xRun Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 “Watched 'Saturday Night Live' hit job on me.Time to retire the boring and unfunny show. Alec Baldwin portrayal stinks. Media rigging election!” http://www.politico.com/story/2016/10/trump-saturday-night-live-229852 Den ene av årets presidentkandidater, som tidligere har uttrykt at han ønsker å innskrenke ytringsfriheten og pressefriheten ved å "open up the libel laws" for å ta sine kritikere, vil nå også kansellere satiriske underholdningsprogrammer. #AfricanDictator 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Smart å starte med unnskyldningene tidlig. Eller hva, 2014-Donald? https://twitter.com/pourmecoffee/status/787633238734958592/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Det er forskjell på en faktaopplysning og på en unnskyldning. Trump unnskylder ingenting, han bare forklarer en sannhet. Hadde han sagt at jeg taper stemmer på grunn av dette hadde det vært en unnskyldning. Endret 16. oktober 2016 av coffeee Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Jeg vet ikke om du er sarkastisk her, men "Den som ikke har noe å skjule har jo fint lite å frykte" er hva vi vanligvis bruker som et eksempel på prinsippløshet og ignoranse.Hva er galt med prinsippløshet? Er du en av de som tror det er noe nobelt eller heroisk ved det å late som om virkeligheten ikke er mer nyansert enn at man alltid kan følge de samme prinsippene? For noe tøv. Selv det å ikke drepe andre mennesker kan man ikke ha som prinsipp, fordi du kunne gjort det i selvforsvar. "Å være prinsippfast" er en ubrukelig floskel for de mest lettsindige blant oss. Endret 16. oktober 2016 av coffeee Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Jeg vet ikke om du er sarkastisk her, men "Den som ikke har noe å skjule har jo fint lite å frykte" er hva vi vanligvis bruker som et eksempel på prinsippløshet og ignoranse.Hva er galt med prinsippløshet? Er du en av de som tror det er noe nobelt eller heroisk ved det å late som om virkeligheten ikke er mer unyansert enn at man alltid kan følge de samme prinsippene? For noe tøv. Selv det å ikke drepe andre mennesker kan man ikke ha som prinsipp, fordi du kunne gjort det i selvforsvar. Hva i alle dager? Det jeg sier er at folk som aksepterer å bli harselert med eier ikke prinsipper, og et fritt samfunn har borgerrettslige prinsipper som et av fundamentene sin, som gjelder blant annet ha baller til å si nei om politiet vinker deg inn til politistasjonen for å ta en blodprøve av deg, med "Har du ikke noe å skjule, så har du ingenting å være redd for" på plakat oppe på veggen. George Orwell spinner i graven sin. Det å ikke ha slike prinsipper forklarer hvordan man kan ha et kollektivistisk, populistisk og autoritært politisk syn, fordi når man prostituerer sin egen frihet til fordel for det store godet så har man aldri fortjent frihet. Det er noe ironisk med amerikanere som stemmer på Trump og klistrer "freedom isn't free" bak på pickupen sin. Endret 16. oktober 2016 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Endret 16. oktober 2016 av Maury 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Trump: 'We should take a drug test prior to the debate' http://www.politico.com/story/2016/10/trump-we-should-take-a-drug-test-prior-to-the-debate-229839 Det kommer selvsagt ikke til å skje, men han prøver å så tvil om helsa til Hillary. Hun har jo utvilsomt en sykdomshistorie som strekker seg fler år bakover i tid og det er litt diffust nå? I verste fall holder de henne gående & oppreist ad kunstig vei i sluttspurten, bare for å sikre at demokratene vinner. Spekulasjon: hva vil evt. skje om Hillary pga. helse "forsvinner" allerede nå, og vice-president Tim Caine blir motkandidat? Vil han ha sjanse mot Donald Trump på valgdagen? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Trump: 'We should take a drug test prior to the debate' http://www.politico.com/story/2016/10/trump-we-should-take-a-drug-test-prior-to-the-debate-229839 Det kommer selvsagt ikke til å skje, men han prøver å så tvil om helsa til Hillary. Hun har jo utvilsomt en sykdomshistorie som strekker seg fler år bakover i tid og det er litt diffust nå? I verste fall holder de henne gående & oppreist ad kunstig vei i sluttspurten, bare for å sikre at demokratene vinner. Spekulasjon: hva vil evt. skje om Hillary pga. helse "forsvinner" allerede nå, og vice-president Tim Caine blir motkandidat? Vil han ha sjanse mot Donald Trump på valgdagen? Caine slår Trump, kanskje til større grad enn Clinton. Han har mindre negative "baggage". Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 For ordens skyld, hva med "the other way around" : Hillary Clinton vs. Mike Pence ? Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Hva i alle dager? Det jeg sier er at folk som aksepterer å bli harselert med eier ikke prinsipper, og et fritt samfunn har borgerrettslige prinsipper som et av fundamentene sin, som gjelder blant annet ha baller til å si nei om politiet vinker deg inn til politistasjonen for å ta en blodprøve av deg, med "Har du ikke noe å skjule, så har du ingenting å være redd for" på plakat oppe på veggen. George Orwell spinner i graven sin. Det å ikke ha slike prinsipper forklarer hvordan man kan ha et kollektivistisk, populistisk og autoritært politisk syn, fordi når man prostituerer sin egen frihet til fordel for det store godet så har man aldri fortjent frihet. Det er noe ironisk med amerikanere som stemmer på Trump og klistrer "freedom isn't free" bak på pickupen sin. Du tar dette helt ut av proporsjoner."Den som ikke har noe å skjule..." ble sagt i relasjon til denne konkrete saken. Det har da ingenting med overvåking å gjøre. Du virker opphengt på den meningsløse betegnelsen "prinsipp". Det må skyldes at du har liten oversikt over hvor kompleks verden er. Det finnes ikke ett eneste "prinsipp" som ikke har drøssevis av unntak. Argumentene dine blir ikke tyngre selv om du kaller dem for et prinsipp. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Pence er like skremmende, eller verre enn Trump. Bare fordi han er smartere betyr ikke det at han er et bedre valg. Så dumme Republikanerne er i senatet vil Pence kunne spille disse som en fele hvis han skulle ha vært president-kandidat. Faktisk har det mer eller mindre kommet fram at Pence vil være mannen som vil styre USA skulle Trump vinne. Bare hva Pence vil gjøre mot homofile o.s.v. skulle han bli valgt burde alene få folk til å reagert enda tydeligere enn de gjør i dag når vi tross alt er i 2016. Fyren vil elektrosjokke homofile om til heterofile. Han vil straffe kvinner, enten øknomisk eller med fengselstraff for abort. Han mener tobakk og røyking ikke medfører til kreft. Pence er også tydelig en del av disse republikanerne som klart og tydelig vil hemme mulighetene minoriteter til å stemme til valg i USA. Det er dette som kommer til å bli så bra når Demokratene vinner valget, og får flere seter i senatet (hvis det skjer virkelig da). Oppheving av kontrollen med de 9 mest rasistiske statene, som ikke fikk lov å bestemme over valgordningene sine. Uken etter at Justice Roberts opphevet tilsynet fra Washington, strammet de SAMTLIGE 9 mest rasistiske statene i USA inn på reglene for å skvise latinos og fargede. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Du tar dette helt ut av proporsjoner."Den som ikke har noe å skjule..." ble sagt i relasjon til denne konkrete saken. Det har da ingenting med overvåking å gjøre. Du virker opphengt på den meningsløse betegnelsen "prinsipp". Det må skyldes at du har liten oversikt over hvor kompleks verden er. Det finnes ikke ett eneste "prinsipp" som ikke har drøssevis av unntak. Argumentene dine blir ikke tyngre selv om du kaller dem for et prinsipp. Jeg snakker utelukkende om prinsippløshet, om at Hillary skal finne seg i bait-and-switch bullshit fordi hun ikke burde ha noe å skjule. Jeg bruker ordet "prinsipp" i definisjonen av det frie samfunn og de demokratiske pilarene, og når du kritiserer min riktige definisjon av prinsipp så vet jeg ikke om du kritiserer dette fordi du ikke forstår ordet eller fordi du bygger en stråmann. Siden du blander inn overvåkning så antar jeg at det er førstnevnte. Jeg snakker ikke om stahet, men å holde på rettigheter og ha evner til å ikke la seg dra med på provokasjoner og måtte bevise sin egen uskyld. Noen eksempel på prinsipper er Rettsprinsippene. Endret 16. oktober 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Det er så stygt at det burde være forbudt https://www.youtube.com/watch?v=unaYhaRGoeY Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Det er så stygt at det burde være forbudt Det gir vel et sannferdig bilde på et vis, spørsmålet (for min del iallefall) er hvorvidt Trump er et bedre kort. Det er tvilsomt. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Det er så stygt at det burde være forbudt Det gir vel et sannferdig bilde på et vis, spørsmålet (for min del iallefall) er hvorvidt Trump er et bedre kort. Det er tvilsomt. Tvilsomt? Har Ann Coulters long legs and short mind forført deg? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Det er så stygt at det burde være forbudt https://www.youtube.com/watch?v=unaYhaRGoeY Ikke noe galt med den. Her har Trump senket seg til Clinton sitt nivå og lager negativ reklame om den andre kandidaten. I dette tilfellet stemmer jo informasjonen i reklamen. Jeg er ikke overrasket over at du finner sannheten stygg. Endret 16. oktober 2016 av zeebra 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 16. oktober 2016 Del Skrevet 16. oktober 2016 Den videoen har rullet på TV'en her fra tid til annen hele uken, sammen med flere andre fra begge sider i mange måneder. Forskjellen mellom de to kandidatenes videoer er at de fleste av hennes bare spiller opptak av hans utsagn i hans egen stemme, mens de fleste av hans inneholder en dystopisk fremstilling av hva alt-right miljøet (les: Breitbart/Bannen) mener om henne. Det er en vesentlig forskjell i hvilket nivå de ligger på. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Det er så stygt at det burde være forbudt <Video> Ikke noe galt med den. Her har Trump senket seg til Clinton sitt nivå og lager negativ reklame om den andre kandidaten. I dette tilfellet stemmer jo informasjonen i reklamen. Jeg er ikke overrasket over at du finner sannheten stygg. Det hele bare bekrefter hvor riktig det valget vi har tatt i Norge om å ikke tillate politisk reklame på TV, ting som dette blir ingen klokere av og om det hele kun brukes til å forføre velgere ved å svartmale motstanden så skjønner jeg ikke hvordan alle syntes det er ok og at det ikke blir lagt noe førnger for slikt svineri. Det er så hjelpeløst, alt bare skurer og går uansett om det går gal vei. Dem om det. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Det hele bare bekrefter hvor riktig det valget vi har tatt i Norge om å ikke tillate politisk reklame på TV, ... Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 17. oktober 2016 Del Skrevet 17. oktober 2016 Det er så stygt at det burde være forbudt <video> Hva er det som er galt i den videoen da ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg