter som ble slettet fra Clintons private server før den ble beslaglagt av FBI.

 

Akkurat som jeg tenkte og skrev i første innlegg om denne saken.

 

Dette kan vise seg å være det mest alvorlige tilbakeslaget for Clintons kampanje. Det at vi trolig heller ikke får avklart usikkerheten før valgdagen, ... Jeg tror folk flest allerede ser for seg Trump i Det ovale kontor. Det er ingen andre reelle alternativer.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

 

Setningen som er delvis uthevet er fra en artikkel postet i Breitbart,

Mitt sitat var ikke hentet derfra, sikkert mye copy/paste nå rundt omkring om denne saken.

 

VG skriver nå følgende:

 

Ifølge kilder som CNN har snakket med, tror etterforskerne at det på Weiners datamaskin kan være eposter som ble slettet fra Clintons private server før den ble beslaglagt av FBI.

 

Akkurat som jeg tenkte og skrev i første innlegg om denne saken.

 

Dette kan vise seg å være det mest alvorlige tilbakeslaget for Clintons kampanje. Det at vi trolig heller ikke får avklart usikkerheten før valgdagen, ... Jeg tror folk flest allerede ser for seg Trump i Det ovale kontor. Det er ingen andre reelle alternativer.

 

Poenget er at det ikke vites om de er derfra. Det er en antatt mulighet, og som sådan er det uproblematisk og kan danne grunnlag for en nærmere undersøkelse, noe som nå pågår. Problemet oppstår når en videre baserer seg på antagelsen som om det var et faktum at de er derfra. Det er, enn så lenge, å foregripe hva videre etterforskning kan vise.

Lenke til kommentar

Men det er ikke bare en antatt mulighet fra tilfeldige nettroll, eller fra Trumps kampanje. Det er etterforskerne som har denne arbeidshypotesen, og den er, vil jeg tro, ikke tatt fra løse luften. Når FBI går ut på denne måten, bare dager før valget, så er det grunn til å tro at de har noe å hekte mistankene på. Noe veldig alvorlig. Og det skjønner det amerikanske folket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For øvrig interessant hvordan minst to forumbrukere helt ukritisk sluker ryktene om at e-postene lå i en mappe kalt "Life insurance". Hvor kommer dette ryktet fra? Kommentarfelt til diverse "nyhetssider", og tilfeldige twitter-brukere.

 

Det er ikke rart man ender opp med et forvridd verdensbilde, hvis man godtar sånt.

 

Edit: Den tidligste kilden jeg har klart å finne er brukeren "Whoa Damnit", i en kommentar skrevet 29. oktober kl 11:11, på kommentarfeltet til Zerohedge.

 

Jeg mener ... Jesus Christ.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...