Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

 

Du roter.

Er det politisk korrekt å komme med rasistiske uttalelser?

Har Trump kommet med rasistiske uttalelser?

 

 

Moving goalposts. Din påstand er at:

Nå er det vel heller ikke Trump som gjør et stort nummer ut av hvor lite politisk korrekt han er

Noe som beviselig ikke stemmer. 

 

Det er for det meste av tiden nærmest uutholdelig enkelt hva som skjer med Trump:

Han prøver å bli president ved å drite i PK eller ikke-PK, og ved å drite i alminnelig anstendighet, som han får aksept for ved å blande det sammen med PK, som er politisk korrekt for ham fordi det er hva en mengde av hans hard core tilhengere liker. Han har øret på skinnegangen, kjenner sitt publikum, og sier hva han tror folk vil høre, hva han tror vil gi ham en politisk fordel i øyeblikket, selv om han er på teip med stikk motsatte uttalelser tidligere. Resultatet er en smørje hvor han endrer politisk standpunkt oftere enn folk fyller bensin, man må nesten være blind eller ha rekord-kort hukommelse for å gå glipp av det.

 

Det hadde vært en bedre ide med "a complete and total ban on Trump-statements until he can figure out what the heck his own policies are".

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Trump er villig til å prøve å fikse landet mens Hillary er med i gjengen som driver å ødelegger det.

 

Og selv om Trump har noen skjeletter i skapet så er det ingenting i forhold til Hillary sin kirkegård og valget er dermed veldig enkelt (eller burde være).

 

Nemlig, mannen har altså skapet fullt av dritt før han i det hele tatt har vært i nærheten av ett politisk verv, og brått føler man altså at dette, ja dette må være riktig mann for kanskje verdens viktigste jobb! 

 

Snakker om å fø opp til skuffelse.

 

 

Trump er nok den riktige mannen for Hillary er ikke den riktige kvinnen.

 

Så lenge det står mellom de 2 er valget enkelt og greit.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Moving goalposts.

Nei. Er Trump politisk korrekt, eller er han rasist. Det er et enkelt spørsmål.

Det er et annet spørsmål, og jeg biter ikke på kroken.

Din påstand var hva den var, og beviselig feil.

 

  

Det hadde vært en bedre ide med "a complete and total ban on Trump-statements until he can figure out what the heck his own policies are".

https://www.donaldjtrump.com/positions

 

Har du sett på "posisjonene" hans selv? Lagt merke til endringer?

 

Endring: Hans løfte om "Build a wall and make Mexico pay for it" er redusert til "compelling Mexico to pay for the wall".

I "legal speak" fritar endringen ham fra å bygge noen mur overhodet, dersom Mexico nekter å betale. Ordet "build" er fullstendig fjernet. Han kan ikke engang anklages for løftebrudd, fordi å bygge muren er ikke lenger et løfte, til tross for at det fortsatt kan brukes muntlig til å fyre opp folk under rallies, når han føler for det. Ikke lenger official policy.

 

Endring: Det svært mye omtalte "muslim ban" nå er helt fjernet fra hans immigration policy.  :wallbash:

 

Stay tuned, det dukker nok opp flere. Det er tross alt Trump vi snakker om.

 

Han holder forøvrig en tale neste time i Monessen, PA, hvor han er ventet å gå etter Clinton på trade.

Stream for de som evt. ikke er amerikanske kabelkunder selv: http://www.zahitvstation.com/watch-cnn-usa-live

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et annet spørsmål, og jeg biter ikke på kroken.

Din påstand var hva den var, og beviselig feil.

Haha, OK. Jeg tror det begynner å bli ganske åpenbart at du mener at Trump faktisk er rasist, mens du samtidig hevder at han ikke er noe mindre politisk korrekt enn noen andre, og at du skjønner at dette er motstridende. Når det gjelder det jeg skrev, så vil jeg ikke si at en uttalelse om at man ikke ønsker å være politisk korrekt, eller at man er lei av politisk korrekthet, er å gjøre en stor greie ut av det, i forhold til å kalle Trump rasist, fascist, nazist, xenofob, islamofob, osv.

Lenke til kommentar

 

Det er et annet spørsmål, og jeg biter ikke på kroken.

Din påstand var hva den var, og beviselig feil.

Haha, OK. Jeg tror det begynner å bli ganske åpenbart at du mener at Trump faktisk er rasist, mens du samtidig hevder at han ikke er noe mindre politisk korrekt enn noen andre, og at du skjønner at dette er motstridende. 

Og der har vi en strawman. Keep'em coming.

 

Det er samma for meg hvordan du definerer Trumps forhold til hans egne uttalelser, så kjør på. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og der har vi en strawman.

Nei, det var en slutning jeg kom frem til basert på hva du har skrevet. Om den var feil, hadde det vært hjelpsomt om du sluttet å prøve å skjule meningene dine, i det som liksom skal være en meningsutveksling.

 

Fisketur!

Jeg gir ikke nødvendigvis uttrykk for alt jeg mener om alle ting. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg mener en bestemt ting. Det betyr heller ikke nødvendigvis at jeg avventer for å bygge meningen på videre observasjoner. Men begge deler kan også være tilfellet. Poenget er at du virkelig ikke har noen reell anelse, og å argumentere om meninger jeg ikke har gitt uttrykk for blir derfor fullstendig meningsløst. Men du skal ha for forsøket. Flink gutt! :)

Lenke til kommentar

 

Det er et annet spørsmål, og jeg biter ikke på kroken.

Din påstand var hva den var, og beviselig feil.

Haha, OK. Jeg tror det begynner å bli ganske åpenbart at du mener at Trump faktisk er rasist, mens du samtidig hevder at han ikke er noe mindre politisk korrekt enn noen andre, og at du skjønner at dette er motstridende. Når det gjelder det jeg skrev, så vil jeg ikke si at en uttalelse om at man ikke ønsker å være politisk korrekt, eller at man er lei av politisk korrekthet, er å gjøre en stor greie ut av det, i forhold til å kalle Trump rasist, fascist, nazist, xenofob, islamofob, osv.

Når jeg var med flere KKK medarbeidere så visste jeg at det var ikke PK å støtte affirmative action eller hevde at et multikulturellt samfunn har fordeler. Det som var PK var å støtte rasisme

 

Dette vet Trump også, det som er PK for hans ivrige støttere så preker han til koret sitt. Nå at han trenger noe støtte fra de som ikke støtter hans rasistiske utsagn, så endrer han seg litt til å bli mer PK for andre

Politiske korrekthet er relevant til kulturen og endrer seg når samfunnet endrer deres verdier. Det som er PK på NAACP møter er helt motsatt på KKK møter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som er PK på NAACP møter er helt motsatt på KKK møter.

Tull.

 

Political correctness (adjectivally: politically correct), commonly abbreviated to PC, is a term which, in modern usage, is used to describe language, policies, or measures which are intended not to offend or disadvantage any particular group of people in society.

https://en.wikipedia.org/wiki/Political_correctness

 

Å snakke om å lynsje niggere er ikke plutselig politisk korrekt fordi du har rasister rundt deg.

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar

 

Det som er PK på NAACP møter er helt motsatt på KKK møter.

Tull.

 

Political correctness (adjectivally: politically correct), commonly abbreviated to PC, is a term which, in modern usage, is used to describe language, policies, or measures which are intended not to offend or disadvantage any particular group of people in society.

https://en.wikipedia.org/wiki/Political_correctness

 

Å snakke om å lynsje niggere er ikke plutselig politisk korrekt fordi du har rasister rundt deg.

Bare hvis rasistiske gruppen ikke mener det er en selvfølge at alle bør lynsje niggere. Å uttrykke "antirasistiske meninger" blant rasister ikke er PK fordi det "offends a particular group" (denne gruppen er rasister.
Lenke til kommentar

Bare hvis rasistiske gruppen ikke mener det er en selvfølge at alle bør lynsje niggere. Å uttrykke "antirasistiske meninger" blant rasister ikke er PK fordi det "offends a particular group" (denne gruppen er rasister.

Mener du å si at anti-rasistiske meninger er støtende for rasister?

Lenke til kommentar

 

Bare hvis rasistiske gruppen ikke mener det er en selvfølge at alle bør lynsje niggere. Å uttrykke "antirasistiske meninger" blant rasister ikke er PK fordi det "offends a particular group" (denne gruppen er rasister.

Mener du å si at anti-rasistiske meninger er støtende for rasister?
For de rasister som mender hvite undertrykkes kan det være støttende og/eller de blir "disadvantaged" fordi dette kan føre til mer undertrykkelse (mer innvandring, mer makt for minoriteter, osv).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de rasister som mender hvite undertrykkes kan det være støttende og/eller de blir "disadvantaged" fordi dette kan føre til mer undertrykkelse (mer innvandring, mer makt for minoriteter, osv).

Det er ikke alle som sutrer over at alt de er uenige i er "støtende"; det er noe som stort sett er forbeholdt venstresiden. Uansett er ikke dette serlig relevant, siden de uttalelsene som har fått folk til å stemple Trump som rasist har kommet fra taler han har gitt for offentligheten, ikke i et eller annet privat KKK-møte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For de rasister som mender hvite undertrykkes kan det være støttende og/eller de blir "disadvantaged" fordi dette kan føre til mer undertrykkelse (mer innvandring, mer makt for minoriteter, osv).

Det er ikke alle som sutrer over at alt de er uenige i er "støtende"; det er noe som stort sett er forbeholdt venstresiden. Uansett er ikke dette serlig relevant, siden de uttalelsene som har fått folk til å stemple Trump som rasist har kommet fra taler han har gitt for offentligheten, ikke i et eller annet privat KKK-møte.
offentlig eller ikke han vet at han fornøyer han støttere med å si noe som ikke er PK for mange amerikanere, men som er PK for hans støttere. Han gjør som alle politikere og prøver å si det som hans støttere ville høre på. Nå at han må tiltrekke mere folk, så vill han justere det som var PK for hans tidligere støttere til det som er mer PK for mulige nye støttere. Det er en myte at han ikke er PK. Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

 

For de rasister som mender hvite undertrykkes kan det være støttende og/eller de blir "disadvantaged" fordi dette kan føre til mer undertrykkelse (mer innvandring, mer makt for minoriteter, osv).

Det er ikke alle som sutrer over at alt de er uenige i er "støtende"; det er noe som stort sett er forbeholdt venstresiden.
Jeg mener det finnes mere innlegg i disse fora som sutrer over "anti-rasister og politisk korrektheten" enn det motsatte. kanskje disse folk med meninger som deg konsentreres på Internett fora pga anonymitetet men ikke det bredere norsk samfunnet Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...