Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, en holdning om at alle mennesker er like mye verdt (ikke til forveksling at alle kulturer er like mye verdt), føler jeg er noe alle som påstår å være reflektert må ha i bånn om man skal bli tatt seriøst av voksne folk. Det kreves ett minstrekrav av forståelse for andre mennesker og deres situasjon om man skal kunne ta riktige politiske beslutninger.

En holdning om at alle mennesker er like mye verdt tar jeg som et tegn på at en person er særdeles lite reflektert. Det er en sånn floskel man lærer i barnehagen, og hvis man aldri reflekterer noe mer over det, bare gjentar det igjen og igjen som et slags mantra, ender man opp som denne tullingen her, som klarer å få sagt at man er fascist hvis man velger å gi en nyre til sig egen mor, fremfor et fremmed menneske (0:35).

 

 

Hva som har verdi er en subjektiv vurdering. Vår familie og våre venner har høyere verdi for oss enn fremmede mennesker, og ja, folk som er like oss selv har høyere verdi enn merkelige mennesker fra andre siden av jorden. Det er helt naturlig, det er ikke noe galt med det. På tide å komme over "barn av regnbuen"-propagandaen.

 

At en nordmann blir islamist på grunnlag av politisk korrekthet må jeg beklage å si jeg tror er ren bullshit, det er nok helt andre faktorer som gjør at noen kaster alt de har lært og tidligere har trodd på ut vinduet til fordel for en 1500 år gammel undertrykkende ideologi. Stikkord her er psykiske problemer og/eller hjernevask.

Jeg sier ikke at det skjer som en direkte konsekvens av politisk korrekthet. Jeg tror de har en manglende følelse av tilhørighet, som et resultat at de tingene jeg nevnte tidligere. Politisk korrekthet er definitivt en del av det: vi skal fordømme vår historie, late som om vi ikke har noen felles kultur, føle oss skyldige for våre privilegier. Det finnes ikke noe ondere i denne verden enn den hvite mann, og derfor blir en del selv-hatende hvite menn islamister.

 

Så kan vi ikke slutte å spenne bein på oss selv ved skape fiendebilder av alle som ikke ser ut som oss, og heller omfavne de av dem som ønsker å komme hit og faktisk bli og leve som oss? Det må være den verste vervekampanjen jeg noengang har hørt om som faktisk i forkant utelukker alle som ikke allerede er slik man ønsker at de skal være å få bli med.

Ikke ser ut som oss, har en helt annen kultur, ønsker å ta over våre land, whatever...

 

Edit: og jeg vil si du er rimelig naiv hvis du mener de ikke har noen intensjon om å gjøre sistnevnte.

 

 

Pamele Geller om muslimsk immigrasjon.

Endret av Skinfaxi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jihad snakkes det mye om, men ordet Jihad som beskrevet i Koranen kan tolkes på alle mulige måter. Det samme kan mye i bibelen gjøre, Breivik tolket at han var en korsfarer tempelridder som var utvalgt for å bekjempe islam og utlendinger da i AUF..

 

Jihad kan være at man bare tar avstand fra det onde, fører en kamp mot det onde.

 

Om ekstreme erklærer vesten og USA for det onde, så kan det være mulig at de som Breivik fører krig mot slike land med terror.

 

 

Men en muslim kan også føre jihad mot alt som er ondt, og ta avstand fra onde handlinger og rett og slett terror.

 

Ting kan tolkes på mange måter. Muslimene førte mange kriger som de så som hellige i forhistorien, da ble dette kalt Jihad. Dette kan ha vært legitime kriger.

 

At Jihad er det samme som terror er feil å si, jihad kan innebære alt mulig.

 

 

Trump har rett i at muslimer må ta avstand fra terror og melde fra om de ser dette i oppløp.

 

Våpenlovene må det gjøres noe med, når FBI etterforsker en fyr to ganger, så bør det være grunnlag for å nekte den personen å kjøpe maskingevær og pistoler fritt, på bakgrunn av mistanken.

