Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politiker som sier "de rette tingene"?

Det har nok aldri vært tilfelle før Donald Trump nei.

 

Så vidt jeg vet har ingen presidentkandidater vært så upopulære som Trump og Fru.Clinton forut for et valg, så skjønner det amerikanske folkets dilemma.

"Møtet på flyplassen" bidrar jo ikke akkurat til å overbevise Clinton-motstanderne om at paret ikke er "korrupte".

 

Tror nok de fleste heller vil ha det "trygge valget" i Clinton og holde ut med henne i minimum 4 år, enn å gamble på en president med null erfaring innenfor politikk, som med sitt språk og vesen bidrar til enda større splittelse i USA og innad i det republikanske partiet.

Lenke til kommentar

 

Hvilke bevis har du at Trump ville være en kompetente leder når han viser så lite kunnskap eller interesse i politikk?

Som sagt, Trump sier de rette tingene. Ting folk vil høre. Det eneste jeg frykter er at han ikke kommer til å gjennomføre sin politikk, men i så fall vil han nok bli erstattet av en som vil gjøre det ved neste valg. Trump er en del av et fenomen vi nå ser i hele den vestlige verden: folk er drittlei elitens globalist-agenda, og ønsker å sette sine nasjoner og sitt folks interesser først. Er man først "uncucked", så frister det lite å gå tilbake til å stemme på "cuckservatives".

 

https://youtu.be/k4dyZJppXfc

Du svarte ikke spørsmålet. Hvilke bevis har du at han blir en god politiske leder når han har ingen politisk erfaring og hittil meget få politiske venner?

 

En god politiske leder greier å ha gode forhold selv med flere som det finnes lite politiske enighet slik at de kan jobbe sammen mot et felles mål. Trump gjør fet motsatte, han angriper alle som er uenig med ham og gir dem kallenavn

 

Han sier nesten aldri "de rette tingene" for en politikere som representerer hele landet og setter igang krig mellom folkegrupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.zerohedge.com/news/2016-07-01/clinton-spending-500k-day-tv-ads-while-trump-spends-nothing

 

Veldig overraskende. Clinton bruker en halv million dollar hver dag ( gjennomsnitt ) på TV-reklame. Trump bruker ... null.

Trump får jo vanvittig mye gratis reklame og screentime grunnet uttalelsene og vesenet sitt. Dette er noe han har fått fra dag 1, da han utvilsomt har vært den presidentkandidaten med flest overskrifter i media.

 

Han bruker et populistisk og simpelt språk (med det sagt er intervjuene hans et rent helvete å lese) samtidig som han provoserer og lover gull og grønne enger. Det gjør han til en mediemagnet, samt at han har vært en kjendis i flere tiår.

 

Jeg skjønner at velgerne hans relaterer til "frustrerte og oppgitte" Trump, men jeg fatter fortsatt ikke hvorfor arbeiderklassen tror at Trump på noen som helst måte vil være den beste representanten når det gjelder deres hverdagslige problemer.

Eneste jeg kan tenke meg er den innitte troen på at "The American Dream" fortsatt eksisterer.

Lenke til kommentar

 I et land med elendig social security, food stamps og lignende så er det litt mer ekstremt å miste jobben enn andre steder i verden som i de landene vi bor i.

 

Kriminaliteten er skyhøy, og mister du jobben er det like greit å bli med i en gjeng som selger et eller annet ulovlig.

 

Trump kommer til å vinne valget, fordi han står alene uten masse lobbyister i lomma.

 

Greia med Amerika er at man ikke skulle behøve noe social security, pga den amerikanske drømmen og lave skatter, alle som ville kunne skaffe seg en jobb og der gå oppover.

 

Men sånn er det ikke lenger, Kineserne er helt sykt rå på produsering, og har gigafabrikker store som byer der det ikke er mye rom for feilvare.

 

 

Jeg støtter absolutt ikke Trump, jeg ser ham som en rabiat revolusjonær totalitær figur, ala Hitler.

 

Men dersom vi ser på situasjonen i ølklubbene i Tyskland så så vi den samme misnøyen der.

 

Irak, Afghanistan, finanskrisen har skylden for mye av det vi ser. Dette er vanskelig å forstå for oss nordmenn. Det er ikke krise om man blir syk i Norge, mister man jobben så får man dagpenger med eller uten ferietillegg ettersom hvilket parti som styrer.

 

Frp er ikke noe forskjell annet enn det jeg nevnte enn AP, aller kjører den sosialdemokratiske linja til AP, de tør ikke annet. Frp som var så imot bompenger er plutselig veldig ivrig i dette og i andre skatter og avgifter.

 

Sånn er det ikke i USA, der er sykehjelp etc Obamacare helt nytt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

White guilt er ikke noen bevegelse, bare et fåtall folk.

Tuller du? Politisk korrekthet er et resultat av "white guilt". Mange europeere er så hjernevasket av dette tullet at de heller ville la seg utrydde enn å støte noen. Skjønner godt at dette virker helt absurd for japanere, som fortsatte har sin stolthet og nasjonalfølelse i behold.

 

Men jeg tror vi alle kan være enige om at slaveriet var fail, og at det også er idiotisk å bygge en kinesisk mur i USA.

Hva er galt med å bygge en mur?

 

 

Var det ironisk ment? Eller føler du det var ett stort feilsteg å rive Berlinmuren? :)

 

Men si meg, har du noengang hørt en fornuftig politiker for eks i Norge noengang framsnakke en mur som en viable løsning på noe som helst?

 

Vi har:

- jo litt av en tollmur :).

- mur rundt militære anlegg, byggeplasser, flyplasser, motorveier etc. 

Lenke til kommentar

 

 

 

White guilt er ikke noen bevegelse, bare et fåtall folk.

Tuller du? Politisk korrekthet er et resultat av "white guilt". Mange europeere er så hjernevasket av dette tullet at de heller ville la seg utrydde enn å støte noen. Skjønner godt at dette virker helt absurd for japanere, som fortsatte har sin stolthet og nasjonalfølelse i behold.

 

Men jeg tror vi alle kan være enige om at slaveriet var fail, og at det også er idiotisk å bygge en kinesisk mur i USA.

Hva er galt med å bygge en mur?

 

 

Var det ironisk ment? Eller føler du det var ett stort feilsteg å rive Berlinmuren? :)

 

Men si meg, har du noengang hørt en fornuftig politiker for eks i Norge noengang framsnakke en mur som en viable løsning på noe som helst?

 

Vi har:

- jo litt av en tollmur :).

- mur rundt militære anlegg, byggeplasser, flyplasser, motorveier etc. 

 

 

Mur rundt motorveier?? Nei det er miljølydbeskyttelse ofte laget i tre, da bør det kalles gjerde. Flyplasser har gjerder, byggeplasser har gjerder.

 

Militære anlegg har gjerder.

 

 

Det du sikter til altså mur er det som finnes rundt fengsler.

 

 

Tollmurer har vi i Norge ja, særlig for mat, og Trump er for tollmurer på alt mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

http://www.zerohedge.com/news/2016-07-01/clinton-spending-500k-day-tv-ads-while-trump-spends-nothing

 

Veldig overraskende. Clinton bruker en halv million dollar hver dag ( gjennomsnitt ) på TV-reklame. Trump bruker ... null.

Trump får jo vanvittig mye gratis reklame og screentime grunnet uttalelsene og vesenet sitt. Dette er noe han har fått fra dag 1, da han utvilsomt har vært den presidentkandidaten med flest overskrifter i media.

 

Han bruker et populistisk og simpelt språk (med det sagt er intervjuene hans et rent helvete å lese) samtidig som han provoserer og lover gull og grønne enger. Det gjør han til en mediemagnet, samt at han har vært en kjendis i flere tiår.

 

Jeg skjønner at velgerne hans relaterer til "frustrerte og oppgitte" Trump, men jeg fatter fortsatt ikke hvorfor arbeiderklassen tror at Trump på noen som helst måte vil være den beste representanten når det gjelder deres hverdagslige problemer.

Eneste jeg kan tenke meg er den innitte troen på at "The American Dream" fortsatt eksisterer.

Hvis du tror økonomiske problemene dine skyldes:

1. Innvandrere som tar jobbene dine

2. Kina og Mexico tar jobbene dine

3. Politikere er korrupte og bry seg ikke om arbeiderklassen

Så er Trump den eneste kandidaten til å støtte. Alle andre snakker ikke til deg. Er du litt rasistiske så liker du Trump enda mer

 

Du må huske at USA hadde ingen stor arbeiderbevegelse som skjedde i de fleste land i Europa som skapte store arbeiderpartier, og som er mektige selv idag. Fagforereninger har nesten forsvunnet i USA og deres politisk makt også. Trump er den eneste kandidat som snakker direkte til disse folk som har det vanskelig å skaffe seg gode jobb med gode lønninger fordi fabrikkene som deres foreldrene jobbet på og ble betalt høye lønninger eksisterer ikke.

Lenke til kommentar

I et land med elendig social security, food stamps og lignende så er det litt mer ekstremt å miste jobben enn andre steder i verden som i de landene vi bor i.

 

Kriminaliteten er skyhøy, og mister du jobben er det like greit å bli med i en gjeng som selger et eller annet ulovlig.

 

Trump kommer til å vinne valget, fordi han står alene uten masse lobbyister i lomma.

 

Greia med Amerika er at man ikke skulle behøve noe social security, pga den amerikanske drømmen og lave skatter, alle som ville kunne skaffe seg en jobb og der gå oppover.

 

Men sånn er det ikke lenger, Kineserne er helt sykt rå på produsering, og har gigafabrikker store som byer der det ikke er mye rom for feilvare.

 

 

Jeg støtter absolutt ikke Trump, jeg ser ham som en rabiat revolusjonær totalitær figur, ala Hitler.

 

Men dersom vi ser på situasjonen i ølklubbene i Tyskland så så vi den samme misnøyen der.

 

Irak, Afghanistan, finanskrisen har skylden for mye av det vi ser. Dette er vanskelig å forstå for oss nordmenn. Det er ikke krise om man blir syk i Norge, mister man jobben så får man dagpenger med eller uten ferietillegg ettersom hvilket parti som styrer.

 

Frp er ikke noe forskjell annet enn det jeg nevnte enn AP, aller kjører den sosialdemokratiske linja til AP, de tør ikke annet. Frp som var så imot bompenger er plutselig veldig ivrig i dette og i andre skatter og avgifter.

 

Sånn er det ikke i USA, der er sykehjelp etc Obamacare helt nytt.

De fleste Trump støttere vill ikke ha sosialdemokrati, de hater staten. De tror problemene ligger med innvandring og globalisme
Lenke til kommentar

I en uformell CNN seerpoll i dag var det flere som ønsket å se Tom Brady (sports celeb) tale under konvensjonen, enn det var som ønsket å se Ivanka Trump (dattern). Chris Christie (potensiell VP) havnet langt bak dem begge.

 

En av Trumps planlagte fundraisere i MA. skal visstnok ha blitt kansellert for andre gang, fordi ingen dukket opp.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

Var det ironisk ment? Eller føler du det var ett stort feilsteg å rive Berlinmuren? :)

 

Men si meg, har du noengang hørt en fornuftig politiker for eks i Norge noengang framsnakke en mur som en viable løsning på noe som helst?

 

Vi har:

- jo litt av en tollmur :).

- mur rundt militære anlegg, byggeplasser, flyplasser, motorveier etc. 

 

 

Tenkte mer på en fysisk mur jeg da, en sånn som man brukte i gamle dager for å skille mennesker ifra hverandre på grunnlag av ett gjerne underliggende politisk motiv.

 

Eneste stedet jeg ser en mur faktisk kan legitimeres og være til det gode er det ene stedet du utelot å nevne over her, nemlig rundt ett fengsel :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper Trump vinner, fordi da vet man mer hva man får enn med Hillary. Med Hillary får man sannsynligvis det samme som i dag - en mer ustabil verden, kanskje enda mer ustabil?. Bare se Obama og alle skytingene som har vært i USA de siste åra. Det blir sannsynligvis akkurat det samme under Hillary eller værre. USA's utenrikspolitikk kan bli en katastrofe. Hillary stemte for krigen i Irak, og tiden etterpå de trakk seg ut, ble ISIS formet. Obama-care er en katastrofe iflg Trump.

Hillary er kjøpt og betalt av lobbyister har jeg fått med meg. Så hun kan ikke gjøre så mye, enn å gjøre det lobbyistene vil at hun skal gjøre. Hillary er vanskelig å lese, og alltid når hun prater så høres det ut som at hun leser det ifra noe noen andre har skrevet til henne. Hun vil nok videreføre det Obama har gjort, hvis han i det hele tatt har gjort noe: en dårlig atomavtale med Iran osv.

 

Med Trump er det motsatt. Han bruker bare sine egne penger han har tjent opp. Ingen lobbyister har makt over det han vil gjøre. Vil han bygge en mur, så blir det nok 99% gjennomført. Siden han er en businessmann og har skapt mange arbeidsplasser så vil sannsynligvis USA gjøre det bedre med tanke på byttehandel, og skaffe tilbake gruvedrift jobbene og å skape nye jobber i USA. Siden Kina manipulerer valutaen deres og har ført til dårligere handel for USA, vil Trump gjøre noe med det hvis de fortsetter med det, feks å innføre skatter og avgifter til Kina. Det samme vil han gjøre for de bedriftene som flytter til Mexico for å gjøre seg rikere der.

Jeg får ikke ordlagt meg ordentlig, men det virker på meg som at hvis Trump virkelig vil gjøre det han sier, så er det bare positivt for USA. Ja, og så det beste, han vil bombe ISIS sønder og sammen. Og ikke minst ta Oljen ifra dem.

Og angående den muren. Det største poenget er å ikke minst stoppe narkotikaen som flyter over den meksikanske grensen og å stoppe meksikanske druglords av å komme inn. Det er roughly det jeg har fått med meg.

Endret av AMajor
Lenke til kommentar

Jeg håper Trump vinner, fordi da vet man mer hva man får enn med Hillary. Med Hillary får man sannsynligvis det samme som i dag - en mer ustabil verden, kanskje enda mer ustabil?. Bare se Obama og alle skytingene som har vært i USA de siste åra. Det blir sannsynligvis akkurat det samme under Hillary eller værre. USA's utenrikspolitikk kan bli en katastrofe. Hillary stemte for krigen i Irak, og tiden etterpå de trakk seg ut, ble ISIS formet. Obama-care er en katastrofe iflg Trump.

Hillary er kjøpt og betalt av lobbyister har jeg fått med meg. Så hun kan ikke gjøre så mye, enn å gjøre det lobbyistene vil at hun skal gjøre. Hillary er vanskelig å lese, og alltid når hun prater så høres det ut som at hun leser det ifra noe noen andre har skrevet til henne. Hun vil nok videreføre det Obama har gjort, hvis han i det hele tatt har gjort noe: en dårlig atomavtale med Iran osv.

 

Med Trump er det motsatt. Han bruker bare sine egne penger han har tjent opp. Ingen lobbyister har makt over det han vil gjøre. Vil han bygge en mur, så blir det nok 99% gjennomført. Siden han er en businessmann og har skapt mange arbeidsplasser så vil sannsynligvis USA gjøre det bedre med tanke på byttehandel, og skaffe tilbake gruvedrift jobbene og å skape nye jobber i USA. Siden Kina manipulerer valutaen deres og har ført til dårligere handel for USA, vil Trump gjøre noe med det hvis de fortsetter med det, feks å innføre skatter og avgifter til Kina. Det samme vil han gjøre for de bedriftene som flytter til Mexico for å gjøre seg rikere der.

Jeg får ikke ordlagt meg ordentlig, men det virker på meg som at hvis Trump virkelig vil gjøre det han sier, så er det bare positivt for USA. Ja, og så det beste, han vil bombe ISIS sønder og sammen. Og ikke minst ta Oljen ifra dem.

Og angående den muren. Det største poenget er å ikke minst stoppe narkotikaen som flyter over den meksikanske grensen og å stoppe meksikanske druglords av å komme inn. Det er roughly det jeg har fått med meg.

 

Og det er negativt for Norge og Europa og ellers alle andre USA er allierte med........

Lenke til kommentar

 

Jeg håper Trump vinner, fordi da vet man mer hva man får enn med Hillary. Med Hillary får man sannsynligvis det samme som i dag - en mer ustabil verden, kanskje enda mer ustabil?. Bare se Obama og alle skytingene som har vært i USA de siste åra. Det blir sannsynligvis akkurat det samme under Hillary eller værre. USA's utenrikspolitikk kan bli en katastrofe. Hillary stemte for krigen i Irak, og tiden etterpå de trakk seg ut, ble ISIS formet. Obama-care er en katastrofe iflg Trump.

Hillary er kjøpt og betalt av lobbyister har jeg fått med meg. Så hun kan ikke gjøre så mye, enn å gjøre det lobbyistene vil at hun skal gjøre. Hillary er vanskelig å lese, og alltid når hun prater så høres det ut som at hun leser det ifra noe noen andre har skrevet til henne. Hun vil nok videreføre det Obama har gjort, hvis han i det hele tatt har gjort noe: en dårlig atomavtale med Iran osv.

 

Med Trump er det motsatt. Han bruker bare sine egne penger han har tjent opp. Ingen lobbyister har makt over det han vil gjøre. Vil han bygge en mur, så blir det nok 99% gjennomført. Siden han er en businessmann og har skapt mange arbeidsplasser så vil sannsynligvis USA gjøre det bedre med tanke på byttehandel, og skaffe tilbake gruvedrift jobbene og å skape nye jobber i USA. Siden Kina manipulerer valutaen deres og har ført til dårligere handel for USA, vil Trump gjøre noe med det hvis de fortsetter med det, feks å innføre skatter og avgifter til Kina. Det samme vil han gjøre for de bedriftene som flytter til Mexico for å gjøre seg rikere der.

Jeg får ikke ordlagt meg ordentlig, men det virker på meg som at hvis Trump virkelig vil gjøre det han sier, så er det bare positivt for USA. Ja, og så det beste, han vil bombe ISIS sønder og sammen. Og ikke minst ta Oljen ifra dem.

Og angående den muren. Det største poenget er å ikke minst stoppe narkotikaen som flyter over den meksikanske grensen og å stoppe meksikanske druglords av å komme inn. Det er roughly det jeg har fått med meg.

 

Og det er negativt for Norge og Europa og ellers alle andre USA er allierte med........

 

Der er vi uenige. Jeg tror det vil være bra for Norge, vi er ikke medlem av EU. Og vi har hatt gode avtaler med USA før. Faktisk, jeg har mere lyst til å kjøpe et amerikansk kvalitetsprodukt til en høyere pris som varer mye lengre, enn noe billig-fjall fra Kina som må byttes ut hver måned.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg håper Trump vinner, fordi da vet man mer hva man får enn med Hillary. Med Hillary får man sannsynligvis det samme som i dag - en mer ustabil verden, kanskje enda mer ustabil?. Bare se Obama og alle skytingene som har vært i USA de siste åra. Det blir sannsynligvis akkurat det samme under Hillary eller værre. USA's utenrikspolitikk kan bli en katastrofe. Hillary stemte for krigen i Irak, og tiden etterpå de trakk seg ut, ble ISIS formet. Obama-care er en katastrofe iflg Trump.

Hillary er kjøpt og betalt av lobbyister har jeg fått med meg. Så hun kan ikke gjøre så mye, enn å gjøre det lobbyistene vil at hun skal gjøre. Hillary er vanskelig å lese, og alltid når hun prater så høres det ut som at hun leser det ifra noe noen andre har skrevet til henne. Hun vil nok videreføre det Obama har gjort, hvis han i det hele tatt har gjort noe: en dårlig atomavtale med Iran osv.

