Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Nå er Trump i veldig hardt vær, altså. Han har nemlig avslørt, hold deg fast nå, han har avslørt at kvinner lar kjendiser gjøre hva som helst med dem. Er det ikke bare helt vanvittig ekkelt? Alle vet selvfølgelig at en god del kvinner drømmer om at kjendiser skal gjøre ting med dem som vanlige menn blir anmeldt bare for å tenke. Kjendiser kan fortelle de utroligste historier om hvor langt kvinner kan gå for å få ønsket sitt om seksuell fornedring oppfylt. Men å si dette offentlig? Nei, you blew it, Trump. Du er ferdig.

Er vel ikke så mye logikk blant folk som fortsatt vurderer å stemme på Trump. AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viseprsidenkandidaten overtar hvis Trump trekker seg. Han som knuste Clinton sin visepresident i debatten. Alle vil ha ham nå, fordi han fremsto presidentaktig i debatten.

Men det skjer ikke. Trump trekker seg ikke. Hvorfor skulle han det? Storm i vannglass.

I Norge er det forresten straffbart å publisere slike opptak av private samtaler man ikke selv deltar i. Håper personvernet er like bra i USA. Det er det ikke, selvfølgelig.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en såkalt "hot mic"-situasjon, som betyr at Trump befant seg i en opptakssituasjon, men på innsiden av bussen mens B-rull ble filmet fra utsiden, og mikken var på.

Den som gjorde opptaket deltok i samtalen, men arkiverte det som del av B-rullen på NBC's server. En anonym medarbeider i NBC, som er eier av opptaket, publiserte det ikke men fant det frem og lakk det til pressen etter at det ble kjent at:

1: Flere unge kvinner hadde stått frem i aviser mandag og klaget over at Trump hadde tafset på dem, og

2: Trump-kampanjen benektet dette fullstendig, og beskyldte dem for å søke medieoppmerksomhet på Trumps bekostning ved å sverte ham med fiktive historier, og at dette var en oppførsel Trump aldri bedrev. Opptaket dokumenterer at det ikke er tilfellet, og det sies å være et av mange opptak av uttalelser som ble klippet bort før programmene ble sendt på TV, bla. fra Apprentice-innspillingene.

Pressen mottok det så fra denne anonyme og publiserte det, noe de kan gjøre helt lovlig.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er Trump i veldig hardt vær, altså. Han har nemlig avslørt, hold deg fast nå, han har avslørt at kvinner lar kjendiser gjøre hva som helst med dem. Er det ikke bare helt vanvittig ekkelt? Alle vet selvfølgelig at en god del kvinner drømmer om at kjendiser skal gjøre ting med dem som vanlige menn blir anmeldt bare for å tenke. Kjendiser kan fortelle de utroligste historier om hvor langt kvinner kan gå for å få ønsket sitt om seksuell fornedring oppfylt. Men å si dette offentlig? Nei, you blew it, Trump. Du er ferdig.

Snakk om å forvrenge utsagnet slik det passer en selv. Du får det til å høres ut som han bare kom med en generell faktaopplysning. Språket han brukte var tydelig nedlatende mot disse kvinnene. Det går ikke an å benekte.

Nå er det jo litt interessant at det han sier strengt tatt ikke er så uvanlig å høre fra menn, og en del av de som tar avstand fra utsagnene hans kan jeg lett se for meg kunne ha sagt noe liknende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke hva som er big-deal egentlig her. Det er jo typisk gutteprat. Uheldig at slik blir leket ut, men hvem har ikke sagt noe liknandes? Då tenker jeg på "dumb shit" i vennekrets. Ikke nødvendigvis om kvinner, men generelt?

Det er ikke ofte du hører det fra Clinton. Hun er politiker med 30 års erfaring. Med en gang hun er ut av huset, sier ikke hun noe annet enn 5 innøvde replikker. 

Og når det er sagt, det Trump sier ER jo sant. Ronaldo/Biber/Backham/Goosling osv osv kunne tilnærmet voldtatt heile Oslo, og 90% av jenter ville postert det med stooor stoltheit på FB, istedenfor å politianmelde.
Finst flere enn nok historier om kjendiser som "puler 3-5 nye kvar dag". Det Trump sier er jo sant. Uheldig. Sanheit ingen vil høre, men det er sanheit.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Snakk om å forvrenge utsagnet slik det passer en selv. Du får det til å høres ut som han bare kom med en generell faktaopplysning. Språket han brukte var tydelig nedlatende mot disse kvinnene. Det går ikke an å benekte.

Nå er det jo litt interessant at det han sier strengt tatt ikke er så uvanlig å høre fra menn, og en del av de som tar avstand fra utsagnene hans kan jeg lett se for meg kunne ha sagt noe liknende.

Er det ikke uvanlig? Grovprat er vanlig, det er greit. Nedsettende prat er nok også ganske vanlig. Å skryte over at man prøver å være utro mot sin gravide kone, med kvinner som også er gifte? Eh, ikke i min krets. Å skryte av seksuelle overgrep? Nope.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og når det er sagt, det Trump sier ER jo sant. Ronaldo/Biber/Backham/Goosling osv osv kunne tilnærmet voldtatt heile Oslo, og 90% av jenter ville postert det med stooor stoltheit på FB, istedenfor å politianmelde.

Finst flere enn nok historier om kjendiser som "puler 3-5 nye kvar dag". Det Trump sier er jo sant. Uheldig. Sanheit ingen vil høre, men det er sanheit.

Det der er sprøyt. Han snakket om konkrete kvinner, bl.a. ei som åpenbart ikke var interessert i å ham. Det å snakke om kvinner som at alle er villig til å være objekter for en riking er fordummende, feil og ikke minst respektløst.

Er det ikke uvanlig? Grovprat er vanlig, det er greit. Nedsettende prat er nok også ganske vanlig. Å skryte over at man prøver å være utro mot sin gravide kone, med kvinner som også er gifte? Eh, ikke i min krets. Å skryte av seksuelle overgrep? Nope.

Man kan heldigvis velge sin omgangskrets :) Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Ser ikke hva som er big-deal egentlig her. Det er jo typisk gutteprat. Uheldig at slik blir leket ut, men hvem har ikke sagt noe liknandes? Då tenker jeg på "dumb shit" i vennekrets. Ikke nødvendigvis om kvinner, men generelt?

Det er ikke ofte du hører det fra Clinton. Hun er politiker med 30 års erfaring. Med en gang hun er ut av huset, sier ikke hun noe annet enn 5 innøvde replikker. 

Nå vel, det han sa er litt mer enn "typisk gutteprat" og "Konstatering av fakta" som andre har vært inne på.

Når det er sagt så skjønner heller ikke jeg fra mitt perspektiv hvorfor dette er så veldig mye verre enn ting han har sagt før, men så forstår jeg meg ikke på hva folk som vurderer Trump i det hele tatt tenker.

AtW

Lenke til kommentar

Man kan heldigvis velge sin omgangskrets :)

Det kan man absolutt, og det påvirker selvsagt mitt og andres inntrykk av hva som er vanlig eller ikke.

Off topic, men noe som umiddelbart slår meg i fjeset: Det er (eller, det bør være) veldig vanskelig å forsvare dette som vanlig gutteprat, og samtidig latterliggjøre konsepter som rape culture. Likevel, noe sier meg at det er kraftig overlapp mellom de som synes det Trump sier er helt greit, og de som mener at konsepter som rape culture bare er tull.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

NBC og produksjonsselskapene bak The Apprentice, Days of our Lives og flere andre serier har mange hundre, om ikke flere tusen, timer opptak BTS, B-roll mm. som ikke er brukt og ligger og støver vekk i arkivene. Det sies at det er plenty mer av lignende og andre uttalelser fra Trump på teip.

NBC hadde planer om å bruke opptaket som ble lekket ifbm. en story neste uke (etter debatten), og en asst. producer hadde funnet det frem for det formålet, før det ble lekket til WaPo nå i uken som gikk. Mest sannsynlig av en medarbeider som kjente til det politisk betente innholdet, og som mente det var bedre å få dette ut før debatten enn etterpå. Om det var for å hjelpe den ene eller andre er ikke godt å si, det ville kommet ut neste uke anyway så her er det bare en forskjell i timingen.

Det kan uansett dukke opp mer etterhvert.

Lenke til kommentar

Å komme med sjåvinistiske uttalelser er tydeligvis værre enn å ville drepe noen.

Er sånn det er invadere, bombe, og drepe. da er man en sterk leder der borte, sex generellt er en dealbreaker :)

Når man stemmer på personen istedenfor partiet så spiller utroskap en større rolle.

Det er Trumps utsagn om seksuelle overgrep som gjør det vanskelig for kvinner til å støtte ham mer enn sex i seg selv. Det gir inntrykket de fleste har allerede om Trump-kvinner er i hovedsak seksuelle objekter.

Lenke til kommentar

Trump kan voldta true, torturere og drepe, ta damer i skrevet mer enn innvandrerungdom på festival.

Fortsatt stemmer folk på ham.

Dersom en kandidat derimot spiser mange pannekaker, så er han unpresidental ifølge Donalden.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Husker alle de som skulle rømme landet om FRP kom i regjering. Er det en stor SV koloni i et eller annet kommunistland nå? Neeei.. De er tro det nok fortsatt alle sammen her...

Hvordan i alle dager er Trump sammenlignbart med FrP? Det eneste de har til felles er tåpelige utsagn. FrP sin politikk ligger trolig mer til venstre enn demokratene.

Jeg sammenligner overhodet ikke politikken til noen av disse, jeg kommer kun med en sammenligning i utsagn fra en mortpart i et politisk skifte. Om SV kom til makta skulle alle rømme til sverige og pendle til norge. (Les billig bil)

Når FRP kom til makta var det motsatt. Da skulle halve medienorge ha levd i eksil fra utlandet.

Samme retorikken er det i USA nå. Halve RedNeck USA skulle vel opprette en egen koloni og begå væpna revolusjon om Obama ble President. Samme retorikken nå. Flere som sier at de flytter utenlands om Trump blir President. Kommer folk til å flytte? Nei?

Det jeg poengtere er at folk svartmaler og krisemaksimerer alltid i et Politisk ordskifte uten at de gjør alvor av truslene. 

Var det litt klarere nå Gavekort?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...