Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Haha white guilt har ihvertfall fint lite med meg og mine politiske meninger å gjøre, føler meg stort sett uskyldig når det kommer til tidligere overgrep av hvite menn. Ingen ved sine fulle fem vil blame seg selv her i 2016 for de terror utløst av Islamske doktriner.

Hele Europa er gjennomsyret av politisk korrekthet. Du ser ikke dette i Asia. De ønsker å bevare sitt folk, og sin kultur. Du ser det ikke i Afrika, hvor de ønsker å kvitte seg med hvite. Det er bare i Europa vi ønsker innvandring og raseblanding, for å utrydde vår egenart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du må vel skjønne at immigrasjonsproblemene til USA ikke stanses av en mur?

The wall just got TEN FEET HIGHER!

 

Deportering, grensekontroller og patruljer har de jo allerede, hva skal en kinesisk gigamur gjøre? Hørt om tuneller?  Narkokartellene bruker allerede tuneller til dop og flyktinger.

Hva så? Det er snakk om å gjøre det vanskeligst mulig. Det gjerdet de har nå er ikke spesielt vanskelig å klater over, eller grave seg under. En stor mur kan gjøre det mye vanskeligere. Men enda viktigere, muren er symbolsk: den viser at Trump er villig til å sette i gang seriøse tiltak for å få slutt på den illegale innvandringen. I motsetning til Hillary.

 

 

Synes du det høres vanskelig ut å bygge en enkel tunell til dop og illegale innvandrere?

 

Det er en gruppe som vil tjene på muren, det er narkokartellene som frakter allerede dop i tuneller, nå vil de bli menneskesmuglere også.

 

Kartellet er allerede dypt inne i menneskesmugling langs ørkenrutene.. Bare nevner det.

 

Trumps Mur er det mest idiotiske fra den fyren, på andre sider har han enkelte poeng, men muren, det å forby Islam etc er idioti i et fritt land.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Haha white guilt har ihvertfall fint lite med meg og mine politiske meninger å gjøre, føler meg stort sett uskyldig når det kommer til tidligere overgrep av hvite menn. Ingen ved sine fulle fem vil blame seg selv her i 2016 for de terror utløst av Islamske doktriner.

Hele Europa er gjennomsyret av politisk korrekthet. Du ser ikke dette i Asia. De ønsker å bevare sitt folk, og sin kultur. Du ser det ikke i Afrika, hvor de ønsker å kvitte seg med hvite. Det er bare i Europa vi ønsker innvandring og raseblanding, for å utrydde vår egenart.

 

 

Kan vi snart heve oss over utseende og rasehygiene når vi diskuterer politikk? Offisielt så gjorde vi jo dette i kjølvannet av andre verdenskrig, men fortsatt er det noen som har fått for seg at dette enda er relevant.

 

Om noe så må man ihvertfall fokusere på ideologien til disse som kommer, og sist jeg sjekka så var ikke Islam en rase men ett religiøst og politisk valg som kan bli omfavnet av en bleik nordmann like mye som en araber. Skivebom å gå etter utseender med andre ord, da kan du brått få deg en ubehagelig wake up call hvorav den du antar du vet hvem er, tar deg i ræva for noe helt annet når du minst venter det.

 

Som sagt, man kan ikke definere rasshøl, venn eller fiende, utifra utseende og/eller opphav.

Lenke til kommentar

Kan vi snart heve oss over utseende og rasehygiene når vi diskuterer politikk?

Jeg liker at det er underforstått i spørsmålet du stiller at din posisjon er overlegen. Uansett, jeg har argumenter i andre tråder for at raseblanding ikke gagner oss, så jeg skal ikke gjenta meg her.

 

Om noe så må man ihvertfall fokusere på ideologien til disse som kommer, og sist jeg sjekka så var ikke Islam en rase men ett religiøst og politisk valg som kan bli omfavnet av en bleik nordmann like mye som en araber.

Som også er et resultat av det jeg snakker om. Politisk korrekthet, kulturrelativisme, nihilisme... alt dette henger sammen. En europeer som føler en tilhørighet til sitt folk kommer ikke til å bli islamist.

Lenke til kommentar

Ikke noe galt i å forby Islam og kaste ut illegale immigranter, det har de all rett til.

 

I et land som er fritt er det helt feil å forby islam, da er ikke landet lenger fritt. Religionsfrihet er vel en av de viktigste frihetene i et land, det definerer hvem du er uansett om du er humanetiker/ateist, Jøde, Muslim eller kristen, hindu. Terrorsisme må absolutt bekjempes, men vi kan vel ikke forby kristendom bare fordi Breivik så seg selv som kristen?