 

Her er jeg helt uenig med Trump og 2 ammendment.

 

Mistanker, to ganger burde være nok for å nekte en person å bære våpen. Dette er mye mer viktig enn å stanse innvandringer av flyktninger.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Gouldfan: Er ikke du kristen? Hvorfor forsvarer du Islam og "Jihad"?

 

 

 

Jeg er kristen men tror likevel at Muhammed var en profet. Jeg følger ikke koranen, men jeg respekterer at det er troen til mange arabere og persere.

 

Jeg tror på all Abrahamsrelatert religion, jødedom, kristendom og Islam, men det er bibelen jeg følger og budene da de 10, samt nesteloven.

 

Jeg forsvarer ikke terroristers Jihad.

 

Mitt poeng er at ordet Jihad kan tolkes på mange måter, og den bruken Trump og Clinton også nå har begynt å benytte ordet på er misvisende.

 

Jihad er ikke synonymt med terrorisme, selvom mange ekstreme islamister påberoper seg jihad med terror.

 

Terror er ikke forenelig med Koranen, og drap på uskyldige det være seg ateister kristne eller muslimer er sterkt imot troen.

 

En ateist kan også være uskyldig, og vantro er heller benevningen på folk som handler ondt, i så måte så er kan terroristene i ISIS og Al-Qaida nettop defineres som vantro.

 

 

Abraham fikk ikke to sønner forfar til Jødene og Araberne uten en grunn. Gud gjør alt for en grunn, og man skal ikke demonisere muslimer pga deres religion. Men jeg er helt enig i det Trump sier at muslimer må melde fra om de oppdager terrorister eller lignende handlinger.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Ja, en holdning om at alle mennesker er like mye verdt (ikke til forveksling at alle kulturer er like mye verdt), føler jeg er noe alle som påstår å være reflektert må ha i bånn om man skal bli tatt seriøst av voksne folk. Det kreves ett minstrekrav av forståelse for andre mennesker og deres situasjon om man skal kunne ta riktige politiske beslutninger.

En holdning om at alle mennesker er like mye verdt tar jeg som et tegn på at en person er særdeles lite reflektert. Det er en sånn floskel man lærer i barnehagen, og hvis man aldri reflekterer noe mer over det, bare gjentar det igjen og igjen som et slags mantra, ender man opp som denne tullingen her, som klarer å få sagt at man er fascist hvis man velger å gi en nyre til sig egen mor, fremfor et fremmed menneske (0:35).

 

<video>

 

Hva som har verdi er en subjektiv vurdering. Vår familie og våre venner har høyere verdi for oss enn fremmede mennesker, og ja, folk som er like oss selv har høyere verdi enn merkelige mennesker fra andre siden av jorden. Det er helt naturlig, det er ikke noe galt med det. På tide å komme over "barn av regnbuen"-propagandaen.

 

 

 

Håper i det lengste at vi pratet forbi hverandre her. Det første jeg skrev var at dette ikke måtte forveksles med kulturrelativisme, men ser ut til at posten din spiller på slikt allikevel.

 

Poenget var ikke hvem eller hva du definerer som mere verdt enn noe annet, i den forstand så regner jeg med etter hva jeg har lest her at mørke mennesker befinner seg rimelig langt nede på verdilista til enkelte, enda verre om stakkaren skulle ha blitt hjernevasket til noe ala muslim. Da er vi vel helt der nede med bikkjer og burhøns.

 

Men det er altså ikke cluet hva en selvgod blekfet nordmann skulle mene om dette ;) Vi snakker selvfølgelig rent objektivt her og i den forstand så sitter heldigvis ingen med noen definisjonsrett hvor de kan kategorisere noen mennesker som mer verdt enn andre.

 

 

 

 

 

Så kan vi ikke slutte å spenne bein på oss selv ved skape fiendebilder av alle som ikke ser ut som oss, og heller omfavne de av dem som ønsker å komme hit og faktisk bli og leve som oss? Det må være den verste vervekampanjen jeg noengang har hørt om som faktisk i forkant utelukker alle som ikke allerede er slik man ønsker at de skal være å få bli med.

Ikke ser ut som oss, har en helt annen kultur, ønsker å ta over våre land, whatever...

 

Edit: og jeg vil si du er rimelig naiv hvis du mener de ikke har noen intensjon om å gjøre sistnevnte.

 

 

 

Jeg lar tvilen komme deg til gode her og at du egentlig forstår at disse type konspirasjonsteorier er forebeholdt amerikanske neo-con preppers og andre rasebevisste lavutdannede neper. Ja, fordi tror man at verdens 1,7 milliarder muslimer har en felles sammensvergelse om å ta over vesten og helle all akkevitten ut i vasken, så må man rote fram den gamle solhatten og kjøpe seg en billett til ett muslimsk land for å jobbe med refleksjon.

 

Selv har jeg bodd to år i Egypt, og på tross av blond og bleik som ett laken fikk jeg ikke èn ubehagelig opplevelse med på kjøpet. Ikke en slengbemerkning, ingen forsøk på ran eller vold, nær sagt ikek engang en sur mine, bare smil hele veien ifra både store og små.

 

Og dette er nok langt mer enn hva en muslim på besøk i Norge kan forvente seg av gjestfrihet om dagen.

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt på trynet den, demoniseringen som skjer både mellom kristne og muslimer på begge sider.

 

Terrorister halshugger kristne, og vestlig orienterte ekstremister som den over forsøker å synomere islam med terror.

 

Begge ting er like forkastelige. Det skaper avstand og problemer og er ikke rett vei å gå.

 

Man må lære seg å skille ekstremisme fra vanlig relevant tro.

 

Her på dette forumet er det veldig mange vestlige ekstremister. Svaret på alt er ikke å bombe alle land som har islam som religion. Istedenfor er det smarte løsninger som trengs. Etteretning og dataovervåkning er mer relevant.

 

I begynnelsen var jeg imot dataovervåkning, og det er uheldig om slik overvåkning kommer i et feil regjerings eie. Det er bare 60 år siden Hitler tok makten i Tyskland, og om noe lignende skulle skje i USA feks så er det helt horribelt å tenke på hva dataovervåkning i feil hender kan gjøre.

 

Men med tanke på dette som skjer med terror så er jeg for data og telefonovervåkning, det forutsetter at det er lovbaserte demokratiske frie som utfører slik overvåkning.

 

Krig mot islam er feil, krig mot terror er riktig.

Lenke til kommentar

Det å invadere Irak, og gå til utstragt krig mot Afghanistan/Taliban var et gigantisk feilgrep. Her er jeg helt enig med Trump.

 

Det skapte maktvakum som gjorde mer terror mulig, og vestlige muslimer ble krenket av Abu Graib og lignende og polarisert mot ekstremisme enkelte av de.

 

Det vi må spørre oss i et globalt samfunn, er hvilken vei vi vil gå for å løse disse verdiproblemene vi skaper og har skapt.

 

Det var helt feil å gå til krig mot Afghanistan og Taliban, sanksjoner hadde vært passende mot Taliban, og jeg er for at man mot Afghanistans vilje skulle gjennomført angrep mot Al-Qaidas baser. De skyldige for 911 var Al-Qaida, og de og ikke Afghanistan var legitime mål.

 

I Irak hadde vi/USA ingenting å gjøre, Saddam var en viktig balansefaktor mot Iran, og han var selvom han var en ulikelig diktator evne til å holde terroristene i sjakk.

 

I dette er jeg helt enig med Trump og har vært enig helt siden Bush.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Breaking: Corey Lewandowsky (involvert i flere tidligere kontroverser) har fått sparken som Campaign Manager for Trump-kampanjen.

Blant grunnene som er angitt er donorers skepsis til å bidra til kampanjen under hans ledelse, vansker ifbm. konvertering fra primærvalg- til generalvalg-strategi, og manglende samarbeid og friksjoner mellom de forskjellige toppene innad i kampanjen (Paul Manafort m.fl.)

 

 

150823095311-sotu-lewandowski-full-169.j

Corey Lewandowsky

 

 

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Håper i det lengste at vi pratet forbi hverandre her. Det første jeg skrev var at dette ikke måtte forveksles med kulturrelativisme, men ser ut til at posten din spiller på slikt allikevel.

 

Poenget var ikke hvem eller hva du definerer som mere verdt enn noe annet, i den forstand så regner jeg med etter hva jeg har lest her at mørke mennesker befinner seg rimelig langt nede på verdilista til enkelte, enda verre om stakkaren skulle ha blitt hjernevasket til noe ala muslim. Da er vi vel helt der nede med bikkjer og burhøns.

#NoAllMuslims. Men islamister har for meg mindre verdi enn bikkjer og burhøns, i den forstand at dyr kan ha en nytteverdi, mens islamister ønsker å ødelegge det samfunnet jeg ønsker å leve i, og derfor har en negativ verdi.

 

Men det er altså ikke cluet hva en selvgod blekfet nordmann skulle mene om dette ;) Vi snakker selvfølgelig rent objektivt her og i den forstand så sitter heldigvis ingen med noen definisjonsrett hvor de kan kategorisere noen mennesker som mer verdt enn andre.

Rent objektivt har alle mennesker like verdi: null. Men det er vel ikke så veldig interessant å snakke om?

 

Jeg lar tvilen komme deg til gode her og at du egentlig forstår at disse type konspirasjonsteorier er forebeholdt amerikanske neo-con preppers og andre rasebevisste lavutdannede neper. Ja, fordi tror man at verdens 1,7 milliarder muslimer har en felles sammensvergelse om å ta over vesten og helle all akkevitten ut i vasken, så må man rote fram den gamle solhatten og kjøpe seg en billett til ett muslimsk land for å jobbe med refleksjon.

Hvis du hadde sett videoen, så hadde du visst at det ikke er det han sier.

Lenke til kommentar

Breaking: Corey Lewandowsky (involvert i flere tidligere kontroverser) har fått sparken som Campaign Manager for Trump-kampanjen.

Blant grunnene som er angitt er donorers skepsis til å bidra til kampanjen under hans ledelse, vansker ifbm. konvertering fra primærvalg- til generalvalg-strategi, og manglende samarbeid og friksjoner mellom de forskjellige toppene innad i kampanjen (Paul Manafort m.fl.)

 

 

Good riddance! :) Selv om den nye håpefulle, kjenner jeg Trump rett, ikke nødvendigvis blir noe mensa medlem det heller...

Lenke til kommentar

Bin Laden levde i fred og frihet i en stor by i Pakistan, ikke langt fra en politistasjon/base....

 

USA gikk til angrep mot Bin Laden, og ikke Pakistan... der noen garantert må ha vist om Bin Laden.

 

Dette var sånn man skulle gjort i Afghanistan også, droppet krigen, droppet Irak, og heller bombet Al-Qaida.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Håper i det lengste at vi pratet forbi hverandre her. Det første jeg skrev var at dette ikke måtte forveksles med kulturrelativisme, men ser ut til at posten din spiller på slikt allikevel.

 

Poenget var ikke hvem eller hva du definerer som mere verdt enn noe annet, i den forstand så regner jeg med etter hva jeg har lest her at mørke mennesker befinner seg rimelig langt nede på verdilista til enkelte, enda verre om stakkaren skulle ha blitt hjernevasket til noe ala muslim. Da er vi vel helt der nede med bikkjer og burhøns.

#NoAllMuslims. Men islamister har for meg mindre verdi enn bikkjer og burhøns, i den forstand at dyr kan ha en nytteverdi, mens islamister ønsker å ødelegge det samfunnet jeg ønsker å leve i, og derfor har en negativ verdi.

