Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Trenger ikke photoshop da alt man behøver er å ha riktig vinkel.

 

YQHud1v.jpg

 

Så er dette en annen vinkel av gymsalen i Omaha?

 

Stakk innom twitter og så folk tweete bildet fra Omaha der. En av kommentarene var et spørsmål om de ikke tror andre enn pressen har kamera også, som en måte å trekke i tvil at bildet stemte med hva befant seg av publikum der. Andre kommenterte at bildet viste at pressen var så uærlig. Det er vel snarere den som tok bildet enten før de kom igang eller etter rallyet var ferdig som er uærlig i sin påstand at rallyet kun hadde et publikum på 50.

 

Sånt kvalifiserer knapt til intellektuell uærlighet engang. Det ligner mer på desperasjon. En grei måte å fremstille seg selv som bortimot tilbakestående.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Profilerte republikanere har begynt å switche fra Trump til Clinton.

 

I går: Sally Bradshaw, rådgiver og strateg for Jeb Bush i Florida.

"Sally Bradshaw has left the Republican Party and will vote for Democratic nominee Hillary Clinton if the race in her home state of Florida “is close,” Jeb Bush’s longtime ally and 2016 campaign adviser told CNN on Monday."
http://www.politico.com/story/2016/08/sally-bradshaw-vote-clinton-226512
 
I dag: NJ guvernør Chris Christies tidligere assistent Maria Comella.
"Longtime Chris Christie aide Maria Comella says she plans to vote for Hillary Clinton -- saying that after Donald Trump's nomination, Republicans are "at a moment where silence isn't an option."
http://www.cnn.com/2016/08/02/politics/maria-comella-hillary-clinton-donald-trump/
 
Det er vel begrenset hvor mye de aksepterer fra Trump. De skal ha tatt beslutningen noen for uker siden, men dette ble sjekket opp, bekreftet og publisert nå.

Lenke til kommentar

Trump nekter nå å støtte en rekke kongressmedlemmer og andre republikanere som er oppe til gjenvalg i sine distrikter.
 

"Trump’s refusal to back Ryan represents an extraordinary breach of political decorum and signals that the Republican Party remains divided two weeks after a national convention in Cleveland staged to showcase party unity."
https://www.washingtonpost.com/politics/trump-refuses-to-endorse-paul-ryan-in-gop-primary-im-just-not-quite-there-yet/2016/08/02/1449f028-58e9-11e6-831d-0324760ca856_story.html

 

Det er nesten som i sandkassen på en lekeplass. Som å si 'hvis ikke du heier på meg så lager jeg trøbbel for deg og vennene dine.' 

Problemet er at partiet lider under dette, inkludert Trump.

Lenke til kommentar

Profilerte republikanere har begynt å switche fra Trump til Clinton.

 

I går: Sally Bradshaw, rådgiver og strateg for Jeb Bush i Florida.

"Sally Bradshaw has left the Republican Party and will vote for Democratic nominee Hillary Clinton if the race in her home state of Florida “is close,” Jeb Bush’s longtime ally and 2016 campaign adviser told CNN on Monday."

http://www.politico.com/story/2016/08/sally-bradshaw-vote-clinton-226512

 

I dag: NJ guvernør Chris Christies tidligere assistent Maria Comella.

"Longtime Chris Christie aide Maria Comella says she plans to vote for Hillary Clinton -- saying that after Donald Trump's nomination, Republicans are "at a moment where silence isn't an option."

http://www.cnn.com/2016/08/02/politics/maria-comella-hillary-clinton-donald-trump/

 

Det er vel begrenset hvor mye de aksepterer fra Trump. De skal ha tatt beslutningen noen for uker siden, men dette ble sjekket opp, bekreftet og publisert nå.

 

Det er ganske mange republikanere som stemmer på Clinton i går. Søk på "republicans for Hillary" på Youtube, så får du se noen flere eksempler der.

 

Jeg tipper det er ganske mange flere enn disse også, men mange gjør det nok privat i stemmelokalet. Tviler f. eks. ganske sterkt på at Jeb Bush kommer til å stemme på "kaos-kandidaten" - som han selv kalte DT. Sier dermed ikke at han kommer til å stemme på Clinton, men jeg tror faktisk det er mer sannsynlig enn at han går for Trump. Iflg mange republikanere er jo uansett ingen av de to spesielt konservative.

Lenke til kommentar

Syns nesten litt synd på Trump.

Billedlig sagt; Så full av seg selv, så lite gangsyn. Skyter seg i foten, hinker rundt mens han bedyrer at det ikke gjorde vondt, gjør det igjen for å vise at han hadde rett, for snart å ramle av scenen sammen med surrogatene sine. Tragisk.

 

Minner meg litt om The Black Knight fra Monty Python.

tumblr_inline_o609xd2tfJ1tr40tl_500.gif

https://youtu.be/zKhEw7nD9C4?t=1m20s

 

Og tenk om han vinner til tross for alt dette. :p

Lenke til kommentar

Tenk om månen var en gul ost. Det hadde vært veldig cheddar, men... u know. Magisk tenking.

 

Ikke får han hjelp av surrogatene heller. Katrina Pierson prøvde å forsvare Trump i kveld ved å si at det ikke var Trump som burde be familien Khan om unnskyldning, hun mente Obama burde fordi han og Clinton endret "Rules of Engagement" i Irak, og kostet dermed Kapt. Khan livet.

 

Et lite problem: Kapt. Khan ble drept i 2004, under Bush. Surrogater som bare finner på ting sånn på sparket er ikke akkurat hjelpsom.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Plutselig så bare "hei! Slikt sier vi ikke om amerikanske HELTER"

 

Trump har sagt idiotiske og hatefulle ting med ordforrådet til en 8 år gammel sint gutt lenge, men dette var dråpen :)

Trump mener han må vinne alt selv om det skader han til å forsvare seg og selv om angriperen er ubetydelig. Khan er den første angriperen som skader han blant sine supportere som støtter han når han angriper media, politikere og innvandrere/muslime uanset hvor dårlig gjennomtenkt det er

 

Det som bør frykte alle er hvis han reagerer på likt måte som president. Truer han lille Norge hvis norske politikere kritiserer han? Tenk på Nord Korea hvis han må alltid vinne!

Lenke til kommentar

 

Profilerte republikanere har begynt å switche fra Trump til Clinton.

 

I går: Sally Bradshaw, rådgiver og strateg for Jeb Bush i Florida.

"Sally Bradshaw has left the Republican Party and will vote for Democratic nominee Hillary Clinton if the race in her home state of Florida “is close,” Jeb Bush’s longtime ally and 2016 campaign adviser told CNN on Monday."

http://www.politico.com/story/2016/08/sally-bradshaw-vote-clinton-226512

 

I dag: NJ guvernør Chris Christies tidligere assistent Maria Comella.

"Longtime Chris Christie aide Maria Comella says she plans to vote for Hillary Clinton -- saying that after Donald Trump's nomination, Republicans are "at a moment where silence isn't an option."

http://www.cnn.com/2016/08/02/politics/maria-comella-hillary-clinton-donald-trump/

 

Det er vel begrenset hvor mye de aksepterer fra Trump. De skal ha tatt beslutningen noen for uker siden, men dette ble sjekket opp, bekreftet og publisert nå.

 

Det er ganske mange republikanere som stemmer på Clinton i går. Søk på "republicans for Hillary" på Youtube, så får du se noen flere eksempler der.

 

Jeg tipper det er ganske mange flere enn disse også, men mange gjør det nok privat i stemmelokalet. Tviler f. eks. ganske sterkt på at Jeb Bush kommer til å stemme på "kaos-kandidaten" - som han selv kalte DT. Sier dermed ikke at han kommer til å stemme på Clinton, men jeg tror faktisk det er mer sannsynlig enn at han går for Trump. Iflg mange republikanere er jo uansett ingen av de to spesielt konservative.

 

Det har du nok rett i. Det har vært en økning i det siste med folk med flere ti-år som lojale assistenter, strateger og rådgivere for republikanske guvernører og andre prominente partimedlemmer. Folk som hjalp dem å bli valgt før de var cool, og som i dag er både kjente og respekterte medlemmer av deres indre krets. Når disse nå hopper av og annonserer sin støtte til Clinton er det et signal om hvor ille det står til, og disse kan komme til å trekke andre med seg.

 

Et uttrykk som har blitt brukt endel de siste dagene er "permission structure". Det bygger seg opp et klima hvor folk har lavere terskel for å ta avstand til Trump, og noen switcher helt over til Clinton ved å prioritere nasjon foran et parti ledet av Trump. Motsatsen til "Reagan Democrats" fra 80-tallet.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Saken er ikke hva Bush stemmer, men hva den jevne amerikaner ofte hvite da svarte og domfelte i utsatte områder som feks Detroit nektes stemmerett....

 

Så hva de hvite silent majority stemmer er relativt.

 

Trump har en bevegelse på gang, han er rene antikrist. Det koker under ham av entusiastiske tilhengere.

 

Min søster trodde Hillary ble første president.

 

Jeg er realistisk og tror at folk er lei ståa, av finanskrisen og Kina-handel devaluasjon etc, jobbkrise så de Går for Trump...

 

Jeg drar paraleller på Tysklandskrisen der Hitler tok makten...

Dersom man mener at USA ikke har problemer så bør man se filmen Winters Bone, samme hovedrolle som hunger games filmene.

 

Det er rene barnehagen å bo i Norge i forhåld, folk blir ikke kastet ut av hus og ut på gata i Norge. Det er boligmangel i Norge også, men vi har ordninger som sikrer folk flest..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Nå i morgentimene omtales gårsdagen som Trumps forferdelige dag.

Privat har flere innen Trump-kampanjen gitt uttrykk for frustrasjon, og at kampanjens innsats er bortkastet når Trump går egne veier. 

 

Samtidig tweeter Trump: 


 

Det begynner å minne om Comical Ali.

image.jpg

Lenke til kommentar

Jeg minner om at de fleste tippet at England ikke stemte Brexit også, men vi så jo hvordan det gikk.

 

Du skal ikke undervurdere hvor pissed off folk i USA er, og med rette.

 

Trump kan som Hitler si hva som helst, likevel vil folk løpe og stemme på ham.

 

 

Komiske Ali skulle aldri vært i den situasjonen i første omgang, jeg synes det er smakløst å dra inn den føkka opp Irak-krigen, når vi vet hvor mange amerikanske liv som har forsvunnet der, sammen med haugene av Irakiske offer både sivile og stridende i Falluja etc og under Shock and Awe.

 

Er det noe jeg faktisk er enig med Trump i er det at Irak-krigen var et gigantisk feilgrep.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...