Thoto79 Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 ff4eb72030344b8867cf2d5836e4b990.jpg Apropos Moore, verdt å se: Michael Moore i Trump-land Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Javel, mulig jeg har misforstått. Tror noen nevnte i en tråd for en stund siden at den som vinner presidentvalget, nødvendigvis ikke er kandidaten som har fått flest stemmer på landsbasis av de to. Men hvis antall valgmannstemmer gjenspeiler innbyggertall så er del vel korrekt slik det er. Det er mulig å vinne valget med færre stemmer enn motstanderen, men det skal litt til. Det samme gjelder i Norge. Ref Bush vs Gore i 2000 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Interessant med disse opptakene som ble sluppet i går fra Michael D'Antonios interviewer med Trump ifbm. en biografi han skrev om Trump. Mannen har et litt spesielt selvbilde. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Javel, mulig jeg har misforstått. Tror noen nevnte i en tråd for en stund siden at den som vinner presidentvalget, nødvendigvis ikke er kandidaten som har fått flest stemmer på landsbasis av de to. Men hvis antall valgmannstemmer gjenspeiler innbyggertall så er del vel korrekt slik det er.Det er mulig å vinne valget med færre stemmer enn motstanderen, men det skal litt til. Det samme gjelder i Norge. Ref Bush vs Gore i 2000 The USA is a federal republic, not a unitary republic. The electoral college system does not make this federal republic undemocratic Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Systemet i USA er latterlig med first past the post, bisarre systemer for primærvalg, en endeløs valgkamp, gerrymandering, "uavhengige kandidater" og masse mas, det er dette man bør ta tak i, ikke gærne trumpsupportere som tror på en stor konspirasjon. AtW 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Systemet i USA er latterlig med first past the post, bisarre systemer for primærvalg, en endeløs valgkamp, gerrymandering, "uavhengige kandidater" og masse mas, det er dette man bør ta tak i, ikke gærne trumpsupportere som tror på en stor konspirasjon. AtW Hvordan går det primærvalgene i Norge forresten? Fikk du velge de som sto på partilistene?Ellers er jeg enig, mye som bør rettes. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Morgan Freeman (iblant kalt the voice of God) høres ut som han drar litt på årene her. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 (endret) Kanskje fånyttes å spekulere men, vet vi noe om hvem Trump evt. vil utpeke som utenriksminister? edit, og ditto, hvem Clinton ser for seg? Endret 26. oktober 2016 av Mr.M Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 (endret) Michael Moore i Trump-land Oscarvinneren Michael Moore beveger seg inn på Donald Trumps territorium i en uærbødig og morsom forestilling. Moore har et klart mål: "Make America Sane Again". https://tv.nrk.no/program/KOID23004716/michael-moore-i-trump-land# hehe Endret 26. oktober 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Noen som fikk med seg Michael Moore propagandaen NRK sendte i beste sendetid her om dagen? Jeg så litt av det og måtte stoppe etter han begynte å rose Hillary gjennom skyene som om hun vare en helgenen. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Hvordan går det primærvalgene i Norge forresten? Fikk du velge de som sto på partilistene? I Norge er politikken partibestemt, i motsetning til USA hvor den er personbestemt. Fordeler og ulemper med begge systemer, selvfølgelig. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Hvordan går det primærvalgene i Norge forresten? Fikk du velge de som sto på partilistene?I Norge er politikken partibestemt, i motsetning til USA hvor den er personbestemt. Fordeler og ulemper med begge systemer, selvfølgelig.Det var jo hele poenget. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Noen som fikk med seg Michael Moore propagandaen NRK sendte i beste sendetid her om dagen? Jeg så litt av det og måtte stoppe etter han begynte å rose Hillary gjennom skyene som om hun vare en helgenen. Nei, det verste var hans forvrengte feministiske perspektiv og mytene han tok opp. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Ikke at jeg er noen stor fan av Michael Moore, men hvilke myter snakker vi om? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Noen som fikk med seg Michael Moore propagandaen NRK sendte i beste sendetid her om dagen? Jeg så litt av det og måtte stoppe etter han begynte å rose Hillary gjennom skyene som om hun vare en helgenen. Ja var det ikke rørende, måtte du fram med lommetørkle du også? Utover han litt overdrevne romantisering av Hillary syntes jeg han hadde mange gode poeng og var forholdsvis morsom, synd det ikke var flere Trump fans i lokalet enn hva det var, det ble vel mest preaching to the quire her. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Jeg så den videoen nylig, og jeg ble fysisk uvel. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Jeg så den videoen nylig, og jeg ble fysisk uvel. hehe ja hadde egentlig ikke ventet noe såpass klissete, han var jo strengt tatt Bernie bro godeste Moore.... men i nød spiser fanden fluer eller liknende Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Han tok som sagt frem gode poeng som jeg tror de færreste nordmenn synes er kontroversielle. Det underliggende budskapet var derimot såpass tvunget og kleint at det fikk en backfire-effekt hos meg. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Enig, det blir fort en tanke dekadent og tendenserer fort mot det ubehagelig pompøse hvorav kulturkræsjen melder seg umiddelbart. Men ikke ett øye var tørt der så det er nok sånn de liker det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg