Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

 

 

Gammal gubbe, men utrolig at Emmericanerne ikke har lært at det heter USA. America innebærer hele kontinentet dvs nord og sør....

You have to blame the Brits- they coined the term, not the colonists.

 

Emmerica fuck yeah er mongloid. USA heter det, samme som at amerikanerne ikke vet at nationalsangen deres heter STAR SPRANGLED BANNER og ikke the NATIONAL ANTHEM...

 

Uvitenhet....

 

Shock and Awe, tull og tøys... Emmerica...

Ah yes- the fat, stupid "uvitende" americans, never shall anything positive be said about "mongoloid", uncultured, idiotic americans who have dominated Nobel Prizes and have some of the best universities in the world. This would be heresy to speak of this aspect of America. Instead you must focus on the negative aspects, almost always.

 

The national anthem of the USA is The Star Spangled Banner, so the two terms are synonymous, both are correct.

On one hand, I feel sorry for the undeserving image Americans are given by Europeans.

Every American I've ever met have been mature, sweet and nice people who have no problems with discussing politics or religion with a "communist" Norwegian like myself. The best night out I ever had was in Rome, discussing Donald Trump's newly announced (at the time) run for the presidency with a dedicated Republican. His view at the times was that even though he didn't want Trump to become your next president, he felt Trump was necessary in order to shed light on "ordinary Joe's" and their struggles (which also explains Sanders' surprisingly huge fan-base).

 

But on the other hand, Donald Trump is the Republican presidential candidate..

And if elected, Will be the most unpooulat president in history. If he does Get elected, you should remember his predecessor, the first leader in the western world of African descent. We elected him also...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

^ Obama seemed decent at first, but like with Bush, just went downhill real fucking quick.

 

If Trump gets elected it will be a nice change of pace, as the two previous Presidents have been eager to jump into the affairs of another nation instead of getting a grip on domestic affairs and issues. Going to be interesting to see one who cares more about what happens IN the US instead of OUTSIDE of it.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Gammal gubbe, men utrolig at Emmericanerne ikke har lært at det heter USA. America innebærer hele kontinentet dvs nord og sør....

You have to blame the Brits- they coined the term, not the colonists.

 

Emmerica fuck yeah er mongloid. USA heter det, samme som at amerikanerne ikke vet at nationalsangen deres heter STAR SPRANGLED BANNER og ikke the NATIONAL ANTHEM...

 

Uvitenhet....

 

Shock and Awe, tull og tøys... Emmerica...

Ah yes- the fat, stupid "uvitende" americans, never shall anything positive be said about "mongoloid", uncultured, idiotic americans who have dominated Nobel Prizes and have some of the best universities in the world. This would be heresy to speak of this aspect of America. Instead you must focus on the negative aspects, almost always.

 

The national anthem of the USA is The Star Spangled Banner, so the two terms are synonymous, both are correct.

On one hand, I feel sorry for the undeserving image Americans are given by Europeans.

Every American I've ever met have been mature, sweet and nice people who have no problems with discussing politics or religion with a "communist" Norwegian like myself. The best night out I ever had was in Rome, discussing Donald Trump's newly announced (at the time) run for the presidency with a dedicated Republican. His view at the times was that even though he didn't want Trump to become your next president, he felt Trump was necessary in order to shed light on "ordinary Joe's" and their struggles (which also explains Sanders' surprisingly huge fan-base).

 

But on the other hand, Donald Trump is the Republican presidential candidate..

And if elected, Will be the most unpooulat president in history. If he does Get elected, you should remember his predecessor, the first leader in the western world of African descent. We elected him also...

 

Just to clarify, I don't believe for a second that Donald Trump will be the next president of the United States of America, I'm also aware that both presidential candidates are among, if not the, most unpopular presidential candidates in US. modern history. I understand the frustration of the American working-class, I understand that, historically, Americans have a less than favorable view of Washington, and I understand why the working-class still needs to believe in "The American Dream" and its need for scapegoats. 

 

I believe in American voters, I really do, living in Hedmark it's easy to see that there's not really that much of a difference when comparing American and Norwegian core values (besides the obvious differences stemming from social democracy versus capitalism). I was happy for the US when you elected Barack Obama, and I believe he has been the best and most reasonable President during my lifetime. 

 

All I'm saying, is: 

I understand why Europeans question the logic of some American working-class voters, who claim Donald Trump (the multi-billionaire) represents them (the working-class) and their best interests. Why they don't see through his blatant lies that has been shot down in the media repeatedly (although I understand the skepticism to the "liberal media", just as we see here in Norway) and his inability to even speak in full sentences? 

 

I do see that the Republican Party is currently close to a civil-war, and that is one of the reasons why I believe we will see a Democratic President following another Democratic President for the first time in a long while.

Lenke til kommentar

 

Gammal gubbe, men utrolig at Emmericanerne ikke har lært at det heter USA. America innebærer hele kontinentet dvs nord og sør....

You have to blame the Brits- they coined the term, not the colonists.

 

Emmerica fuck yeah er mongloid. USA heter det, samme som at amerikanerne ikke vet at nationalsangen deres heter STAR SPRANGLED BANNER og ikke the NATIONAL ANTHEM...

 

Uvitenhet....

 

Shock and Awe, tull og tøys... Emmerica...

Ah yes- the fat, stupid "uvitende" americans, never shall anything positive be said about "mongoloid", uncultured, idiotic americans who have dominated Nobel Prizes and have some of the best universities in the world. This would be heresy to speak of this aspect of America. Instead you must focus on the negative aspects, almost always.

 

The national anthem of the USA is The Star Spangled Banner, so the two terms are synonymous, both are correct.

Emerica: home of the bright, land of the stuped. Endret av Sir
Lenke til kommentar

 

 

Gammal gubbe, men utrolig at Emmericanerne ikke har lært at det heter USA. America innebærer hele kontinentet dvs nord og sør....

You have to blame the Brits- they coined the term, not the colonists.

 

Emmerica fuck yeah er mongloid. USA heter det, samme som at amerikanerne ikke vet at nationalsangen deres heter STAR SPRANGLED BANNER og ikke the NATIONAL ANTHEM...

 

Uvitenhet....

 

Shock and Awe, tull og tøys... Emmerica...

Ah yes- the fat, stupid "uvitende" americans, never shall anything positive be said about "mongoloid", uncultured, idiotic americans who have dominated Nobel Prizes and have some of the best universities in the world. This would be heresy to speak of this aspect of America. Instead you must focus on the negative aspects, almost always.

 

The national anthem of the USA is The Star Spangled Banner, so the two terms are synonymous, both are correct.

Emerica: home of the bright, land of the stuped.
Just like all other nations... Some are idiots, some are not
Lenke til kommentar

 

 

 

Gammal gubbe, men utrolig at Emmericanerne ikke har lært at det heter USA. America innebærer hele kontinentet dvs nord og sør....

You have to blame the Brits- they coined the term, not the colonists.

 

Emmerica fuck yeah er mongloid. USA heter det, samme som at amerikanerne ikke vet at nationalsangen deres heter STAR SPRANGLED BANNER og ikke the NATIONAL ANTHEM...

 

Uvitenhet....

 

Shock and Awe, tull og tøys... Emmerica...

Ah yes- the fat, stupid "uvitende" americans, never shall anything positive be said about "mongoloid", uncultured, idiotic americans who have dominated Nobel Prizes and have some of the best universities in the world. This would be heresy to speak of this aspect of America. Instead you must focus on the negative aspects, almost always.

 

The national anthem of the USA is The Star Spangled Banner, so the two terms are synonymous, both are correct.

Emerica: home of the bright, land of the stuped.
Just like all other nations... Some are idiots, some are not

Men emerikanerne er mye flinkere til å vise ytterpunktene sine syns jeg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Gammal gubbe, men utrolig at Emmericanerne ikke har lært at det heter USA. America innebærer hele kontinentet dvs nord og sør....

You have to blame the Brits- they coined the term, not the colonists.

 

Emmerica fuck yeah er mongloid. USA heter det, samme som at amerikanerne ikke vet at nationalsangen deres heter STAR SPRANGLED BANNER og ikke the NATIONAL ANTHEM...

 

Uvitenhet....

 

Shock and Awe, tull og tøys... Emmerica...

Ah yes- the fat, stupid "uvitende" americans, never shall anything positive be said about "mongoloid", uncultured, idiotic americans who have dominated Nobel Prizes and have some of the best universities in the world. This would be heresy to speak of this aspect of America. Instead you must focus on the negative aspects, almost always.

 

The national anthem of the USA is The Star Spangled Banner, so the two terms are synonymous, both are correct.

Emerica: home of the bright, land of the stuped.
Just like all other nations... Some are idiots, some are not
Men emerikanerne er mye flinkere til å vise ytterpunktene sine syns jeg.
Forfatteren Stian Bromark mener dette om sine landsmenn:

 

- Det er umulig å få en nordmann til å si at amerikanere er intelligente. Våre fordommer mot amerikanere er mye større enn mot både muslimer og afrikanere, mener Stian Bromark

 

 

- Og vi tjener ingenting på å kalle dem kunnskapsløse og overflatiske, skyter Dag Herbjørnsrud inn.

 

Det er forfattere, journalister, filmkritiker og professorer som står i spissen for den nedlatende holdningen overfor USA, mener de.

 

- Vi skjeller dem ut i tide og utide, og bruker USA som syndebukk.

 

Og i en slik sammenheng får det ingen betydning at 70 % av nobelprisvinnerne opp gjennom tiden er amerikanere?

 

- Nei, det hjelper ikke. Uansett om alle amerikanske statsborgere hadde vært professorer, hadde vi kalt dem dumme.

 

- Hvorfor det?

 

- Fordi å uttale oss negativt om dem, fremmer oss selv. Det bidrar til å bekrefte at vi er det motsatte. Vi europeere har dannelse, kultur og åndsliv. Å tenke slik hever vårt selvbilde, tror Herbjørnsrud

 

http://www.bt.no/kultur/litteratur/Kan-vi-bli-mer-ydmyke_-takk-2435722.html

 

Tror ikke mange nordmenn har reflektert mye om deres syn på USA fordi eliten i Europa mener usaklig, unyansert kritikk er ok. Fordommer mot de mektige er Ok men ikke mot de svake

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er da ikke typisk deg Gould, er det? Har du vært på flaska en liten tur? ;)

 

Jeg bare poengterer at man snakker om å make America great again, samtidig som man vil bygge en mur mot Mexico...

 

Nordamerika hadde vært bedre å si da isåfall, men det inkluderer da også Canada.

 

Jeg tar meg et par øl eller glass vin flere dager om sommeren jeg.

Men er ikke påvirket av annet enn snus nå....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Dette er da ikke typisk deg Gould, er det? Har du vært på flaska en liten tur? ;)

Jeg bare poengterer at man snakker om å make America great again, samtidig som man vil bygge en mur mot Mexico...

 

Nordamerika hadde vært bedre å si da isåfall, men det inkluderer da også Canada.

 

Jeg tar meg et par øl eller glass vin flere dager om sommeren jeg.

Men er ikke påvirket av annet enn snus nå....

Det gjør ikke folk dumt å bruke ord som kan være misførende. Det skjer i alle språk.

Var Hamsun mongloide når han skrev titlen til sin bok "Fra det moderne Amerikas åndsliv".

 

Hvor har du fra at amerikanere ikke vet hav nasjonalsangen sin heter?

Lenke til kommentar

 

 

Dette er da ikke typisk deg Gould, er det? Har du vært på flaska en liten tur? ;)

Jeg bare poengterer at man snakker om å make America great again, samtidig som man vil bygge en mur mot Mexico...

 

Nordamerika hadde vært bedre å si da isåfall, men det inkluderer da også Canada.

