Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

offentlig eller ikke han vet at han fornøyer han støttere med å si noe som ikke er PK for mange amerikanere, men som er PK for hans støttere. Han gjør som alle politikere og prøver å si det som hans støttere ville høre på. Nå at han må tiltrekke mere folk, så vill han justere det som var PK for hans tidligere støttere til det som er mer PK for mulige nye støttere. Det er en myte at han ikke er PK.

Politisk korrekthet er ikke relativt, det er å prøve å unngå uttalelser eller oppførsel som kan være støtende for noen. Dette er noe som Trump åpenbart ikke har vært særlig opptatt av. At han kommer til å bli mer politisk korrekt fremover er mulig, men det er en annen sak.

 

Jeg mener det finnes mere innlegg i disse fora som sutrer over "anti-rasister og politisk korrektheten" enn det motsatte. kanskje disse folk med meninger som deg konsentreres på Internett fora pga anonymitetet men ikke det bredere norsk samfunnet

Å uttrykke uenighet med noe er ikke det samme som sutring. Har jeg noengang klaget over at noe som har blitt skrevet her er støtende?

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

 

 

2nd that....Damn...

 

Det er vel lite tvil om at dette faktisk er Donald Trump som later som han er denne personen

 

Han lyver så ofte at han til slutt tror på det selv.

 

Selv en patologisk løgner kan si sannheten engang i blant, men kommer det fra Donald Trump skal en være ganske naiv om en tar noe av det han sier for god fisk.

 

Enten er han en bevist løgner eller lite intelligent og eier ikke kildekritikk/kritisk tenkning.

Lenke til kommentar

 

offentlig eller ikke han vet at han fornøyer han støttere med å si noe som ikke er PK for mange amerikanere, men som er PK for hans støttere. Han gjør som alle politikere og prøver å si det som hans støttere ville høre på. Nå at han må tiltrekke mere folk, så vill han justere det som var PK for hans tidligere støttere til det som er mer PK for mulige nye støttere. Det er en myte at han ikke er PK.

Politisk korrekthet er ikke relativt, det er å prøve å unngå uttalelser eller oppførsel som kan være støtende for noen. Dette er noe som Trump åpenbart ikke har vært særlig opptatt av. At han kommer til å bli mer politisk korrekt fremover er mulig, men det er en annen sak.

 

Det som er støtende varierer og gjør politisk korrekthet relativt. Alle har ikke de samme verdier og verdiene endrer seg. Flere folk i sørstatene mener det er støtende for eliten til å kritisere disse "redneckere" for deres motstand til muslime, innvandring, gay marriage, free trade og deres underliggende rasisme confederate flagg. Jeg var nettopp i Tennesee og vitnet motstanden og snakket med dem en del. Det som er politisk korrekt blant dem stemmer ikke blant folket i NYC. De vill være stolte av deres southern culture som de mener diskrimineres med nedlatende holdninger.

 

Disse folk er ivrige Trump støttere og det vet Trump

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

2nd that....Damn...

 

Det er vel lite tvil om at dette faktisk er Donald Trump som later som han er denne personen

 

Han lyver så ofte at han til slutt tror på det selv.

 

Selv en patologisk løgner kan si sannheten engang i blant, men kommer det fra Donald Trump skal en være ganske naiv om en tar noe av det han sier for god fisk.

 

Enten er han en bevist løgner eller lite intelligent og eier ikke kildekritikk/kritisk tenkning.

 

 

Haha greit pinlige greier. For ett premie nek. Jeg tipper veldig få ekte venner, så få at han faktisk selv må utgi seg for å være en og ta den litt triste jobben med å skryte av seg selv..... Kan jeg klare å komme på noe mer patetisk? Nope.

Lenke til kommentar

Trump-hatere blir jo skuffet, spesielt når dem tror på ALT media skriver om.
Hva med å gå til kjernen, i stedet for å pøse på medialøgner? Kildekritikk?

Trenger man "kilder" for å se realiteten? Bare hør på en direkte tale fra han,
han sier sannheten ja, noe svært mange aldri vil klare. Trump er 100% direkte,
noe svært mange beskriver som "grusom", han har svært god peiling på økonomi
og bedrifthold som mange beskriver som "lite intelligent". Han ser korrupsjonen
til Hillary og de andre i "styret". Hillary er svært farlig for USA (se for eks. på NAFTA).
Om dere ennå lurer på hvorfor Trump fortsatt ikke vil holde kjeften sin, bare se: 



Er han "grusom" og "lite intelligent"? Når ble det grusomt og lite intelligent
å faktisk bry seg om landet, fremfor å fortsette med drittsystemet som raserer alt?

Talen var fra en dag siden da han besøkte St. Clairsville. Ikke perfekt, men lysår foran
Obama/Hillary tullet. Folket vil ha sannheten, ikke "Obama/Hillary care" fiaskoen.

Endret av Co-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Trenger man "kilder" for å se realiteten? 1: Bare hør på en direkte tale fra han

 

2: Han ser korrupsjonen

til Hillary og de andre i "styret".

1: det er jo etter alle talene hans man innser hvor fæl han faktisk er.

 

2: ja neida, Trump har nok aldri passert en dollar under bordet tenker jeg..

Du hevdet nettopp at kilder var unødvendig, og sier at Hillary er korrupt - så da sier jeg at Trump stakk til en saksbehandler $2,000,000 for å få gjennom Trump Tower.

Lenke til kommentar

Jeg tror at det går som med Brexit som med Trump...

 

Det vil si at Trump blir president.

 

Man tror det er for utrolig til å bli sant, men jeg er redd for at nettopp dette skjer. Fordi folk er så fedup på arbeidsløshet, gjeld og økonomiske kriser så ser de etter en sterk totalitær leder som Trump.

 

Det kommer ikke til å hjelpe børsene, på samme måte som Brexit i England så vil vi få en aksjestyrt med Trump, og terror vil bli mer og ikke mindre. Verden går da inn i endetidene spådd i bibelen og trengselen blir et faktum.

 

Preppersene har da fått rett.

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig i at mye av det med Trump og Brexit handler om rase....

 

Men det er ikke bare det, det er desperasjon(som vi ikke har i Norge) Det er arbeidsløshet, det er mistro til regjeringen(vi har ikke dette i Norge)  og uærlighet og ikke korrupsjon kanskje da men noe som ligner(Sterk lobbyisme som går ut over demokratiet).

 

Folk er fedup, og det kommer til å være mange ikke rasistiske folk som stemmer Trump, ja tilogmed folk som stemmer til venstre feks Sanders....

Lenke til kommentar

Jeg tror at det går som med Brexit som med Trump...

 

Det vil si at Trump blir president.

 

Man tror det er for utrolig til å bli sant, men jeg er redd for at nettopp dette skjer. Fordi folk er så fedup på arbeidsløshet, gjeld og økonomiske kriser så ser de etter en sterk totalitær leder som Trump.

 

Det kommer ikke til å hjelpe børsene, på samme måte som Brexit i England så vil vi få en aksjestyrt med Trump, og terror vil bli mer og ikke mindre. Verden går da inn i endetidene spådd i bibelen og trengselen blir et faktum.

 

Preppersene har da fått rett.

 

Vel, trodde ikke mine egne øyne i april (var det vel) når han lå likt med Clinton på landsdekkende målinger, men etter at han har overgått seg selv i dumskap de siste mnd så tror jeg nok verden kan innta hvilepuls igjen. Med forbehold om at ikke det dukker opp mer gammelt snusk på Clinton....

 

Nate Silver gir Trump 20% sjanse for å bli President

Lenke til kommentar

Sanders burde akseptere visepresidentsetet, ja Hilly og Bernie er laaangt fra hverandre politisk, men forhandlinger kan skje mellom de mest forskjellige standpunkt, og der en kamel svelges kan en annen mulighet for trumf skje.

 

Dette er det eneste håpet til demokratene/liberalerne whatever.

Lenke til kommentar

Meningsmålingene er uriktige, de tar ikke med seg hjemmesitterne som aldri før har stemt som løper ut og stemmer Trump.

 

Der er glitchen, meningsmålingene tar ikke det skakk-kjørte samfunnet på alvor.

 

Det som er synd er at denne grasrotbevegelsens meninger går imot deres egne interesser.

 

Ja mulig Trump gjør Emmerica great again, men til hvilken pris for USA og resten av verden mtp frihet, demokrati og overgrep, og økonomisk misere.

Lenke til kommentar

Meningsmålingene er uriktige, de tar ikke med seg hjemmesitterne som aldri før har stemt som løper ut og stemmer Trump.

 

Der er glitchen, meningsmålingene tar ikke det skakk-kjørte samfunnet på alvor.

 

Det som er synd er at denne grasrotbevegelsens meninger går imot deres egne interesser.

 

Ja mulig Trump gjør Emmerica great again, men til hvilken pris for USA og resten av verden mtp frihet, demokrati og overgrep, og økonomisk misere.

Trump har få republikanske venner i kongresse og enda mindre blant demokrater. Jeg ser ikke store endringer men enda mer gridlock og stagnering enn det som skjedde under Obama.

 

Hvis dette fortsetter og partiene mister total kontroll av nominerings prosessen, blir det enda verre. Demokratiet fungerer i USA bare når det finnes mange moderate politikkere som kan samarbeide. Insidere trenges. Det fungerer ikke når det finnes bare outsidere som skriker på hverandre, uten noe som helst forhold til andre politikere til å jobbe sammen.

Lenke til kommentar

Her er noe som går rundene i diskusjoner over dammen for tiden:

 

"Min bekymring er at mindretallets uvitenhet vil ha negativ innvirkning på flertallet. Jeg har lenge vært tilhenger av 'fokuser på løsningen, ikke problemet'-teorien."

 

"Vi må legge nasjonale grenser bak oss og gå for globalt samhold når det gjelder økonomisk stabilitet. Europas og USAs fremtid er avhengig av globalt økonomisk samhold."

 

 

Hvem er dette, Clinton eller Trump?

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske Kennedy var diktator i USA for evig tid og at de oppbevarte hodet hans i en tank sånn at han alltid kunne styre. Det var noe til president det. Som Bill så hadde han sine elskerinner og diverse.

 

Men for en fantastisk politikk og frihet, og ikke minst alt han gjorde for den svarte befolkningen.

 

 

Let the Good times roll, the bad times tho are ahead...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Vel, trodde ikke mine egne øyne i april (var det vel) når han lå likt med Clinton på landsdekkende målinger, men etter at han har overgått seg selv i dumskap de siste mnd så tror jeg nok verden kan innta hvilepuls igjen. Med forbehold om at ikke det dukker opp mer gammelt snusk på Clinton....

 

Nate Silver gir Trump 20% sjanse for å bli President

 

 

20% ?

 

Vi får nå se på det. ;)

Endret av geita_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...