Rune_says Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Hvis Trump blir valgt. Tja, det kan jo bli en "disaster" - slik som George Carlin filosoferer rundt... om at problemene vokser og vokser til de kommer helt ut av kontroll... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 (endret) .. Mens enhver søramerikaner er "illegal immigrant", uansett generasjon..Det stemmer ikke Beklager hvis det ikke kom frem at jeg satt det på spissen.Poenget er at meksikanere er den gruppen USA "elsker å hate" på den måten nordmenn gjør andre innvandrere - med referanse til han som fremstilte det som USA var så veldig inkluderende. USA ER mer inkluderende og lovlige etterfølgere av meksikanske innvandrere er "amerikanere" først og fremst. Det er illegal innvandring som protesteres Har du hørt en eneste amerikansk politiker snakker om begrensete lovlige meksikanske nnvandring? Endret 14. desember 2015 av jjkoggan Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Har du hørt en eneste amerikansk politiker snakker om begrensete lovlige meksikanske nnvandring? Tja, har du hørt om noe annet? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Har du hørt en eneste amerikansk politiker snakker om begrensete lovlige meksikanske nnvandring?Tja, har du hørt om noe annet?Nei bare illegale innvandring Lenke til kommentar
xRun Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg har også det inntrykket, at innvandrere stort sett integreres bra i USA. Men Trump og hans kampanje viser merkverdige takter når en kjent amerikansk statsborger og journalist i USA oppfordres av Trump-medarbeider til å forlate landet. Det blir jo litt gærnt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Har du hørt en eneste amerikansk politiker snakker om begrensete lovlige meksikanske nnvandring?Tja, har du hørt om noe annet?Nei bare illegale innvandringHvem flytter ting fra legalt til illegalt? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Har du hørt en eneste amerikansk politiker snakker om begrensete lovlige meksikanske nnvandring?Tja, har du hørt om noe annet?Nei bare illegale innvandringHvem flytter ting fra legalt til illegalt?Det som kritiseres er folk som ikke har oppholdstillatelse men bor i USA , ikke de som bor her med oppholdstillatelse. Flertallet amerikanere ønsker mer innvandring ikke mindre men de vill at grensen kontrolleres Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Det som kritiseres er folk som ikke har oppholdstillatelse men bor i USA , ikke de som bor her med oppholdstillatelse. Flertallet amerikanere ønsker mer innvandring ikke mindre men de vill at grensen kontrolleres Den nasjonalistiske retorikken i USA skjiller seg ikke vesentlig fra den Europeiske. Tendensen er å gjøre det vanskeligere for utlendinger å komme seg inn ved å gjøre det som tidligere var lovlig innvandring til ulovlig innvandring. Klart dette begrenser ikke den lovlige innvandingen, det bare flytter tilfeller som tidligere var i den lovlige gruppen over til den ulovlige gruppen. I Norge skjedde den store endringen i dette i 1975 ved sosialistenes innvendringsstopp. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Det mangler ikke stoff for Will Ferrell i valgkampen. https://www.youtube.com/watch?v=7dhHNFSuyOU Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Jeg har tidligere skrevet at det er liten sannsynlighet for at republikanerne kan slå demokratene i dette og påfølgende valg grunnet deres politikk overfor minoritetsgruppene som befinner seg i USA, og det står jeg ved. Men jeg har lagt merke til en ting; nemlig at til tross for Trumps ekstreme uttalelser, så virker han som en fornuftig person i det republikanske feltet. Personer som Ted Cruz og Ben Carson virker å mer ustabile og ekstreme enn Trump. Dette fordi Trump virker å være mindre ideologisk og mer populistisk. De to andre virker å være mer ideologisk anlagte. Selv om amerikanerne har velsignet oss med en slik en edel sjel som Barack Obama de siste 7 årene, så kan det hende at det neste valget vil føre til at det blir en slags splittelse mellom USA og Europa (spesielt NATO). Dette er noe som vil føre til ustabilitet og alvorlige forandringer i sikkerhets-situasjonen. Endret 15. desember 2015 av Sandy Koufax Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 I min mening høres han litt skremmende ut ja etter de utsagnene jeg har lest på nettet Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Litt sånn som FRP dette her. "Alle skal få og ingen skal betale!"Når man så kommer til makta så ser man at "ojsann", her er det jaggu et budsjett som skal gå opp. Alle liker å gi, men ingen liker å kutte. Tenkt litt tilbake nå alle sammen. Da Obama kom til makten var alle overlykkelige. Det har vel aldri vært så mange dronebomeraid i midtøsten eller så mange politiskytinger i USA som nå. USA klarte på 80 tallet å velge en Cowboyskuespiller til President. Reagen. Var egentlig Obama den frelseren man håpet på? Blir Trump den djevelen man frykter? Ser selv folk her i Norge som skrev de skulle emigrere om FRP kom til makta. De bor her alle sammen ennå. Landet vårt endret seg da ikke så mye pga Jensen og kompani. Viktig å se ting