 

Da er iallefall America ikke lenger fritt, om det blir Great again som Hitlers 3 rike tyskland vet jeg ikke.

 

 

Trump har absolutt Der Fuhrer potensiale... Egentlig liker jeg Trump, han var som meg mot Irak-krigen og han virker som en jovial men litt hyper/crazy fyr som bytter damer og driver business showbiz etc.

 

Men jeg vil aldri i verden at han skal bli president i USA.

 

Jeg liker egentlig hitler litt også, begge digger vi Wagner, og opera og vi er begge interessert i kunst, og for en karismatisk fyr og god til å holde taler som engasjerte folk. Men han var jo totalt gal da. Morsomt at Hamsun sa han var enig i motstanden mot Kommunistene men spurte han hvorfor i all verden han var så opptatt av jødene?, og det klikket for Adolf, og Hamsun ble sendt på dør.

 

Men jeg hadde heller sett at Hindenburg overlevde og holdt lille Adolf i tøylene......

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke noe galt i å forby Islam og kaste ut illegale immigranter, det har de all rett til.

 

I et land som er fritt er det helt feil å forby islam, da er ikke landet lenger fritt. Religionsfrihet er vel en av de viktigste friheten i et land, det definerer hvem du er uansett om du er humanetiker/ateist, Jøde, Muslim eller kristen, hindu.

 

Da er iallefall America ikke lenger fritt, om det blir Great again som Hitlers 3 rike tyskland vet jeg ikke.

 

 

Hehe ja selv jeg som anti-teist ser at religionsfrihet må sees i sammenheng med frihet ifra religion og at dette er helt grunnleggende ting i ett fritt moderne multikulturelt samfunn.

 

Merkverdig hvordan de som hyler om frihet under ansvar, ikke samtidig får seg til å ta ansvar for andres frihet.

Lenke til kommentar

 

Synes du det høres vanskelig ut å bygge en enkel tunell til dop og illegale innvandrere?

Ja. Og det kan gjøres enda vanskeligere.

 

The wall just got TEN FEET DEEPER!

 

68816766.jpg

 

 

Hvor dyrt blir ikke det, og uansett går det ann å grave under betong også.... Jeg tror ikke den muren blir effektiv, noe mer enn rensning av gasskraftverk med Co2 lagre fra AP.

Lenke til kommentar

 

Kan vi snart heve oss over utseende og rasehygiene når vi diskuterer politikk?

Jeg liker at det er underforstått i spørsmålet du stiller at din posisjon er overlegen. Uansett, jeg har argumenter i andre tråder for at raseblanding ikke gagner oss, så jeg skal ikke gjenta meg her.

 

Om noe så må man ihvertfall fokusere på ideologien til disse som kommer, og sist jeg sjekka så var ikke Islam en rase men ett religiøst og politisk valg som kan bli omfavnet av en bleik nordmann like mye som en araber.

Som også er et resultat av det jeg snakker om. Politisk korrekthet, kulturrelativisme, nihilisme... alt dette henger sammen. En europeer som føler en tilhørighet til sitt folk kommer ikke til å bli islamist.

 

 

Ja, en holdning om at alle mennesker er like mye verdt (ikke til forveksling at alle kulturer er like mye verdt), føler jeg er noe alle som påstår å være reflektert må ha i bånn om man skal bli tatt seriøst av voksne folk. Det kreves ett minstrekrav av forståelse for andre mennesker og deres situasjon om man skal kunne ta riktige politiske beslutninger.

 

At en nordmann blir islamist på grunnlag av politisk korrekthet må jeg beklage å si jeg tror er ren bullshit, det er nok helt andre faktorer som gjør at noen kaster alt de har lært og tidligere har trodd på ut vinduet til fordel for en 1500 år gammel undertrykkende ideologi. Stikkord her er psykiske problemer og/eller hjernevask.

 

Så kan vi ikke slutte å spenne bein på oss selv ved skape fiendebilder av alle som ikke ser ut som oss, og heller omfavne de av dem som ønsker å komme hit og faktisk bli og leve som oss? Det må være den verste vervekampanjen jeg noengang har hørt om som faktisk i forkant utelukker alle som ikke allerede er slik man ønsker at de skal være å få bli med.

Lenke til kommentar

 

Deportering, grensekontroller og patruljer har de jo allerede, hva skal en kinesisk gigamur gjøre? Hørt om tuneller? Narkokartellene bruker allerede tuneller til dop og flyktinger.

 

Det blir bare en gigantisk regning til USA og flere tuneller til meksikanere.

.

We'll build a deep wall. It will be so deep! It will be the deepest wall and the greatest wall! And we'll make the snakes and rodents living down there pay for it!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, under Bush, Clinton, og Bush igjen, økte den ulovlige innvandringen, men fra 2008 og fremover under Obama har den stagnert, og for meksikanere spesifikt har den vært synkende. Det er statistiske fakta. 

FT_15.07.23_UnauthImmigrants.pngFT_15.11.19.Mexico.Unauthorized.Immigrat

 

 

 

Det er også statistisk fakta at netto innvandringen fra Mexico er negativ, det er flere som forlater USA enn det er som kommer inn, og den største gruppen ulovlige innvandrere er de som ankommer med fly, lovlig med visum, og som lar vær å forlate landet når visumet utløper.

http://www.nationalreview.com/article/424879/immigration-fighting-last-war-mark-krikorian

 

 

Så ift. innvandring løser ikke muren problemet. Da gjenstår smugling av f.eks. narkotika. Det skjer i dag via smugling skjult i lovlig trafikk langs vei, jernbane, båt og fly, gjennom tuneller, over gjerder, og via luft med diverse typer katapulter og droner. Av alle disse løser en mur 1, kanskje 2. Dermed ender man opp med en svært kostbar løsning som er svært lite effektiv ift. å løse et problem. Som artikkelen linket over sier: man prøver billedlig fortalt å kjempe forrige krig, og det er ikke effektivt. En mur vil potensielt kunne gjøre det vanskeligere for meksikanere som ønsker å forlate USA (noe de faktisk gjør) å komme seg over grensen.

 

Så kan man naturligvis velge å være en fan, eller en blodfan av Trump og hans ideer. Det er helt i orden, null problem der. Men det endrer ikke virkeligheten. Jeg har en teori om at utdannede mennesker som er tilhenger av Trump hovedsaklig er det av andre grunner enn muren da, for hvor besnærende det enn er å snakke om å smelle opp en mur i fleisen på meksikanerne og forlange at de betaler for den, så er det ikke spesielt realistisk. Hverken ift. å løse et innvandringsproblem, eller i det hele tatt.

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om man har savnet ett intellektuelt og rasjonelt innslag i debatten så kan man ikke tillate seg annet enn å høre tankene Sam Harris har rundt dette. Husk at Harris er en av de fremste Islamkritikere i Amerika som ihvertfall jeg har stor respekt for.

 

"We have a intellectual problem. Smart people don`t speak this way. When people don`t make sense, it is not like they think brilliant thoughts and just sound like dummies when they open their mouths. What you hear is what you get."

 

https://www.youtube.com/watch?v=QT3Bl-a7pCo

Lenke til kommentar

Glitch in the matrix.

 

Gå til neste side.

 


Så kan man naturligvis velge å være en fan, eller en blodfan av Trump og hans ideer. Det er helt i orden, null problem der. Men det endrer ikke virkeligheten. Jeg har en teori om at utdannede mennesker som er tilhenger av Trump hovedsaklig er det av andre grunner enn muren da

 

overton.gif

Endret av Gavekort
Flettet trippelpost
Lenke til kommentar

Hvordan er det? Er ikke trump til venstre for rep på mange områder, samt ekstremt til høyre i rasespørsmål, religionspørsmål etc?

 

Handelsmurer mot Kina, India og Japan....

 

Dette er ikke høyrepolitikk, men ligner den politikken som SP og AP og nei til EU driver med.

 

Norge har solide handelsmurer og skatt og tollmurer, vi har et ekstremt syn på å forsvare norsk landbruk som er grunnene til dyrt norsk kjøtt, egg, melk etc....

 

Dette er rød politikk, og ikke noe som er representativt for Rep.

 

Trump vil jo gå enda lengre og ikke bare ha tollmurer for mat men absolutt alt som produseres.....

 

Dette er far left spør du meg.

 

Hitler var jo på samme måte både sosialistisk nasjonalistisk, samtidig som han var far right i ensretting og rasespørsmål.

 

Mye sosialistiske ideer som Wolkswagen bobla, autobahn, folk ditt og datt, folk og landbruk, folk her og folke der.

 

 

Er ikke mye av dette grunnen til at Republikanerne har så problemer med Trump? Minner sterkt om den borgerlige skepsisen som høyrepartiene hadde mot Hitler og NSDAP før de tok råtta på SA og Røhm, som var venstrefløyen i partiet.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...