 

Med Trump er det motsatt. Han bruker bare sine egne penger han har tjent opp. Ingen lobbyister har makt over det han vil gjøre. Vil han bygge en mur, så blir det nok 99% gjennomført. Siden han er en businessmann og har skapt mange arbeidsplasser så vil sannsynligvis USA gjøre det bedre med tanke på byttehandel, og skaffe tilbake gruvedrift jobbene og å skape nye jobber i USA. Siden Kina manipulerer valutaen deres og har ført til dårligere handel for USA, vil Trump gjøre noe med det hvis de fortsetter med det, feks å innføre skatter og avgifter til Kina. Det samme vil han gjøre for de bedriftene som flytter til Mexico for å gjøre seg rikere der.

Jeg får ikke ordlagt meg ordentlig, men det virker på meg som at hvis Trump virkelig vil gjøre det han sier, så er det bare positivt for USA. Ja, og så det beste, han vil bombe ISIS sønder og sammen. Og ikke minst ta Oljen ifra dem.

Og angående den muren. Det største poenget er å ikke minst stoppe narkotikaen som flyter over den meksikanske grensen og å stoppe meksikanske druglords av å komme inn. Det er roughly det jeg har fått med meg.

 

Og det er negativt for Norge og Europa og ellers alle andre USA er allierte med........

 

Der er vi uenige. Jeg tror det vil være bra for Norge, vi er ikke medlem av EU. Og vi har hatt gode avtaler med USA før. Faktisk, jeg har mere lyst til å kjøpe et amerikansk kvalitetsprodukt til en høyere pris som varer mye lengre, enn noe billig-fjall fra Kina som må byttes ut hver måned.

 

 

 

Amerikansk har alltid før vært god kvalitet. Amerikanske biler holder, Chevrolet, Dodge, Ford og Caddilac, GMC solide saker med sterke krefter, Hva med Apple? Ellers hifi fra US som jeg kjenner til er knallsaker, Klipsch, JBL... og sist den rimelige partyhøytaleren Cerwin Vega. Amerikanske forsterkere også McIntosh feks, og Mark Levinson er det vel... Flere av disse bygges fortsatt i USA, men mye er også flyttet til Kina.. Apple produserer feks i Kina.

 

Ja ikke bilene da vel, men mye amerikanske gamle varer produseres nå i Kina.

 

Jeg har XTZ forsterker, XTZ høytalere, XTZ hodetelefoner, disse er helt sinnsykt gode for prisen og er svenskeid men produseres i Kina. Huawei ruteren min og Huawei mobilen min er 100% Kinesisk statseide produkter.

 

Jeg er imponert hvor mye man får for en tusenlapp av mobil, bare Y6 men ser upåklagelig fin ut og fungerer til alt jeg trenger den til, fikk den på salg på Elgiganten med gratis 16gig minnekort.

 

 

 

 

Om USA var bra kvalitet før på ford og biler og elektronikk, så er Kina enda bedre. De har en syk kvalitetskontroll og struktur produksjonsmessig er helt uslåelig, vi har mye å lære der. De har tatt Ford-samlebåndet og logistikk til et helt nytt nivå. Man har hele fabrikkbyer der ting er strukturert rundt produksjon og kvalitet.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Dette er bare en vaffelgrill fabrikk, En fabrikkby...

 

Hva i all verden skal vi med vår begrensede arbeidstyrke og begrensede organisering gjøre for å hamle opp med en sånn strukturert fabrikk-metode?

 

Når man ser hvordan en sjef som over dedikerer seg til et firma, og lever relativt enkelt i uniform selv i hjemmet mens han spiller litt på familiens "luksus" en billig syntesiser.

 

Jeg tror vi har litt forskjellig kultur forbruksmessig og livsmessig i Europa og USA.

 

Jeg hadde aldri akseptert et sånt liv, eller en sånn arbeidskultur.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...