 

Jeg tar meg et par øl eller glass vin flere dager om sommeren jeg.

Men er ikke påvirket av annet enn snus nå....

Det gjør ikke folk dumt å bruke ord som kan være misførende. Det skjer i alle språk.

Var Hamsun mongloide når han skrev titlen til sin bok "Fra det moderne Amerikas åndsliv".

 

Hvor har du fra at amerikanere ikke vet hav nasjonalsangen sin heter?

 

 

Fra talkshow der baseball og football spillende deltagere publikum gjentatte ganger svarer feil og sier the national anthem... Det rigtige ville vært å vist på storskjerm The starsprangled banner...

 

 

Knut Hamsun er min helt, selvom han holdt med nazistene, kunsten står høyere en politiske eller seksuelle orienteringer, jeg liker Burzum Varg Vikernes også, ikke fordi jeg er nazist eller satanist men fordi han lager/laget sjukt bra musikk.

 

 

På samme måte synes jeg Sigurd wongravens prosjekt Storm er episk selvom det er vel nasjonalistisk og satanistisk, anti kristent, selvom jeg er personlig kristen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er da ikke typisk deg Gould, er det? Har du vært på flaska en liten tur? ;)

Jeg bare poengterer at man snakker om å make America great again, samtidig som man vil bygge en mur mot Mexico...

 

Nordamerika hadde vært bedre å si da isåfall, men det inkluderer da også Canada.

 

Jeg tar meg et par øl eller glass vin flere dager om sommeren jeg.

Men er ikke påvirket av annet enn snus nå....

Det gjør ikke folk dumt å bruke ord som kan være misførende. Det skjer i alle språk.

Var Hamsun mongloide når han skrev titlen til sin bok "Fra det moderne Amerikas åndsliv".

 

Hvor har du fra at amerikanere ikke vet hav nasjonalsangen sin heter?

 

 

Fra talkshow der baseball og football spillende deltagere publikum gjentatte ganger svarer feil og sier the national anthem... Det rigtige ville vært å vist på storskjerm The starsprangled banner...

Du mener vel ikke at talkshow-gjester er representativ for majoriteten av Amerikanerne? 

Du er klar over at produsenter med vilje ofte velger gjester som er litt mindre smartere enn snittet, slik at vi seerne skal kunne peke og le av de? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nato og Norge står i fare om Trump blir president.

 

Iht. Carl Bernstein (en av de to bak Watergate-avsløringene) i morges var Trumps RNC-tale en nøye konstruert skildring av en virkelighet som ikke stemmer med den vi faktisk lever i, men som kan appellere til tilhengerne fordi han validerer deres værste frykt. 

Iht. Bernstein har ingen tidligere kandidat i historien, ikke engang på 60-tallet, gått så hardt ut med demagogi for å skremme velgerne og fremme sitt eget kandidatur.

 

Som "Law & Order"-kandidat, anses Trumps budskap som mer skremmende enn selv Nixons budskap i 1968.

http://www.marketwatch.com/story/trumps-pessimism-at-odds-with-every-postwar-president-2016-07-22

 

Et Trump-presidentskap er iht. en studie hos EIU i vår vurdert som en av de ti største truslene mot verden.

http://www.bbc.com/news/business-35828747

 

Ifølge John B. Bellinger III, rådgiver i det amerikanske utenriksdept. under Bush, er Trump en fare mot USA's nasjonale sikkerhet. http://www.nytimes.com/2016/03/06/opinion/sunday/donald-the-dangerous.html

 

Et tysk perspektiv er at han er verdens farligste person. http://www.spiegel.de/international/world/donald-trump-is-the-most-dangerous-man-in-the-world-a-1075060.html

 

USNews forstår at verden er sterkt bekymret for muligheten at Trump blir president, og at amerikanere anses som sprø for å vurdere ham.

http://www.usnews.com/opinion/articles/2016-03-30/donald-trump-is-a-danger-to-americas-reputation-and-global-stability

 

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...