 

 

Jeg lar tvilen komme deg til gode her og at du egentlig forstår at disse type konspirasjonsteorier er forebeholdt amerikanske neo-con preppers og andre rasebevisste lavutdannede neper. Ja, fordi tror man at verdens 1,7 milliarder muslimer har en felles sammensvergelse om å ta over vesten og helle all akkevitten ut i vasken, så må man rote fram den gamle solhatten og kjøpe seg en billett til ett muslimsk land for å jobbe med refleksjon.

Hvis du hadde sett videoen, så hadde du visst at det ikke er det han sier.

 

 

Du må alltid huske på at denne Islamisten ikke alltid har vært det, han ble som oss født med blanke ark og tegnestifter hvorav en eller flere religiøse mørkemenn tok beslag på barnets rett til egne valg og frarøvet den håpefulle muligheten til en objektiv lære. Men har man blitt hjernevasket inn i noe, så kan man alltid i teorien få vasket vekk driten igjen med litt hjelp. Så selv om jeg heller ikke går rundt og deler ut blomster til Islamister, så er det greit å aldri ta seg i å nedgradere ett menneske til noe monster (evnt bikkjer og burhøns) ;) Det er hjernevaskerne vi må gå etter, de som påtvinger barna vranglæren og underbygger det med trusler, og ikke de hjernevaskede som i prinsippet kunne ha vært deg og meg.

 

Og nei, skal ærlig innrømme at jeg ikke turde å trykke play på den videoen der, klok av skade..

Lenke til kommentar

Du må alltid huske på at denne Islamisten ikke alltid har vært det, han ble som oss født med blanke ark og tegnestifter hvorav en eller flere religiøse mørkemenn tok beslag på barnets rett til egne valg og frarøvet den håpefulle muligheten til en objektiv lære.

Joda, Islams fremste ofre har alltid vært muslimene selv. Men det er vanskelig å føle noe særlig sympati med folk som ønsker å drepe deg.

 

Men har man blitt hjernevasket inn i noe, så kan man alltid i teorien få vasket vekk driten igjen med litt hjelp. Så selv om jeg heller ikke går rundt og deler ut blomster til Islamister, så er det greit å aldri ta seg i å nedgradere ett menneske til noe monster (evnt bikkjer og burhøns) ;) Det er hjernevaskerne vi må gå etter, de som påtvinger barna vranglæren og underbygger det med trusler, og ikke de hjernevaskede som i prinsippet kunne ha vært deg og meg.

Det er vel strengt tatt ikke vår jobb. Jeg er først og fremst opptatt av å holde dritten ute av Norge, så den ikke sprer seg her også, slik den har gjort overalt ellers hvor den har fått slippe til.

 

Og nei, skal ærlig innrømme at jeg ikke turde å trykke play på den videoen der, klok av skade..

Hvor skadelig kan det være å bli utsatt for en annen persons syn på ting? Men det virker som mange her inne har den holdningen. Og så kaller de meg trangsynt...

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar

Clinton er ventet å snakke om Trump under en finanspolitisk tale i Columbus, Ohio mellom 17:30 til 20:00 i dag.

Det blir muligens noe lignende forrige uken da det igrunnen endte opp som en roast, men her med helt andre tema.

NYT har fått forhåndstips om ting som vil bli dekket: http://www.nytimes.com/2016/06/21/us/politics/hillary-clinton-economy-speech.html

 

Edit:

Forøvrig, sitter og hører Tana Goertz bortforklare hvorfor Lewandowsky ble eskortert ut av bygningen i går. Er det bare meg eller høres hun omtrent ut som en MC fra gamle dagers Orca-show hos Sea World?

Nesten litt som "jooda spekkhuggerne elsker å bo i bassengene våre mer enn noe annet, de ønsker ikke å bo i havet, vi har det så koselig atte! Og det er heelt naturlig at ryggfinnen kollapser. Neida de lever ikke lenger i det fri, her er alt i skjønneste orden!"  :roll:

 

 

150901130823-ctn-tana-goertz-on-trump-an

Tana Goertz

 

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...