litt i perspektiv og ikke krisemaksimere. Vi kan lære mye av å studere nyere tids historie Endret 15. desember 2015 av Mazeking Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Selv om amerikanerne har velsignet oss med en slik en edel sjel som Barack Obama de siste 7 årene, så kan det hende at det neste valget vil føre til at det blir en slags splittelse mellom USA og Europa (spesielt NATO). Dette er noe som vil føre til ustabilitet og alvorlige forandringer i sikkerhets-situasjonen. Tja, den edle sjelen fortsetter kidnapping og tortur, for ikke nevne drap Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Her antar jeg at du sikter til Guantanamo Bay og bruken av droner til å bekjempe Al-Qaeda. Til det første er det slik at Obama har forsøkt å få stengt leiren, men det har ikke vært mulig fordi han ikke har et sted å plassere dem og vanskeligheter med å føre sakene deres for amerikansk rett. I tillegg vil jeg si at å plassere alle mulige proponenter for radikal og voldelig jihad ikke er så dumt, men dette må ikke innebære tortur. Istedenfor bør fangene i leiren få psykologisk hjelp og bli introdusert for ideer som vitenskap, menneskerettigheter og mildere versjoner av Islam. Dette bør gjøres for å fjerne effektene av hjernevasking som disse menneskene har blitt påført. Faktum er at hvis fangene er ute, så er de en stor fare for de samfunnene de kommer fra. De bør ikke bli fratatt habeas corpus, men man kan heller ikke være naiv at man tillater at disse menneskene fri leide til å planlegge og utføre terroraksjoner som de vil. Når det kommer til drone-angrepene, så støtter jeg ikke dette. Det er utenfor amerikansk jurisdiksjon og bør ikke være tillatt. Men mitt grunnpoeng er at Obama har gjort så mye godt at selv om han ikke klarer å stå i mot forskjellige krigs-interessenter i USA på noen områder, så er han fortsatt i pluss. Han har forsøkt å gjøre noe med disse, men klarer det vel ikke. Jeg har ikke noen annen forklaring. Hans intensjoner er gode, men han er realistisk og velger sine slag med omhu. 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Selv om amerikanerne har velsignet oss med en slik en edel sjel som Barack Obama de siste 7 årene, så kan det hende at det neste valget vil føre til at det blir en slags splittelse mellom USA og Europa (spesielt NATO). Dette er noe som vil føre til ustabilitet og alvorlige forandringer i sikkerhets-situasjonen. Tja, den edle sjelen fortsetter kidnapping og tortur, for ikke nevne drap Bildet er tatt 11. januar 2002 av Shane T. McCoy i US Navy. Det er 7 år før innsettelsen av Obama 20. januar 2009. Bush II var president når bildet ble tatt, og de påfølgende 7 årene. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hjernevask de kidnappede for å fjerne deres påståtte tidligere hjernevask? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Bildet er tatt 11. januar 2002 av Shane T. McCoy i US Navy. Det er 7 år før innsettelsen av Obama 20. januar 2009. Bush II var president når bildet ble tatt, og de påfølgende 7 årene. Det stemmer, Obama fortsetter der Bush begynte Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Hjernevask de kidnappede for å fjerne deres påståtte tidligere hjernevask? Jeg kan ikke tro at jeg gir et kompliment til denne nasjonen. Men Saudi Arabia hadde/har et alvorlig problem med jihadister og de hadde et slikt program som baserte seg delvis på det jeg nevnte ovenfor. Det ser ut til å ha fungert ganske bra, selv om kilden muligens ikke er så pålitelig. Og ikke vær så naiv, vi alle vet om sosialiseringen av norske barn og hvordan vestlige verdier blir introdusert overfor norske barn gjennom media, utdanning og offentlige institusjoner. Det samme kan sies om alle religioner. Grensen mellom hjernevask og sosialisering er veldig liten og jeg tror ikke vi kan ta debatten her. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Grensen mellom hjernevask og sosialisering er veldig liten og jeg tror ikke vi kan ta debatten her. Tror der er en tråd om hjernevask i den norske skolen, så om du vil kan vi ta det der. 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Bildet er tatt 11. januar 2002 av Shane T. McCoy i US Navy. Det er 7 år før innsettelsen av Obama 20. januar 2009. Bush II var president når bildet ble tatt, og de påfølgende 7 årene. Det stemmer, Obama fortsetter der Bush begynte Noe hans kampanje blant annet var tuftet på å gjøre en slutt på, men som har møtt motstand i kongressen. Etter 2010 kunne Obama knapt budsjettere en binders uten at den republikanske majoriteten i både senatet og kongressen satte seg på bakbena. Dessuten er de avbildede krigsfanger fra Afganistan, en konflikt som er under avvikling i dag. Som andre har nevnt er mange av disse inndoktrinerte jihadister. Dette er individer som i mange tilfeller har begått handlinger i strid som også amerikanere pr. i dag blir fengslet for. Men det er nå den siden av saken. Å klage på Obama er ikke problematisk. Men å gjøre det i tilknytning til en situasjon fotografert 7 år før han ble president... Her tok du nok en aldri så liten Trump! Endret 15. desember 2015 av xRun 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg