Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Det er i så fall ikke min overdrivelse, det er dette som rapporteres. Høyst uvanlig.

 

Angående bildet med Frank Drebin (Leslie Nielsen): Hvis du titter på tweeten så er det et av svarene han fikk.

Klikk inn og se selv.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i så fall ikke min overdrivelse, det er dette som rapporteres. Høyst uvanlig.

 

Angående bildet med Frank Drebin (Leslie Nielsen): Hvis du titter på tweeten så er det et av svarene han fikk.

Klikk inn og se selv.

 

Det er bare en gjeng rabiate folk som liker å kritisere Trump. Ikke det at det ikke er noe å kritisere, men Trump er en fyr som vekker følelser. Flere av svarene er barnslig usaklige og tilogmed under Trumps barnehagenivå. Hva med en seriøs diskusjon om sakene istedenfor barnslige bildemeldinger, og utrop fra begge sider???

 

Jeg tror faktisk følelsene er så store dette valget at det kan ende i sivile opprør og i værste fall en borgerkrig. Dvs om Trump taper...

 

Ja det samme om Trump vinner.

 

Jeg tror det er sykt stor avstand mellom politiske parter, det som før var to partier er iallefall delt inn i fire grupper nå. Bernie, Hillary, Trump og Republikanerne.

 

To av de nevnte gruppene dvs Bernie og Trump er ytre fløyer som ønsker store omveltninger i hele det politiske system og land.

 

Systemet er ikke rigged som Trump sier, men det er helt klart veldig sykt, dvs  diagnosen til det amerikanske politiske systemet.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Det er i så fall ikke min overdrivelse, det er dette som rapporteres. Høyst uvanlig.

 

Angående bildet med Frank Drebin (Leslie Nielsen): Hvis du titter på tweeten så er det et av svarene han fikk.

Klikk inn og se selv.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/760765818917515264

Det er bare en gjeng rabiate folk som liker å kritisere Trump. Ikke det at det ikke er noe å kritisere, men Trump er en fyr som vekker følelser. Flere av svarene er barnslig usaklige og tilogmed under Trumps barnehagenivå. Hva med en seriøs diskusjon om sakene istedenfor barnslige bildemeldinger, og utrop fra begge sider???

 

Jeg tror faktisk følelsene er så store dette valget at det kan ende i sivile opprør og i værste fall en borgerkrig. Dvs om Trump taper...

 

Ja det samme om Trump vinner.

 

Jeg tror det er sykt stor avstand mellom politiske parter, det som før var to partier er iallefall delt inn i fire grupper nå. Bernie, Hillary, Trump og Republikanerne.

 

To av de nevnte gruppene dvs Bernie og Trump er ytre fløyer som ønsker store omveltninger i hele det politiske system og land.

 

Systemet er ikke rigged som Trump sier, men det er helt klart veldig sykt, dvs systemet.

Reinspikka tull.

Lenke til kommentar

 

 

Det er i så fall ikke min overdrivelse, det er dette som rapporteres. Høyst uvanlig.

 

Angående bildet med Frank Drebin (Leslie Nielsen): Hvis du titter på tweeten så er det et av svarene han fikk.

Klikk inn og se selv.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/760765818917515264

Det er bare en gjeng rabiate folk som liker å kritisere Trump. Ikke det at det ikke er noe å kritisere, men Trump er en fyr som vekker følelser. Flere av svarene er barnslig usaklige og tilogmed under Trumps barnehagenivå. Hva med en seriøs diskusjon om sakene istedenfor barnslige bildemeldinger, og utrop fra begge sider???

 

Jeg tror faktisk følelsene er så store dette valget at det kan ende i sivile opprør og i værste fall en borgerkrig. Dvs om Trump taper...

 

Ja det samme om Trump vinner.

 

Jeg tror det er sykt stor avstand mellom politiske parter, det som før var to partier er iallefall delt inn i fire grupper nå. Bernie, Hillary, Trump og Republikanerne.

 

To av de nevnte gruppene dvs Bernie og Trump er ytre fløyer som ønsker store omveltninger i hele det politiske system og land.

 

Systemet er ikke rigged som Trump sier, men det er helt klart veldig sykt, dvs systemet.

Reinspikka tull.

 

 

 

Utdyp gjerne svaret ditt, om du klarer uten bildemeldinger med store overskrifter....

 

Jeg nevner jo forskjellige ting, og om ulike saker.

 

Mener du at alt jeg nevner er sitat Reinspikka tull, og hvorfor mener du dette?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

David Axelrods kommentar i dag om de siste par dagenes hendelser:
— If Donald Trump is trying to lose this election, and I'm not saying he is but if he was trying to, I don't think he'd do anything different. I've never seen anything like this.

 

Ari Fleischer (republikaner, pressesekretær for George W. Bush da han var president):

— I think Axelrod is absolutely right.

 

Dette er ila. de siste 10 minuttene.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Det er i så fall ikke min overdrivelse, det er dette som rapporteres. Høyst uvanlig.

 

Angående bildet med Frank Drebin (Leslie Nielsen): Hvis du titter på tweeten så er det et av svarene han fikk.

Klikk inn og se selv.

 

Det er vell ikke noe uvanlig med media som overdriver ?

Lenke til kommentar

Mye av problemene de siste dagene skyldes først og fremst hva Trump ikke viser tegn til å forstå, og hva han ikke viser tegn til å ha av grunnkunnskap. Og når han får disse tingene forklart for seg: hva han likevel nekter å ta til seg, og nekter å si.
 
Når det gjelder meme'n over, så dreier det seg helt enkelt om at medarbeidere innad i kampanjen privat har fortalt at de er veldig frustrert, og opplever det som bortkastet arbeid når kampanjen forsøker å hjelpe Trump til å bli valgt, mens han selv samtidig motarbeider denne innsatsen ved å gå off-script slik han så ofte gjør, de siste dagene på måter som går langt utover hva han vanligvis gjør. Denne frustrasjonen har selv Paul Manafort gitt uttrykk for i private samtaler de siste dagene. 
 
Dette er ikke noe som kommer fra "bare en gjeng rabiate folk som liker å kritisere Trump", det er dissonansen mellom hva Trump og folk i kampanjen selv sier. Når så Trump tweeter at samholdet i kampanjen er på topp, og har aldri har vært bedre, så blir det som komiske Ali.  Illustrasjonen er en enkel visualisering av situasjonen, som knapt kunne vært mer latterlig.

 

Nå har jeg fulgt med hele valgkampen som amerikansk kabelabbonent og det er ikke sikkert alle her er det, men hvis dere har muligheten så vil jeg anbefale at dere følger de amerikanske kanalene direkte, og hører hva som kommer ut av de involvertes egen munn, live når det skjer. Det gir et mye mer detaljert bilde, og langt mer oppdatert enn man finner i norske medier.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Media tilogmed Fox vil jo ha Hillary fordi det er i deres pengeinteresser.

 

Media har vært kritisk mot Trump hele veien, allikevel leder han.

 

De andre kandidatene bruker millioner på TV reklamer. Alikkevel vinner trump.

 

Trump spyr ut utrolige barnslige og upassende uttalelser, likevel vinner Trump..

 

- (Trumps svar til Obama)

 

Well his a TERRIBLE president, he will probably be the worst president ever to run the USA....  (Selvom Obama ikke er den beste presidenten, da slike gjerne er folk som Lincoln, JFK, Roosevelt og for den del Reagan, så har da Obama hatt problemer med krig, og tilbaketrekking, omfordeling av oppgaver i midtøsten fra egne tropper til andre tropper, Finanskrise mm. Så jeg vil nå mene at Obama har gjort en dugelig jobb, ikke alene. Men han har gjort en grei jobb i en vanskelig tid. )

 

Trump er seg selv lik, og alt preller av ham, folk er enten terrible eller horrible, eller så er de GREAT GUY, really like him.

 

Og Hillary selvfølgelig. -She lack the STAMINA to be president.... Det er mye som ikke er bra med Hillary og Clinton foundation.. Helt klart, men vil du ha (pest som i svartedauen) en rabiat skrullegal sosiapat av en president/Trump og slutten på demokratiet?

 

Eller vil du ha en president som er dugende og stabil, men med litt shady korrupt rykte (kurerbar kolera/Hillary)

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hva man fantaserer om de forskjellige aktørene sine bakenforliggende motiver, så har du fortsatt en lang rekke surrogater og andre talspersoner fra de to kampanjene, medlemmer av de forskjellige partiene, og en lang lang lang rekke samfunnskommentarer og professorer innen amerikansk valghistorie tilknyttet flere forskjellige universiteter, medlemmer av tidligere administrasjoner, folk fra forsvaret, næringstopper, økonomer, jurister, folk som studerer internasjonal politikk, og en lang rekke andre som uttaler seg og sammenligner, analyserer, og vet hvor sannsynlig det er at en ting skjer dersom man gjør visse ting, fordi det har i mange tilfeller skjedd lignende ting før. Og man får dette live, minutt for minutt, slik at tidslinjen i hendelsene er åpenbar, og hendelse/responsrekken er intakt. Norske medier gir deg bare en brøkdel av dette, og med langt mindre granularitet.

 

Og det meste av dette gir man altså avkall på dersom man tenker dette er hva uærlige media velger å vise deg. Deres jobb er å vise hva som foregår, innholdet er levert av de involverte, og i tillegg får man analyse. Makan til misantropiske vrangforestillinger.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jau, men i tillegg til å se hva som skjer, så får man altså mye mer av hvorfor det skjer. F.eks. akkurat nå er en "Transit Cop" i DC arrestert og siktet for å assistere ISIS. Det er første gang det skjer. Man får detaljene om dette så langt det er tilgjengelig, og når Trump snakker om dette i kveld så vet man hva som skjedde, og ser med en gang om han overdriver og vrenger på det, eller om han er "tells it like it is"-kandidaten, noe man forsåvidt allerede vet godt at han ikke er.

Lenke til kommentar

Newt Gingrich har Trumps øre, og var en av finalistene når Trump skulle velge seg en VP.
Han har fulgt med på Trumpkampanjens avsporing de siste dagene, og her er hva han sier i dag:
“The current race is which of these two is the more unacceptable, because right now neither of them is acceptable,” Gingrich said in a Wednesday morning telephone interview. “Trump is helping her to win by proving he is more unacceptable than she is.”
https://www.washingtonpost.com/politics/gop-reaches-new-level-of-panic-over-trumps-candidacy/2016/08/03/de461880-5988-11e6-831d-0324760ca856_story.html
 
 
A Trump “intervention”: 

With his campaign on the brink of implosion, GOP officials reportedly plot alternative options

http://www.salon.com/2016/08/03/a_trump_intervention_with_his_campaign_on_the_brink_of_implosion_gop_officials_reportedly_plot_alternative_options/

 

Om det ikke brenner på dass, så stinker det ihvertfall mer enn vanlig.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...