Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Joe Biden kaller ordene trump kom med for seksuelt overgrep.

Wow, vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. For det første så er det et hån mot faktiske seksuelle overgrep å sammenligne ord med handling, og for det andre, hvor langt skal disse tåpene gå for å hetse trump?

Ser også at De Niro har lagt ut en video der han kaller trump diverse skjellsord. Han synker altså til trumps nivå, og tror attpåtil han er moralens vokter ved å gjøre dette.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bidens tweet:

Biden spesifiserer at ordene i Trumps kommentarer er indignerende. Det er adferden de beskriver han kaller "sexual assault".

Semantisk nitpicking for å kritisere ham for å blande ord og handling er tullete, man trenger neppe kart og kompass for å navigere seg frem til hva han mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Semantikk er viktig i slike tilfeller. "Sexual assault" indikerer at han har brukt makt for å tvinge til seg seksuelle tjenester, noe som er langt fra sannheten. Det finnes forskjellige definisjoner, men det innebærer iallefall ALLTID fysisk kontakt, dermed kan ikke ord være "sexual assault".

Forsøk på å bortforklare dette med "semantisk nitpicking" er bare patetisk.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, men det betyr ikke at å si "jeg vil pule noen" er en seksuell handling.

Men nå var det ikke noen, det var en person med navn - hvis jeg sier: Jeg vil pule med "Tåkefyrste"! - er det en seksuell handling eller noe annet?

Typiske eksempler på handlinger som vil rammes av bestemmelser om seksuelt krenkende atferd, er blotting og anstøtelige bevegelser eller ordbruk. Det sentrale er at det utvises overfor en annen, men uten fysisk kontakt med en annen. Bestemmelsen rammer også slik atferd over internett, for eksempel distribusjon av fotografier eller levende bilder der mottakeren er under 16 år eller forøvrig ikke har samtykket i mottaket.
Lenke til kommentar

Ja, men det betyr ikke at å si "jeg vil pule noen" er en seksuell handling.

Men nå var det ikke noen, det var en person med navn - hvis jeg sier: Jeg vil pule med "Tåkefyrste"! - er det en seksuell handling eller noe annet?

Typiske eksempler på handlinger som vil rammes av bestemmelser om seksuelt krenkende atferd, er blotting og anstøtelige bevegelser eller ordbruk. Det sentrale er at det utvises overfor en annen, men uten fysisk kontakt med en annen. Bestemmelsen rammer også slik atferd over internett, for eksempel distribusjon av fotografier eller levende bilder der mottakeren er under 16 år eller forøvrig ikke har samtykket i mottaket.

Tror alle er enig om det trump sa var forkastelig. og i følge sitat, som jeg formoder kommer fra en lovparagraf, så er det seksuell trakassering. Håper han trekker seg snart, klarer ikke se han som president etter alt tullet han har sagt.

Lenke til kommentar

De som tror dette er slutten, forstår ikke Trump-bevegelsen.

Det er ikke slutten, men slutten nærmere seg snart fordi nok folk blir bedre kjent med Trumps personlige egenskaper som står i konflikt med hvordan de mener en president bør oppføre seg

Hvorfor mener du han har stor sjanse til å bli president?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Morsomt hvordan Trump blir hengt ut for dette, mens godeste Clinton hadde seg med en 30 år yngre student-trainee under kontorpulten sin mens han var president og gift med Hillary. I tillegg løy han under ed.

Det er en vesens forskjell på å ha seg med noen der det er frivillig og villet fra begge parter, kontra det Trump forfekter, nemlig å bare forsyne seg av noen"fordi han er kjendis".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

De som tror dette er slutten, forstår ikke Trump-bevegelsen.

Riktig. Det er utrolig hvordan folk undervurderer hvor lite opplyste og lite reflekterte den jevne amerikaner er.

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan Trump blir hengt ut for dette, mens godeste Clinton hadde seg med en 30 år yngre student-trainee

Det er ikke nødvendigvis slik at handling alltid er verre enn "bare" ord. Tvertimot avslører ord og holdning mer om en person, enn om man bare blir tatt med buksa nede. Sånn sett kunne Trump kommet mye bedre ut av det om avsløringen rett og slett gjaldt et utenomekteskapelig forhold, forøvrig i godt selskap med ymse politikere world-wide.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Morsomt hvordan Trump blir hengt ut for dette, mens godeste Clinton hadde seg med en 30 år yngre student-trainee under kontorpulten sin mens han var president og gift med Hillary. I tillegg løy han under ed.

Yep, og folk så jo rett mellom fingrene med Clintons eskapader.

Hva har det med denne saken å gjøre? Hvorfor ikke snakke om de første presidenter, som faktisk holdt egne slaver osv osv ...

Å bruke sånne argumenter er å ikke forholde seg til problemet men forsøke å skyve det under teppet

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...