xRun Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Nonsense. Ja, og i din verden har jo USA spredd roser og enhjørninger til verden, ikke krig og lidelse. Roser og enhjørninger? Mer nonsense. Men bare fortsett, få det ut av systemet gutt. 1 Lenke til kommentar
Xonophobia Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Gode nyheter for kristendommen. Trump skal gi Kristendommen i USA mer makt ved å fjerne Johson Amendment. https://en.wikipedia.org/wiki/Johnson_Amendment Dette kommer fra munnen til Trump. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd. Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker. Den enkleste måten å si hvor stor trussel fascistiske USA er, er å sammenlikne USA med NAZI Tyskland fra forrige århundre. De har visse forskjeller, men veldig mange likheter. USA bryter internasjonal lov og fører global krig, USA fratar borgerne sine rettigheter, USA går fra "demokrati" til autoritær stat, USA får politistat, USA invaderer andre land, USA driver nasjonal og global propaganda. Jeg synes ikke det er så ille å sammenlikne USA med NAZI Tyskland. Så langt er det bare rundt 1/10 av ofrene for USA sin utenrikspolitikk som det var med NAZI-Tyskland, men ofrene for USA sin utenrikspolitikk er stadig stigende. Landet som erklærer seg selv eksepsjonelt vil nok ikke stoppe før de har innført globalt diktatur, og målet er verdensdominans og et USA tyranni globalt. Det er rimelig likt NAZI Tyskland, selv om metodene er forskjellige. Det er en helt på trynet sammenligning. USA fikk strengere regler, og mer overvåkning som følge av en gedigen terroraksjon i New York med mere. Dette påvirket de, jeg er ikke enig i alle reglene, men overvåkning er blitt et nødvendig onde desverre. Det er ikke rimelig likt NAZI tyskland. NAZI Tyskland hadde ikke valg, men en enerådig Der FURHER, NAZI tyskland deporterte og drepte millionvis, jøder, sigøynere, opposisjonspolitikere, homofile og utviklingshemmede, det var tuftet på blind raseteori. Selvom det sikkert er litt forskjell enkelte egenskaper på menneskegrupper så er det inni helvetes ikke grunn til å tro at Germanerske rase er så hærlig, og at man kan kverke alle jøder fordi de er undermennesker.... De eneste som likviderte samme grad av mennesker var STALIN SOVJET. Der ble hele eliten henrettet, alle som stalin mistenkte eller så som konkurenter pluss pluss, likvidert eller sendt til dødsleire... Dersom dere alvorlig mener at USA frem til idag ligner disse, så er dere så på trynet dårlig informert eller proppet full av propaganda at det er skremmende. Endret 9. september 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 xRun. Da er det nok bare å kjøpe inn store mengder jod og lage seg en sement bunkers med et stort lager mat om man vil overleve krigene til Hillary Clinton. Vurderer virkelig å kjøpe aksjer i Heidelberg Cement før det smeller. -Hvor tar dere dette ifra, det er jo bare Fox og russiske medier som ikke fornekter seg med slik type propaganda, men vi alle her er da mer kildekritiske enn som så? Bare for å fjerne evt. misforståelser: jeg er ikke med i "dere". Jeg har ingen slike fantasier, men Putin-apologisten som erklærte seg "pro-amerikansk" på forrige side mens han forsvarte det russiske synet (ikke helt ulikt hva Putin-beundreren Trump driver med), valgte å inkludere meg i vrangforestillingen sin. Yay... Ham om det. Hvis du vil det beste for USA = du er pro-Amerikansk. Ergo, jeg er pro Amerikansk. Pro-Amerikansk = motstander av den fryktelige utviklingen landet er inne i nå. Anti-Amerikansk = tilhenger av den fryktelig utviklingen landet er inne i nå. Anti-Amerikansk = bevisst eller ubevisst støtter det som er verst for USA. Apropos Putin og Russland, så virker det ikke som du har gjort deg opp noe mening i det hele tatt. Se på underskriften min. Det virker som du er offer for det jeg skriver om der. Problemet med Norske politikere og Norske medier idag er at de forteller folket hva og hvordan de skal tenke. Det gjelder ikke kun Norske medier, men de fleste medier i vesten idag, iallefall de som er underlagt NATO og USA. Det er derfor du er så kritisk til Russland, ikke fordi du har tenkt over situasjonen selv. Det er det som er forskjellen på meg og deg. Jeg evner fortsatt å tenke selv og er ikke offer for mediers misinformasjon. Men for en som unnskylder dette århundrets største fascistiske trussel, USA, så er det aldeles ingen overraskelse. Du er dette århundrets NAZI tilhenger, og støtter et regime som anser seg selv og sitt land som eksepsjonelt, som søker verdensdominans, globalt diktatur og globalt tyranni. Lykke til, den boblen vil sprekke, dere vil ikke lykkes. Verden vil ha frihet, ikke tyranni. Akkurat som å høre Vigrid... Ja, og du er akkurat som å høre Kim Jong Il.. Skal vi senke diskusjonsnivået videre? Det er faktisk bare på Vigrid jeg har hørt noen alvårlig mene at USA er NAZI styrt. Det kommer jo fra rett side også kan man si...... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Neida. Seff ikke Gouldfan .. Men det ikke overraskende at du synes det. Du er jo imot demokrati også som du uttaler over. Og tydeligvis så følger du dronisk hva mediene forteller deg at du skal tenke. Lykke til videre. Fascismen vil tape, du støtter feil sak. Jeg er imot direktedemokrati fordi det er fordummende og fordi det er håpløst å planlegge. Demokratiet er det beste systemet vi har idag. Det at man har flere år mellom valg gjør at man kan planlegge. Dersom vi skulle stemt ja eller nei til at alle kunne fått oljepengene på konto en uke, osv og alt annet så ville det vært katastrofe. Det er bra at partier fronter forskjellige saker, det er folket selv som har båret fram disse partiene og gjort de så store som de er. Det er demokratisk. Dersom vi skulle hatt direkte demokrati så hadde det stilt gedigne krav på utdannelse og kunnskap til befolkningen, eller så kunne man like gjerne gitt stemmeretten til en gris eller apekatt. Fordi uvitende folk er det samme som idioter. Dersom du eller det Norges Partiet sørger for statsvit til alle mann, og fratar stemmeretten til de som stryker, samt bruker la oss si flere måneder på å bestemme seg for planer og metoder og politikk for flere år framover, så er det mulig at det går an. Men jeg er veldig skeptisk. Samtidig må man hele tiden stemme om endringer om det skjer uforutsette ting. Blir man angrepet må man stemme-Skal vi gå til krig, ja eller nei.. Det er ikke forsvarlig rett og slett. Dette viser bare hvor ugjennomførbart sånt tull er. Endret 9. september 2016 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Neida. Seff ikke Gouldfan .. Men det ikke overraskende at du synes det. Du er jo imot demokrati også som du uttaler over. Og tydeligvis så følger du dronisk hva mediene forteller deg at du skal tenke. Lykke til videre. Fascismen vil tape, du støtter feil sak. Jeg er imot direktedemokrati fordi det er fordummende og fordi det er håpløst å planlegge. Demokratiet er det beste systemet vi har idag. Det som er fordummende er det tyranniske late-som-demokratiet vi har idag. Demokrati betyr folkestyre, det har vi ikke idag. Du får heller dra til Sveits og fortelle dem hvor fordummende virkelig demokrati er og skryte av vårt idiotiske tyranni og spør om de vil ha samme system. Det Sveitsiske folk stemte nylig nei til borgerlønn, med stor margin forresten. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Ja, og du er akkurat som å høre Kim Jong Il.. Skal vi senke diskusjonsnivået videre? Det er faktisk bare på Vigrid jeg har hørt noen alvårlig mene at USA er NAZI styrt. Det kommer jo fra rett side også kan man si...... USA er dette århundrets største fascistiske trussel, akkurat som NAZI Tyskland var forrige århundrets største fascistiske trussel. Når jeg sier USA er nye NAZI Tyskland betyr ikke det at USA er nasjonalsosialistisk. Det er uansett ikke noe poeng å diskutere med deg, du er langt forbi stadiet hvor det er mulig å vekke deg opp slik at du kan se virkeligheten istedenfor å leve i fantasiverdenen som tyrannene informerer deg om hvordan er. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd. Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker. Den enkleste måten å si hvor stor trussel fascistiske USA er, er å sammenlikne USA med NAZI Tyskland fra forrige århundre. De har visse forskjeller, men veldig mange likheter. USA bryter internasjonal lov og fører global krig, USA fratar borgerne sine rettigheter, USA går fra "demokrati" til autoritær stat, USA får politistat, USA invaderer andre land, USA driver nasjonal og global propaganda. Jeg synes ikke det er så ille å sammenlikne USA med NAZI Tyskland. Så langt er det bare rundt 1/10 av ofrene for USA sin utenrikspolitikk som det var med NAZI-Tyskland, men ofrene for USA sin utenrikspolitikk er stadig stigende. Landet som erklærer seg selv eksepsjonelt vil nok ikke stoppe før de har innført globalt diktatur, og målet er verdensdominans og et USA tyranni globalt. Det er rimelig likt NAZI Tyskland, selv om metodene er forskjellige. Det er en helt på trynet sammenligning. USA fikk strengere regler, og mer overvåkning som følge av en gedigen terroraksjon i New York med mere. Dette påvirket de, jeg er ikke enig i alle reglene, men overvåkning er blitt et nødvendig onde desverre. Det er ikke rimelig likt NAZI tyskland. NAZI Tyskland hadde ikke valg, men en enerådig Der FURHER, NAZI tyskland deporterte og drepte millionvis, jøder, sigøynere, opposisjonspolitikere, homofile og utviklingshemmede, det var tuftet på blind raseteori. Selvom det sikkert er litt forskjell enkelte egenskaper på menneskegrupper så er det inni helvetes ikke grunn til å tro at Germanerske rase er så hærlig, og at man kan kverke alle jøder fordi de er undermennesker.... De eneste som likviderte samme grad av mennesker var STALIN SOVJET. Der ble hele eliten henrettet, alle som stalin mistenkte eller så som konkurenter pluss pluss, likvidert eller sendt til dødsleire... Dersom dere alvorlig mener at USA frem til idag ligner disse, så er dere så på trynet dårlig informert eller proppet full av propaganda at det er skremmende. 1. Overvåvkning er IKKE nødvendig. Eneste grunnen til du sier det er nødvendig er fordi vi har så mange trusler nå som resultat av USA sine kriger i midt østen. 2. En terroraksjon rettferdiggjør ikke verdenskrig og ruinering av en håndfull land (så langt), en million døde, flere millioner skadede, og ødeleggelse av livene til titalls millioner mennesker. Reichtag feuer rettferdiggjorde heller ikke NAZI Tyskland sin verdenskrig. 3. Hitler var valgt. 4. Bare fordi vi har falske valg betyr ikke at vi har demokrati. Hvis du kun kan velge mellom samme medlemmer av den samme vemmelige eliten, så har du jo bare den vemmelige eliten som valg. Du kan ikke velge noe annet. 5. Du skjønner ikke engang 1+1, så det er lite vits å prøve å fortelle deg om 2+2. Når jeg sier USA er like som NAZI Tyskland, får du lese i mine tidligere innlegg her hva jeg mener med det. Jeg gidder ikke sirkle rundt dette med deg igjen, lær deg å ta inn informasjon. 6. USA kan kverke alle utenom Amerikanere, fordi USA er eksepsjonelle, noe som gjør alle andre til undermennesker. USA ser på verden som OSS, og de. Det eneste som betyr noe for USA er USA. De er magalomanske egoister. Men siden de ikke har demokrati betyr jo det at det er eliten som er det, og ikke nødvendigvis folket. Du fatter ingenting av det jeg sier, så jeg tror vi avslutter diskusjonen der. At du forsvarer et land som angriper land etter land verden rundt, er egentlig alt jeg trenger av bevis for å vite at du tar feil. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg er imot direktedemokrati fordi det er fordummende og fordi det er håpløst å planlegge. Demokratiet er det beste systemet vi har idag. Det at man har flere år mellom valg gjør at man kan planlegge. Tror jammen det innlegget var til støtte for SaudiArabias kongehus, de kan nemlig planlegge mye lengre enn 4 år av gangen. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Nonsense. Ja, og i din verden har jo USA spredd roser og enhjørninger til verden, ikke krig og lidelse. Roser og enhjørninger? Mer nonsense. Men bare fortsett, få det ut av systemet gutt. Du kan fortsette å benekte virkeligheten så mye du vil, og metodene du bruker er klassisk psykologisk fornektelse av virkeligheten. Menneskers første og sterkeste forsvarsmekanisme. Bare unngå å svare på det som betyr noe du, og ikke forstå noe som helst, og fokuser på det som er irrelevant. Helt greit, det finnes rett og slett ikke håp for deg. Så enkelt er det. Du kan godt leve i USA religionen din. Synd, men det finnes andre som orker å våkne opp og se virkeligheten. Du er ikke verdt et sekund av tiden min. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Ja, og du er akkurat som å høre Kim Jong Il.. Skal vi senke diskusjonsnivået videre? Det er faktisk bare på Vigrid jeg har hørt noen alvårlig mene at USA er NAZI styrt. Det kommer jo fra rett side også kan man si...... USA er dette århundrets største fascistiske trussel, akkurat som NAZI Tyskland var forrige århundrets største fascistiske trussel. Når jeg sier USA er nye NAZI Tyskland betyr ikke det at USA er nasjonalsosialistisk. Det er uansett ikke noe poeng å diskutere med deg, du er langt forbi stadiet hvor det er mulig å vekke deg opp slik at du kan se virkeligheten istedenfor å leve i fantasiverdenen som tyrannene informerer deg om hvordan er. Trump har fascistiske trekk, I valgkampen, men det er for tidlig å si om han blir temmet i regjering eller ei. USA har lite grad av fascistiske trekk, det er fri presse, de forfølger ikke lovlydige folk, de har frie valg. Selvom de har annerledes republikk enn vårt demokrati, så har de fortsatt folkestyre.. Jeg ser sef uheldigheten av at lobbyister med mye makt påvirker, men til slutt er det folket som stemmer og avgjører. Putins Russland derimot har tydelige tegn på fascisme. Han har trikset og holdt seg med makten så lenge jeg kan huske, han har paramilitære grupper som gjør ulovligheter FOR ham akkurat som SA senere SS troppene til Hitler, det er ikke fri presse, og det er ikke ytringsfrihet til å si eller synge det man vil. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Jeg er imot direktedemokrati fordi det er fordummende og fordi det er håpløst å planlegge. Demokratiet er det beste systemet vi har idag. Det at man har flere år mellom valg gjør at man kan planlegge. Tror jammen det innlegget var til støtte for SaudiArabias kongehus, de kan nemlig planlegge mye lengre enn 4 år av gangen. Ja doh da må selvfølgelig mitt argument være en støtte til Saudi, Kina eller Nord-korea for de har lengre planlegging. Det er forskjell i å ha et ensrettet system, et vanlig demokrati og direktedemokrati. Foraldel jeg er for at folk skal få være med på å bestemme EU, jeg er ikke mot borgerlønn avstemningen til Sweits heller. Men ellers mener jeg det å være politiker eller departemang etc er noe man besitter med kunnskap sammen med meninger om hva som er best for samfunnet, gjerne på tvers av blokkene. Det beste som skjer er når alle partiene enes om en politikk og hele stortinget står bak. Endret 9. september 2016 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd. Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker. Den enkleste måten å si hvor stor trussel fascistiske USA er, er å sammenlikne USA med NAZI Tyskland fra forrige århundre. De har visse forskjeller, men veldig mange likheter. USA bryter internasjonal lov og fører global krig, USA fratar borgerne sine rettigheter, USA går fra "demokrati" til autoritær stat, USA får politistat, USA invaderer andre land, USA driver nasjonal og global propaganda. Jeg synes ikke det er så ille å sammenlikne USA med NAZI Tyskland. Så langt er det bare rundt 1/10 av ofrene for USA sin utenrikspolitikk som det var med NAZI-Tyskland, men ofrene for USA sin utenrikspolitikk er stadig stigende. Landet som erklærer seg selv eksepsjonelt vil nok ikke stoppe før de har innført globalt diktatur, og målet er verdensdominans og et USA tyranni globalt. Det er rimelig likt NAZI Tyskland, selv om metodene er forskjellige. Det er en helt på trynet sammenligning. USA fikk strengere regler, og mer overvåkning som følge av en gedigen terroraksjon i New York med mere. Dette påvirket de, jeg er ikke enig i alle reglene, men overvåkning er blitt et nødvendig onde desverre. Det er ikke rimelig likt NAZI tyskland. NAZI Tyskland hadde ikke valg, men en enerådig Der FURHER, NAZI tyskland deporterte og drepte millionvis, jøder, sigøynere, opposisjonspolitikere, homofile og utviklingshemmede, det var tuftet på blind raseteori. Selvom det sikkert er litt forskjell enkelte egenskaper på menneskegrupper så er det inni helvetes ikke grunn til å tro at Germanerske rase er så hærlig, og at man kan kverke alle jøder fordi de er undermennesker.... De eneste som likviderte samme grad av mennesker var STALIN SOVJET. Der ble hele eliten henrettet, alle som stalin mistenkte eller så som konkurenter pluss pluss, likvidert eller sendt til dødsleire... Dersom dere alvorlig mener at USA frem til idag ligner disse, så er dere så på trynet dårlig informert eller proppet full av propaganda at det er skremmende. 1. Overvåvkning er IKKE nødvendig. Eneste grunnen til du sier det er nødvendig er fordi vi har så mange trusler nå som resultat av USA sine kriger i midt østen. 2. En terroraksjon rettferdiggjør ikke verdenskrig og ruinering av en håndfull land (så langt), en million døde, flere millioner skadede, og ødeleggelse av livene til titalls millioner mennesker. Reichtag feuer rettferdiggjorde heller ikke NAZI Tyskland sin verdenskrig. 3. Hitler var valgt. 4. Bare fordi vi har falske valg betyr ikke at vi har demokrati. Hvis du kun kan velge mellom samme medlemmer av den samme vemmelige eliten, så har du jo bare den vemmelige eliten som valg. Du kan ikke velge noe annet. 5. Du skjønner ikke engang 1+1, så det er lite vits å prøve å fortelle deg om 2+2. Når jeg sier USA er like som NAZI Tyskland, får du lese i mine tidligere innlegg her hva jeg mener med det. Jeg gidder ikke sirkle rundt dette med deg igjen, lær deg å ta inn informasjon. 6. USA kan kverke alle utenom Amerikanere, fordi USA er eksepsjonelle, noe som gjør alle andre til undermennesker. USA ser på verden som OSS, og de. Det eneste som betyr noe for USA er USA. De er magalomanske egoister. Men siden de ikke har demokrati betyr jo det at det er eliten som er det, og ikke nødvendigvis folket. Du fatter ingenting av det jeg sier, så jeg tror vi avslutter diskusjonen der. At du forsvarer et land som angriper land etter land verden rundt, er egentlig alt jeg trenger av bevis for å vite at du tar feil. Jeg er enig i at USA har mye delaktighet eller delskyld for den politiske og konfliktfylte situasjonen i Irak og Afghanistan, samt terror. Jeg er derimot DYPT UENIG i at noe av disse konsekvensene var PLANLAGT med HENSIKT. Det at man hadde baser i Saudi i Irak 1 gjorde at BinLaden ble pissed off fordi Saudi var hellig land.... Dette tror jeg absolutt nada av USA kunne forstå konsekvensene av, jeg forstår det ikke selv... Mye er dårlig planlegging, og forfeilet tro, som Irak 2. Det er mye jeg er uenig i , jeg var imot Irak krigen, spesielt Irak 2, både fordi jeg mente at det var en feil krig, urettmessig, og fordi FN ikke fikk gjøre jobben sin... Jeg sammenligner derimot ikke USA med NAZI tyskland. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Dersom vi skulle stemt ja eller nei til at alle kunne fått oljepengene på konto en uke, osv og alt annet så ville det vært katastrofe. Jeg kan ikke se annet enn at det ville vært flott. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Det beste som skjer er når alle partiene enes om en politikk og hele stortinget står bak. Enig, igrunnen burde vel det være minstekravet for at en lov blir vedtatt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Og sånn går dagan blandt uvitenhet..... Lenke til kommentar
xRun Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 Nonsense. Ja, og i din verden har jo USA spredd roser og enhjørninger til verden, ikke krig og lidelse. Roser og enhjørninger? Mer nonsense. Men bare fortsett, få det ut av systemet gutt. Du kan fortsette å benekte virkeligheten så mye du vil, og metodene du bruker er klassisk psykologisk fornektelse av virkeligheten. Menneskers første og sterkeste forsvarsmekanisme. Bare unngå å svare på det som betyr noe du, og ikke forstå noe som helst, og fokuser på det som er irrelevant. Helt greit, det finnes rett og slett ikke håp for deg. Så enkelt er det. Du kan godt leve i USA religionen din. Synd, men det finnes andre som orker å våkne opp og se virkeligheten. Du er ikke verdt et sekund av tiden min. Vet ikke jeg. Du snakker om USA's verdenskrig, at de er nazi, mener man bør følge russiske medier for å oppdage sannheten, snakker om roser og enhjørninger, også mener du jeg er den som ikke lever i virkeligheten. Tja... venter spent på neste latterkule. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 9. september 2016 Del Skrevet 9. september 2016 (endret) Vet ikke jeg. Du snakker om USA's verdenskrig, at de er nazi, mener man bør følge russiske medier for å oppdage sannheten, snakker om roser og enhjørninger, også mener du jeg er den som ikke lever i virkeligheten. Tja... venter spent på neste latterkule. Jeg har aldri sagt det. Du klarer ikke engang å lese sammenheng i tre setninger, så det er helt umulig å forsøke å forklare deg noe som helst. Du ser setninger som individuelle ord og ser skiller unaturlig mellom hver eneste setning og ser de uavhengig av hverandre. I tillegg tillegger du meg meninger jeg ikke har. Kommer ikke noe vei med det vet du. Så, som sagt.. Hvis du vil forsøke å provosere og være ynkelig nå, så fraråder jeg det. jeg spiller ikke slike spill, og du kommer ingen vei med det. Endret 9. september 2016 av zeebra 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd. Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker. Den enkleste måten å si hvor stor trussel fascistiske USA er, er å sammenlikne USA med NAZI Tyskland fra forrige århundre. De har visse forskjeller, men veldig mange likheter. USA bryter internasjonal lov og fører global krig, USA fratar borgerne sine rettigheter, USA går fra "demokrati" til autoritær stat, USA får politistat, USA invaderer andre land, USA driver nasjonal og global propaganda. Jeg synes ikke det er så ille å sammenlikne USA med NAZI Tyskland. Så langt er det bare rundt 1/10 av ofrene for USA sin utenrikspolitikk som det var med NAZI-Tyskland, men ofrene for USA sin utenrikspolitikk er stadig stigende. Landet som erklærer seg selv eksepsjonelt vil nok ikke stoppe før de har innført globalt diktatur, og målet er verdensdominans og et USA tyranni globalt. Det er rimelig likt NAZI Tyskland, selv om metodene er forskjellige. Det er en helt på trynet sammenligning. USA fikk strengere regler, og mer overvåkning som følge av en gedigen terroraksjon i New York med mere. Dette påvirket de, jeg er ikke enig i alle reglene, men overvåkning er blitt et nødvendig onde desverre. Det er ikke rimelig likt NAZI tyskland. NAZI Tyskland hadde ikke valg, men en enerådig Der FURHER, NAZI tyskland deporterte og drepte millionvis, jøder, sigøynere, opposisjonspolitikere, homofile og utviklingshemmede, det var tuftet på blind raseteori. Selvom det sikkert er litt forskjell enkelte egenskaper på menneskegrupper så er det inni helvetes ikke grunn til å tro at Germanerske rase er så hærlig, og at man kan kverke alle jøder fordi de er undermennesker.... De eneste som likviderte samme grad av mennesker var STALIN SOVJET. Der ble hele eliten henrettet, alle som stalin mistenkte eller så som konkurenter pluss pluss, likvidert eller sendt til dødsleire... Dersom dere alvorlig mener at USA frem til idag ligner disse, så er dere så på trynet dårlig informert eller proppet full av propaganda at det er skremmende. 1. Overvåvkning er IKKE nødvendig. Eneste grunnen til du sier det er nødvendig er fordi vi har så mange trusler nå som resultat av USA sine kriger i midt østen. 2. En terroraksjon rettferdiggjør ikke verdenskrig og ruinering av en håndfull land (så langt), en million døde, flere millioner skadede, og ødeleggelse av livene til titalls millioner mennesker. Reichtag feuer rettferdiggjorde heller ikke NAZI Tyskland sin verdenskrig. 3. Hitler var valgt. 4. Bare fordi vi har falske valg betyr ikke at vi har demokrati. Hvis du kun kan velge mellom samme medlemmer av den samme vemmelige eliten, så har du jo bare den vemmelige eliten som valg. Du kan ikke velge noe annet. 5. Du skjønner ikke engang 1+1, så det er lite vits å prøve å fortelle deg om 2+2. Når jeg sier USA er like som NAZI Tyskland, får du lese i mine tidligere innlegg her hva jeg mener med det. Jeg gidder ikke sirkle rundt dette med deg igjen, lær deg å ta inn informasjon. 6. USA kan kverke alle utenom Amerikanere, fordi USA er eksepsjonelle, noe som gjør alle andre til undermennesker. USA ser på verden som OSS, og de. Det eneste som betyr noe for USA er USA. De er magalomanske egoister. Men siden de ikke har demokrati betyr jo det at det er eliten som er det, og ikke nødvendigvis folket. Du fatter ingenting av det jeg sier, så jeg tror vi avslutter diskusjonen der. At du forsvarer et land som angriper land etter land verden rundt, er egentlig alt jeg trenger av bevis for å vite at du tar feil. Jeg er enig i at USA har mye delaktighet eller delskyld for den politiske og konfliktfylte situasjonen i Irak og Afghanistan, samt terror. Jeg er derimot DYPT UENIG i at noe av disse konsekvensene var PLANLAGT med HENSIKT. Det at man hadde baser i Saudi i Irak 1 gjorde at BinLaden ble pissed off fordi Saudi var hellig land.... Dette tror jeg absolutt nada av USA kunne forstå konsekvensene av, jeg forstår det ikke selv... Mye er dårlig planlegging, og forfeilet tro, som Irak 2. Det er mye jeg er uenig i , jeg var imot Irak krigen, spesielt Irak 2, både fordi jeg mente at det var en feil krig, urettmessig, og fordi FN ikke fikk gjøre jobben sin... Jeg sammenligner derimot ikke USA med NAZI tyskland. Jeg har aldri sagt de var planlagt. Jeg har sagt de var ulovlige og umoralske handlinger. Konsekvensene er katastrofale og bevis på at det er en god ting å ha internasjonal lov og følge den. Det beviser også at krig må unngåes for enhver pris, med mindre det er siste alternativ og for å forhindre katastrofe. Det USA driver med er krig, etter krig, etter krig. Så mange kriger de siste par tiår at du snart ikke kan telle de på to hender. I tillegg SIER politikere og militære ledere i USA at verdensdominans er et mål og presidentene i USA erklære USA eksepsjonelt. USA er IKKE eksepsjonelt. Alle individer i verden er individer og alle er like mye verdt. Det USA driver med globalt kan BEST sammenliknes med NAZI Tyskland. At de fratar folk rettigheter i eget og andre land, har korporatisme som religion, hemmelige fengsler, overtrampende "globalpoliti" (CIA) og slike ting gjør det enda mer sammenliknbart med NAZI Tyskland. Hovedsaklig sammenlikner jeg med NAZI Tyskland fordi de var forrige århundrets største fascistiske trussel, og fordi USA er det i dette århundre. Det har ingenting med like metoder å gjøre, eller identiske sidemål eller fremgangsmåter, selv om en hel del av det USA driver med idag er veldig sammenliknbart med det NAZI Tyskland holdt med på for rundt 80 år siden. Ser man alle hendelsene isolert sett kan man jo trekke enda flere røde tråder og si USA er rimelig identisk med NAZI Tyskland i fremgangsmåtene de benytter i sitt forsøk på verdensdominans. 911 = Reichtag feuer Politistat Overåkning Propaganda Etc etc. Men som sagt, jeg sammenlikner basert på at USA er dette århundrets største fascistiske trussel, og NAZI Tyskland var forrige århundrets største fascistiske trussel. Eller "fare for verden", med enklere ord. Det finnes heller ingen garanti for at det ikke var planlagt. Om USA vil ødelegge Europa har de gjennomført akkurat de riktige grunnelementene i en teoretisk plan for å gjennomføre noe slik. Hvis de vil omgjøre egen stat fra demokrati til tyranni, har de også gjort akkurat de riktige grunnelementene i en teoretisk plan for å gjennomføre noe slik. USA burde blandet seg ut av andre regioner, og fokusere på seg selv. De gjør bare ting verre. USA er faktisk årsaken til at Nord Korea har utviklet atomvåpen f.eks. Man an fordømme Nord Korea så mye som man vil, men man må forstå sammenhengene, og da må man også ofte fordømme USA. Selv sier jeg alltid at de minst demokratiske landene i vesten er USA, Russland, Frankrike og Storbrittania. Det sammenfaller også med land man kan tillegge mye av skylden for verdens problemer på. Vietnam f.eks er jo også noe Frankrike har stor skyld i, sammen med USA, men grunnårsaken var Frankrike. Frankrike og Storbrittania er absolutt land som har skyld i mye. I bunn og grunn kan vi skylde mye av problemene i midt østen på Storbrittania. Kina, at de er som de er og ikke er mer velykket kan vi også skylde på Storbrittania (og Japan). Afrika kan vi skylde på Storbrittania og Frankrike stort sett. Det er viktig å gi skyld, der skyld bær tillegges. Og i dagens verden er det mye skyld å tillegge USA. Om de bevisst er et ond fascistisk imperie eller bare tilbakestående, så velger jeg faktisk å heller tvile på at de er tilbakestående. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 10. september 2016 Del Skrevet 10. september 2016 (endret) Ja, og du er akkurat som å høre Kim Jong Il.. Skal vi senke diskusjonsnivået videre? Det er faktisk bare på Vigrid jeg har hørt noen alvårlig mene at USA er NAZI styrt. Det kommer jo fra rett side også kan man si...... USA er dette århundrets største fascistiske trussel, akkurat som NAZI Tyskland var forrige århundrets største fascistiske trussel. Når jeg sier USA er nye NAZI Tyskland betyr ikke det at USA er nasjonalsosialistisk. Det er uansett ikke noe poeng å diskutere med deg, du er langt forbi stadiet hvor det er mulig å vekke deg opp slik at du kan se virkeligheten istedenfor å leve i fantasiverdenen som tyrannene informerer deg om hvordan er. Trump har fascistiske trekk, I valgkampen, men det er for tidlig å si om han blir temmet i regjering eller ei. USA har lite grad av fascistiske trekk, det er fri presse, de forfølger ikke lovlydige folk, de har frie valg. Selvom de har annerledes republikk enn vårt demokrati, så har de fortsatt folkestyre.. Jeg ser sef uheldigheten av at lobbyister med mye makt påvirker, men til slutt er det folket som stemmer og avgjører. Putins Russland derimot har tydelige tegn på fascisme. Han har trikset og holdt seg med makten så lenge jeg kan huske, han har paramilitære grupper som gjør ulovligheter FOR ham akkurat som SA senere SS troppene til Hitler, det er ikke fri presse, og det er ikke ytringsfrihet til å si eller synge det man vil. USA er meget fascistisk. Det er ikke folket som er det viktigste der lengre, det er bedrifter. USA er et råkapitalistisk land, hvor en kapitalistisk elite eier omtrent alt av verdier og folk flest er slaver for de. Jeg er ikke enig at de har fri presse. Men det trenger vi ikke å diskutere så veldig mye. Jeg mener at presse i USA propaganda. USA har iallefall ikke folkestyre, det har heller ikke vi her i Norge. Eneste land hvor folket har noe som helst reel innflytelse er Sveits. Sveits er det eneste landet som har folkestyre. Norge har politikervelde, USA har topartityranni. Felles for begge er at en elite styrer landene, ikke folket. I USA er det faktisk dynastier nå. Skremmende hvis Clinton blir valgt, hvor liten sirkelen som styrer i USA er. Jeg er ikke enig i at Russland er fascistisk. De er en oljenasjon og bedriftene står ikke spesielt sterkt i samfunnet. De var et oligarki og har fortsatt oligarkiske tendenser. Som samlebegrep fungerer ikke fascisme så bra på Russland heller, siden de ikke driver å forsøker på verdensdominans. De har dog politistat, og selve demokratiet og styresettet er korrupt. Det har lite med fascisme å gjøre. Russland er i min formening et relativt misslykket land, MEN som er på bedringens vei. Jeg har håp for Russland, selv om landet på mange måter er misslykket har de veldig mange positive forbedringer som foregår i landet. At Putin fikk en tredje periode bryr jeg meg mindre om enn at Merkel snart har sin fjerde, at Stoltenberg var statsminister i Norge i en evighet og slike ting. Politiker her i vesten er jo nærmest livstidspolitikere. Ikke mye utskiftning der. Og siden jeg bor i Europa og er Norsk er det mest nærliggende for meg å bry meg mest om våre egne forhold. Selv om de er bedre i Norge enn de er i Russland, bekymrer jeg meg mer for de tingene som er ille i Norge enn de som er ille i Russland. Og siden vi er så forbanna påvirket av USA, så er det en konstant irritasjon for en som bryr seg om Europa. At USA drar oss hele veien til helvete er så jævla uakseptabelt. Vi kan bedre, vi er bedre og vi burde være bedre. Som sagt, de 4 landene jeg nevnte med dårlige demokrati, så bryr jeg meg mye mer om Frankrike f.eks enn Russland. Det er viktigere for meg at Frankrike snarest mulig retter opp i problemene enn Russland, spesielt tatt i betraktning at Frankrike forfaller og Russland forbedrer seg. At ting forbedrer seg i USA er enormt viktig, for det har så ekkel og enorm innflytelse på Europa også. England og Russland anser jeg som like viktig at forbedrer seg, selv om England er i forfall og Russland forbedrer seg. Endret 10. september 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg