Andreas Bjørnbekk Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Anno 2205 ender opp som et godt sminket strategiskjelett.ANMELDELSE: Anno 2205 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Litt sen anmeldelse, men den bekrefter egentlig det samme som alle de andre jeg har lest. Spiller er ikke godt nok og man blir lei etter en kort tid. Det blir ikke kjøp for min del. Spillet skulle vært mer management og mindre strategi. Lenke til kommentar
SanityAssassin Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Enig i mye av det som skrives her. Spesielt om kampsystemet. Men synes ikke det er helt rimelig å sammenligne Anno med Cities Skyline. For det handler jo ikke om det samme. Anno handler jo mest om å skaffe ressurser og varer. Det er også det tidligere Anno-spill har handlet om. Kjernemekanikken i spillet er nettopp å holde innbyggerne fornøyde sånn at de kan oppgraderes og dermed får høyere skatteinntekter fra dem. Selve byutviklingen blir vel nesten tvunget ut ifra disse behovene.Så jeg ville tro at friheten i Anno er mindre sånn sett, men så mener jeg at det er litt misforstått at det er et rent bybyggerspill. På mange måter ligger det kanskje nærmere Settlers spillene. 1 Lenke til kommentar
TST Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Litt sen anmeldelse Ja, vi hadde en del problemer med anmelderkopien i starten, så kom dessverre veldig sent i gang. Lenke til kommentar
Exorsisimus Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg har spilt dette noen timer, og er enig med anmelder. Altfor enkelt og "velpolert". Det minner meg litt om lansering av siste SimCity. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. november 2015 Del Skrevet 26. november 2015 Kanskje det kan bli bedre med litt etterarbeid. Regner med at det kommer utvidelser og gratis oppdateringer. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Enig i mye av det som skrives her. Spesielt om kampsystemet. Men synes ikke det er helt rimelig å sammenligne Anno med Cities Skyline. For det handler jo ikke om det samme. Anno handler jo mest om å skaffe ressurser og varer. Det er også det tidligere Anno-spill har handlet om. Kjernemekanikken i spillet er nettopp å holde innbyggerne fornøyde sånn at de kan oppgraderes og dermed får høyere skatteinntekter fra dem. Selve byutviklingen blir vel nesten tvunget ut ifra disse behovene. Så jeg ville tro at friheten i Anno er mindre sånn sett, men så mener jeg at det er litt misforstått at det er et rent bybyggerspill. På mange måter ligger det kanskje nærmere Settlers spillene. Jeg synes at "Anno"-serien er mer en kryssning mellom "The Settlers"-serien og "SimCity"-serien...,med en liten smak av "Colonization". Dåg mer "SimCity" nå til dags enn noe annet. Men prøver desperat å holde på noe av "The Settlers"-aspektene. Personlig så synes jeg at "Anno"-serien har tapt seg veldig etter at de har lagt fortiden bak seg...,for å si det på den måten. "The Golden-Age"-vrien hadde en god del sjarm som sørgelig nok har forsvunnet i disse "New-Age"-greiene. På tross av "ansiktsløftningen" som dagens spill kan skilte med. Just goes to show...at god grafikk ikke nødvedigvis betyr godt spill. Men som stor fan av "Anno"-serien så blir det nok til at jeg skaffer meg det...,bare for å gjøre serien komplett. Jeg skulle ønsket at jeg kunne ha sagt det samme om "The Settlers"-serien...,men en plass går grensen for meg også. *Grøss og Gru* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Tja, jeg er uenig med anmelderne på dette spillet, og det virker som majoriteten ikke helt vet hva Anno er for et spill. Jeg har tilbrakt 16 timer i spillet og jeg liker hvordan jeg selv kan bestemme tempoet, og hvordan spillets oppdrag også stadig vekk utfordrer meg til å bygge større og bedre. Opplegget med flere øyer, og etterhvert muligheten til å kjøpe opp konkurrenter gjør at man også kan spille i mange timer før man går tom for plass. Hver av de forskjellige klima sonene byr på sine forskjellige fordeler og ulemper, i arktis må man blant annet bygge husly i nærheten av fabrikker slik at disse kan produsere varme til husene, mens på månen må man bygge skjold slik at man er beskyttet mot meteoritter. Etter hvert som man bygger større, og får høyere klasser av arbeidere får man jo også flere krav å dekke, noe som gjør at man også må produsere nok gods til å kunne sende det rundt. Med unntak av et par krigs scenarioer så er kamp en frivillig ting, noe jeg holder meg unna siden jeg ikke spiller Anno for krigføring, på det området så finnes det mange andre og bedre spill.Den enkleste, og beste måten å fortelle hva Anno 2205 handler om er mikromanagment i forbindelse med byutvikling, Man trenger ressurser for å produsere, man trenger produkter for å få arbeidere, og man trenger arbeidere for å få ressurser. Det er et avslappende spill, og det er det jeg liker aller best med det! Vil man stresse så burde man finne noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå