Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva hvis trump blir president?

Anbefalte innlegg

Det kan kanskje stemme. Men Trump virker bedre enn alternativene.

Jeg støtter uansett ikke at en person skal ha en rolle som president (eller statsminister eller andre individuelle maktposisjoner)

En får jobbe med det en har, og heller drømme om det en ikke har. Hvis noen kaster opp en mynt og sier "heads or tails" så kan man rope "banan" så mye man vil uten å komme noen vei.

Så, du sier at fordi vi har en "fucked-up" verden så skal vi ikke kjempe for en bra verden? Eller fordi vi ikke har demokrati, og kan velge mellom pest og kolera så skal vi glemme å kjempe for demokrati og folkestyre og heller fokusere på valgene "pest" og "kolera"?

Hadde verden fungert slik hadde vi aldri hatt fremskritt.

Du sier man skal akseptere ting som de er og kjempe innenfor de rammene. Det er jeg totalt uenig i. Vi må bryte ned rammene og endre de. Det er det som er hovedkampen for menneskeheten om vi ønsker en bedre verden.

Nå legger du ord i munnen min, makan til sludder og vås!

Hvis du ser litt lengre ned fra kommentaren du siterer så har jeg allerede postet en fortsettelse innen samme billedspråk. Det er da klinkende klart at hvis man har 2 alternativer så er det hva man har å velge i. Hvis en ikke aksepterer dem og heller vil gjøre en innsats selv og opprette flere alternativer så er det også en mulighet, med det nødvendige av tid og arbeidet som kreves for å få det til. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innenfor rammene av billedspråket i mitt innlegg kan man naturligvis også prøve å være bananen, eller å være mynten. Det ene krever lite arbeid i forkant, men blir kanskje slitsomt i lengden. Eller man kan gjøre mer arbeid i forkant, og få en mindre strevsom tid etterpå.

Forøvrig er du gjerne kjent med Maslows behovspyramide, hvor Trump da gjerne befinner seg på et av de to øverste trinnene og har diverse mekanismer og ressurser til rådighet til å oppnå det målet. Burde i grunnen ikke være overraskende. Men alt dette er litt off topic.

img_maslows.jpg

Trump har oppnådd de 4 målene. Han er på selvrealisering. Han ønsker mer makt og makt til å herske over folket. Makt til å forandre USA og makt til å forandre verden. Selvfølgelig er det personlig fordi Trump hele tiden sier.

I will make America great again. Det holder ikke bare å bli konge. Man må erobre andre nasjoner og bli keiser.

Trump arver familie selskapet fra sin far. Barna til Trump arver makt og pengene hans. Arv er naturlov og kan ikke bekjempes. Man kan ikke krige mot naturen som sosialistene gjør i Norge. Man kan ikke krige mot arv for arv er naturens lov. Hver gang Trump går ut. Så har han alltid minst 20 personlige sikkerhetsvakter som beskytter han. Trump er en veldig mektig person som driver med personlig selvrealisering.

https://www.youtube.com/watch?v=KzXByuqlbI4

Endret av Finland
Lenke til kommentar

"Are you rich, do you make alot of money?"

Helt vanlig spørsmål til 8-9 år gamle jenter. Når han møter fattige spør han sikkert om de ikke kan få et millionlån av pappan sin :)

Han vill at hun ønsker å bli rike, selv om hun er fattige. Fra et amerikansk perspektiv er spørsmålet ikke så rart. Janteloven eksisterer ikke i USA, rikinger som feirer sin rikdom respekteres til mye høyere grad enn i Norge.

At han tok noe tid til å prate med henne er det som teller mest.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Krigerske politikerne. Ingen prater om Detroit lenger. Byen er jo helt konkurs og det eneste de bryr seg om er krig i midtøsten og muslimer. Helt utrolig dette her altså. Folket i Detroit lider av stor fattigdom, men ingen i USA bryr seg.

Dersom Donald Trump ønsker å vinne. Så burde han begynne å prate om Detroit som har skikkelig store problemer.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Krigerske politikerne. Ingen prater om Detroit lenger. Byen er jo helt konkurs og det eneste de bryr seg om er krig i midtøsten og muslimer. Helt utrolig dette her altså. Folket i Detroit lider av stor fattigdom, men ingen i USA bryr seg.

Dersom Donald Trump ønsker å vinne. Så burde han begynne å prate om Detroit som har skikkelig store problemer.

Bør politikerne sette fokuset på det stemmernes bryr seg mest på eller ignore dem?
Lenke til kommentar

Haha for en sopp han er ass, det kan jo ikke være seriøst.

https://www.youtube.com/watch?v=vm5vTmR7zrU

Jeg begynner å mistenke ham for å være tidenes troll. Siden det hadde vært en genial måte å fått vist verden hva man faktisk kan lede hele folkemasser inn i om man bare bruker de riktig virkemidlene. Som her med fremmedfrykt som hovedingrediens så går mye av seg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Helt vanlig spørsmål til 8-9 år gamle jenter. Når han møter fattige spør han sikkert om de ikke kan få et millionlån av pappan sin :)

Han vill at hun ønsker å bli rike, selv om hun er fattige. Fra et amerikansk perspektiv er spørsmålet ikke så rart. Janteloven eksisterer ikke i USA, rikinger som feirer sin rikdom respekteres til mye høyere grad enn i Norge.

Er du rik, spurte han. Ikke; vil du bli rik?

Så det som teller mest er at han prater, ikke hva han sier? Hvis han bøtde seg ned å sa, dirty mexicans go home? Viktigst at han sier noe da og?

Prøver meg på den nye fox-inspirerte kverruleringen. Funker bra på amerikanere

Lenke til kommentar

Er du rik, spurte han. Ikke; vil du bli rik?

Så det som teller mest er at han prater, ikke hva han sier? Hvis han bøtde seg ned å sa, dirty mexicans go home? Viktigst at han sier noe da og?

Prøver meg på den nye fox-inspirerte kverruleringen. Funker bra på amerikanere

Trodde du han virkelig mente hun var rike? Det er typisk at voksne spør slike tåpelige spørsmål som dette til barn til å spøke litt med dem men også til å inspirerer dem. Det var ingenting galt med dette, etter min erfaring som amerikaner
Lenke til kommentar

Når er det vanlig at voksne spør unger om sånt? Det virker som du prøver å overføre en hel del problemer og spørsmål rundt uttalelser "vi er amerikanere, veldig forskjellig fra Nordmenn"

du tror at det politiske spillet i Usa er så utrolig komplisert og vanskelig for oss sosialdemokrater å forstå?

Hvis du har det så vanskelig å forstå at voksne kan spøke litt med barn på slik alder med tåpelige spørsmål som:

Where's your girlfriend/boyfriend?

Aren't you married yet?

På engelsk heter det "being facetious"

Hvis det er vanskelig å forstå, da er vi nokså forskjellige, helt klart.

Selv synes jeg det Trump sier er ofte forkastelig og farlige, men denne gangen mener jeg han bare øver sin "schtick" med barnet

Lenke til kommentar

Lurer på hva slags forhold Trump vil ha til Saudi Arabia. Forde Saudi Arabia lærer barna ISIS jihad i sine barnebøker.

Jepp du leste riktig. Saudi Arabia lærer barna Jihad ISIS i sine barnebøker. Bare se på videoen.

Slutte å spre tull. Islam har masse forskjellige text-bannere fra skriftsteder, og derfor er denne nevnt i ei bok som handler om religion.

Så sammenhengen er motsatt, -det er ISIS som har brukt en eksisterende tekst. Som fantes lenge før ISIS oppstod.

Rett skal være rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

du tror at det politiske spillet i Usa er så utrolig komplisert og vanskelig for oss sosialdemokrater å forstå?

Vi vet at det politiske spillet i USA er for komplisert og vanskelig å fortstå for sosialdemokrater. Det er masse annet dere sliter med. Blant annet økonomi og utdanning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...