Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Dette ligger i samme gate som det faktum at kvinner i dag så lett blir krenket av normal sosial omgang. Vi er vitne til at "generasjon krenket" spiller seg ut. Det nøytrale ordet "neger" er fjernet fra barnesanger, det er forbudt å peke på unormaliteten i homofili, og med "safe spaces" er samfunnet i ferd med å forby alt annet enn det politisk korrekte.

 

Dette har ingenting med krenkelse å gjøre. Et "Safe space" er når du vil leve i et ekkokammer der du er komfortabel istedet for å eksponere deg for nye idéer. Det du beskriver er å unngå det vi på godt norsk kaller for et anti-sosialt "rasshøl". Ironisk nok så er det ingen som sensurerer så mange idéer som alt-right miljøene som /r/the_donald.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja særlig. Du mener alle som ikke vil ha et homotyrannni tredd over hodet er homofob? Greit at de skal ha like rettigheter (partnerskap) men at de skal tvinge seg på hele samfunnet er uhørt og at de skal kreve så jævlig mye oppmerksomhet er kvalmt. Selv om de har fått like rettigheter og mer enn like rettigheter maser de fortsatt. De vil nok ikke gi seg før de har ødelagt samfunnet for heteroseksuelle.

 

 

På hvilket vis har homofile mer rettigheter enn andre? For ja, slik du prater er du enten troll eller homofob.

 

 

Vi har nok dessverre en vaskeekte homofob her, trodde nesten ikke mine øyne første gang jeg heller, helt til det kom fram at mannen var personlig kristen....  that explained it all.

 

Ironien blir jo stor når religiøse mørkemenn mener at homofile ødelegger samfunnet vårt... de fornekter seg ikke ett øyeblikk disse trangsynte hjernevaskede.

Lenke til kommentar

 

 

Jugoslavia.

 

Ikke like stort som USA da.. :) men var jo veldig beriket av forskjellige etnisiteter, religioner og kulturer.

 

Hvilke paralleller trekker du mellom Jugoslavia og USA?

Åh.. det er en lang liste å velge fra :) men "off the top of my head":

"Race-baiting" fra landets øverste ledere og massemedia.

Obamas oppførsel i Trayvon saken er et jo utmerket eksempel og så har man massemedia som i økende grad virker å gå inn for å polarisere folket og sette etnisiteter / grupper opp mot hverandre.

 

Så har man den etniske fragmenteringen av samfunnet der alle grupper sakte men sikkert velger å bo nærmere "sine egne", økt nativisme og tribalisme.. dette ser man ikke bare i USA men ellers i Europa også, (begge er steder som lider under illusjonen "diversity is our strenght", tilfeldighet ? :) "

 

Løgnen om at "diversity is our strength" fungerte ikke da og vil ikke fungere denne gangen heller, den løgnen fungerer kun så lenge velferdsstaten holdes i live, noe man har sett om og om igjen.

Den største konflikten i USA har vært mellom hvite menn i borgerkrigen. Hudfargen til den som sitter i det hvite hus viser forskjellen mellom USA og jugoslavia. Minoriteter har politiske makt og problemene løses gjennom den demokratiske prosessen, ikke krig. Da jeg var ung, ville en afroamerikansk president være utenkelig. Fremgang går sakte, men det går likevel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
 

Til slutt ser du vel at du fraskriver deg ansvaret, og overlater det til Herren - det er i min bok det motsatte av å være en god disippel. Det du sier er at så lenge du bare tror nok kan du bare ture frem og såre folk

Den som tar imot Herrens kjærlighet, får kjærlighet, og den som har kjærlighet, gir kjærlighet. Desto sterkere tro, jo mer kjærlighet har du å gi andre. Dette er troens virkning.

 

 

Du behøver ikke prøve deg med sånne tomme ord til meg, det kan dere dele i din menighet - jeg praktiserer selv, unngår du å få det med deg av en eller annen grunn, og kan grunnen være godt fastlimte religiøse skylapper?

Lenke til kommentar

Vi har nok dessverre en vaskeekte homofob her, trodde nesten ikke mine øyne første gang jeg heller, helt til det kom fram at mannen var personlig kristen....  that explained it all.

 

Ironien blir jo stor når religiøse mørkemenn mener at homofile ødelegger samfunnet vårt... de fornekter seg ikke ett øyeblikk disse trangsynte hjernevaskede.

 

Er du enig i at kjernefamilien som består av en mor, en far og et par unger er en av de viktigste byggestenene for hvilken som helst sivilisasjon ?

Lenke til kommentar

 

Den største konflikten i USA har vært mellom hvite menn i borgerkrigen. Hudfargen til den som sitter i det hvite hus viser forskjellen mellom USA og jugoslavia. Minoriteter har politiske makt og problemene løses gjennom den demokratiske prosessen, ikke krig. Da jeg var ung, ville en afroamerikansk president være utenkelig. Fremgang går sakte, men det går likevel

 

 

En svart mann som har dratt USA bakover i tid når det kommer til rase-relasjoner, litt av en framgang der ja. :p

Lenke til kommentar

 

Vi har nok dessverre en vaskeekte homofob her, trodde nesten ikke mine øyne første gang jeg heller, helt til det kom fram at mannen var personlig kristen....  that explained it all.

 

Ironien blir jo stor når religiøse mørkemenn mener at homofile ødelegger samfunnet vårt... de fornekter seg ikke ett øyeblikk disse trangsynte hjernevaskede.

 

Er du enig i at kjernefamilien som består av en mor, en far og et par unger er en av de viktigste byggestenene for hvilken som helst sivilisasjon ?

 

 

Nei. Det viktigste er å tillate andre folk det livet de ønsker og hvordan de velger å leve det ut, uavhengig av opphav eller hvordan de måtte se ut og uavhengig av hvilken legning man måtte ha. Om du setter mårrakaffen i halsen av det så er det ett tegn på at du må ta en tur ut av låven å se hvordan virkelige mennesker lever i den virkelige verden.

 

Skulle nesten tro du var en forvirret religiøs tomsing her også, men ettersom jeg husker var ve du "bare" veldig opptatt av rasehygiene? Hehe, utrolig hva dere våger å tillate dere i å begrense andre folks liv og lyster. Bruke litt mer tid på å rydde i eget hode og litt mindre tid på å bry seg borti andres business så er det ett håp i hengende snøre at vi alle kan leve sammen i fred, men da må altså dere totalitære mørkemenn gi folk litt slækk til å faktisk kunne gjøre nettopp det.

Lenke til kommentar

I løpet av et par sider har vi nå gått fra at å forsvare det å kysse noen som ikke vil bli kysset, på munnen, til at vi har en fyr med solid historie av nazipropaganda og videoer av Holocaust-benektelse som nå skylder på Obama for raserelasjoner i USA.

 

You couldn't make it up. Det er nesten som om denne tråden tiltrekker deplorables. Kurver av dem.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er du enig i at kjernefamilien som består av en mor, en far og et par unger er en av de viktigste byggestenene for hvilken som helst sivilisasjon ?

 

Nei.

 

Game over i så fall... :)

 

Om ditt folk ikke lager nok barn så vil andre komme inn og ta over, gjerne da folk som lager mer enn nok barn til å holde sin sivilisasjon i live.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

 

Vi har nok dessverre en vaskeekte homofob her, trodde nesten ikke mine øyne første gang jeg heller, helt til det kom fram at mannen var personlig kristen....  that explained it all.

 

Ironien blir jo stor når religiøse mørkemenn mener at homofile ødelegger samfunnet vårt... de fornekter seg ikke ett øyeblikk disse trangsynte hjernevaskede.

 

Er du enig i at kjernefamilien som består av en mor, en far og et par unger er en av de viktigste byggestenene for hvilken som helst sivilisasjon ?

 

 

Nei. Det er ikke en mangel på barn som trenger et godt hjem, og det er god tilgang for homofile for å få barn... hvis vi gir dem lov til det, selvsagt. I stor grad er det andre mennesker som stopper homofile par fra å ha barn, ikke det at de er homofile...

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Du får det til å se ut som du sier at Obama er skyld i de forverrede raserelasjonene, og at dette "Ironisk nok er jo det en ting både hvite og svarte er enige om der borte". Altså at de både er enig i at relasjonene er verre og enig i at det er Obamas skyld. Er det dette du mener?

 

edit: geita

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

 

Er du enig i at kjernefamilien som består av en mor, en far og et par unger er en av de viktigste byggestenene for hvilken som helst sivilisasjon ?

 

Nei.

 

Game over i så fall... :)

 

Om ditt folk ikke lager nok barn så vil andre komme inn og ta over, gjerne da folk som lager mer enn nok barn til å holde sin sivilisasjon i live.

 

 

Problemet her er at jeg kan ikke være med på premisset om at vi er best og alle andre skittner til våre gener og vår tilværelse. Dette skjer bare oppe i hodet ditt og ingenting vi andre kan eller skal forholde oss til må skjønne.

 

Hvem er det som har overbevist deg om at rasisme er berettiget? Dete r så dumt å henge seg opp i andres utseende at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Noen av de skarpeste menneskene jeg har møtt har ikke vært etnisk norske, hvordan kan dette ha gått til når vi er så overlegne dem på alle måter? Dags å oppdatere deg litt på verden.

Lenke til kommentar

I løpet av et par sider har vi nå gått fra at å forsvare det å kysse noen som ikke vil bli kysset, på munnen, til at vi har en fyr med solid historie av nazipropaganda og videoer av Holocaust-benektelse som nå skylder på Obama for raserelasjoner i USA.

 

You couldn't make it up. Det er nesten som om denne tråden tiltrekker deplorables. Kurver av dem.

 

Ja, her får man det visst servert av rasister, mannsjåvinister og homofobe...begynner å likne ett jævla freak show hele tråden her.

Lenke til kommentar

 

Utrolig hva Obama får skylden for.

 

Ironisk nok er jo det en ting både hvite og svarte er enige om der borte.

 

 

At forholdene mellom raser har blitt verre ja, men å bruke Obama som en syndebukk tror jeg er utelukkende et politisk spill.

 

 

 

 

Nei.

 

Game over i så fall...  :)

 

Om ditt folk ikke lager nok barn så vil andre komme inn og ta over, gjerne da folk som lager mer enn nok barn til å holde sin sivilisasjon i live.

 

 

Hvem er "mitt folk"? Hvite?

 

Akkurat disse argumentene så er vi uenige på et fundamentalt nivå, som er nemlig liberal og autoritær politikk. Hvem du gifter deg med, eller hvor mange barn du har angår ikke meg, og det bør ikke angå deg heller. Homoseksualitet er dessuten såpass ubetydelig at hele argumentet om befolkning er en sleip stråmann.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

"The recent rise in concern about race relations has been primarily driven by white Republicans and independents"

https://www.washingtonpost.com/national/more-than-6-in-10-adults-say-us-race-relations-are-generally-bad-poll-indicates/2016/07/16/66548936-4aa8-11e6-90a8-fb84201e0645_story.html

 

Vil gjerne se en seriøs poll som viser at sorte og hvite amerikanere er enig i at Obama har skylden. Korrelasjon er ikke kausalitet.

 

Most whites (54%) believe Obama has driven the races further apart, a view shared by only 21% of blacks and 38% of other minority voters.

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/general_politics/august_2015/has_obama_widened_the_racial_divide

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...